REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Automatyczne wypożyczalnie aut w Warszawie w 2015 roku

Smart Car2go
Smart Car2go
Mercedes-Benz

REKLAMA

REKLAMA

Już w 2015 mają pojawić się w Polsce nowe wypożyczalnie samochodów car2go. Będą one miały charakter krótkoterminowy, a auta mają być dostępne na ulicy a nie w specjalnych bazach.

Tania wypożyczalnia auta w Warszawie?

Firma car2go, największy na świecie operator krótkoterminowych wypożyczalni miejskich samochodów (carsharing) zapowiada, że w lecie przyszłego roku powinna rozpocząć działalność w Polsce. Operator chce zacząć od Warszawy, trwają też rozmowy w innymi miastami.

REKLAMA

„Prowadzone są rozmowy z różnymi miastami w Polsce i w innych krajach regionu, jak np. Czechy i Węgry. Rozpoczęcie działalności w Warszawie uzależnione jest od wyników przetargów, ale mam nadzieje, że w stolicy będziemy mogli wystartować późnym latem 2015 r.” - poinformował PAP w czwartek Wojtek Dzięgielewski, manager ds. rozwoju biznesu car2go Europe GmbH.

Według przedstawionych przez niego planów na początek w stolicy pojawiłoby się 350 samochodów na wynajem marki Smart w wersji dwuosobowej, napędzanych silnikami spalinowymi. Dostępne one byłyby wprost z ulicy bez stałych stacji bazowych (system free floating).

Jak dodał Dzięgielewski, firma prowadzi rozmowy także z innymi polskimi miastami, m.in. z Wrocławiem i Łodzią.

Firma car2go to największy na świecie operator krótkoterminowych wypożyczalni miejskich samochodów. Należy do niemieckiego koncernu Daimler AG, producenta samochodów Mercedes-Benz i Smart. System obecnie funkcjonuje w 30 miastach w Europie, Stanach Zjednoczonych i Kanadzie. Do tej pory z usługi, która działa od 2009 r. skorzystało na całym świecie ponad 1 mln osób. Do ich dyspozycji jest 12,5 tysięcy dwumiejscowych smartów.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Krótkoterminowy wynajem samochodów - kiedy pojawi się w Polsce?

REKLAMA

Wypożyczalnia niewielkich aut działa podobnie do znanych w naszym kraju miejskich wypożyczalni rowerów. Wystarczy zarejestrować się w programie, za pomocą specjalnej aplikacji zlokalizować najbliższy samochód i otworzyć go przy użyciu otrzymanej wcześniej karty. Później można zostawić pojazd niemal w dowolnym miejscu. Opłata za wynajem naliczana jest minutowo. Na razie nie są znane ceny usługi car2go na polskim rynku. W europejskich miastach wynosi ona około 30 eurocentów za minutę i 14,9 euro za godzinę użytkowania.

Igor Krajnow, rzecznik prasowy Zarządu Transportu Miejskiego w Warszawie poinformował PAP, że jest duże zainteresowanie uruchomieniem usługi carsharingu w stolicy - w ciągu roku odnotowano kilkanaście zapytań ze strony firm zainteresowanych tą usługą.

„Zainteresowanie wdrożeniem usług w Warszawie wykazało kilkanaście firm, w związku z tym trwają uzgodnienia zmierzające do wyłonienia jednego lub więcej operatorów w sposób transparentny” - zaznaczył.

Według niego obecnie trwają uzgodnienia zmierzające do ustalenia kryteriów i przygotowania niezbędnych procedur. W pierwszym kwartale przyszłego roku nastąpi ogłoszenie postępowania, by usługi mogły ruszyć jeszcze w tym samym roku.

REKLAMA

Jak podkreślił rzecznik ZTK, większość rozwiniętych miast na świecie zauważyło, że dostępność usług carsharingu powiększa możliwość alternatywnych dla własnego samochodu sposobów poruszania się po mieście (obok komunikacji miejskiej, rowerów i taksówek) i przyczynia się do zmniejszenia ogólnego wskaźnika motoryzacji, czyli ilości samochodów w stosunku do liczby mieszkańców. Miasta zatem na rozmaite sposoby zachęcają do korzystania z carsharingu i wspierają operatorów, którzy spełniają kryteria przez nie ustanowione.

W ocenie przedstawiciela ZTK pojazdy działające w tym systemie, jeśli mają spełnić swoje podstawowe zadanie, czyli skłonić mieszkańców do zamiany prywatnych samochodów na współdzielone, nie mogą znacznie odbiegać od samochodów, do których kierowcy się zdążyli przyzwyczaić. Dlatego raczej powinny to być auta spalinowe, a nie elektryczne.

Źródło: materiały prasowe PAP

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Pasażerów czeka armagedon. Paraliż taxi w Polsce

W artykule opublikowanym w środę w “Rzeczpospolitej” omówiono problem, który dotknął taksówki w Polsce. Nowe przepisy spowodowały paraliż w tej branży, a pasażerowie muszą uzbroić się w cierpliwość. 

Tyle muszą kosztować elektryki, żeby Polacy przesiedli się z aut spalinowych. Ważna wiadomość dla producentów

Prawie jedna czwarta Polaków rozważa przesiadkę na samochody elektryczne, co stanowi historyczny wynik. Jednak wysokie ceny i brak rozbudowanej infrastruktury ładowania stanowią przeszkodę.

Sensacje w sprzedaży nowych samochodów: Skoda zdetronizowała Toyotę, a nowe auta wciąż tanieją

Maj 2024 roku przyniósł niecodzienne zmiany na polskim rynku motoryzacyjnym. Podczas gdy sprzedaż nowych samochodów osobowych cały czas dynamicznie rośnie, to sprzedaż nowych samochodów dostawczych do 3,5 tony mocno zanurkowała. Cały czas przy tym spadają ceny, a Skoda Octavia przeskoczyła dominującą długo w sprzedaży Toyotę Corollę.

Wybór samochodu. Polacy zwracają uwagę na cenę, koszty eksploatacji i bezpieczeństwo

Niezależnie od wieku i poziomu zarobków, dla Polaków najważniejszym kryterium przy wyborze samochodu jest cena. Warto również zwrócić uwagę na koszty eksploatacji, zwłaszcza w starszych grupach wiekowych. Kobiety bardziej niż mężczyźni cenią sobie bezpieczeństwo - wynika z raportu Santander Consumer Multirent.

REKLAMA

Seniorzy, zwłaszcza mieszkańcy terenów wiejskich, są bardziej skłonni zamienić auta na elektryczne niż pozostałe grupy Polaków

Kolejne badania pokazują jak błędny jest stereotyp emeryta przywiązanego do gotówki przynoszonej przez listonosza czy unikającego korzystania ze smartfonowych aplikacji. Seniorzy w większości są nowocześni i gotowi na daleko idące zmiany technologiczne. Kolejnym tego dowodem jest pozytywny stosunek do elektromobilności.

Chińskie pojazdy elektryczne na celowniku Komisji Europejskiej. "Zagrożenie dla unijnych producentów"

Komisja Europejska podjęła decyzję o nałożeniu tymczasowych ceł na chińskie pojazdy elektryczne z powodu “nieuczciwego subsydiowania” przez chińskie firmy tego sektora. Subsydia te stanowią zagrożenie dla unijnych producentów. KE zwróciła się do władz ChRL w celu osiągnięcia porozumienia w tej kwestii. Jeśli negocjacje z Pekinem nie przyniosą rezultatów, tymczasowe cła wejdą w życie od 4 lipca.

Kierowco, do czwartku duże utrudnienia na autostradzie A1

Na autostradzie A1 pod Łodzią do czwartku 13 czerwca potrwają duże utrudnienia dla kierowców. Będzie wymieniana popękana betonowa płyta nawierzchni, zamknięty jest również prawy pas jezdni. 

Zniknie ponad siedem milionów aut. Sprawdź, kiedy ostatnio robiłeś te badania

W poniedziałek, 10 czerwca, z Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców zostanie wykreślonych ponad siedem milionów aut. To wynika z szacunków Ministerstwa Cyfryzacji. Przede wszystkim chodzi o samochody, które fizycznie już od dawna nie istnieją, ale wciąż są obecne w bazach danych. 

REKLAMA

Od 7,09/l za Pb98, od 6,36/l za Pb95, od 6,38/l za diesla i od 2,69/l za autogaz. Tyle możemy zapłacić za paliwa na stacjach

Eksperci z serwisu e-petrol.pl przewidują spadek cen detalicznych paliw w nadchodzącym tygodniu. Możemy oczekiwać, że benzyna Pb95 będzie kosztować od 6,36 do 6,48 zł/l, a diesel - od 6,38 do 6,49 zł/l. Zauważono, że cena ropy naftowej na giełdzie w Londynie była w tym tygodniu najniższa od lutego.

Ciężar elektryfikacji transportu drogowego właśnie spadł na firmy logistyczne. Poradzą sobie z tym wyzwaniem?

Udział elektrycznych vanów, wykorzystywanych głównie w logistyce miejskiej przekracza zaledwie 1% unijnej floty pojazdów tej klasy. Napędzanych prądem ciężarówek jest jeszcze mniej, bo to wkład na poziomie 0,1%. W Polsce jest znacznie gorzej, na domiar złego, według najnowszych kalkulacji ACEA, aby sprostać celom dekarbonizacji transportu, infrastruktura ładowania w UE powinna być budowana osiem razy szybciej niż obecnie i to tylko w przypadku pojazdów lekkich do 3,5 t. Potrzeba miliardów na inwestycje, a rządowego wsparcia wystarczy na ułamek realnych potrzeb. Logistyka już wie, że transformację musi sfinansować sama, a zagrożeń i problemów wciąż przybywa.  

REKLAMA