Śródmiejska strefa płatnego parkowania nie tylko w dużych miastach! Posłowie mają plan. [Projekt ustawy]
REKLAMA
REKLAMA
- Śródmiejska strefa płatnego parkowania nie tylko w dużych miastach! Posłowie mają plan. [Projekt ustawy]
- Śródmiejska strefa płatnego parkowania: konsultacje społeczne
Do Sejmu wpłyną w czwartek, 21 listopada 2024 r. poselski projekt nowelizacji ustawy o drogach publicznych. Chodzi o wprowadzenie zmian stawek opłat za postój pojazdów w strefie płatnego parkowania.
REKLAMA
Śródmiejska strefa płatnego parkowania nie tylko w dużych miastach! Posłowie mają plan. [Projekt ustawy]
Grupa posłów Koalicji Obywatelskiej, Trzeciej Drogi oraz Lewicy złożyła w Sejmie projekt nowelizacji ustawy o drogach publicznych. Zmienia on jeden ważny Art. dotyczący opłaty za postój w strefie płatnego parkowania i śródmiejskiej strefy płatnego parkowania. Konkretnie chodzi o art. 13b ust. 2a. W uzasadnieniu do projektu posłowie wskazali, że miasta od wielu lat borykają się z nadmierną kongestią samochodów. "W szczególności napływ samochodów w szczycie sezonu i w weekendy sprawia, iż powierzchnia zajęta przez samochody zaparkowane w centrach miast bywa większa niż całkowita powierzchnia dróg publicznych tego obszaru" - wskazano.
Śródmiejska strefa płatnego parkowania: obecnie
Obecnie śródmiejska strefa płatnego parkowania ustalana jest na obszarach zgrupowania intensywnej zabudowy funkcjonalnego śródmieścia, które stanowi faktyczne centrum miasta lub dzielnicy w mieście o liczbie ludności powyżej 100 000 mieszkańców w przypadku spełnienia określonych warunków. Chodzi o obszary charakteryzujące się znacznym deficytem miejsc postojowych, jeżeli uzasadniają to potrzeby organizacji ruchu, w celu zwiększenia rotacji parkujących pojazdów samochodowych lub realizacji lokalnej polityki transportowej, w szczególności w celu ograniczenia dostępności tego obszaru dla pojazdów samochodowych lub wprowadzenia preferencji dla komunikacji zbiorowej.
Śródmiejska strefa płatnego parkowania: propozycja zmian
W noweli rozszerzono śródmiejską strefę płatnego parkowania. Zgodnie z projektem, ma ona być ustalana na obszarach zgrupowania intensywnej zabudowy funkcjonalnego śródmieścia, które stanowi faktyczne centrum miasta lub dzielnicy jeżeli są spełnione warunki wymienione w ust. 2, a ustanowienie strefy płatnego parkowania może nie być wystarczające do realizacji polityki transportowej lub polityki ochrony środowiska. W ust. 2 wskazano, że strefę płatnego parkowania ustala się na obszarach charakteryzujących się znacznym deficytem miejsc postojowych, jeżeli uzasadniają to potrzeby organizacji ruchu, w celu zwiększenia rotacji parkujących pojazdów samochodowych lub realizacji lokalnej polityki transportowej, w szczególności w celu ograniczenia dostępności tego obszaru dla pojazdów samochodowych lub wprowadzenia preferencji dla komunikacji zbiorowej.
Śródmiejska strefa płatnego parkowania: konsultacje społeczne
Projekt ten jeszcze w czwartek został skierowany do opinii Biura Legislacyjnego oraz do opinii Biura Ekspertyz i Oceny Skutków Regulacji Kancelarii Sejmu. Ponadto, 22.11.2024 r. został także skierowany do konsultacji społecznych. W związku z tym można wypełnić ankietę na ten temat. Uwagi może zgłosić każdy zainteresowany w imieniu swoim albo w imieniu osoby prawnej lub innego podmiotu niebędącego osobą prawną. Czas na zgłaszanie uwag wynosi 30 dni od dnia udostępnienia projektu ustawy. Oznacza to, że konsultacje zakończą się 22 grudnia 2024 r. Uwagi można zgłaszać w formie elektronicznej, za pośrednictwem Systemu Informacyjnego Sejmu, po uwierzytelnieniu osoby zgłaszającej uwagi np. przez ePUAP lub profil zaufany. Uwagi muszą być sformułowane w języku polskim.
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.