REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Silnik V6, ale na wodór. Motory typu V nie muszą wymierać. Toyota ma pomysł

silnik benzynowy V6 z wtryskiem wodoru Toyota, Toyota Hiace Hydrogen
silnik benzynowy V6 z wtryskiem wodoru Toyota, Toyota Hiace Hydrogen
Silnik V6, ale na wodór. Motory typu V nie muszą wymierać. Toyota ma pomysł
Toyota

REKLAMA

REKLAMA

Normy emisji spalin powoli zabijają silniki V6 i V8. Tak wcale jednak nie musi być. Toyota ma pomysł na ich ratunek. Zaprezentowała właśnie motor V6 zasilany bezpośrednio wtryskiwanym sprężonym wodorem.

Wodór oznacza drogą technologię? Jeżeli wykorzystuje się je do pracy w ogniwie paliwowym, z pewnością może być w tym wiele racji. Toyota ma jednak inny pomysł. Marka pracuje nad adaptacją silników spalinowych do korzystania z wodoru jako paliwa.

REKLAMA

Na czym polega i co daje zasilanie silnika benzynowego wodorem?

REKLAMA

Koncepcja jest dość prosta. Silnik benzynowy należy zmodyfikować i przystosować do zasilania paliwem alternatywnym. Zupełnie tak, jak robi się to w przypadku instalacji LPG. Sprężony wodór jest wtryskiwany bezpośrednio do cylindrów. Tam następuje zapłon mieszanki. Skutek? Emisja CO2 takiego procesu spalania jest praktycznie zerowa. Silnik wytwarza jedynie niewielkie ilości tlenków azotu (NOx). W efekcie bez większych trudności spełnia wymogi normy emisji Euro 6.

Pomysł narodził się w 2017 r. Od 2021 r. jest w fazie intensywnych testów. Idealnym przykładem jest GR Corolla H2 Concept. To model przygotowany do wyścigów, który zamiast benzyny, wytryskuje do cylindrów właśnie wodór. Kolejne koncepty to rajdowy GR Yarisa H2 Concept oraz rodzinna Corollę Cross H2 Concept.

silnik benzynowy V6 z wtryskiem wodoru Toyota, Toyota Hiace Hydrogen

silnik benzynowy V6 z wtryskiem wodoru Toyota, Toyota Hiace Hydrogen

Silnik V6, ale na wodór. Motory typu V nie muszą wymierać. Toyota ma pomysł

Toyota

Wodorowy Hiace ma 163 konie i napęd na tylne koła

REKLAMA

Kolejnym krokiem jest nowy koncept opracowany na bazie Toyoty Hiace przez inżynierów marki z Australii. W pierwszej kolejności wymontowali oni silnik benzynowy V6 z Land Cruisera. Następnie zamontowali go w pojeździe dostawczym i dostosowali do zasilania wodorem. Motor oferuje 163 KM mocy i 354 Nm momentu obrotowego. Siła ta jest przenoszona na tylne koła za pośrednictwem dziesięciobiegowej przekładni automatycznej.

Do magazynowania wodoru w Toyocie Hiace Hydrogen – identycznie jak w modelu Mirai – służą trzy zbiorniki umieszczone pod podłogą pojazdu. Zbiorniki jednocześnie nie zabierają przestrzeni wewnątrz auta. Dzięki temu zastosowanie tego napędu nie wpływa w żaden sposób na właściwości przewozowe i transportowe Hiace. Tak przygotowane auto wkrótce wejdzie do testów w normalnym ruchu drogowym. W pilotażowym programie będą uczestniczyć lokalni przedsiębiorcy w okolicach Melbourne.

Dalszy ciąg materiału pod wideo
silnik benzynowy V6 z wtryskiem wodoru Toyota, Toyota Hiace Hydrogen

silnik benzynowy V6 z wtryskiem wodoru Toyota, Toyota Hiace Hydrogen

Silnik V6, ale na wodór. Motory typu V nie muszą wymierać. Toyota ma pomysł

Toyota

silnik benzynowy V6 z wtryskiem wodoru Toyota, Toyota Hiace Hydrogen

silnik benzynowy V6 z wtryskiem wodoru Toyota, Toyota Hiace Hydrogen

Silnik V6, ale na wodór. Motory typu V nie muszą wymierać. Toyota ma pomysł

Toyota

silnik benzynowy V6 z wtryskiem wodoru Toyota, Toyota Hiace Hydrogen

silnik benzynowy V6 z wtryskiem wodoru Toyota, Toyota Hiace Hydrogen

Silnik V6, ale na wodór. Motory typu V nie muszą wymierać. Toyota ma pomysł

Toyota

silnik benzynowy V6 z wtryskiem wodoru Toyota, Toyota Hiace Hydrogen

silnik benzynowy V6 z wtryskiem wodoru Toyota, Toyota Hiace Hydrogen

Silnik V6, ale na wodór. Motory typu V nie muszą wymierać. Toyota ma pomysł

Toyota

silnik benzynowy V6 z wtryskiem wodoru Toyota, Toyota Hiace Hydrogen

silnik benzynowy V6 z wtryskiem wodoru Toyota, Toyota Hiace Hydrogen

Silnik V6, ale na wodór. Motory typu V nie muszą wymierać. Toyota ma pomysł

Toyota

silnik benzynowy V6 z wtryskiem wodoru Toyota, Toyota Hiace Hydrogen

silnik benzynowy V6 z wtryskiem wodoru Toyota, Toyota Hiace Hydrogen

Silnik V6, ale na wodór. Motory typu V nie muszą wymierać. Toyota ma pomysł

Toyota

silnik benzynowy V6 z wtryskiem wodoru Toyota, Toyota Hiace Hydrogen

silnik benzynowy V6 z wtryskiem wodoru Toyota, Toyota Hiace Hydrogen

Silnik V6, ale na wodór. Motory typu V nie muszą wymierać. Toyota ma pomysł

Toyota

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Ile kosztuje Opel Corsa Hybrid w 2024 r.? Oto cennik MHEV-a 100 KM i 136 KM

    Piąta generacja Opla Corsy otrzymała niedawno lifting. Wraz z nim pojawiły się nowe wersje napędowe. Właśnie do sprzedaży w Polsce wszedł model o zasilaniu spalinowo-elektrycznym. A trzeba za niego zapłacić... No właśnie, ile?

    Wrocław z nowym odcinkowym pomiarem prędkości. Kamery mają eliminować piratów drogowych na wjazdówce do miasta

    Wjazd do Wrocławia od al. Sobieskiego będzie kolejnym punktem, w którym ustawiony zostanie odcinkowy pomiar prędkości. OPP to nowy pomysł władz miasta. Wcześniej chciały one ograniczyć na tym odcinku dopuszczalną prędkość z 70 do 50 km/h. To jednak nie spodobało się kierowcom.

    Wymiana opon na letnie w 2024 r. Kiedy najlepiej pojawić się w serwisie?

    Wiosna nieśmiało zagląda do Polski. A to oznacza, że na usta kierowców powraca pytanie: "Kiedy zmienić opony na letnie?". Specjaliści odpowiadają i wskazują czy "już" to nie jest trochę za wcześnie.

    Czy kierowców stać na tanie samochody w 2024 r.? Auta "zjadają" nawet 1,8 tys. zł miesięcznie

    Samochody drożeją. To można powtarzać jak mantrę praktycznie od początku pandemii. W tym jednak materiale nie chodzi o ceny aut używanych, a raczej koszty ich późniejszego utrzymania. Czy kierowców stać na tanie samochody w 2024 r.?

    REKLAMA

    Przyjętego mandatu nie da się uchylić. Wznowienie postępowania mandatowego to konieczna zmiana

    Przyjętego mandatu karnego uchylić się nie da. Praktycznie nie ma takiej możliwości nawet w przypadku, w którym funkcjonariusz, wymierzając karę, dopuścił się złamania prawa. To oznacza złamanie konstytucyjnych praw kierowców. RPO wnosi zatem o zmianę przepisów.

    Nowy bat na pijanych kierowców od 14 marca. Zaczną tracić samochody. Jak zadziałają nowe przepisy?

    14 marca 2024 r. w życie wejdą nowe przepisy. W ich ramach pijany kierowca dostanie wyrok, grzywnę, a do tego straci prawo jazdy i... samochód. Tak, sądy będą mogły decydować o przepadku pojazdu. Czy to skuteczny bat?

    Po jakim czasie kasują się punkty karne w 2024 r.?

    Punkty karne stanowią skuteczny straszak na kierowców. Choć z czasem się przedawniają. Czy jednak wszyscy wiedzą po jakim czasie? W 2024 r. obowiązują na szczęście jednolite zasady kasowania punktów karnych.

    Renault 5 powraca. Teraz jako elektryk z serii E-Tech

    Po 28 latach Renault 5 powraca na rynek. Teraz jako elektryczny hatchback. Nowy model E-Tech będzie miał nawet 150 koni, pokona nawet 400 km na ładowaniu, a do tego sam może się stać zasobnikiem energii. Można zasilać z niego np. urządzenia w domu.

    REKLAMA

    Ile kosztuje najtańszy nowy samochód w Polsce w 2024 r.?

    Dziś zajmiemy się najtańszym, fabrycznie nowym samochodem oferowanym w Polsce w 2024 r. Ile kosztuje taki pojazd? I czy kierowcy uda się zamknąć w kwocie niższej, niż 60 tys. zł? Oto przegląd rynku i 5. budżetowych propozycji.

    Debiut MG3 Hybrid+. Czyżby pojawił się tani pogromca hybrydowego Yarisa i Clio?

    MG3 Hybrid+ ma brytyjskie logo i chińską duszę. Duszę wojownika! Hybrydowa wersja hatchbacka niedługo ruszy na podbój Europy. I ma naprawdę dużo asów w rękawie. Na tyle dużo, że Yaris i Clio powinni się bać? Bez wątpienia tak.

    REKLAMA