REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test hamowania opon stanie się... elektryczny i autonomiczny!

Test hamowania opon stanie się... elektryczny i autonomiczny!
Test hamowania opon stanie się... elektryczny i autonomiczny!
VOLKER WARNING BLUE STUDIOS GM
Continental

REKLAMA

REKLAMA

Test hamowania opon? To jedna z kluczowych prób dla ogumienia. Oto auto, które przeprowadzi go autonomicznie. Poznajcie AVA.

Test hamowania opon i autonomiczny pojazd

O klasie opony świadczy jej przyczepność, ale i utrzymywanie trakcji w czasie hamowania. A skoro test hamowania jest tak kluczowy, Continental postanowił wynieść tą próbę na nowy poziom. Tym nowym poziomem jest nowy pojazd testowy, a konkretnie AVA, czyli Analytic Vehicle AIBA. AVA jest elektryczna, autonomiczna i najeżona czujnikami. Dzięki temu umożliwia precyzyjne monitorowanie właściwości przyczepności i drogi hamowania opon podczas manewrów spowalniania na suchej i mokrej nawierzchni.

REKLAMA

Test hamowania opon, pojazd testowy AVA

Test hamowania opon, pojazd testowy AVA

Test hamowania opon stanie się... elektryczny i autonomiczny!

Continental

Pojazd do testowania hamowania opon pozwala na precyzyjny pomiar

AVA określa jakie siły mają oddziaływać na oponę w różnych fazach poślizgu. To tzw. krzywe poślizgu µ, które możemy precyzyjnie odtwarzać. Dzięki technologii pomiarowej mierzymy wszystkie siły, które działają między oponą, a powierzchnią drogi podczas hamowania. Możemy jeszcze dokładniej porównać nasze opony i różne kompozycje mieszanki i zoptymalizować je pod kątem specjalnych zastosowań - wyjaśnia Meletis Xigakis, który jest odpowiedzialny za globalne testy opon w firmie Continental.

Autonomiczny pojazd testowy i nowoczesny tor

Na tym zalety AVA się jednak nie kończą. Bo pojazd za pomocą ustawień pozwala na przeprowadzanie testu hamowania opon niezależnie od specyfiki pojazdu. To raz. Dwa najnowocześniejszy samochód testowy do ogumienia na świecie porusza się po równie nowoczesnym torze. Ma on 75 metrów długości, znajduje się w hali o długości 350 metrów i szerokości 30 metrów, która jest klimatyzowana i dysponuje systemem wymiennych nawierzchni. Na każdym odcinku może być aż pięć różnych typów. Ich wymiana odbywa się hydraulicznie.

Test hamowania opon, pojazd testowy AVA

Test hamowania opon, pojazd testowy AVA

Test hamowania opon stanie się... elektryczny i autonomiczny!

Continental

Test hamowania opon to dopiero początek prób

Tak przygotowane środowisko stanie się dla Continentala podstawą do przeprowadzenia nawet 100 tys. prób rocznie. W ich czasie AVA rozpędzi się do 65 km/h. Wykorzysta do tego dwie osie napędowe. Po co zatem pojawia się trzecia? O ile osie napędowe zapewnią stałą prędkość, o tyle trzecia pozwoli na przeprowadzenie próby hamowania. W jaki sposób AVA zatrzyma się? Zadecyduje o tym układ hamulcowy typu Brake-by-Wire firmy Continental. Testy hamowania opony prowadzone przy użyciu AVA jedynie uzupełnią dotychczasowy wachlarz testów Continentala. Nowe modele każdego roku pokonują w sumie 25 mln kilometrów, czyli 625 razy objeżdżają dookoła cały świat.

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
KGP: 109 332 interwencji, 291 wypadków drogowych, 12 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Oto najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend opublikowane przez Komendę Główną Policji. Policjanci podsumowali także zdarzenia z minionego tygodnia.

19-letni motocyklista bez uprawnień potrącił policjanta i zbiegł

19-nastolatek z Międzyrzecza (Lubuskie) stanie przed sądem za zarzut spowodowania wypadku, niezatrzymanie się do kontroli i ucieczkę z miejsca wypadku.

Nowe przepisy fotoradarowe: Właściciel pojazdu jako kozioł ofiarny?

Ustawodawca szykuje kolejną rewolucję w przepisach drogowych. Tym razem uderzy ona nie tylko w kierowców łamiących przepisy, ale także w właścicieli pojazdów, którzy nie wskażą osoby prowadzącej pojazd w chwili popełnienia wykroczenia. Jeśli fotoradar uchwyci pojazd przekraczający prędkość, a właściciel odmówi podania danych kierowcy, nie tylko zapłaci karę, ale również straci dowód rejestracyjny swojego samochodu.

Pijany senior uciekał przed policją po polach uprawnych. Auto dachowało

72-latek jechał bez zapiętych pasów, więc policja chciała zatrzymać go do kontroli. Rzucił się w pościg, który zakończył się dachowaniem. Okazało się, że jest pijany.

REKLAMA

Otrzymałeś wiadomość ws. zaległych płatności w e-TOLL? KAS ostrzega przed oszustami

Krajowa Administracja Skarbowa w przesłanym we wtorek, 25 marca 2025 r. komunikacie prasowym ostrzega przed oszustami wysyłającymi fałszywe wiadomości w sprawie zaległych płatności w e-TOLL. Publikujemy przykładową fałszywą wiadomość.

Już nie tylko diesel czy benzyna. I nawet nie zawsze samochód. Jak Polacy wybierają środek transportu?

W dzisiejszych czasach wybór środka transportu to nie tylko decyzja między samochodem z silnikiem benzynowym a dieslem. Możliwości jest więcej, a kierowcy mają różne oczekiwania. Jak Polacy wybierają codzienny środek lokomocji?

KGP: 93 352 interwencji, 312 wypadków drogowych, 17 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 93 352 interwencji. Byli wzywani do 312 wypadków drogowych.

Mandat za przeładowaną ciężarówkę, a zaniżona waga w CMR. Kto za to ponosi odpowiedzialność?

Przeładowanie pojazdu w transporcie drogowym to częsty problem, który może prowadzić do poważnych konsekwencji prawnych i finansowych, w tym mandatów nałożonych na przewoźnika. W sytuacjach, gdy błędne dane o wadze towaru zostały przekazane przez spedytora lub nadawcę towaru, pojawia się pytanie o podział odpowiedzialności między przewoźnika a spedytora czy nadawcę. Najczęściej problem dotyczy mandatów zagranicznych, dlatego kluczowe znaczenie w tej kwestii mają przepisy Konwencji o umowie międzynarodowego przewozu drogowego towarów (CMR).

REKLAMA

Przestraszył się policjantów, więc uciekał samochodem, łamiąc przepisy

Nocy pościg ulicami Białegostoku zakończył się zatrzymaniem 32-letniego kierowcy. Mężczyzna najpierw przekroczył prędkość, a potem - zamiast zatrzymać się do kontroli - zaczął uciekać.

Kolejne skrzyżowania i przejazdy kolejowo-drogowe z systemem RedLight. 2 000 zł mandatu i 15 punktów karnych

Kolejne skrzyżowania i przejazdy kolejowo-drogowe z systemem RedLight. Kiedy zaczną działać nowe systemy RedLight? Gdzie zostaną rozlokowane? Jakie mandaty obowiązują w przypadku przejazdu na czerwonym świetle?

REKLAMA