REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test hamowania opon stanie się... elektryczny i autonomiczny!

Test hamowania opon stanie się... elektryczny i autonomiczny!
Test hamowania opon stanie się... elektryczny i autonomiczny!
VOLKER WARNING BLUE STUDIOS GM
Continental

REKLAMA

REKLAMA

Test hamowania opon? To jedna z kluczowych prób dla ogumienia. Oto auto, które przeprowadzi go autonomicznie. Poznajcie AVA.

Test hamowania opon i autonomiczny pojazd

O klasie opony świadczy jej przyczepność, ale i utrzymywanie trakcji w czasie hamowania. A skoro test hamowania jest tak kluczowy, Continental postanowił wynieść tą próbę na nowy poziom. Tym nowym poziomem jest nowy pojazd testowy, a konkretnie AVA, czyli Analytic Vehicle AIBA. AVA jest elektryczna, autonomiczna i najeżona czujnikami. Dzięki temu umożliwia precyzyjne monitorowanie właściwości przyczepności i drogi hamowania opon podczas manewrów spowalniania na suchej i mokrej nawierzchni.

REKLAMA

Test hamowania opon, pojazd testowy AVA

Test hamowania opon, pojazd testowy AVA

Test hamowania opon stanie się... elektryczny i autonomiczny!

Continental

Pojazd do testowania hamowania opon pozwala na precyzyjny pomiar

AVA określa jakie siły mają oddziaływać na oponę w różnych fazach poślizgu. To tzw. krzywe poślizgu µ, które możemy precyzyjnie odtwarzać. Dzięki technologii pomiarowej mierzymy wszystkie siły, które działają między oponą, a powierzchnią drogi podczas hamowania. Możemy jeszcze dokładniej porównać nasze opony i różne kompozycje mieszanki i zoptymalizować je pod kątem specjalnych zastosowań - wyjaśnia Meletis Xigakis, który jest odpowiedzialny za globalne testy opon w firmie Continental.

Autonomiczny pojazd testowy i nowoczesny tor

Na tym zalety AVA się jednak nie kończą. Bo pojazd za pomocą ustawień pozwala na przeprowadzanie testu hamowania opon niezależnie od specyfiki pojazdu. To raz. Dwa najnowocześniejszy samochód testowy do ogumienia na świecie porusza się po równie nowoczesnym torze. Ma on 75 metrów długości, znajduje się w hali o długości 350 metrów i szerokości 30 metrów, która jest klimatyzowana i dysponuje systemem wymiennych nawierzchni. Na każdym odcinku może być aż pięć różnych typów. Ich wymiana odbywa się hydraulicznie.

Test hamowania opon, pojazd testowy AVA

Test hamowania opon, pojazd testowy AVA

Test hamowania opon stanie się... elektryczny i autonomiczny!

Continental

Test hamowania opon to dopiero początek prób

Tak przygotowane środowisko stanie się dla Continentala podstawą do przeprowadzenia nawet 100 tys. prób rocznie. W ich czasie AVA rozpędzi się do 65 km/h. Wykorzysta do tego dwie osie napędowe. Po co zatem pojawia się trzecia? O ile osie napędowe zapewnią stałą prędkość, o tyle trzecia pozwoli na przeprowadzenie próby hamowania. W jaki sposób AVA zatrzyma się? Zadecyduje o tym układ hamulcowy typu Brake-by-Wire firmy Continental. Testy hamowania opony prowadzone przy użyciu AVA jedynie uzupełnią dotychczasowy wachlarz testów Continentala. Nowe modele każdego roku pokonują w sumie 25 mln kilometrów, czyli 625 razy objeżdżają dookoła cały świat.

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Strefy Czystego Transportu – fakty, analiza i konsekwencje

Warszawa już wprowadziła Strefę Czystego Transportu (SCT), Kraków się do tego przygotowuje, a kolejne miasta analizują możliwość wdrożenia podobnych rozwiązań. Ale czy SCT to rzeczywiście skuteczna metoda na poprawę jakości powietrza? A może to kolejny projekt, który w teorii brzmi dobrze, ale w praktyce może przynieść więcej problemów niż korzyści?

Od 29 marca 2025 r. Panek zawiesza na czas nieokreślony usługę Panek CarSharing. Chodzi o realia biznesowe. Co dalej?

Od 29 marca 2025 r. Panek zawiesza na czas nieokreślony usługę Panek CarSharing. Chodzi o realia biznesowe. Co dalej? Zarząd Panek S.A. wydał oświadczenie w tej sprawie. Jakie są kluczowe powody zawieszenia usługi współdzielenia samochodów?

KGP: 106 796 interwencji, 339 wypadków drogowych, 31 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 796 interwencji. Byli wzywani do 339 wypadków drogowych.

Komunikat MI: Zachodnia Obwodnica Szczecina coraz bliżej. Jest decyzja. Nowa trasa będzie miała blisko 50 km długości

Resort infrastruktury w przesłanym w piątek, 14 marca 2025 r. komunikacie poinformował, że Wojewoda Zachodniopomorski wydał decyzję o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID) dla wszystkich trzech odcinków Zachodniej Obwodnicy Szczecina w ciągu drogi ekspresowej S6.

REKLAMA

Popyt na nowe samochody już nie tak mocny jak rok temu. Jakich nowych aut poszukują Polacy: napęd, marka i model

Toyota nadal dominuje, ale pozostałe marki gonią ją coraz zacieklej. Amatorzy nowych samochodów wciąż największy apetyt mają na auta napędzane tradycyjnymi silnikami – na benzynę, olej napędowy ewentualnie autogaz.

684 zł średnio wynosiła średnia cena OC w Polsce w lutym 2025 r.

684 zł średnio wynosiła średnia cena OC w Polsce w lutym 2025 r. Kierowcy w podziale na miasta wojewódzkie płacili od 644 zł do 963 zł za OC. Gdzie OC było najdroższe? Gdzie najtańsze? Jakie są kary za brak OC?

Przejścia sugerowane – dlaczego w Europie Zachodniej to standard a w Polsce wciąż rzadkość? Czas na uporządkowanie chaosu na drogach

W przestrzeni miejskiej, gdzie każdy fragment infrastruktury ma znaczenie, pojawia się coraz więcej znaków drogowych. W szczególności dotyczy to przejść dla pieszych, które w wielu miejscach są dosłownie „zasypane” oznaczeniami. Ale czy wszystkie są konieczne? Czym są przejścia sugerowane?

KGP: 110 592 interwencji, 346 wypadków drogowych, 34 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 592 interwencji. Byli wzywani do 346 wypadków drogowych.

REKLAMA

Paserzy na celowniku policji. W ostatniej akcji udało się odzyskać kilkadziesiąt aut

12 samochodów pochodzących z kradzieży i 11 kolejnych ze znamionami przerabiania. To bilans akcji pomorskich policjantów, którzy zatrzymali dwóch mężczyzn podejrzanych o paserstwo. W planach są kolejne akcje zwalczające przestępczość samochodową.

Zwolnij, bo się przejedziesz. Kampania społeczna o jeździe z nadmierną prędkością

Nadmierna prędkość jest powodem co piątego wypadku na drodze. Ruszyła ogólnopolska kampania społeczna o przekraczaniu prędkości na drodze.

REKLAMA