REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test hamowania opon stanie się... elektryczny i autonomiczny!

Test hamowania opon stanie się... elektryczny i autonomiczny!
Test hamowania opon stanie się... elektryczny i autonomiczny!
VOLKER WARNING BLUE STUDIOS GM
Continental

REKLAMA

REKLAMA

Test hamowania opon? To jedna z kluczowych prób dla ogumienia. Oto auto, które przeprowadzi go autonomicznie. Poznajcie AVA.

Test hamowania opon i autonomiczny pojazd

O klasie opony świadczy jej przyczepność, ale i utrzymywanie trakcji w czasie hamowania. A skoro test hamowania jest tak kluczowy, Continental postanowił wynieść tą próbę na nowy poziom. Tym nowym poziomem jest nowy pojazd testowy, a konkretnie AVA, czyli Analytic Vehicle AIBA. AVA jest elektryczna, autonomiczna i najeżona czujnikami. Dzięki temu umożliwia precyzyjne monitorowanie właściwości przyczepności i drogi hamowania opon podczas manewrów spowalniania na suchej i mokrej nawierzchni.

REKLAMA

Test hamowania opon, pojazd testowy AVA

Test hamowania opon, pojazd testowy AVA

Test hamowania opon stanie się... elektryczny i autonomiczny!

Continental

Pojazd do testowania hamowania opon pozwala na precyzyjny pomiar

AVA określa jakie siły mają oddziaływać na oponę w różnych fazach poślizgu. To tzw. krzywe poślizgu µ, które możemy precyzyjnie odtwarzać. Dzięki technologii pomiarowej mierzymy wszystkie siły, które działają między oponą, a powierzchnią drogi podczas hamowania. Możemy jeszcze dokładniej porównać nasze opony i różne kompozycje mieszanki i zoptymalizować je pod kątem specjalnych zastosowań - wyjaśnia Meletis Xigakis, który jest odpowiedzialny za globalne testy opon w firmie Continental.

Autonomiczny pojazd testowy i nowoczesny tor

Na tym zalety AVA się jednak nie kończą. Bo pojazd za pomocą ustawień pozwala na przeprowadzanie testu hamowania opon niezależnie od specyfiki pojazdu. To raz. Dwa najnowocześniejszy samochód testowy do ogumienia na świecie porusza się po równie nowoczesnym torze. Ma on 75 metrów długości, znajduje się w hali o długości 350 metrów i szerokości 30 metrów, która jest klimatyzowana i dysponuje systemem wymiennych nawierzchni. Na każdym odcinku może być aż pięć różnych typów. Ich wymiana odbywa się hydraulicznie.

Test hamowania opon, pojazd testowy AVA

Test hamowania opon, pojazd testowy AVA

Test hamowania opon stanie się... elektryczny i autonomiczny!

Continental

Test hamowania opon to dopiero początek prób

Tak przygotowane środowisko stanie się dla Continentala podstawą do przeprowadzenia nawet 100 tys. prób rocznie. W ich czasie AVA rozpędzi się do 65 km/h. Wykorzysta do tego dwie osie napędowe. Po co zatem pojawia się trzecia? O ile osie napędowe zapewnią stałą prędkość, o tyle trzecia pozwoli na przeprowadzenie próby hamowania. W jaki sposób AVA zatrzyma się? Zadecyduje o tym układ hamulcowy typu Brake-by-Wire firmy Continental. Testy hamowania opony prowadzone przy użyciu AVA jedynie uzupełnią dotychczasowy wachlarz testów Continentala. Nowe modele każdego roku pokonują w sumie 25 mln kilometrów, czyli 625 razy objeżdżają dookoła cały świat.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
CANARD: Uruchomiono dwa nowe odcinkowe pomiary prędkości

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym (CANARD) poinformowało o uruchomieniu dwóch kolejnych odcinkowych pomiarów prędkości. Jeden z nich został uruchomiony na trasie A1, a drugi na DW935. 

KGP: 100 285 interwencji, 385 wypadków drogowych, 23 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 100 285 interwencji. Byli wzywani do 385 wypadków drogowych.

Zmienią się zasady nakładania opłat drogowych: opłata infrastrukturalna, opłata nakładana ze względu na emisję CO2, opłata nakładana ze względu na zanieczyszczenie powietrza [Projekt ustawy]

Zmienią się zasady nakładania opłat drogowych: opłata infrastrukturalna, opłata nakładana ze względu na emisję CO2, opłata nakładana ze względu na zanieczyszczenie powietrza. Projekt ustawy trafił do uzgodnień i konsultacji.

Jak zarządzać flotą pojazdów elektrycznych

Badania rynkowe pokazują, że główne obawy, potrzeby i oczekiwania użytkowników elektromobilności, zarówno w firmach, jak i wśród indywidualnych konsumentów, dotyczą infrastruktury ładowania, zasięgu pojazdów elektrycznych oraz kosztów ich eksploatacji. To właśnie te kwestie stanowią obecnie największe wyzwania techniczne w procesie elektryfikacji flot. Dodatkowym wyzwaniem jest przekonanie pracowników do adaptacji nowych technologii.

REKLAMA

Dlaczego bieżnik w oponach na tej samej osi musi być taki sam?

Dobre opony to podstawa bezpiecznej jazdy. Warto wiedzieć, że bieżnik w oponach na tej samej osi musi być taki sam. To ważne, zwałszcza w przypadku decyzji o wypłacie ubezpieczenia. Ostatnio Rzecznik Finansowy wydał interpretację dla wszystkich ubezpieczycieli odnośnie do wysokości bieżnika na tej samej osi pojazd. Jak to jest więc z tymi bieżnikami?

KGP: 82 680 interwencji, 327 wypadków drogowych, 23 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 82 680 interwencji. Byli wzywani do 327 wypadków drogowych.

Śródmiejska strefa płatnego parkowania nie tylko w dużych miastach! Posłowie mają plan. [Projekt ustawy]

Śródmiejska strefa płatnego parkowania nie tylko w dużych miastach! Posłowie mają plan. Projekt nowelizacji ustawy o drogach publicznych zakłada, że nie tylko miasta powyżej 100 tys. mieszkańców będą mogły ustanawiać śródmiejskie strefy parkowania.

Badania techniczne pojazdów: opłaty za badanie techniczne, waloryzacja wysokości opłaty. Szykują się zmiany

Badania techniczne pojazdów: mechanizm ustalania wysokości opłaty za badanie, waloryzacja. W resorcie infrastruktury trwają prace nad przygotowaniem projektu ustawy. W projekcie znajdzie się m.in. mechanizm ustalania wysokości opłaty za badanie techniczne pojazdu.

REKLAMA

Ważne! Rząd szykuje kolejne zmiany w prawie drogowym: surowe kary za brawurową jazdę, konfiskata za powadzenie bez prawa jazdy

W odpowiedzi na alarmujące statystyki dotyczące wypadków drogowych Rząd ogłosił szereg zmian w prawie, w odpowiedzi na alarmujące statystyki dotyczące wypadków drogowych. Mają one na celu poprawę bezpieczeństwa na polskich drogach. Jakie zmiany rząd planuje w 2025 roku.

Czy można mieszać różne rodzaje płynów chłodniczych? O tym powinien wiedzieć każdy kierowca!

Każdy kierowca wie, że płyn do chłodnic to jeden z najważniejszych płynów eksploatacyjnych w samochodzie. Odpowiada on za prawidłową pracę układu chłodzenia, chroniąc silnik przed przegrzewaniem się i korozją. Na co należy zwrócić uwagę, wybierając płyn chłodniczy do samochodu?

REKLAMA