REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Porsche rozwija dalej wyścigowe technologie

Porsche 919 Hybrid WEC
Porsche 919 Hybrid WEC
Porsche

REKLAMA

REKLAMA

Porsche nie rezygnuje w mistrzostw WEC. Bolid 919 Hybrid to swoiste laboratorium do testowania najnowszych rozwiązań z zakresu innowacyjnych technologi motoryzacyjnych.

Porsche kontynuuje projekt „program LMP1” do końca 2018 roku

Zarząd Porsche AG podjął decyzję o przedłużeniu programu dotyczącego prototypu Porsche 919 Hybrid, znanego głównie z Le Mans, do końca sezonu 2018. Wyścigowy model z napędem o mocy około 1000 KM służy jako jeżdżące laboratorium badawcze dla technologii, które trafią do sportowych aut przyszłości. To zasługa jego przełomowej koncepcji, wyróżniającej się niewielkim silnikiem turbo i wydajnymi systemami odzyskiwania energii oraz ekstremalnie lekką konstrukcją.

Jak mówi Matthias Müller, Prezes Zarządu Porsche AG: „Sport motorowy stanowi ważną część tożsamości marki Porsche - ale nie jako cel sam w sobie. Wyścigi mają pomóc w opracowaniu technologii, które w przyszłości trafią do naszych cywilnych aut sportowych. Do powrotu do najwyższej ligi sportów motorowych przekonały nas wprowadzone w ubiegłym roku rewolucyjne przepisy dotyczące wydajności. I już w drugim roku startów zdobyliśmy najwyższe trofeum w wyścigach długodystansowych - wraz z innowacyjnym 919 Hybrid odnieśliśmy podwójne zwycięstwo w 24-godzinnym wyścigu Le Mans. To wybitne świadectwo kwalifikacji ludzi z centrum badań i rozwoju Porsche w Weissach. Rywalizacja przynosi owoce - dostrzegamy dalszy potencjał synergii między programami modeli wyścigowych i sportowych. Dlatego zdecydowaliśmy się przedłużyć program LMP1".

Dla najwyższej klasy prototypów Le Mans (LMP1) wystawianych przez producentów przepisy Długodystansowych Mistrzostw Świata (FIA WEC) przewidują zastosowanie systemów hybrydowych i ograniczenie ilości energii (paliwa oraz energii elektrycznej) przypadającej na jedno okrążenie.

Wolfgang Hatz, Członek Zarządu ds. Badań i Rozwoju, podkreśla: „Porsche ustanawia nowe wzorce w mistrzostwach WEC. 2-litrowy, turbodoładowany silnik benzynowy V4 o mocy ponad 500 KM jest najwydajniejszą jednostką spalinową, którą do tej pory zbudowaliśmy. Jako jedyni jesteśmy w stanie wygenerować w Le Mans 8 MJ energii elektrycznej z dwóch systemów odzyskiwania energii. Nietrudno dostrzec, że rywalizacja w wyścigach »napędza« naszych inżynierów do śrubowania osiągów”.

Fritz Enzinger, wiceprezes programu LMP1, dodaje: „Nasz program zaczynaliśmy w Weissach w 2012 roku, wraz z garstką ludzi, dosłownie od czystej kartki papieru. Mieliśmy wysokie oczekiwania i mnóstwo odwagi. Jestem bardzo dumny z zespołu, który dziś tworzy 230 osób, i cieszę się, że możemy teraz bezpiecznie zaplanować trzy kolejne sezony mistrzostw świata oraz starty w Le Mans”.

REKLAMA

Źródło: Porsche

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Test: Nissan X-Trail 1.5 VC-T MHEV. To niby tylko zwykły, benzynowy X-Trail. Jednak zwykły nie jest

    To miał być zwykły X-Trail, ale mimo wszystko taki zwykły nie jest. Bo standardowy benzyniak moim zdaniem stanowi soczewkę. Soczewkę, która uwydatnia tylko zalety tego SUV-a. Przy tym teście warto jednak zadać pewne pytanie. Czy rodzinny Nissan nie jest trochę zbyt drogi?

    Przypomnij sobie o tym pokrętle. Na zapominalskich już czeka patrol i mandat

    Motoryzacja XXI wieku oznacza elektroniczną wygodę. Bo np. samochód automatycznie włącza światła. Tyle że automat nie zawsze działa prawidłowo. Kierowca powinien kontrolować jego zachowania. W przeciwnym razie to on dostanie mandat.

    392 zł zamiast dotychczasowych 98 zł? Kierowców może czekać bolesna podwyżka

    Po raz kolejny wraca temat podwyżek cen przeglądów technicznych w Polsce. Tym razem interweniują senatorowie. Ile mógłby kosztować przegląd w 2024 r.? 392 zł zamiast 98 zł w przypadku osobówki i 644 zł zamiast 161 zł w przypadku osobówki z LPG.

    Pogoda się poprawiła? A więc... nie myj samochodu. Przynajmniej nie w pełnym słońcu

    Słoneczna pogoda to idealny moment na mycie samochodu? Właśnie, że nie. Rozgrzany lakier "nie przepada" za polewaniem zimną wodą. A to dopiero początek długiej listy problemów. O czym jeszcze musi pamiętać kierowca?

    REKLAMA

    Transport do Wielkiej Brytanii stał się ogromnym wyzwaniem. Po brexicie pojawił się szereg nowych procedur

    Wyjście Wielkiej Brytanii z Unii Europejskiej sprawiło, że branża transportowa działająca na tej trasie stanęła przed nowymi wyzwaniami. A procedury celne oraz wzmożenie kontroli granicznych to dopiero początek listy.

    W Polsce będą prześwietlać... drogi. GDDKiA chce sprawdzać stan nawierzchni i koleiny profilografami laserowymi

    Pod koniec kwietnia na polskich drogach pojawią się dziwnie wyglądające vany. Te nie będą jednak kolejną formą pułapki założonej na kierowców popełniających wykroczenia. One będą sprawdzać stan nawierzchni po zimie. A właściwie to badać sposób prowadzenia takich kontroli.

    Kara za radio w samochodzie? Rekordzista zapłacił w tym roku 187 tys. zł. To nie żart!

    187 tys. zł. Dokładnie tyle wynosi rekordowa kara za brak abonamentu RTV, która właśnie została ściągnięta w Polsce. Na kierowców padł zatem blady strach. Tylko czy taka kwota jest w ogóle możliwa w przypadku samochodu? Niestety po części tak...

    Opel Frontera 2024. To będzie crossover, a nie SUV. Niemiecka legenda schodzi o segment niżej

    Po 20. latach na rynek powróci Opel Frontera. Nowy model nie powróci jednak do segmentu D. "Spadnie" do klasy pojazdów o oczko niższej. Czy to oznacza degradację modelu? Zdaniem Niemców daje raczej nowe możliwości.

    REKLAMA

    Droższe OC za punkty karne. Ubezpieczyciele coraz chętniej pytają o wykroczenia kierowców

    W 2023 r. ubezpieczyciele podczas kalkulowania składek OC aż 283 mln razy pytali UFG o wykroczenia i uprawnienia kierowców. To oznacza, że hasło droższe OC za punkty karne wcale nie jest hasłem pustym. Zachowania kierowców już dziś mają wpływ na wysokość składki.

    Podmienił tablice rejestracyjne w aucie. Wpadł na przekroczeniu prędkości. Teraz grozi mu więzienie i 8,5 tys. zł kary za brak OC

    50-latek podmienił tablice rejestracyjne w aucie. Chciał bowiem "przyprowadzić Opla od mechanika po wykonanej naprawie". Teraz jego sprawa trafi do sądu. Nowe przepisy sprawiają, że grozi mu do 5 lat więzienia. A to jeszcze nie koniec kar dla kierowcy.

    REKLAMA