REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

GP Chin - Nico Rosberg w końcu zwycięża!

Nico Rosberg z zespołu Mercedesa po wygranych kwalifikacjach zwycięża w GP Chin.
Nico Rosberg z zespołu Mercedesa po wygranych kwalifikacjach zwycięża w GP Chin.
formula1.com

REKLAMA

REKLAMA

Podczas Gran Prix Chin Nico Rosberg odniósł swoje pierwsze zwycięstwo w karierze. Niemiec podczas swojego 111 wyścigu w serii F1, nie dał szans drugiemu na mecie Jensonowi Buttonowi. Ostatnie miejsce na podium zajął Lewis Hamilton.

Po zaskakujących sobotnich kwalifikacjach, w których zwyciężył Nico Rosberg z zespołu Mercedes, mało kto dawał wiarę, że ten 26-letni zawodnik utrzyma pozycje lidera, gdy będzie przekraczał on metę wyścigu. Startując z pierwszej linii razem ze swoim utytułowanym kolegą z zespołu Michaelem Schumacherem, zdołał utrzymać prowadzenie w pierwszym zakręcie. O tym, że obrona pozycji startowej nie należy do najprostszych zadań przekonał się obecny Mistrz Świata Sebastian Vettel, który startując z 11-go pola, nim dojechał do pierwszego łuku, był już 14-stym kierowcą w stawce. Znacznie lepiej poradził sobie Lewis Hamilton, który w wyniku nałożonej na niego kary za wymianę skrzyni biegów, ruszał do wyścigu z siódmej pozycji, a już przed pierwszym wirażem, zdołał wyprzedzić dwóch zawodników.

REKLAMA

Zobacz też: Alonso triumfuje w deszczowym GP Malezji

Szybka degradacja opon wykonanych z  miękkiej mieszanki spowodowała, że na siódmym okrążeniu zjechał do pit stopu Mark Webber. Jego zdecydowanie lepsze tempo jazdy na oponach pośrednich spowodowało, że również Sebastian Vettel postanowił wymienić ogumienie w swoim bolidzie.  Od tego momentu rozpoczęła się walka w pit stopach o cenne sekundy, decydujące o pozycji kierowców w wyścigu. Presji nie wytrzymali m.in. mechanicy Lotusa, którzy przegrali potyczkę z ekipą McLarena, przez co po wyjeździe z boksów Hamilton zyskał jedną pozycję w stosunku do Raikkonena.  Jeszcze większe błędy popełnili mechanicy z zespołu Mercedesa, którzy poprzez niedokręcenie w bolidzie Schumachera lewego koła na przedniej jego osi, zmusili 7-krotnego Mistrza Świata F1 do wycofania się z wyścigu zaraz po wyjeździe na tor.

Zobacz też: Brawurowe testy Marcina Liska

Kluczowa w  Gran Prix Chin okazała się taktyka zespołów, która zadecydowała w dużej mierze o jego wynikach końcowych. Zespół Mercedesa postawił na dwukrotną wymianę opon w bolidzie Rosberga, natomiast pozostałe zespoły z czołówki, przede wszystkim McLaren, zaplanowały dla swoich kierowców o jeden pit stop więcej. Wyścig wszedł w kulminacyjną fazę na 10 okrążeń przed metą. W walce o drugie miejsce liczyło się aż 6-ciu kierowców. Jadący na drugim miejscu Kimi Raikkonen, na 48-mym okrążeniu zostaje zaatakowany i wyprzedzony przez Sebastiana Vettela, a jego problem z oponami chwilę później wykorzystują także kolejno Button, Hamilton i Webber. Co więcej, stan ogumienia w bolidzie Fina jest na tyle kiepski, że Kimi musi uznać wyższość takich kierowców jak Bruno Senna, Romain Grosjean czy Pastor Maldonado. W trakcie trzech okrążeń Raikkonen spada w klasyfikacji wyścigu z 2-go na 12-ste miejsce. Pomimo tak wielkich emocji, w czołówce wyścigu walka trwa nadal. Najpierw Jenson Button bezlitośnie rozprawia się z Sebastianem Vettelem, awansując na drugie miejsce, a chwilę później Hamilton po udanym ataku na Webbera, także wyprzedza obecnego Mistrza Świata F1. Gdy wydaję się, że czołowe pozycje w  klasyfikacja wyścigu nie ulegną już zmianie, gwóźdź do trumny Vettela wbija jego zespołowy partner Mark Webber, spychając młodego Niemca na 5-te miejsce.

Zobacz też: Jenson Button zwycięzcą GP Australii

Pierwsze miejsce w Gran Prix Chin wywalczył Nico Rosberg, który dzięki taktyce zakładającej tylko dwa pitsopy, popartej jego mądrą i efektywną jazdą, zdołał wypracować na mecie ponad 20-sekundową przewagę nad drugim w klasyfikacji Jensonem Buttonem. Wyścig był jednak bardzo ekscytujący i daleki od dawniej spotykanych w F1  „procesji” , charakteryzujących się brakiem walki w końcówce wyścigu. W tegorocznym GP rozgrywanym na torze w Szanghaju, każda pozycja od 2-14 miejsca była niewiadomą do samego końca rywalizacji.  Stan opon, taktyka zespołów i umiejętności kierowców zapewniły odpowiedni poziom emocji i sportowej walki na torze.

Klasyfikacja końcowa wyścigu o GP Chin.

Poz.

  Kierowca

Zespół

Czas

  1

  N.Rosberg

Mercedes

1:36:26,929

  2

  J.Button

McLaren

+ 20,6 s.

  3

  L.Hamilton

McLaren

+ 26,0 s.

  4

  M.Webber

Red Bull

+ 27,9 s.

  5

  S.Vettel

Red Bull

+ 30,4 s.

  6

  R.Grosjean

Lotus

+ 31,4 s.

  7

  B.Senna

Williams

+ 34,5 s.

  8

  P.Maldonado

Williams

+ 35,6 s.

  9

  F.Alonso

Ferrari

+ 37,2 s.

  10

  K.Kobayashi

Sauber

+ 38,7 s.

  11

  S.Perez

Sauber

+ 41,0 s.

  12

  P. di Resta

Force India

+ 42,2 s.

  13

  F.Massa

Ferrari

+ 42,7 s.

  14

  K.Raikkonen

Lotus

+ 50,5 s.

  15

  N.Hulkenberg

Force India

+ 51,2 s.

  16

  J.E.Vergne

Toro Rosso

+ 51,7 s.

  17

  D.Ricciardo

Toro Rosso

+ 63,1 s.

  18

  W.Pietrow

Caterham

+ 1 okr.

  19

  T.Glock

Marussia

+ 1 okr.

  20

  C.Pic

Marussia

+ 1 okr.

  21

  P.de la Rosa

HRT F1

+ 1 okr.

  22

  N.Karthikeyan

HRT F1

+ 2 okr.

  23

  H.Kovalainen

Caterham

+ 3 okr.

  24

  M.Schumacher

Mercedes

+ 44 okr.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Płatność za paliwo samochodem, czyli aplikacja Skody Pay to Fuel

    Płatność za paliwo samochodem to nowy pomysł Skody. Kierowca po zatankowaniu pojazdu może uruchomić aplikację Pay to Fuel, wsiąść do auta i po prostu odjechać. Płatność dokona się automatycznie i w pełni zdalnie. Jak działa ten system? I jakie są jego wymagania?

    Ukrainiec ukarany za brak prawa jazdy. Choć prawo jazdy miał...

    Ukrainiec został ukarany przez polski sąd za brak prawa jazdy. Dokument wydany w Ukrainie posiadał, ale ten stracił ważność. To jednak mogło nie mieć znaczenia w świetle ustawy przedłużającej jego ważność w Polsce. Tego sąd jednak nie sprawdził. RPO wystąpił z kasacją.

    Nowa benzyna E10 od 1 stycznia 2024 r. na stacjach. Co gdy silnik nie jest dostosowany do nowego PB 95?

    1 stycznia 2024 r. na polskich stacjach pojawi się nowa benzyna E10. Zastąpi oferowane dotychczas PB 95 E5. A to oznacza jedno. Właściciele starszych samochodów powinni sprawdzić, czy ich samochód jest dostosowany do nowego paliwa.

    Czy można przerobić samochód spalinowy na elektryczny?

    Przerobienie samochodu na napęd elektryczny staje się nośnym hasłem. Nośnym, ale czy realnym? Istnieje taka możliwość. Konwersje pojazdów spalinowych na elektryczne są jak najbardziej wykonalne. Takimi właśnie przeróbkami zajmuje się nawet polska firma.

    REKLAMA

    Zmiany w Park & Ride Warszawa. Ładowanie elektryków będzie płatne. Zniknie Karta Eko

    Podczas parkowania w ramach Park & Ride Warszawa kierowcy samochodów elektrycznych stracą możliwość bezpłatnego ładowania pojazdu i zniknie wydawana im Karta Eko. A to nie koniec zmian. Kiedy zaczną obowiązywać?

    Jak się produkuje dywaniki samochodowe?

    Dywaniki samochodowe to część wyposażenia aut, na którą kierowcy zwracają coraz większą uwagę. Rzadko jednak zastanawiamy się nad tym, jak dywaniki zostały wyprodukowane. Okazuje się, że to wcale nie taki łatwy proces...

    Ekologia transportu drogowego. Ekologiczna flota może oznaczać wydajną flotę

    Dekarbonizacja transportu to temat, który ma coraz większe znaczenie dla osób związanych z branżą TSL. Tu powstaje jednak kluczowe pytanie. Czy transport drogowy może być ekologiczny?

    Czy można jeździć rowerem zimą? Co na to przepisy drogowe?

    Pytanie o to, czy można jeździć rowerem zimą, jest o tyle zasadnicze, że warunki pogodowe stają się coraz trudniejsze. Jaką odpowiedź przynoszą przepisy? I jakie kierującym grożą mandaty?

    REKLAMA

    Kradzież tablicy rejestracyjnej stała się przestępstwem. Zmiana od 1 października 2023 r.

    1 października 2023 r. w życie weszła cześć nowelizacji Kodeksu karnego. Ta sprawiła, że kradzież tablicy rejestracyjnej stała się przestępstwem. Przestała być wykroczeniem. Jaką karę oznacza ten czyn? I kto właściwie może ją dostać?

    Unia Europejska chce zakazać importu uszkodzonych aut używanych. Biznes wart miliony się skończy?

    Unia Europejska chce zakazać importu uszkodzonych aut używanych? Zdaje się, że przy okazji nowego rozporządzenia Komisja Europejska postanowiła unormować tę kwestię. Zapisy brzmią groźnie. Branża importowa może być zaniepokojona. Kiedy przepisy mogłyby wejść w życie?

    REKLAMA