REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Mikko Hirvonen był bardzo bliski triumfu w 46 Rajdzie Portugalii.
Mikko Hirvonen był bardzo bliski triumfu w 46 Rajdzie Portugalii.
mikkohirvonen.com

REKLAMA

REKLAMA

46 Rajd Portugalii zakończył się dyskwalifikacją pierwszego na jego mecie Mikko Hirvonena. Nieregulaminowe części zastosowanego w jego Citroenie DS3 WRC pozbawiły go zwycięstwa w zawodach.

Mikko Hirvonen był bardzo bliski zwycięstwa w 46-tym Rajdzie Portugalii. Jeszcze w niedzielne popołudnie mógł świętować zajęcie najwyższego stopnia podium w zawodach. Niestety, przeprowadzone po imprezie kilkugodzinne badanie kontrolne Citroena DS3 WRC , którym ścigał się 31-letni Fin, wykazało zastosowanie w pojeździe niezgodnego z regulaminem sprzęgła oraz turbosprężarki. W rezultacie Hirvonen został zdyskwalifikowany a jako zwycięzcę rajdu ogłoszono Norwega Madsa Østberga (Ford Fiesta RS WRC). Drugie miejsce wywalczył Evgeny Novikov, dla którego było to tym samym pierwsze w karierze podium Mistrzostw Świata WRC, a trzecie Peter Solberg.

REKLAMA

REKLAMA

Zobacz też: KIA LOTOS RACE rusza już za miesiąc!

Rajd Portugalii przejdzie do historii za sprawą fatalnych warunków pogodowych jakie miały miejsce w trakcie piątkowych odcinków specjalnych. Silne opady deszczu oraz mgła spowodowały, że wielu kierowców nie było w stanie utrzymać się na drodze. Z drogi wypadli m.in.  obaj kierowcy fabrycznego temu Forda czyli Petter Solberg oraz liderujący po pierwszym dniu rajdu Jari-Matti Latval. Postawę obu kierowców mocno skrytykował szef ich zespołu Christian Loriaux. Prawdziwy dramat nadszedł jednak na siódmym odcinku rajdu, który pokonało zaledwie dwanaście załóg! Do takiej sytuacji przyczynił się w dużej mierze lider klasyfikacji SWRC, Yazeed al-Rajhi, który utopił swoją Fiestę S2000 w 80-centymetrowej rzece, blokując tym samym jedyną drogę przejazdu. W szpalerze aut jadących za nim utknął m.in. Maciej Oleksowicz, jedyny polski kierowca startujący w tych zawodach.

Zobacz też: Pierwszy dzień Rajdu Portugalii- Loeb już nie jedzie, Latvala na prowadzeniu!

REKLAMA

Ostatecznie organizatorzy uporali się z zatorem i odblokowali trasę, jednak pozostałe odcinki zaplanowane na ten dzień(czyli OS 8,OS 9,OS 10) odwołano. Za nim ogłoszono decyzję o dyskwalifikacji Hirvonena, Fin pomimo braku choćby jednego zwycięstwa odcinkowego, był zdecydowanym liderem w rajdzie, wyprzedzając drugiego Østberga o 1min i 51 sek. Gdyby nie piątkowe przetasowania i braki w koncentracji niektórych kierowców (Sebastian Loeb wypadł z drogi już podczas 3-go odcinka specjalnego), wyniki rajdu mogły być zgoła odmienne. Z dziewiętnastu rozegranych odcinków specjalnych, na ośmiu najszybszy był Petter Solberg,  sześć wygrał Dani Sordo, cztery Jari-Matti Latvala a jeden Ott Tanak. Maciej Oleksowicz, jedyny polski kierowca startujący w rajdzie, zajął drugie miejsce w klasie SWRC i 18-ste w klasyfikacji generalnej całych zawodów.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Alonso triumfuje w deszczowym GP Malezji

46-ty Rajd Portugalii przywodzi namyśl tegoroczne GP Malezji, którego wyniki również rozstrzygnęła deszczowa pogoda. W obu zawodach kluczem do sukcesu okazała się stu procentowa koncentracja zawodników. Jej brak automatycznie przekreślał szansę na zwycięstwo w zawodach.

Klasyfikacja generalna 46. Rajdu Portugalii:

Poz.

kierowca

samochód

Czas + strata

1.

M. Ostberg

Ford Fiesta RS WRC

4:21:16.1

2.

E. Novikov

Ford Fiesta RS WRC

+1:33.2

3.

P. Solberg

Ford Fiesta RS WRC

+1:55.6

4.

N. Al-Attiyach

Citroen DS3 WRC

+6:05.8

5.

M. Prokop

Ford Fiesta RS WRC

+6:09.2

6.

D. Kuipers

Ford Fiesta RS WRC

+6:47.3

7.

S. Ogier

Skoda Fabia S2000

+7:09.0

8.

T. Neuville

Citroen DS 3 WRC

+8:37.9

9.

J. Ketomaa 

Ford Fiesta RS WRC

+9:52.8

10.

P. Van Merksteijn Jr

Citroen DS 3 WRC

+10:11.0

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Bruksela wycofuje się z pełnego zakazu aut spalinowych

Zakaz sprzedaży nowych samochodów spalinowych w Unii Europejskiej od 2035 r. nie będzie całkowity. Komisja Europejska zaprezentowała nowy pakiet motoryzacyjny, który koryguje dotychczasowe założenia i otwiera drogę do większej elastyczności technologicznej. Branża motoryzacyjna ocenia to jako dobry początek, ale jednocześnie ostrzega, że cele redukcji emisji na 2030 rok mogą okazać się bardzo trudne do osiągnięcia, zwłaszcza bez zmian po stronie regulacji i infrastruktury.

Co 10. nowy samochód osobowy rejestrowany w Polsce jest elektryczny

Pod koniec listopada liczba zarejestrowanych w Polsce samochodów w pełni elektrycznych przekroczyła 124 tysiące. Od początku roku przybyło ich niemal 44 tysiące – wynika z danych Licznika Elektromobilności. Aktualnie auta elektryczne stanowią już co dziesiąty nowo rejestrowany samochód osobowy w kraju.

Preferencje motoryzacyjne Polaków: europejskie marki wciąż na czele, rośnie zainteresowanie autami z Chin

Jeśli samochód chińskiej marki byłby tańszy o 20-30 proc. od porównywalnego modelu oferowanego przez producenta z innego kraju, zakup takiego auta rozważyłoby 60 proc. Polaków - wynika z badania Instytutu Badań Rynkowych i Społecznych (IBRiS) na zlecenie Santander Consumer Multirent.

Samochody elektryczne w Polsce: cena, zasięg i ładowanie wciąż głównymi barierami. Nowe dane z Barometru

Relatywnie wysoka cena samochodu w pełni elektrycznego i zbyt niski maksymalny zasięg na jednym ładowaniu to według respondentów najważniejsze czynniki powstrzymujące ich przed podjęciem decyzji o zakupie takiego pojazdu - wynika z badania Barometr Nowej Mobilności.

REKLAMA

To miasto zamyka ulice dla setek tysięcy samochodów. Sprawdź, czy Twoje auto tam wjedzie od 1 stycznia 2026 r.

Już od 1 stycznia 2026 r. w tym mieście zacznie obowiązywać Strefa Czystego Transportu, która obejmie aż ok. 60% powierzchni miasta. Dla wielu kierowców - szczególnie tych posiadających diesle - oznacza to rewolucyjne zmiany. Jakie samochody wjadą do centrum bez ograniczeń, kto może liczyć na zwolnienia, a ile zapłacą osoby spoza miasta? Uchwała póki co wchodzi w życie mimo jej zaskarżenia.

Nowy rozkład jazdy PKP 2025/2026. Więcej połączeń, nowe trasy i zmiany od 14 grudnia

W nowym rocznym kolejowym rozkładzie jazdy, który obowiązuje od niedzieli, liczba połączeń PKP Intercity wzrosła średnio o 50 w stosunku do poprzedniego rozkładu i wynosi 555 dziennie. Z tego 527 to kursy całoroczne, a 28 sezonowe. Przewoźnik wprowadził ponadto 17 nowych tras międzynarodowych.

Leasing samochodów w Polsce. Kto korzysta najczęściej i ile płaci miesięcznie?

Z leasingu auta skorzystało kiedyś 23 proc. badanych Polaków, najczęściej przedsiębiorcy - wynika z badania „Auto na własnych zasadach”. Miesięczna rata leasingu mieściła się przeważnie w przedziale od 1001 do 2000 zł.

Czy kierowcy będą dożywotnio tracić prawa jazdy a sądy masowo orzekać przepadek pojazdu? Nowelizacja już czeka na prezydenckim biurku, ale co zrobi Karol Nawrocki? Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” przypomina o "druzgocących" opiniach prof. Chmaja, prof. Wróbla, RPO oraz PZM

Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” zwraca się do Prezydenta RP o zawetowanie w całości ustawy o zmianie niektórych ustaw w celu poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego (druk sejmowy nr 1451). Niektóre rozwiązania są drastyczne, a sądy nie będą miały wyboru w karaniu. Co dokładnie zawiera ta nowelizacja oraz dlaczego wielu kierowców liczy na weto?

REKLAMA

Q3 2025: nowe Audi sportback to kompaktowy SUV premium. Jakie wymiary ma nowa Q3?

Jest nowe Audi Q3 2025. To lider wśród kompaktowych SUV-ów klasy premium. Jakie ma wymiary? Jakie silniki i napędy można wybrać?

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA