UE dofinansuje kolejne budowy dróg S7, S8 i S19
REKLAMA
REKLAMA
Unia dofinansuje kolejne odcinki dróg ekspresowych
GDDKiA podpisała kolejne umowy o dofinansowanie dla czterech projektów drogowych w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020.
REKLAMA
Wsparcie ze środków unijnych dotyczy następujących projektów:
- Budowa drogi ekspresowej S7 Gdańsk - Elbląg odc. Koszwały – Elbląg
- Budowa drogi ekspresowej S7 Olsztynek - Płońsk, odc. Nidzica – Napierki
- Budowa drogi ekspresowej S8 Wyszków - Białystok, odc. granica woj. mazowieckiego / podlaskiego - Zambrów
- Budowa drogi ekspresowej S19 Lublin - Rzeszów, odc. w. Sokołów Mł. Północ - Stobierna oraz w. Świlcza – w. Rzeszów Południe
GDDKiA jest beneficjentem 25 projektów z podpisaną umową o dofinansowanie ze środków unijnych.
Zobacz też: Kiedy zakończy się budowa drogi S7 na odcinku Napierki-Płońsk?
Budowa drogi ekspresowej S7 Gdańsk - Elbląg odc. Koszwały – Elbląg
REKLAMA
Przedmiotem projektu jest budowa drogi ekspresowej S7, o całkowitej długości 39,63 km na odcinku Gdańsk (węzeł Koszwały) – Elbląg (węzeł Kazimierzowo). Projekt jest realizowany w systemie tradycyjnym. Projekt jest zlokalizowany w bazowej sieci TEN-T.
Inwestycja poprowadzona jest w większości po nowym śladzie. Na wszystkich odcinkach przewidziano przekrój dwujezdniowy z dwoma pasami ruchu, dostosowany do prognozowanego poziomu ruchu, wraz z pasem dzielącym oraz pasem awaryjnym.
W ramach inwestycji przewidziano budowę 4 węzłów drogowych (Cedry Małe, Dworek, Żuławy Wschód i Elbląg Zachód), budowę obiektów inżynieryjnych niezbędnych do sprawnego funkcjonowania wybudowanej infrastruktury oraz wytyczenie miejsc pod 2 MOP i budowę 1 OUS. Realizowany odcinek drogi ekspresowej S7 ułatwi ruch tranzytowy, a także wpłynie na wzrost bezpieczeństwa ruchu.
Planowany całkowity koszt realizacji projektu wynosi 3 753 000 000,- zł; maksymalna kwota wydatków kwalifikowalnych: 2 353 719 204,47 zł; wysokość dofinansowania UE – 2 000 661 323,79 zł.
Więcej informacji na temat budowy dróg w Polsce znajdziesz tutaj
Budowa drogi ekspresowej S7 Olsztynek - Płońsk, odc. Nidzica – Napierki
Przedmiotem projektu jest budowa drogi ekspresowej S7 na odc. Nidzica – Napierki, zlokalizowanej w sieci bazowej TEN-T o łącznej długości 22,06 km. Uzupełnienie stanowi odcinek przejściowy (łącznik z istniejącą DK7) o długości 0,28 km. Projekt jest realizowany w systemie tradycyjnym.
Na wszystkich odcinkach przewidziano przekrój dwujezdniowy z dwoma pasami ruchu, dostosowany do prognozowanego poziomu ruchu, wraz z pasem dzielącym oraz pasem awaryjnym.
REKLAMA
W ramach inwestycji przewidziano budowę 4 węzłów drogowych: Nidzica Północ (Litwinki), Nidzica Południe (Tatary), Powierż, Napierki, budowę obiektów inżynieryjnych niezbędnych do sprawnego funkcjonowania wybudowanej infrastruktury. Realizowany odcinek drogi ekspresowej S7 ułatwi ruch tranzytowy, a także wpłynie na wzrost bezpieczeństwa ruchu.
Planowany całkowity koszt realizacji projektu wynosi 620 273 220,00 zł; maksymalna kwota wydatków kwalifikowalnych – 348 490 665,08 zł; wysokość dofinansowania UE – 296 217 065,31 zł.
Zobacz też: Zachodnia obwodnica Radomia - kiedy powstanie?
Budowa drogi ekspresowej S8 Wyszków - Białystok, odc. granica woj. mazowieckiego / podlaskiego – Zambrów
Przedmiotem projektu jest rozbudowa drogi krajowej nr 8 do parametrów drogi ekspresowej S8, o całkowitej długości 14,91 km na odcinku granica województwa mazowieckiego/podlaskiego - Zambrów. Projekt będzie realizowany w systemie tradycyjnym. Projekt jest zlokalizowany w kompleksowej sieci TEN-T.
Inwestycja poprowadzona jest w większości po śladzie istniejącej drogi krajowej nr 8. Na wszystkich odcinkach przewidziano przekrój dwujezdniowy z dwoma pasami ruchu, dostosowany do prognozowanego poziomu ruchu, wraz z pasem dzielącym oraz pasem awaryjnym.
W ramach inwestycji przewidziano budowę 1 węzła drogowego „Szumowo” oraz 1 miejsca obsługi podróżnych kategorii I. Planowana droga ekspresowa S8 ułatwi ruch tranzytowy, a także wpłynie na wzrost bezpieczeństwa ruchu.
Planowany całkowity koszt realizacji projektu wynosi 540 865 000,00 zł; maksymalna kwota wydatków kwalifikowalnych - 347 724 839,08 zł; wysokość dofinansowania UE - 295 566 113,21 zł.
Zobacz też: Czy strefy Tempo 30 przynoszą wymierne korzyści?
Budowa drogi ekspresowej S19 Lublin - Rzeszów, odc. w. Sokołów Młp. Północ - Stobierna oraz w. Świlcza – w. Rzeszów Południe
Przedmiotem projektu jest budowa drogi S19 na odcinku w. Sokołów Młp. Płn. – Stobierna oraz w. Świlcza – w. Rzeszów Płd. o całkowitej długości 18,81 km, zlokalizowanej w sieci bazowej i kompleksowej TEN-T, przebiegającej w południowej części Polski, przez obszar woj. podkarpackiego. Projekt będzie realizowany w systemie projektuj i buduj.
Na odc. Świlcza – Rzeszów przewidziano dwie jezdnie z dwoma pasami ruchu, a na odc. Sokołów Młp. Płn. – Stobierna jedną jezdnię, dostosowane do prognozowanego poziomu ruchu, wraz z pasem dzielącym oraz pasem awaryjnym.
W ramach inwestycji przewidziano budowę 2 węzłów drogowych Sokołów Małopolski i Rzeszów Południe oraz 2 miejsca obsługi podróżnych kategorii I. Planowana droga ekspresowa S19 ułatwi ruch tranzytowy, a także wpłynie na wzrost bezpieczeństwa ruchu.
Planowany całkowity koszt realizacji projektu wynosi 848 267 143,93 zł; maksymalna kwota wydatków kwalifikowalnych - 485 654 509,20 zł; wysokość dofinansowania UE - 412 806 332,82 zł.
Źródło: GDDKiA
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.