REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Droga numer 8 od Ostrowi Mazowieckiej do granicy województwa będzie ekspresówką

Subskrybuj nas na Youtube
Droga numer 8 od Ostrowi Mazowieckiej do granicy województwa będzie ekspresówką. Fot. Fotolia
Droga numer 8 od Ostrowi Mazowieckiej do granicy województwa będzie ekspresówką. Fot. Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Wojewoda Mazowiecki podpisał zezwolenie na rozbudowę drogi krajowej numer 8 na odcinku od Ostrowi Mazowieckiej do granicy województwa. Budowa trasy ekspresowej S8 na tym odcinku potrwa w latach 2016-2018.

Wojewoda mazowiecki Jacek Kozłowski podpisał w poniedziałek zezwolenie na rozbudowę drogi krajowej nr 8, która stanie się - na odcinku od obwodnicy Ostrowi Mazowieckiej do granicy województwa - drogą ekspresową S8.

REKLAMA

Inwestycja będzie realizowana w latach 2016-2018 przez GDDKiA, oddział Białystok.

"Droga krajowa nr 8 czeka na wydawanie decyzji o zgodzie na realizację inwestycji drogowej, na trzech odcinkach: obwodnica Marek, od Wyszkowa do Ostrowi Mazowieckiej i od Ostrowi Mazowieckiej do granicy województwa. Na ten ostatni odcinek wydałem dzisiaj zgodę" - powiedział w rozmowie z dziennikarzami Kozłowski.

Zobacz też: Budowa S8 w mazowieckiem

Projekt - dotyczący ok. 9,4-kilometrowego odcinka - zakłada m.in. budowę dwóch węzłów (Podborze i Prosienica), ekranów akustycznych oraz dróg dojazdowych.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

REKLAMA

U wojewody mazowieckiego na ukończeniu jest również postępowanie dotyczące zezwolenia na realizację inwestycji drogowej na odcinku od Wyszkowa do Ostrowi Mazowieckiej. "Za dwa dni podpiszę - albo ja, albo mój następca - zgodę na realizację inwestycji drogowej od Wyszkowa do Ostrowi. Ok. 16 grudnia, w połowie grudnia, na obwodnicę Marek - dwa odcinki obwodnicy Marek" - poinformował Kozłowski.

Zdaniem wojewody "to ogromnie ważna inwestycja, łącząca Warszawę z Białymstokiem, wylotówka z Warszawy, także w kierunku Mazur, w kierunku Litwy (...) bardzo ważna także dla ruchu tranzytowego. Obwodnica Marek da wreszcie też mieszkańcom Marek odpoczynek od dzisiejszych problemów z ruchem tranzytowym, odciąży też Wyszków z przewozu tranzytowego" - dodał Kozłowski.

Droga krajowa nr 8 znajduje się w ciągu europejskiego korytarza transportowego łączącego Wrocław, Warszawę, Białystok i dalej Rygę oraz Helsinki.

Zobacz też: Ruszył przetarg na budowę drogi S8 na odcinku Wyszków-Poręba

Ponadto Kozłowski w poniedziałek wydał również zezwolenie na budowę II etapu drogi wojewódzkiej nr 631 - dotyczy ona 4,8-kilometrowego odcinka od węzła Marsa (ul. Naddnieprzańska) do granicy Warszawy. Projekt zakłada budowę dwujezdniowej drogi z dwoma pasami ruchu w każdym kierunku.

REKLAMA

Inwestorem jest m.st. Warszawa, które może od razu przystąpić do prac, ponieważ decyzja ma rygor natychmiastowej wykonalności. "My już wybraliśmy wykonawcę. Lada dzień podpiszemy umowę. Ponieważ jest to firma znana z tego, że sprawnie realizuje inwestycje, to myślę, że należy się spodziewać jak najszybszego wejścia na budowę" - powiedział zastępca prezydenta m.st Warszawy Jacek Wojciechowicz.

Wojewoda mazowiecki poinformował także, że w poniedziałek (30 listopada) zarekomendował 43 wnioski do dofinansowania rządowego na 2016 r. w ramach Programu rozwoju gminnej i powiatowej infrastruktury drogowej na lata 2016–2019. Do 20 stycznia 2016 r. minister właściwy ds. transportu ma zatwierdzić listy ostatecznie zakwalifikowanych wniosków. Kwota dla woj. mazowieckiego wynosi prawie 76,5 mln zł.

Mazowieckie samorządy na 2016 rok zgłosiły 192 wnioski, z czego 144 spełniły wymogi formalne. Jak powiedział Kozłowski, na wstępnej liście rankingowej zakwalifikowanych jest do realizacji 19 dróg powiatowych i 24 drogi gminne.

"W dniu dzisiejszym podpisałem tę wstępną listę rankingową. Mamy w woj. mazowieckim kwotę 76 mln złotych do wykorzystania. Wpłynęły wnioski od powiatów, gmin na łączną kwotę 181 mln zł" - powiedział Kozłowski. "Ta kwota pokrywa na poziomie 42 proc. zapotrzebowanie zgłoszone przez samorządy. Myślę, że dzięki niej będzie możliwe przebudowanie co najmniej dwustu kilkudziesięciu, jeśli nie ponad 300 - bo co roku pojawiają się oszczędności i dochodzą dodatkowe wnioski - kilometrów dróg lokalnych" - stwierdził.

Zobacz też: Budowa S8 od Radziejowic do Paszkowa

Komisja wojewódzka oceniała projekty m.in. według kryteriów takich jak: wpływ inwestycji na poprawę bezpieczeństwa w ruchu drogowym, spójność z siecią dróg województwa, kontynuację inwestycji czy współpracę przy realizacji z innymi podmiotami.

Kozłowski wyjaśnił dziennikarzom, że "najważniejszym punktowanym kryterium jest bezpieczeństwo". "Również z tego się cieszę, ponieważ to m.in. dzięki temu, że budujemy drogi coraz lepsze i coraz bardziej bezpieczne. O ponad połowę zmalała przez ostatnie osiem lat liczba wypadków ze skutkiem śmiertelnym na terenie naszego województwa - z prawie tysiąca zeszliśmy do niecałych 500" - dodał.

Przyjęty we wrześniu uchwałą Rady Ministrów program jest kontynuacją Narodowego Programu Przebudowy Dróg Lokalnych (NPPDL) z lat 2008–2014. Dzięki niemu wybudowano, przebudowano lub wyremontowano w woj. mazowieckim prawie 1,5 tys. km dróg.(PAP)

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: PAP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Dziecko w kasku podczas jazdy e-hulajnogą. Co wiemy o planowanych zmianach?

Rząd przyjął projekt nowelizacji Prawa o ruchu drogowym. Zakłada on m.in. wprowadzenie ustawowego obowiązku noszenia kasku podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną przez dzieci do 16 lat.

Prawo jazdy od 17 lat, obowiązkowe kaski i surowsze kary. Sprawdź, co zmienia się w przepisach drogowych od 2026 r.

2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy – Prawo o ruchu drogowym oraz kilku innych aktów prawnych. Nowe regulacje mają zwiększyć bezpieczeństwo, ograniczyć wypadki z udziałem dzieci i przygotować młodzież do odpowiedzialnego udziału w ruchu drogowym. Zobacz, co się zmieni, kiedy przepisy wejdą w życie i kogo obejmą.

Ważne zmiany w Prawie o ruchu drogowym od 2026 roku. Rząd przyjął projekt nowelizacji

Na posiedzeniu w dniu 2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy - Prawo o ruchu drogowym oraz niektórych innych ustaw, przedłożony przez Ministra Infrastruktury. Projekt ma na celu zwiększenie bezpieczeństwa na drogach. Kierowca, który będzie prowadził pomimo zatrzymania mu prawa jazdy, będzie karany cofnięciem uprawnień do kierowania pojazdem. Ponadto, dzieci do 16. roku życia – m.in. podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną – będą musiały używać kasków. Nowe przepisy zwiększą także mobilność osób młodych – prawo jazdy kategorii B będzie można otrzymać po skończeniu 17 lat (z ograniczeniami).

Ruszyła akcja policji Bezpieczna droga do szkoły. Zero taryfy ulgowej

Już od 1 września 2025 r. policja prowadzi ogólnopolską akcję Bezpieczna droga do szkoły. Tylko w wakacje funkcjonariusze przeprowadzili 15 626 kontroli infrastruktury przy placówkach oświatowych, a teraz ruszają z intensywnymi patrolami. Obowiązuje zero taryfy ulgowej: kontrolowana będzie prędkość, przewożenie dzieci i zachowanie kierowców. To moment, by naprawdę zadbać o bezpieczeństwo naszych dzieci.

REKLAMA

KGP: 115 485 interwencji, 455 wypadków drogowych, 35 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 485 interwencji. Byli wzywani do 455 wypadków drogowych.

Nowe limity podatkowe dla samochodów osobowych od 2026 roku

Nowe przepisy premiują niskoemisyjne samochody – czy niższe limity podatkowe dla aut spalinowych i hybryd od 2026 r. zmienią kalkulacje przedsiębiorców w zakresie aut flotowych?

Mandat za opony – za co konkretnie można go otrzymać w 2025 roku i jak wysokie są stawki?

Ogółem wysokość mandatu za wykroczenie drogowe może sięgnąć 5 tys. zł, a jeżeli wykroczeniem zajmie się sąd, to może nałożyć nawet 30 tys. zł mandatu. Szczegółowe przepisy odnoszą się jednak do konkretnych przypadków i interpretowanie ich w kontekście opon jest mylne.

Zmiany w OC od 10 września 2025 r. Jak będą działały nowe przepisy?

10 września 2025 r. wchodzi w życie nowelizacja ustawy o ubezpieczeniach obowiązkowych, Ubezpieczeniowym Funduszu Gwarancyjnym i Polskim Biurze Ubezpieczycieli Komunikacyjnych. Dzięki nowym przepisom nabywca używanego pojazdu będzie mógł wypowiedzieć umowę OC komunikacyjnego ze wskazaniem daty jej rozwiązania.

REKLAMA

Chińskie samochody w Polsce 2025 – które marki zdominowały rynek?

Jeszcze dwa lata temu chińskie samochody były w Polsce egzotyczną ciekawostką W 2023 sprzedano ich zaledwie 168 sztuk. Dziś mają już ponad 16 tysięcy rejestracji tylko w pierwszej połowie roku i zdobyły 5 proc. rynku. MG, Omoda i Jaecoo nie tylko depczą po piętach uznanym markom, ale w wielu salonach skutecznie je wypierają. Dzięki niskim cenom, dobremu wyposażeniu i wsparciu z programu „NaszEauto” ta ekspansja dopiero się rozpędza i wszystko wskazuje na to, że nie zwolni.

Warto odwołać się od kary w transporcie międzynarodowym

Przewoźnicy najczęściej otrzymują kary za naruszenia przepisów dotyczące dokumentacji celnej, Pakietu Mobilności, zasad kabotażu, braku wymaganych zezwoleń czy przewozu nielegalnych imigrantów. W przypadku nałożenia kary warto się odwołać.

REKLAMA