REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Parkometry w Rzeszowie - wykaz opłat

parkometr
parkometr
Kamil Fraszkiewicz
Kamil Fraszkiewicz

REKLAMA

REKLAMA

Od stycznia 2016 roku w Rzeszowie obowiązywać będą strefy płatnego parkowania. Tak zadecydowała we wtorek Rada Miasta. Jakie ceny zostały ustalone?

Parkometry w Rzeszowie

Samorząd Rzeszowa wprowadził strefę płatnego parkowania, gdyż jest to element dużego programu transportowego finansowanego przez UE.

REKLAMA

Strefa będzie podzielona na dwie podstrefy. Pierwsza, oznaczona kolorem niebieskim, obejmie teren ścisłego centrum Rzeszowa. Za pierwszą godzinę parkowania trzeba będzie zapłacić 2 zł; druga godzina to koszt 2,40 zł, trzecia 2,80 zł, czwarta kosztować będzie 2 zł. Samochód będzie można pozostawić w tej strefie maksymalnie na cztery godziny, po tym czasie, trzeba będzie odjechać lub przedłużyć postój.

REKLAMA

Mieszkańcy śródmieścia będą płacić miesięczny abonament, i tak za pierwszy i drugi samochód zapłacą po 10 zł, za trzeci samochód 100 zł. Natomiast osoby, które nie będą zameldowane w śródmieściu, będą mogły wykupić miesięczny abonament na parkowanie. Jego wysokość radni ustalili na 200 zł.

Druga podstrefa będzie oznaczona kolorem pomarańczowym i obejmuje obszar położony nieco dalej od centrum miasta. Każda godzina parkowania w tej strefie będzie kosztować 2 zł. Strefa będzie obowiązywać od poniedziałku do piątku w godz. 9-17. Za parkowanie będzie płaciło się w parkomatach. Będzie można to robić gotówką, kartą lub też za pomocą telefonu komórkowego. Przy wjeździe do strefy zamontowane będą tablice świetlne, na których wyświetlane będą informacje o tym, ile miejsc wolnych jest w danej części strefy.

W sumie w obrębie całej strefy płatnego parkowania jest ok. 2,5 tys. miejsc postojowych.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Radni podczas wtorkowej sesji mieli wiele zastrzeżeń do przygotowanego przez urzędników z Ratusza cennika i regulaminu strefy. Po dyskusji zdecydowali się jednak uchwalić oba dokumenty, ale już zapowiedzieli, że na kolejnej sesji w grudniu będą chcieli wprowadzić poprawki.

Zmiany, które chcą w grudniu wprowadzić radni dotyczyć będą m. in. tego, w jaki sposób ze strefy będą mogły korzystać osoby niepełnosprawne. Jak zwrócił uwagę w trakcie sesji Witold Walawender z klubu Rozwój Rzeszowa, obecnie w regulaminie jest zapis dotyczący tego, że osoby niepełnosprawne będą mogły parkować za darmo, ale tylko w miejscach oznaczonych kopertą.

„Takich miejsc w centrum jest niewiele. Jeśli koperty będą zajęte niepełnosprawny będzie musiał zająć inne miejsce i za nie zapłacić” - dodał.

Radny zaproponował, aby wprowadzić w Rzeszowie kartę osoby niepełnosprawnej, dzięki której niepełnosprawni mogliby parkować za darmo w dowolnym miejscu płatnej strefy. Podobny postulat zgłosił radny PiS Grzegorz Koryl.

Natomiast Konrad Fijołek z Rozwoju Rzeszowa zaznaczył, że dużym problemem dla osób prowadzących działalność gospodarczą będzie wysokość miesięcznego abonamentu (200 zł), szczególnie gdy firma będzie dysponować kilkoma samochodami. Dlatego zaproponował on wprowadzenie specjalnej karty dla prowadzących działalność gospodarczą w śródmieściu. Abonament w ramach takiej karty byłby niższy niż 200 zł.

Do dyspozycji kierowców, którzy nie będą chcieli płacić za parkowanie, będą dwa, duże bezpłatne parkingi przy hali na Podpromiu.

Wprowadzenie płatnej strefy w Rzeszowie kosztować będzie ponad 11 mln zł.

Źródło: materiały prasowe PAP

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Zaniedbana zieleń - milionowe straty i zagrożenie dla życia. Czy samorządy obudzą się na czas

Regularne kontrole stanu drzewostanu, inwestycje w pielęgnację zieleni oraz zastępowanie starych, spróchniałych drzew nowymi nasadzeniami to minimum, które możemy i musimy zrobić. To nie wydatek – to inwestycja w przyszłość.

Nowy program dopłat do samochodów elektrycznych. Kiedy start? Kto może otrzymać dopłatę?

Wiceminister klimatu Krzysztof Bolesta poinformował, że Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej uruchamia nowy program dopłat do zakupu i leasingu samochodów elektrycznych. Budżet to 1,6 mld zł, a otrzymać będzie można 40 tys. zł. Kto będzie mógł się ubiegać?

KGP: 99 551 interwencji, 306 wypadków drogowych, 28 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 99 551 interwencji. Byli wzywani do 306 wypadków drogowych.

Kontrole na granicy polsko-niemieckiej 2025 - do kiedy?

Do kiedy przewidywane są kontrole na granicy polsko-niemieckiej w 2025 roku? Okazuje się, że dłużej niż się spodziewano. Branża transportowa traci czas i pieniądze. Największe zatory są w lubuskim, ale zachodniopomorskie już obawia się poważnych utrudnień.

REKLAMA

Kto musi wymienić prawo jazdy w 2025 r.? Co z bezterminowymi prawami jazdy?

Część kierowców w 2025 r. będzie musiała wymienić prawa jazdy na nowe. Kto musi je wymienić jeszcze w tym roku? W jakich sytuacjach należy wymienić prawo jazdy? Co z bezterminowymi prawami jazdy, czy trzeba je wymieniać?

W pyle drogowym w centrum Warszawy wysokie stężenie rakotwórczych substancji. Nowatorskie badania PAN

Im większe natężenie ruchu, szczególnie w centrum miasta, tym wyższe stężenia wielopierścieniowych węglowodorów aromatycznych (WWA), które są substancjami rakotwórczymi – wynika z przeprowadzonych w Warszawie badań dr Sylwii Dytłow z Instytutu Geofizyki (IGF) Polskiej Akademii Nauk.

Wyższe kary dla kierowców, dożywotnie zakazy prowadzenia samochodów, nowe wykroczenia. Propozycje resortu sprawiedliwości

Wyższe kary dla kierowców, dożywotnie zakazy prowadzenia samochodów, nowe wykroczenia. Propozycje resortu sprawiedliwości. Co jeszcze zawierają założenia projektu nowelizacji mające na celu poprawę bezpieczeństwa na drogach?

Czym kierujemy się przy zakupie samochodu?

Czym kierujemy się przy zakupie samochodu? Marką, ceną, rocznikiem, przebiegiem? Na co zwracamy uwagę w pierwszej kolejności? Przedstawiamy wyniki badania przeprowadzonego na zlecenie Grupy Cichy-Zasada.

REKLAMA

Strefy Czystego Transportu obowiązkowe. Przed jakimi wyzwaniami stoją polskie miasta?

Jeden z kluczowych zapisów nowelizacji ustawy o elektromobilności i paliwach alternatywnych, podpisanej w grudniu przez Prezydenta RP mówi o tym, że samochody spalinowe będą mogły poruszać się po centrach miast tylko wtedy, gdy spełnią określone normy emisji spalin. To wymaga stworzenia Stref Czystego Transportu. Jakie wyzwania czekają polskie miasta?

Bezpieczeństwo na polskich drogach: Liczba wypadków śmiertelnych na drogach spadła aż o 74%. Wciąż jest wiele do zrobienia. Kluczowe rekomendacje

Liczba wypadków śmiertelnych na drogach spadła aż o 74%. Znacząca poprawa bezpieczeństwa na polskich drogach – ale wciąż jest wiele do zrobienia. Rekomendacje ukierunkowane na realną poprawę bezpieczeństwa na polskich drogach.

REKLAMA