REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Kiedy będzie przejezdny Most Łazienkowski?

Subskrybuj nas na Youtube
Kiedy będzie przejezdny Most Łazienkowski? Fot. Fotolia
Kiedy będzie przejezdny Most Łazienkowski? Fot. Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Kiedy będzie przejezdny Most Łazienkowski? Konsorcjum, które wygrało przetarg na remont mostu, podało dokładną datę zakończenia prac budowlanych.

Kiedy będzie przejezdny Most Łazienkowski?

Jeszcze w tym tygodniu konsorcjum, które wyremontuje Most Łazienkowski, ma przedstawić szczegółowy harmonogram prac. Zgodnie z planem, most ma być przejezdny do 31 października tego roku. W poniedziałek firma rozpoczęła prace na moście.

REKLAMA

Remont Mostu Łazienkowskiego jest konieczny po jego pożarze w połowie lutego br. W sprawie pożaru śledztwo prowadzi Prokuratura Okręgowa Warszawa-Praga. Śledczy przyjmują różne hipotezy, także tę o celowym podpaleniu.

"Trwają przesłuchania świadków, czyli osób informujących służby o pożarze. Chodzi o ustalenie, w jakich okolicznościach osoby te zaobserwowały pożar i co widziały. Ponadto prokuratura czeka na ekspertyzę biegłego z zakresu pożarnictwa" - powiedziała PAP w poniedziałek Renata Mazur z praskiej prokuratury. Dodała, że ekspertyza ta powinna wpłynąć do końca kwietnia.

Zobacz też: Oferty na remont Mostu Łazienkowskiego. Kiedy będzie przejezdny?

Kto wyremontuje Most Łazienkowski?

REKLAMA

W poniedziałek rano teren Mostu Łazienkowskiego został przekazany firmie Bilfinger i przedsiębiorstwu "Intercor", które przeprowadzą remont przeprawy. Konsorcjum organizuje teren budowy, w tym tygodniu planuje przedstawić harmonogram prac - powiedziała Karolina Gałecka z ZDM.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

O tym, że to właśnie firma Bilfinger Infrastructure i Przedsiębiorstwo Usług Technicznych "Intercor" wyremontują Most Łazienkowski, poinformował w piątek stołeczny Zarząd Dróg Miejskich. Wykonawca został wybrany w drodze negocjacji bez ogłoszenia. Konsorcjum wygrało z najtańszą ofertą opiewającą na ponad 104 mln zł.

Gałecka powiedziała, że w tym tygodniu planowane jest spotkanie, na którym zostanie przedstawiony szczegółowy harmonogram prac. Jednocześnie przypomniała, że do 31 października most ma być przejezdny, do 30 grudnia mają być wybudowane elementy służące do przeprowadzenia np. przewodów telekomunikacyjnych, a całość odbudowy mostu ma się zakończyć do 30 września 2016 r.

Rzecznik prasowy Bilfinger Infrastructure Mateusz Gdowski powiedział PAP, że obecnie dużo prac będzie toczyło się w pracowniach projektowych i wytwórniach elementów stalowych, czyli tam, gdzie będą produkowane nowe elementy mostu.

Sama odbudowa będzie odbywać się tzw. metodą nasuwania - znaną i bardzo popularną.

Zobacz też: Budowa S8 od Radziejowic do Paszkowa

Jak będzie przebiegać remont Mostu Łazienkowskiego?

REKLAMA

"Zaczniemy od tego, że wbijemy podpory tymczasowe, obniżymy - powiedzmy - pierwsze 50 metrów mostu na te podpory. Tam będzie zamontowane stanowisko do nasuwania. Tam nowe elementy będą montowane i siłownikami hydraulicznymi wypychane na środek mostu, jednocześnie będzie demontowana stara konstrukcja ze środka mostu" - wyjaśnił Gdowski.

Do nasuwania nowych elementów mają służyć dwa specjalne stanowiska, znajdujące się po dwóch stronach przeprawy. "Do 15 czerwca będą zamontowane stanowiska do nasuwania, od 15 czerwca zacznie się nasuwanie nowej konstrukcji i demontaż starej, i będzie to trwało do połowy września. Od połowy września zaczną się już prace na nasuniętej konstrukcji, czyli izolacje, układanie masy; po 31 października - prace niezwiązane z przejezdnością, czyli wypełnianie izolacji, malowanie i tego typu prace" - powiedział Gdowski.

Przy okazji remontu mostu ma na nim powstać w przyszłym roku ścieżka rowerowa. Gałecka podkreśliła, że wykonanie ścieżki będzie objęte oddzielnym przetargiem.

"Konsorcjum wykonuje remont mostu, natomiast kwestia ścieżki rowerowej będzie realizowana w przyszłym roku i będzie ogłoszony odrębny przetarg. Tak samo wiadukty na Trasie Łazienkowskiej nad Agrykolą również będą realizowane innym przetargiem" - zaznaczyła Gałecka.

Zobacz też: Test Toyota Aygo 1.0 VVT-i 69 KM

Na remont Mostu Łazienkowskiego złożono cztery oferty. Najdroższą złożyło konsorcjum Metrostav A.S., które za naprawę mostu zaproponowało ponad 132,5 mln zł brutto. Pozostałe firmy wyceniły swoje prace odpowiednio: na blisko 120 mln zł brutto (Mosty Łódź SA), ponad 116,5 mln zł brutto (Strabag Sp. z o.o.) oraz ponad 104 mln zł brutto(Bilfinger Infrastructure SA).

Wszystkie firmy zadeklarowały też 10 lat gwarancji na elementy stalowe i 8 lat na elementy żelbetowe konstrukcji przeprawy.

Obecnie przeprawa jest wyłączona z ruchu, co powoduje utrudnienia komunikacyjne w stolicy. Mostem jeździło ponad 100 tys. pojazdów na dobę. Po ekspertyzie stanu mostu okazało się, że uszkodzenia są poważniejsze niż początkowo zakładano. Zdecydowano, że najlepszym rozwiązaniem będzie wymiana jego konstrukcji.

Jak informowały władze Warszawy na remont mostu będzie 110 mln zł - 55 mln zł będzie pochodziło z budżetu miasta, drugie 55 mln zł z budżetu państwa.(PAP)

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: PAP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Wakacje 2025. Czerwiec i sierpień to najtragiczniejsze miesiące na drogach – sprawdź dlaczego

Latem rośnie liczba wypadków drogowych. Jazda na zderzaku, zajeżdżanie drogi i pośpiech to wciąż najczęstsze błędy kierowców. Kampania społeczna "Nie zderzakuj. Posłuchaj. Jedź bezpiecznie" przypomina, jak ich unikać i dlaczego warto jeździć z głową.

KGP: 121 594 interwencji, 527 wypadków drogowych, 28 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 121 594 interwencji. Byli wzywani do 527 wypadków drogowych.

Badanie techniczne pojazdu w 2025 roku – nowe kary, podwyżki i zmiany. Sprawdź, co się zmieni

Rząd szykuje rewolucję w badaniach technicznych pojazdów. Choć ceny formalnie się nie zmieniły, kierowcy muszą liczyć się z dodatkowymi kosztami: za spóźnienie zapłacisz nawet trzykrotność standardowej stawki, a diagnosta może elektronicznie zatrzymać Ci dowód rejestracyjny. Na horyzoncie natomiast pojawiają się wysokie podwyżki cen badań technicznych. Sprawdzamy, ile kosztuje przegląd techniczny w 2025 roku i jakie zmiany są planowane.

Auto dla seniora: hybryda czy benzyna? Sprawdź, jak zaoszczędzić nawet 35 tys. zł

Samochody hybrydowe reklamowane są jako oszczędne, ciche i przyjazne środowisku. Wydają się idealne dla kierowców 50+, którzy szukają wygodnego i ekonomicznego auta na co dzień. Ale uwaga: mimo niższej akcyzy i korzyści dla producentów, to klient – często senior – musi dopłacić nawet 10 tysięcy złotych. Sprawdzamy, na co zwrócić uwagę przed zakupem.

REKLAMA

Uwaga! Zaoszczędź nawet 1000 zł na paliwie rocznie – wystarczy 1 klik w Google Maps

Czy wiesz, że możesz oszczędzać paliwo bez zmiany stylu jazdy, samochodu ani stacji benzynowej? Wystarczy jedno kliknięcie w aplikacji Google Maps. Tryb oszczędzania paliwa, czyli tzw. eco routing, to niedoceniana funkcja, która w Polsce działa już od dłuższego czasu. Dzięki niej możesz zmniejszyć zużycie paliwa nawet o 7%, co w praktyce oznacza nawet 1000 zł rocznie mniej za tankowanie.

Gigantyczne kary dla firm przewozowych podczas kontroli granicznych. Jak ich uniknąć

Kontrole na granicach mają Niemcy, Włochy, Austria, Holandia czy Szwecja. Państwa te przywróciły je głównie z obawy przed nielegalną imigracją. Co sprawdza się na granicach? Co trzeba wiedzieć, aby nie narazić się na gigantyczne kary? Najbardziej zagrożeni są przewoźnicy.

Drogie OC? Będzie jeszcze drożej. Nawet 1000 zł za polisę

Składki OC w 2025 roku nadal rosną, a to dopiero początek. Wzrost kosztów napraw, inflacja oraz większa liczba szkód sprawiają, że kierowcy muszą liczyć się z kolejnymi podwyżkami. Sprawdź, kto zapłaci najwięcej i jak ograniczyć koszt obowiązkowego ubezpieczenia.

Bat na pijanych kierowców! 2500 zł mandatu i przepadek auta za jazdę po alkoholu

Chociaż nowe przepisy działają od marca 2024 roku, nadal wielu kierowców ryzykuje jazdę pod wpływem alkoholu. To poważny błąd – w 2025 roku sądy nie mają litości. Wystarczy 1,5 promila, by stracić samochód albo zapłacić jego równowartość. Dowiedz się, co grozi za jazdę po alkoholu w 2025 roku, w tym mandat w wysokości co najmniej 2500 zł i wieloletni zakaz prowadzenia pojazdów. Sprawdź, jak nowe przepisy uderzają w nietrzeźwych kierowców.

REKLAMA

Samochód elektryczny: czy jest sposób na wydłużenie żywotności baterii takiego auta

Sceptycy elektromobilności często wskazują na ograniczony zasięg aut elektrycznych oraz obawy dotyczące trwałości ich akumulatorów. Kluczową rolę w dobrym funkcjonowaniu baterii odgrywa sposób, w jaki kierowcy użytkują swoje pojazdy.

Zielony Ład w transporcie drogowym. Komisja Europejska podtrzymuje nierealne warunki. Biopaliwa nie są "zielone"? Clean Industrial Deal czy Green Industrial Fail?

Transformacja komercyjnego transportu drogowego stała się jednym z najważniejszych wyzwań Europejskiego Zielonego Ładu. Choć elektromobilność pozostaje jednym z filarów unijnej strategii klimatycznej w ramach pakietu Clean Industrial Deal, w kontekście transportu ciężkiego skala wyzwań jest ogromna. Barierą są nie tylko koszty pojazdów i brak megawatowej infrastruktury do ładowania, ale także kwestia dostępności energii odnawialnej. Dlatego też podczas międzynarodowego Kongresu Paliwowego 2025, zorganizowanego przez POPHiN pod koniec marca w Warszawie, przedstawiciele branży, w tym Grupa Eurowag, apelowali o większy pragmatyzm i elastyczność opartą na zasadzie neutralności technologicznej.

REKLAMA