Rusza projektowanie S7 na odcinku Kiełpin – Warszawa. Trasa będzie przebiegać przez Bemowo i Bielany
REKLAMA
REKLAMA
- Rusza projektowanie S7 na odcinku Kiełpin – Warszawa. Trasa będzie przebiegać przez Bemowo i Bielany
- Odcinek S7 Kiełpin - Warszawa: jak będzie przebiegać?
W opublikowanym komunikacie poinformowano, że rusza projektowanie S7 na odcinku Kiełpin – Warszawa. Trasa będzie miała po trzy pasy ruchu w każdym kierunku, a w niektórych miejscach nawet cztery. Droga ekspresowa S7 docelowo ma mieć ok. 750 km. W ocenie resortu będzie jedną z najdłuższych (po S8) tras szybkiego ruchu w Polsce.
REKLAMA
Rusza projektowanie S7 na odcinku Kiełpin – Warszawa. Trasa będzie przebiegać przez Bemowo i Bielany
Droga ekspresowa S7 będzie przebiegać przez mocno zurbanizowane tereny Warszawy. Chodzi o dwie dzielnice: Bemowo i Bielany. W związku z tym, w jej ciągu powstaną dwa tunele. Resort infrastruktury poinformował, że dokumentację projektową opracują Transprojekt Gdański oraz Biuro Projektowo-Badawcze Dróg i Mostów Transprojekt Warszawa. Przekazano, że wartość umowy na przygotowanie projektu odcinka o długości 13,1 km to 54,2 mln zł. Kolejnym krokiem po opracowaniu dokumentacji projektowej i uzyskaniu wymaganych zgód i zezwoleń będzie ogłoszenie przetargu na wyłonienie wykonawcy prac budowlanych - dodano. To jest jedyny kierunek wylotu z Warszawy, czy wjazdu do Warszawy, który nie jest jeszcze drogą ekspresową. To jest ważne wyzwanie, które chcielibyśmy jak najszybciej zrealizować. Wiele osób narzeka na utrudnienia w ruchu, na korki, szczególnie od strony Łomianek. Ta trasa czekała na tę decyzję bardzo długo. Cieszę się, że przy rozpoczęciu nowego projektu jest Pan prezydent Rafał Trzaskowski, bo chciałbym dzisiaj otworzyć nowy etap współpracy między stolicą naszego państwa, GDDKiA, Ministerstwem Infrastruktury i innymi instytucjami — powiedział cytowany w komunikacie minister infrastruktury Dariusz Klimczak.
Odcinek S7 Kiełpin - Warszawa: jak będzie przebiegać?
W komunikacie wskazano, że trasa w początkowej części przebiegać będzie po istniejącym śladzie ul. Kolejowej w Dziekanowie Leśnym. Następnie, za węzłem Łomianki w kierunku Kanału Młocińskiego, zaprojektowana będzie na nasypie. Dalej droga będzie biegła wschodnim obrzeżem Kampinoskiego Parku Narodowego, aż do węzła Wólka Węglowa i węzła Janickiego. Następnie za ul. Arkuszową w Warszawie trasa zostanie poprowadzona w tunelach – pod Bielanami o długości około 1000 m i pod Bemowem o długości około 1100 m. Na połączeniu S7 z drogą ekspresową S8 zaplanowano węzeł Warszawa Północ. Koncepcja programowa dla odcinka S7 Kiełpin – Warszawa zakłada budowę pięciu węzłów drogowych: Kolejowa, Wólka Węglowa, Janickiego (wariantowo), Generała Maczka (pomiędzy tunelami) oraz Warszawa Północ. W komunikacie przypomniano, że w grudniu 2022 r. do ruchu oddano 71 km S7 od Napierek do Płońska. Od 2009 r. kierowcy omijają Płońsk prawie 5 km obwodnicą. Z kolejnych 35 kilometrów pomiędzy Płońskiem a Czosnowem kierowcy będą mogli korzystać w 2026 r. Dla 9 km fragmentu od Czosnowa do Kiełpina we wrześniu 2024 r. GDDKiA złożyła do Wojewody Mazowieckiego wniosek o wydanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej. Kierowcy skorzystają z tego odcinka w połowie 2027 r.
REKLAMA
REKLAMA