REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Rusza projektowanie S7 na odcinku Kiełpin – Warszawa. Trasa będzie przebiegać przez Bemowo i Bielany

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
s7
Rusza projektowanie S7 na odcinku Kiełpin – Warszawa. Trasa będzie przebiegać przez Bemowo i Bielany
Radek Pietruszka
PAP

REKLAMA

REKLAMA

Resort infrastruktury poinformował, że rusza projektowanie S7 na odcinku Kiełpin – Warszawa. Po wybudowaniu tego odcinka od Kiełpina do Warszawy kierowcy będą mieli do dyspozycji 332 km drogi ekspresowej aż do węzła Gdańsk Południe.

W opublikowanym komunikacie poinformowano, że rusza projektowanie S7 na odcinku Kiełpin – Warszawa. Trasa będzie miała po trzy pasy ruchu w każdym kierunku, a w niektórych miejscach nawet cztery. Droga ekspresowa S7 docelowo ma mieć ok. 750 km. W ocenie resortu będzie jedną z najdłuższych (po S8) tras szybkiego ruchu w Polsce.

REKLAMA

Rusza projektowanie S7 na odcinku Kiełpin – Warszawa. Trasa będzie przebiegać przez Bemowo i Bielany

Droga ekspresowa S7 będzie przebiegać przez mocno zurbanizowane tereny Warszawy. Chodzi o dwie dzielnice: Bemowo i Bielany. W związku z tym, w jej ciągu powstaną dwa tunele. Resort infrastruktury poinformował, że dokumentację projektową opracują Transprojekt Gdański oraz Biuro Projektowo-Badawcze Dróg i Mostów Transprojekt Warszawa. Przekazano, że wartość umowy na przygotowanie projektu odcinka o długości 13,1 km to 54,2 mln zł. Kolejnym krokiem po opracowaniu dokumentacji projektowej i uzyskaniu wymaganych zgód i zezwoleń będzie ogłoszenie przetargu na wyłonienie wykonawcy prac budowlanych - dodano. To jest jedyny kierunek wylotu z Warszawy, czy wjazdu do Warszawy, który nie jest jeszcze drogą ekspresową. To jest ważne wyzwanie, które chcielibyśmy jak najszybciej zrealizować. Wiele osób narzeka na utrudnienia w ruchu, na korki, szczególnie od strony Łomianek. Ta trasa czekała na tę decyzję bardzo długo. Cieszę się, że przy rozpoczęciu nowego projektu jest Pan prezydent Rafał Trzaskowski, bo chciałbym dzisiaj otworzyć nowy etap współpracy między stolicą naszego państwa, GDDKiA, Ministerstwem Infrastruktury i innymi instytucjami — powiedział cytowany w komunikacie minister infrastruktury Dariusz Klimczak.

Odcinek S7 Kiełpin - Warszawa: jak będzie przebiegać?

W komunikacie wskazano, że trasa w początkowej części przebiegać będzie po istniejącym śladzie ul. Kolejowej w Dziekanowie Leśnym. Następnie, za węzłem Łomianki w kierunku Kanału Młocińskiego, zaprojektowana będzie na nasypie. Dalej droga będzie biegła wschodnim obrzeżem Kampinoskiego Parku Narodowego, aż do węzła Wólka Węglowa i węzła Janickiego. Następnie za ul. Arkuszową w Warszawie trasa zostanie poprowadzona w tunelach – pod Bielanami o długości około 1000 m i pod Bemowem o długości około 1100 m. Na połączeniu S7 z drogą ekspresową S8 zaplanowano węzeł Warszawa Północ. Koncepcja programowa dla odcinka S7 Kiełpin – Warszawa zakłada budowę pięciu węzłów drogowych: Kolejowa, Wólka Węglowa, Janickiego (wariantowo), Generała Maczka (pomiędzy tunelami) oraz Warszawa Północ. W komunikacie przypomniano, że w grudniu 2022 r. do ruchu oddano 71 km S7 od Napierek do Płońska. Od 2009 r. kierowcy omijają Płońsk prawie 5 km obwodnicą. Z kolejnych 35 kilometrów pomiędzy Płońskiem a Czosnowem kierowcy będą mogli korzystać w 2026 r. Dla 9 km fragmentu od Czosnowa do Kiełpina we wrześniu 2024 r. GDDKiA złożyła do Wojewody Mazowieckiego wniosek o wydanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej. Kierowcy skorzystają z tego odcinka w połowie 2027 r.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Ministerstwo Infrastruktury

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Branża motoryzacyjna w kryzysie, coraz więcej restrukturyzacji

Branża motoryzacyjna w Polsce i Europie przeżywa poważny kryzys – w 2024 roku zlikwidowano 54 tys. miejsc pracy, najwięcej od czasu pandemii. Według raportu MGBI wzrosła też liczba postępowań restrukturyzacyjnych do 141, co pokazuje, że firmy coraz częściej szukają ratunku poza upadłością.

CANARD uruchomiło dwa nowe fotoradary [mapa fotoradarów, taryfikator mandatów, punkty karne]

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym uruchomiło w zeszłym tygodniu dwa nowe fotoradary. Gdzie znajdują się nowo uruchomione fotoradary? Jakie są ograniczenia na drogach? Z jakimi konsekwencjami powinni liczyć się kierowcy za przekroczenie prędkości?

Bezpłatna komunikacja zamiast biletów i rowerów miejskich? Czas na odważne decyzje w polskich miastach

Czy naprawdę warto utrzymywać system biletowy, skoro i tak w ponad 68% ( 2025 roku może to być jeszcze więcej) pokrywamy koszty transportu publicznego z budżetów miast? A może pora na poważną debatę o całkowicie bezpłatnej komunikacji miejskiej w Polsce?

KGP: 106 002 interwencji, 389 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 002 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

REKLAMA

Ekologiczny samochód może być droższy od normalnego, uważają teraz polscy posiadacze aut. O ile więcej za niego są skłonni zapłacić

Podejście Polaków do tego, czy ich nowe auto będzie miało rozwiązania ekologiczne czy też nie, widoczne jest w gotowości do poniesienia wyższych kosztów w imię bardziej przyjaznych środowisku technologii. Już co trzeci uważa, że samochód ekologiczny może być droższy niż standardowy.

Ekologiczne auto? Ponad połowa Polaków nie dopłaciłaby do niego

Czy ekologiczność samochodu to dla Polaków ważny czynnik i element decyzyjny przy zakupie? Ponad jedna trzecia ankietowanych w badaniu przeprowadzonym przez Santander Consumer Multirent byłaby w stanie dopłacić do takiego pojazdu.

Bezpieczeństwo na opak – dlaczego polskie drogi z pierwszeństwem są sztucznie spowalniane?

Na polskich drogach coraz częściej mamy do czynienia z sytuacją, w której bezpieczeństwo planowane jest wbrew logice inżynierii ruchu drogowego. Droga z pierwszeństwem powinna gwarantować płynność. Czas na rewizję praktyk inżynierii drogowej.

System e-TOLL - co zrobić w przypadku nieuzasadnionego mandatu?

Cyfryzacja w działalności transportowej to duże ułatwienie. Wciąż jednak zdarzają się pomyłki. Zdarzyło Ci się dostać mandat, pomimo uiszczonej opłaty za przejazd autostradą? Sprawdź, co należy zrobić w przypadku niesłusznego mandatu.

REKLAMA

KGP: 110 588 interwencji, 460 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 588 interwencji. Byli wzywani do 460 wypadków drogowych.

Transport ostatniego etapu – czy elektryczne pojazdy to klucz do efektywności?

Choć to tylko końcowy odcinek drogi, „ostatnia mila” bywa najdroższym elementem całego łańcucha dostaw – potrafi pochłonąć od 40[1] do nawet 53[2] procent jego kosztów. W erze błyskawicznego e-commerce i rosnących oczekiwań klientów dotyczących tempa oraz elastyczności dostaw, wyzwania logistyczne mnożą się. Dodatkowo nowe przepisy o Strefach Czystego Transportu ograniczają możliwość korzystania z pojazdów spalinowych, zmuszając firmy do modernizacji flot i inwestowania w nisko- lub zeroemisyjne rozwiązania. Wszystko to sprawia, że skuteczne zarządzanie dostawami na ostatnim etapie wymaga dziś nie tylko sprawności operacyjnej, ale także innowacyjnego podejścia i zrównoważonych technologii.

REKLAMA