REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Wyższe OC za punkty? 83 proc. kierowców jest za

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Wyższe OC za punkty? 83 proc. kierowców jest za
Wyższe OC za punkty? 83 proc. kierowców jest za

REKLAMA

REKLAMA

Wyższe OC za punkty? 83 proc. polskich kierowców uważa, że to dobry pomysł. A to nie koniec ciekawostek płynących z badania ankietowego.

Wyższe OC za punkty? Polscy kierowcy są za!

REKLAMA

Polska Izba Ubezpieczeń jak co roku postanowiła zbadać nastroje kierowców. W tym celu przeprowadziła badanie ankietowe. Co z niego wynika? Pierwszą bombą jest poparcie dla pomysłu wyższych składek OC dla piratów drogowych. Za tym pomysłem opowiedziało się aż 83 proc. respondentów. Nie ma się jednak co dziwić. Zmiana w tym zakresie weszła w życie już 17 czerwca 2022 roku i nie spotkała się ze specjalnym oporem społecznym.

REKLAMA

Cieszę się, że po wielu latach naszych starań, ubezpieczyciele dostali możliwość pozyskania bardziej szczegółowej wiedzy o kierowcach z bazy CEK. Mamy nadzieję, że ten mechanizm pozwoli skutecznie eliminować ryzykowne zachowania na drodze, bo piraci drogowi odczują teraz w portfelu skutki nierozważnych decyzji, a ci, którzy jeżdżą bezpiecznie zapłacą za polisę relatywnie mniej. – powiedział J. Grzegorz Prądzyński, prezes zarządu PIU.

Polscy kierowcy są dobrymi kierowcami? Ich zdaniem tak!

Takie podejście do sprawy bez wątpienia może cieszyć. To niestety jedyna dobra informacja, która płynie z badania PIU. Bo kierowcy zostali też zapytani o swoje nawyki za kierownicą i ocenę swoich umiejętności. Tu odpowiedzi wypadają już dużo gorzej. Co prawda aż 96 proc. kierujących w Polsce oceniło, że są dobrymi kierowcami i 82 proc. z nich dodało, że nie popełnia błędów podczas prowadzenia. Jednocześnie 52 proc. powiedziało, że da się jeździć szybko i bezpiecznie. Dla 32 proc. respondentów przekroczenie prędkości o 20 km/h w mieście nie jest niebezpieczne. Taką samą opinię o przekroczeniu prędkości o 30 km/h w mieście wydało aż 27 proc. osób.

Przymykamy oko na wykroczenia? Niestety trochę tak

REKLAMA

Sytuacja jest zła? A będzie jeszcze bardziej tragiczna po kolejnych danych. 22 proc. pytanych powiedziało, że istnieje możliwość bezpiecznego wyprzedzenia na trzeciego. Dla 19 proc. z kolei dobrym pomysłem jest wyprzedzanie innego samochodu osobowego bezpośrednio przed przejściem dla pieszych... A przecież część tych wykroczeń to jedne z bardziej popularnych powodów wypadków w Polsce.

Kierowcy dostrzegają problem z piratami drogowymi i chcą zaostrzenia kar dla nich. Tylko w tym samym czasie sami nie widzą niczego złego w zachowaniach mocno niebezpiecznych... Z czego wynika ten dysonans? Powód może być prosty. "Według polskich kierowców statystyczny pirat drogowy jeździ brawurowo i bez wyobraźni, co potwierdzają wyniki naszego badania." – powiedział J. Grzegorz Prądzyński, prezes zarządu PIU.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Statystyki wypadków w Polsce. Jest dużo do zrobienia

Różnica między oceną innych kierujących a własnymi możliwościami prowadzi nas do jeszcze jednego punktu. A tym są statystyki wypadków w Polsce. Komenda Główna Policji podaje, że w roku 2021 w naszym kraju doszło do 22,8 tys. wypadków. W ich wyniku życie straciło 2,2 tys. osób. 26 tys. osób zostało rannych. Takie liczby jasno pokazują, że jesteśmy naprawdę dalecy od ideału. I nadal mamy wiele do zrobienia w kwestii bezpieczeństwa ruchu drogowego.

Wysokość nowych mandatów? Kierowcy sądzą że rząd przesadził...

Wiele do zrobienia szczególnie że o ile kierowcy popierają pomysł podwyższenia składek OC dla piratów drogowych, jednocześnie nie myślą już równie optymistycznie o podwyżce mandatów. 24 proc. kierowców w Polsce uważa, że 300 zł za przekroczenie prędkości o 20 km/h w terenie zabudowanym to zdecydowanie zbyt duża kwota... "Nadal utrzymujemy się w niechlubnej czołówce krajów z największą liczbą ofiar śmiertelnych na drogach. Edukacja, prewencja oraz odpowiedniej wysokości kary to elementy niezbędne do ograniczenia liczby wypadków komunikacyjnych. I trzeba to powiedzieć głośno." – dodał J. Grzegorz Prądzyński, prezes zarządu PIU.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Koniec bezkarności rowerzystów i użytkowników hulajnóg! Czas na tablice rejestracyjne i wyższe mandaty

Ze statystyk policyjnych wynika, że rowerzyści są drugą, po kierowcach, grupą sprawców wypadków drogowych. Tymczasem, aby poruszać się po drodze rowerem nie trzeba mieć żadnych uprawnień (po osiągnięciu pełnoletności). Jak można poprawić bezpieczeństwo na drogach?

KGP: 109 332 interwencji, 291 wypadków drogowych, 12 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Oto najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend opublikowane przez Komendę Główną Policji. Policjanci podsumowali także zdarzenia z minionego tygodnia.

19-letni motocyklista bez uprawnień potrącił policjanta i zbiegł

19-nastolatek z Międzyrzecza (Lubuskie) stanie przed sądem za zarzut spowodowania wypadku, niezatrzymanie się do kontroli i ucieczkę z miejsca wypadku.

Nowe przepisy fotoradarowe: Właściciel pojazdu jako kozioł ofiarny?

Ustawodawca szykuje kolejną rewolucję w przepisach drogowych. Tym razem uderzy ona nie tylko w kierowców łamiących przepisy, ale także w właścicieli pojazdów, którzy nie wskażą osoby prowadzącej pojazd w chwili popełnienia wykroczenia. Jeśli fotoradar uchwyci pojazd przekraczający prędkość, a właściciel odmówi podania danych kierowcy, nie tylko zapłaci karę, ale również straci dowód rejestracyjny swojego samochodu.

REKLAMA

Pijany senior uciekał przed policją po polach uprawnych. Auto dachowało

72-latek jechał bez zapiętych pasów, więc policja chciała zatrzymać go do kontroli. Rzucił się w pościg, który zakończył się dachowaniem. Okazało się, że jest pijany.

Otrzymałeś wiadomość ws. zaległych płatności w e-TOLL? KAS ostrzega przed oszustami

Krajowa Administracja Skarbowa w przesłanym we wtorek, 25 marca 2025 r. komunikacie prasowym ostrzega przed oszustami wysyłającymi fałszywe wiadomości w sprawie zaległych płatności w e-TOLL. Publikujemy przykładową fałszywą wiadomość.

Już nie tylko diesel czy benzyna. I nawet nie zawsze samochód. Jak Polacy wybierają środek transportu?

W dzisiejszych czasach wybór środka transportu to nie tylko decyzja między samochodem z silnikiem benzynowym a dieslem. Możliwości jest więcej, a kierowcy mają różne oczekiwania. Jak Polacy wybierają codzienny środek lokomocji?

KGP: 93 352 interwencji, 312 wypadków drogowych, 17 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 93 352 interwencji. Byli wzywani do 312 wypadków drogowych.

REKLAMA

Mandat za przeładowaną ciężarówkę, a zaniżona waga w CMR. Kto za to ponosi odpowiedzialność?

Przeładowanie pojazdu w transporcie drogowym to częsty problem, który może prowadzić do poważnych konsekwencji prawnych i finansowych, w tym mandatów nałożonych na przewoźnika. W sytuacjach, gdy błędne dane o wadze towaru zostały przekazane przez spedytora lub nadawcę towaru, pojawia się pytanie o podział odpowiedzialności między przewoźnika a spedytora czy nadawcę. Najczęściej problem dotyczy mandatów zagranicznych, dlatego kluczowe znaczenie w tej kwestii mają przepisy Konwencji o umowie międzynarodowego przewozu drogowego towarów (CMR).

Przestraszył się policjantów, więc uciekał samochodem, łamiąc przepisy

Nocy pościg ulicami Białegostoku zakończył się zatrzymaniem 32-letniego kierowcy. Mężczyzna najpierw przekroczył prędkość, a potem - zamiast zatrzymać się do kontroli - zaczął uciekać.

REKLAMA