REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Wyższe OC za punkty? 83 proc. kierowców jest za

Wyższe OC za punkty? 83 proc. kierowców jest za
Wyższe OC za punkty? 83 proc. kierowców jest za

REKLAMA

REKLAMA

Wyższe OC za punkty? 83 proc. polskich kierowców uważa, że to dobry pomysł. A to nie koniec ciekawostek płynących z badania ankietowego.

Wyższe OC za punkty? Polscy kierowcy są za!

REKLAMA

Polska Izba Ubezpieczeń jak co roku postanowiła zbadać nastroje kierowców. W tym celu przeprowadziła badanie ankietowe. Co z niego wynika? Pierwszą bombą jest poparcie dla pomysłu wyższych składek OC dla piratów drogowych. Za tym pomysłem opowiedziało się aż 83 proc. respondentów. Nie ma się jednak co dziwić. Zmiana w tym zakresie weszła w życie już 17 czerwca 2022 roku i nie spotkała się ze specjalnym oporem społecznym.

REKLAMA

Cieszę się, że po wielu latach naszych starań, ubezpieczyciele dostali możliwość pozyskania bardziej szczegółowej wiedzy o kierowcach z bazy CEK. Mamy nadzieję, że ten mechanizm pozwoli skutecznie eliminować ryzykowne zachowania na drodze, bo piraci drogowi odczują teraz w portfelu skutki nierozważnych decyzji, a ci, którzy jeżdżą bezpiecznie zapłacą za polisę relatywnie mniej. – powiedział J. Grzegorz Prądzyński, prezes zarządu PIU.

Polscy kierowcy są dobrymi kierowcami? Ich zdaniem tak!

Takie podejście do sprawy bez wątpienia może cieszyć. To niestety jedyna dobra informacja, która płynie z badania PIU. Bo kierowcy zostali też zapytani o swoje nawyki za kierownicą i ocenę swoich umiejętności. Tu odpowiedzi wypadają już dużo gorzej. Co prawda aż 96 proc. kierujących w Polsce oceniło, że są dobrymi kierowcami i 82 proc. z nich dodało, że nie popełnia błędów podczas prowadzenia. Jednocześnie 52 proc. powiedziało, że da się jeździć szybko i bezpiecznie. Dla 32 proc. respondentów przekroczenie prędkości o 20 km/h w mieście nie jest niebezpieczne. Taką samą opinię o przekroczeniu prędkości o 30 km/h w mieście wydało aż 27 proc. osób.

Przymykamy oko na wykroczenia? Niestety trochę tak

REKLAMA

Sytuacja jest zła? A będzie jeszcze bardziej tragiczna po kolejnych danych. 22 proc. pytanych powiedziało, że istnieje możliwość bezpiecznego wyprzedzenia na trzeciego. Dla 19 proc. z kolei dobrym pomysłem jest wyprzedzanie innego samochodu osobowego bezpośrednio przed przejściem dla pieszych... A przecież część tych wykroczeń to jedne z bardziej popularnych powodów wypadków w Polsce.

Kierowcy dostrzegają problem z piratami drogowymi i chcą zaostrzenia kar dla nich. Tylko w tym samym czasie sami nie widzą niczego złego w zachowaniach mocno niebezpiecznych... Z czego wynika ten dysonans? Powód może być prosty. "Według polskich kierowców statystyczny pirat drogowy jeździ brawurowo i bez wyobraźni, co potwierdzają wyniki naszego badania." – powiedział J. Grzegorz Prądzyński, prezes zarządu PIU.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Statystyki wypadków w Polsce. Jest dużo do zrobienia

Różnica między oceną innych kierujących a własnymi możliwościami prowadzi nas do jeszcze jednego punktu. A tym są statystyki wypadków w Polsce. Komenda Główna Policji podaje, że w roku 2021 w naszym kraju doszło do 22,8 tys. wypadków. W ich wyniku życie straciło 2,2 tys. osób. 26 tys. osób zostało rannych. Takie liczby jasno pokazują, że jesteśmy naprawdę dalecy od ideału. I nadal mamy wiele do zrobienia w kwestii bezpieczeństwa ruchu drogowego.

Wysokość nowych mandatów? Kierowcy sądzą że rząd przesadził...

Wiele do zrobienia szczególnie że o ile kierowcy popierają pomysł podwyższenia składek OC dla piratów drogowych, jednocześnie nie myślą już równie optymistycznie o podwyżce mandatów. 24 proc. kierowców w Polsce uważa, że 300 zł za przekroczenie prędkości o 20 km/h w terenie zabudowanym to zdecydowanie zbyt duża kwota... "Nadal utrzymujemy się w niechlubnej czołówce krajów z największą liczbą ofiar śmiertelnych na drogach. Edukacja, prewencja oraz odpowiedniej wysokości kary to elementy niezbędne do ograniczenia liczby wypadków komunikacyjnych. I trzeba to powiedzieć głośno." – dodał J. Grzegorz Prądzyński, prezes zarządu PIU.

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Kontrole na granicy polsko-niemieckiej 2025 - do kiedy?

Do kiedy przewidywane są kontrole na granicy polsko-niemieckiej w 2025 roku? Okazuje się, że dłużej niż się spodziewano. Branża transportowa traci czas i pieniądze. Największe zatory są w lubuskim, ale zachodniopomorskie już obawia się poważnych utrudnień.

Kto musi wymienić prawo jazdy w 2025 r.? Co z bezterminowymi prawami jazdy?

Część kierowców w 2025 r. będzie musiała wymienić prawa jazdy na nowe. Kto musi je wymienić jeszcze w tym roku? W jakich sytuacjach należy wymienić prawo jazdy? Co z bezterminowymi prawami jazdy, czy trzeba je wymieniać?

W pyle drogowym w centrum Warszawy wysokie stężenie rakotwórczych substancji. Nowatorskie badania PAN

Im większe natężenie ruchu, szczególnie w centrum miasta, tym wyższe stężenia wielopierścieniowych węglowodorów aromatycznych (WWA), które są substancjami rakotwórczymi – wynika z przeprowadzonych w Warszawie badań dr Sylwii Dytłow z Instytutu Geofizyki (IGF) Polskiej Akademii Nauk.

Wyższe kary dla kierowców, dożywotnie zakazy prowadzenia samochodów, nowe wykroczenia. Propozycje resortu sprawiedliwości

Wyższe kary dla kierowców, dożywotnie zakazy prowadzenia samochodów, nowe wykroczenia. Propozycje resortu sprawiedliwości. Co jeszcze zawierają założenia projektu nowelizacji mające na celu poprawę bezpieczeństwa na drogach?

REKLAMA

Czym kierujemy się przy zakupie samochodu?

Czym kierujemy się przy zakupie samochodu? Marką, ceną, rocznikiem, przebiegiem? Na co zwracamy uwagę w pierwszej kolejności? Przedstawiamy wyniki badania przeprowadzonego na zlecenie Grupy Cichy-Zasada.

Strefy Czystego Transportu obowiązkowe. Przed jakimi wyzwaniami stoją polskie miasta?

Jeden z kluczowych zapisów nowelizacji ustawy o elektromobilności i paliwach alternatywnych, podpisanej w grudniu przez Prezydenta RP mówi o tym, że samochody spalinowe będą mogły poruszać się po centrach miast tylko wtedy, gdy spełnią określone normy emisji spalin. To wymaga stworzenia Stref Czystego Transportu. Jakie wyzwania czekają polskie miasta?

Bezpieczeństwo na polskich drogach: Liczba wypadków śmiertelnych na drogach spadła aż o 74%. Wciąż jest wiele do zrobienia. Kluczowe rekomendacje

Liczba wypadków śmiertelnych na drogach spadła aż o 74%. Znacząca poprawa bezpieczeństwa na polskich drogach – ale wciąż jest wiele do zrobienia. Rekomendacje ukierunkowane na realną poprawę bezpieczeństwa na polskich drogach.

KGP: 97 506 interwencji, 260 wypadków drogowych, 13 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 97 506 interwencji. Byli wzywani do 260 wypadków drogowych.

REKLAMA

Zmiany dla młodych kierowców. Jakie są najważniejsze założenia projektu?

Do konsultacji i opiniowana został skierowany projekt zmieniający przepisy w zakresie ruchu drogowego. Celem nowelizacji jest zwiększenie poziomu bezpieczeństwa w ruchu drogowym, oraz mobilności młodych osób.

Prawo jazdy dla nastolatka coraz bliżej

Projekt resortu infrastruktury zawierający m.in. propozycję możliwości uzyskania prawa jazdy przez osoby mające 17 lat trafił do konsultacji publicznych.

REKLAMA