REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Liczba wypadków samochodowych według miesięcy

Subskrybuj nas na Youtube
Wypadek samochodowy Fot. Fotolia
Wypadek samochodowy Fot. Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Koniec wakacji to początek najniebezpieczniejszego okresu w roku. Zobacz, w jakich miesiącach jest najniebezpieczniej na polskich drogach.

Kierowcy są na ogół uczulani na fakt, że w wakacje bardzo łatwo o wypadek drogowy. I bardzo dobrze, bo to  rzeczywiście dość newralgiczny i pracowity dla służb ratunkowych okres. Po zakończeniu urlopu czujność kierowców nie powinna zostać uśpiona – prawdopodobieństwo wypadku jest wówczas statystycznie większe.

REKLAMA

Liczba wypadków samochodowych według miesięcy

Jak wskazują dane policji w roku 2012 doszło do ponad 37 tys. wypadków. Gdyby rozkładały się one równo na 12 miesięcy w roku, to na każdy z nich przypadałoby 8,3% wszystkich wypadków. Tak się jednak nie dzieje: są miesiące, w których zdarza się więcej wypadków i takie w których jest ich mniej. Statystycznie najmniej wypadków przypada na początek roku – styczeń i luty (odpowiednio 6,9 oraz 6,0% wypadków). Z drugiej strony największe natężenie zdarzeń drogowych tego typu występuje we wrześniu i październiku, czyli w okresie jesiennym. W tych miesiącach w 2012 doszło do odpowiednio 9,8 oraz 10,1 procenta wszystkich wypadków. W praktyce oznacza to, że w styczniu i lutym miało miejsce łącznie 4 798 wypadków a w wrześniu i październiku aż 7 368. Dysproporcje są więc łatwo zauważalne.

Zobacz też: Dzień tygodnia a liczba wypadków samochodowych - wybór dnia na podróż

Miesiąc Liczba wypadków Jaki to procent całości?
Styczeń 2562 0,069
Luty 2236 0,06
Marzec 2579 0,07
Kwiecień 2702 0,073
Maj 3341 0,09
Czerwiec 3264 0,088
Lipiec 3585 0,097
Sierpień 3497 0,094
Wrzesień 3635 0,098
Październik 3733 0,101
Listopad 3071 0,083
Grudzień 2841 0,077
razem 37046 1

Przyczyny wypadków są znane od lat

Duża liczba wypadków w wakacje ma powszechnie znane przyczyny – większą liczba pojazdów na drodze łączy się z brawurą a czasem i jazdą na podwójnym gazie. Kierowców do wciskania gazu zachęca też ładna słoneczna pogoda. Co w takim razie sprawia, że tuż po wakacjach liczba wypadków nie tylko nie spada, ale nawet rośnie? Na taki stan rzeczy ma wpływ z pewnością kilka czynników – W okresie jesiennym maleje widoczność na drogach,  trudniej o precyzyjne wykonanie manewrów – wyjaśnia Katarzyna Florkowska z serwisu Korkowo.pl. – Ponieważ szybciej zapada zmrok, piesi, którzy nie mają na sobie odblaskowych elementów są często po prostu niewidoczni dla kierowców. Do tego doliczyć trzeba często mokrą, śliską nawierzchnię, która także sprzyja wypadkom – dodaje Florkowska.

Zobacz też: Jak ustrzec się przed wypadkiem?

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Co można zrobić w tej sytuacji? Przygotować się – tylko tyle i aż tyle. Kierowcy powinni upewnić się, że ich samochody po wakacjach nie mają usterek i posiadają sprawy układ hamulcowy oraz nienaganne działające światła. Zadanie do odrobienia mają także piesi, którzy powinni zatroszczyć się o swoją widoczność i unikać chodzenia po jezdni.

Źródło: materiały prasowe Korkowo.pl

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
KGP: 121 594 interwencji, 527 wypadków drogowych, 28 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 121 594 interwencji. Byli wzywani do 527 wypadków drogowych.

Badanie techniczne pojazdu w 2025 roku – nowe kary, podwyżki i zmiany. Sprawdź, co się zmieni

Rząd szykuje rewolucję w badaniach technicznych pojazdów. Choć ceny formalnie się nie zmieniły, kierowcy muszą liczyć się z dodatkowymi kosztami: za spóźnienie zapłacisz nawet trzykrotność standardowej stawki, a diagnosta może elektronicznie zatrzymać Ci dowód rejestracyjny. Na horyzoncie natomiast pojawiają się wysokie podwyżki cen badań technicznych. Sprawdzamy, ile kosztuje przegląd techniczny w 2025 roku i jakie zmiany są planowane.

Auto dla seniora: hybryda czy benzyna? Sprawdź, jak zaoszczędzić nawet 35 tys. zł

Samochody hybrydowe reklamowane są jako oszczędne, ciche i przyjazne środowisku. Wydają się idealne dla kierowców 50+, którzy szukają wygodnego i ekonomicznego auta na co dzień. Ale uwaga: mimo niższej akcyzy i korzyści dla producentów, to klient – często senior – musi dopłacić nawet 10 tysięcy złotych. Sprawdzamy, na co zwrócić uwagę przed zakupem.

Uwaga! Zaoszczędź nawet 1000 zł na paliwie rocznie – wystarczy 1 klik w Google Maps

Czy wiesz, że możesz oszczędzać paliwo bez zmiany stylu jazdy, samochodu ani stacji benzynowej? Wystarczy jedno kliknięcie w aplikacji Google Maps. Tryb oszczędzania paliwa, czyli tzw. eco routing, to niedoceniana funkcja, która w Polsce działa już od dłuższego czasu. Dzięki niej możesz zmniejszyć zużycie paliwa nawet o 7%, co w praktyce oznacza nawet 1000 zł rocznie mniej za tankowanie.

REKLAMA

Gigantyczne kary dla firm przewozowych podczas kontroli granicznych. Jak ich uniknąć

Kontrole na granicach mają Niemcy, Włochy, Austria, Holandia czy Szwecja. Państwa te przywróciły je głównie z obawy przed nielegalną imigracją. Co sprawdza się na granicach? Co trzeba wiedzieć, aby nie narazić się na gigantyczne kary? Najbardziej zagrożeni są przewoźnicy.

Drogie OC? Będzie jeszcze drożej. Nawet 1000 zł za polisę

Składki OC w 2025 roku nadal rosną, a to dopiero początek. Wzrost kosztów napraw, inflacja oraz większa liczba szkód sprawiają, że kierowcy muszą liczyć się z kolejnymi podwyżkami. Sprawdź, kto zapłaci najwięcej i jak ograniczyć koszt obowiązkowego ubezpieczenia.

Bat na pijanych kierowców! 2500 zł mandatu i przepadek auta za jazdę po alkoholu

Chociaż nowe przepisy działają od marca 2024 roku, nadal wielu kierowców ryzykuje jazdę pod wpływem alkoholu. To poważny błąd – w 2025 roku sądy nie mają litości. Wystarczy 1,5 promila, by stracić samochód albo zapłacić jego równowartość. Dowiedz się, co grozi za jazdę po alkoholu w 2025 roku, w tym mandat w wysokości co najmniej 2500 zł i wieloletni zakaz prowadzenia pojazdów. Sprawdź, jak nowe przepisy uderzają w nietrzeźwych kierowców.

Samochód elektryczny: czy jest sposób na wydłużenie żywotności baterii takiego auta

Sceptycy elektromobilności często wskazują na ograniczony zasięg aut elektrycznych oraz obawy dotyczące trwałości ich akumulatorów. Kluczową rolę w dobrym funkcjonowaniu baterii odgrywa sposób, w jaki kierowcy użytkują swoje pojazdy.

REKLAMA

Zielony Ład w transporcie drogowym. Komisja Europejska podtrzymuje nierealne warunki. Biopaliwa nie są "zielone"? Clean Industrial Deal czy Green Industrial Fail?

Transformacja komercyjnego transportu drogowego stała się jednym z najważniejszych wyzwań Europejskiego Zielonego Ładu. Choć elektromobilność pozostaje jednym z filarów unijnej strategii klimatycznej w ramach pakietu Clean Industrial Deal, w kontekście transportu ciężkiego skala wyzwań jest ogromna. Barierą są nie tylko koszty pojazdów i brak megawatowej infrastruktury do ładowania, ale także kwestia dostępności energii odnawialnej. Dlatego też podczas międzynarodowego Kongresu Paliwowego 2025, zorganizowanego przez POPHiN pod koniec marca w Warszawie, przedstawiciele branży, w tym Grupa Eurowag, apelowali o większy pragmatyzm i elastyczność opartą na zasadzie neutralności technologicznej.

Letnie zakazy jazdy w Europie w 2025 r. Jakie kary dla kierowców za niedostosowanie się do przepisów?

Wakacje to czas wzmożonego ruchu turystycznego. Dla branży TSL to okres wyjątkowo wymagający. Z jednej strony duża część kierowców zawodowych planuje urlopy, dlatego też w firmie mogą pojawić się problemy kadrowe, a w rezultacie nawet i nieplanowane przestoje w łańcuchu dostaw. Z drugiej strony przewoźnicy specjalizujący się w przewozie towarów sezonowych, mogą mieć jeszcze więcej zleceń niż zwykle w tym czasie, a przy planowaniu tras należy uwzględniać wakacyjne ograniczenia w ruchu drogowym. Brak odpowiedniego przygotowania w tym czasie może skutkować opóźnieniami, mandatami i stratami finansowymi. Aby tego uniknąć należy znać nie tylko obowiązujące przepisy, lecz także dynamicznie reagować na zmieniającą się sytuację drogową. Gdzie występują letnie zakazy jazdy w Europie? Jakie są konsekwencje za nieprzestrzeganie przepisów?

REKLAMA