REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Warszawa na pierwszym miejscu europejskiego rankingu

 TomTom
Założona w 1991 firma TomTom (AEX:TOM2) jest wiodącym na świecie dostawcą produktów i usług lokalizacyjnych i nawigacyjnych ukierunkowanym na dostarczenie wszystkim kierowcom najlepszych na świecie rozwiązań nawigacyjnych.
Warszawa jest najbardziej zakorkowanym miastem w Europie. Fot. Fotolia
Warszawa jest najbardziej zakorkowanym miastem w Europie. Fot. Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Firma TomTom opublikowała raport Congestion Index, który precyzyjnie identyfikuje i analizuje korki w dużych europejskich miastach. Z raportu, obejmującego 31 miast, wynika, że Warszawa jest najbardziej zakorkowanym miastem w Europie. Średni czas podróży w Warszawie jest dłuższy o 42 proc., niż wtedy, gdy ruch przepływa swobodnie, oraz dłuższy o 89 proc. podczas porannych godzin szczytu.

Raport TomTom Congestion Index, łącznie z charakterystyką poszczególnych miast, można znaleźć pod adresem: www.tomtom.com/congestionindex.

TomTom Congestion Index to barometr zatłoczenia na drogach w obszarach miejskich. Indeks opiera się na rzeczywistych danych na temat czasu podróży gromadzonych przez pojazdy, które poruszają się po całej sieci drogowej. Baza ruchu drogowego firmy TomTom zawiera ponad pięć bilionów pomiarów i rośnie o pięć miliardów pomiarów dziennie. Ogólny poziom korków dla wszystkich przeanalizowanych miast w Europie wynosi 24 proc. – co oznacza, że podróż zajmuje o 24 proc. więcej czasu niż w sytuacji, gdy ruch przepływa swobodnie.

Zobacz też: Ogłoszono przetarg na dokończenie budowy odcinka autostrady A4

„Z biegiem lat z pomocą naszych klientów zbudowaliśmy największą i najdokładniejszą na świecie bazę czasów podróży” — powiedział Harold Goddijn, dyrektor generalny firmy TomTom. — „Łącząc tę bazę danych ze szczegółowymi informacjami czasu rzeczywistego i technologią wyznaczania tras, możemy nie tylko identyfikować korki, ale także wskazywać kierowcom szybsze drogi, które omijają zakorkowane obszary. Kiedy choćby niewielka liczba kierowców jedzie inną, szybszą trasą, ogólna przepustowość całej sieci drogowej zwiększa się, co jest korzystne dla wszystkich użytkowników dróg”, dodał Goddijn.

Oto dziesięć najbardziej zakorkowanych miast, według ogólnego poziomu zatłoczenia, między styczniem a marcem 2012 roku:


  1. Warszawa, 42%
  2. Marsylia, 41%
  3. Rzym, 34%
  4. Bruksela, 34%
  5. Paryż, 32%
  6. Dublin, 30%
  7. Bradford – Leeds, 28%
  8. Londyn, 27%
  9. Sztokholm, 27%
  10. Hamburg, 27%

„W pierwszej dziesiątce najbardziej zatłoczonych miast Europy można wyróżnić dwie grupy miast. Pierwsza z nich to miasta, które nie mają wcale lub posiadają tylko częściowo układ obwodnic, który pozwala na zmieszenie zatłoczenia. Należą do nich Warszawa i Marsylia. Druga grupa to miasta, które już posiadają obwodnicę, jednak z różnych względów (Paryż - duża gęstość zaludnienia, Rzym - niska gęstość zaludnienia, skomplikowana sieć drogowa, niski jakościowo transport publiczny) nadal są zatłoczone. Muszą one w najbliższych latach dalej inwestować w rozwój transportu publicznego i podjąć decyzję o wprowadzeniu opłat za wjazd do centrum. Przykłady Londynu i Sztokholmu pokazały, że wprowadzenie opłat i przeniesienie części podróży do sprawnego transportu publicznego pozwala nawet o kilkadziesiąt procent zmniejszyć straty czasu w godzinach szczytu porannego.” , Jan Jakiel, prezes SISKOM.

REKLAMA

Zobacz też: Autostradą dookoła, ale szybciej

TomTom’s Congestion Index porównuje również poziom zatłoczenia od stycznia do marca 2012 roku z tym samym okresem z 2011 roku. Według tej analizy miasto Bradford – Leeds w Wielkiej Brytanii doświadczyło największego wzrostu zatorów, przez co czas podróży znacznie się wydłużył. Poziom zatorów wzrósł w Monachium, Berlinie, Marsylii i Wiedniu, a zmniejszył się w Lizbonie, Bernie, Amsterdamie, Mediolanie i Rzymie.

TomTom Congestion Index — więcej informacji

W celu stworzenia indeksu porównano czasy podróży w porach swobodnego przepływu ruchu oraz w godzinach szczytu. Różnica wyraża się jako procentowe wydłużenie czasu podróży. Indeks uwzględnia drogi lokalne, drogi przelotowe i autostrady. Wszystkie dane pochodzą z rzeczywistych pomiarów GPS.

Porównano również czas podróży w bieżącym kwartale oraz w tym samym okresie ubiegłego roku.

Zobacz też: Ułatwienia w systemie poboru opłat na terenie UE

REKLAMA

Raport nie tylko klasyfikuje ogólny poziom zatłoczenia w ponad 31 europejskich miastach, ale również analizuje poziom korków w różnych porach dnia i dniach tygodnia. Firma TomTom przeanalizowała stolice oraz miasta o populacji przekraczającej 800 000 mieszkańców.

Raporty dla poszczególnych miast zawierają bardziej szczegółowe dane: dzień największych korków, średnia prędkość swobodnego przepływu, opóźnienia dojazdu do pracy w skali roku oraz poziomy zatłoczenia na drogach głównych i pobocznych.

Dostępny jest również oddzielny raport Congestion Index dla Ameryki Północnej.

Europejski lub północnoamerykański raport Congestion Index można pobrać pod adresem www.tomtom.com/congestionindex.

Zestawienie wyników

Miejsce

Miasto

Kraj

Ogólny poziom zatorów (%)

Poranne godziny szczytu (%)

Wieczorne godziny szczytu (%)

Średnia prędkość (km/h)

1

Warszawa

Polska

42

89

86

54

2

Marsylia

Francja

41

79

81

45

3

Rzym

Włochy

34

76

66

54

4

Bruksela

Belgia

34

82

86

47

5

Paryż

Francja

32

72

63

48

6

Dublin

Irlandia

30

70

63

51

7

Bradford-Leeds

Wielka Brytania

28

63

60

53

8

Londyn

Wielka Brytania

27

48

50

51

9

Sztokholm

Szwecja

27

65

62

49

10

Hamburg

Niemcy

27

49

42

51

11

Kolonia

Niemcy

26

54

47

52

12

Mediolan

Włochy

26

71

53

50

13

Berlin

Niemcy

26

42

44

50

14

Wiedeń

Austria

24

42

43

48

15

Oslo

Norwegia

24

66

70

50

16

Neapol

Włochy

24

34

43

45

17

Turyn

Włochy

23

50

42

51

18

Monachium

Niemcy

23

50

36

54

19

Birmingham

Wielka Brytania

21

51

43

57

20

Luksemburg

Luksemburg

21

51

47

55

21

Barcelona

Hiszpania

21

49

39

54

22

Lizbona

Portugalia

20

41

49

56

23

Helsinki

Finlandia

20

43

43

57

24

Praga

Czechy

20

46

41

53

25

Zagłębie Ruhry, zachód

Niemcy

17

38

28

51

26

Kopenhaga

Dania

16

42

29

57

27

Madryt

Hiszpania

16

41

33

67

28

Zagłębie Ruhry, wschód

Niemcy

15

31

28

51

29

Amsterdam

Holandia

15

33

31

55

30

Walencja

Hiszpania

14

21

21

59

31

Berno

Szwajcaria

8

19

31

48

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Obwodnica Pułtuska. Jest ZRID, zaraz startują prace

    Pułtusk jest pięknym miastem o mocnym akcencie historycznym. Nie ma się zatem co dziwić, że rząd postanowił zainwestować w nie 442 mln zł. A właściwie to nie tyle w nie, co w jego okolice. Bo powstanie obwodnica Pułtuska. Trasa otrzymała właśnie ZRID.

    Kara więzienia za brak OC? Od 1 października 2023 r. nowe przepisy

    Kierowcy w przypadku braku OC boją się szczególnie kary wlepionej przez UFG. 1 października 2023 r. pojawi się nowelizacja przepisów. W jej głos 7200 zł opłaty karnej straci na znaczeniu. Bo sankcja w skrajnym przypadku rozszerzy się do kary więzienia.

    UE wprowadza normę Euro 7. Surowsze warunki homologacji samochodów i silników

    Rada Unii Europejskiej przyjęła 25 września 2023 r. swoje stanowisko negocjacyjne w sprawie projektu rozporządzenia dotyczącego homologacji pojazdów (w tym samochodów) i silników. Chodzi o wprowadzenie normy Euro 7. Celem projektu jest obniżenie emisji substancji zanieczyszczających powietrze w transporcie drogowym.

    Czy jest możliwe odebranie samochodu za przekroczenie prędkości?

    Czy policjant może zabrać kierowcy samochód za przekroczenie prędkości? Może! Tyle że na razie policjant, ale nie w Polsce. Pójście w tym kierunku w naszym kraju jest jednak możliwe. Trzeba oczywiście na to jeszcze nieco poczekać.

    REKLAMA

    Prawo jazdy kat. B+. Rodzaj pojazdów, zakres uprawnień

    UE chce majstrować przy prawie jazdy. Nowy pomysł polega na podzieleniu obecnej kategorii B na kategorię B i B+. Stopniowanie uprawnień ma być sposobem na poprawę bezpieczeństwa. Tyle że pomysł wcale bezpiecznie nie brzmi. Sprawdźcie szczegóły.

    Przełomowy projekt Polaka ma szansę pojawić się na ścieżkach rowerowych na całym świecie!

    Uczestnicy ruchu drogowego cieszą się z innowacji, która ma potencjał zmienić ich codzienne podróże i uczynić je bardziej bezpiecznymi. Odpowiedzią na ich rosnące potrzeby jest BikeWatch. Urządzenie to jest skierowane głównie do włodarzy gmin, którzy przekształcają przestrzeń publiczną w celu zwiększenia bezpieczeństwa i komfortu korzystających z niej mieszkańców. Oficjalna premiera BikeWatch odbyła się 21 września 2023 r. 

    Ile kosztuje kurs redukujący 6 punktów karnych?

    Kurs redukujący 6 punktów karnych powrócił. Kierowcy rzucili się do ośrodków ruchu drogowego w całym kraju, ale zszokowała ich jedna rzecz. Cena szkolenia wzrosła 3-krotnie. WORD-y chyba postanowiły odbić sobie chude lata.

    Konfiskata samochodu za przekraczanie prędkości - czy to możliwe?

    Zbliża się termin wejścia w życie przepisów umożliwiających konfiskatę pojazdów za prowadzenie w stanie nietrzeźwości. Podczas gdy władze mają czas na przyjrzenie się ewentualnym konsekwencjom tej nowelizacji, ustawa przegłosowana przez Sejm wciąż wzbudza wiele emocji. Niektórzy właściciele pojazdów obawiają się, że z czasem ten rodzaj kary będzie miał znacznie szersze zastosowanie. Czy w przyszłości może dojść do wprowadzenia w Polsce konfiskaty aut za przekroczenie prędkości, skoro takie przepisy obowiązują od lat w innych krajach Europy?

    REKLAMA

    Za co zabierają prawo jazdy na 3 miesiące?

    W Polsce są przepisy pozwalające na odbieranie kierowcom prawa jazdy na 3 miesiące. Te działają jednak w ściśle określonych przypadkach. Scenariusze są tak naprawdę trzy. Dziś każdy z nich dokładnie omówię w tym poradniku.

    Naklejka w strefie czystego transportu. Zniknie, zanim się pojawi?

    Naklejka w strefie czystego transportu miała się stać must have. Teraz rządzący wycofują się z tego pomysłu. I choć idą w dobrym kierunku, ten nadal jest problematyczny, ale dla gmin. Bo choć pojawiła się furtka kasująca nalepkę w SCT, ta okazuje się kosztowna.

    REKLAMA