System viaAUTO wkracza na polskie autotrady!
REKLAMA
REKLAMA
Kierowcy aut osobowych, których dopuszczalna masa całkowita nie przekracza 3,5 tony, mogą już od 23 maja nabyć pokładowe urządzenie viaAUTO, służące elektronicznemu naliczaniu opłat za przejazdy odcinkami autostrad, które należą do GDDKiA. System ten na razie funkcjonować będzie na odcinkach autostrad A2 Konin-Stryków oraz A4 Bielany Wrocławskie-Sośnica. Wraz z rozwojem wymaganej infrastruktury technicznej, system będzie wdrażany na kolejnych odcinkach.
REKLAMA
Zobacz też: GDDKiA planuje nową trasę wylotową z Warszawy
REKLAMA
Samochody wyposażone w viaAUTO podczas dojedzenia do bramki na autostradzie, nie będą musiały się przed nią zatrzymywać, bowiem gdy pojazd taki zbliży się do punktu poboru opłat, jej szlaban automatycznie się otworzy.Operator systemu, czyli firma Kapsch Telematic Services, spodziewa się, że viaAUTO największym zainteresowaniem będzie się cieszyć wśród użytkowników śląskiej autostrady, z racji znacznie większego ruchu na popularnej „A4-ce”. Szacuje, że w pierwszym kwartale funkcjonowania na rynku tego systemu, jego sprzedaż powinna kształtować się na poziomie 30-40tys. sztuk.
- Myślę, że zainteresowanie kierowców będzie rosło w miarę tego, jak będą się zwiększać kolejki przed bramkami, zwłaszcza w obszarze aglomeracji śląskiej. Liczymy na to, że właśnie tam zainteresowanie nowym rozwiązaniem może być największe - mówi dyrektor Kapsch Telematic Services, Marek Cywiński.
Zobacz też: Rewolucja w budowie dróg - nowe pomysły GDDKiA
Do końca sierpnia, każdy kto zechce skorzystać z systemu viaAUTO będzie mógł zakupić niezbędne urządzenie po promocyjnej cenie 70zł. Po tym okresie jego cena wzrośnie do 135zł. Aby dołączyć do sytemu są trzy sposoby: za pomocą rejestracji w systemie, poprzez zawarcie umowy z odroczoną płatnością lub w systemie pre-paid(brak konieczności rejestracji w systemie).
Stawki za przejazd autostradą(należącą do GDDKiA) dla samochodów osobowych wykoszą 10 gr za 1 km, a dla motocykli 5 gr za 1 km.
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.