REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Niemieckie autostrady z limitem prędkości?

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Hubert Krawczyk
Droga ekspresowa S3
Droga ekspresowa S3
GDDKiA

REKLAMA

REKLAMA

Nie tak dawno publikowaliśmy komunikat o podpisaniu ustawy z dnia 30 grudnia 2018 roku dotyczącej wprowadzenia opłat za jazdę po Niemieckich autostradach od października 2020 roku, a teraz na domiar złego wiadomość jest jeszcze gorsza. Niemcy, rozważają wprowadzenie limitów prędkości na wszystkich swoich autostradach.

Obecnie w Niemczech na ponad połowie autostrad, nie obowiązują żadne limity prędkości, więc drogi te są rajem dla niemal wszystkich kierowców lubiących szybką jazdę. Niemniej jednak na wielu z nich znajdują się znaki informujące o zalecanej prędkości. Zwykle jest to 130km/h, lecz kierowcy nie muszą się do nich stosować i mogą jechać "ile fabryka dała". Niestety niektórym brak limitów jest nie na rękę i próbują skutecznie uprzykrzyć życie kierowcą, proponując wprowadzenie ograniczenia prędkości, również na autostradach. W tym przypadku powodem nie jest poprawa bezpieczeństwa na drogach lub ograniczenie liczby wypadków, lecz kwestia związana z ekologią i ochroną środowiska.

REKLAMA

REKLAMA

Przyczyną takiego stanu rzeczy jest założenie planu redukcji emisji CO2 w Niemczech do 2030 roku. W ubiegłym tygodniu u naszych zachodnich sąsiadów rozpoczęła się debata pomiędzy rządem, ekologami a przedstawicielami przemysłu motoryzacyjnego, na temat wprowadzenia rozwiązań, które pozytywnie wpłynęłyby na środowisko. Wśród pomysłów związanych z redukcją emisji CO2, poza ograniczeniem prędkości na autostradach, są również propozycje podwyżki cen paliw i opłat nakładanych na samochody z silnikami diesla oraz ulgi na zakup samochodów elektrycznych i hybryd.

Niemiecki rząd powołał nawet do pomocy w tej sprawie specjalną organizację NMP (National Platform on the Future of Mobility), składającą się z grupy ekspertów, którzy są przekonani, że obecne normy spalin (Euro 6), dla nowo produkowanych samochodów, nie są wystarczająco skuteczne i należy podjąć kolejne kroki w walce z zanieczyszczeniem transportu samochodowego.Twierdzą również, że auta poruszające się z nadmiernymi prędkościami (bliskimi ich maksimum),są głównym powodem dużego zanieczyszczenia powietrza, ponieważ zużywają wielokrotnie więcej paliwa i produkują znacznie więcej spalin, niż pojazdy jadące ekonomicznie. Z tego względu NMP zaproponowała wprowadzenie, ograniczenia limitów prędkości na autostradach do 130km/h, oraz do 80km/h na drogach niższej kategorii.

Inna z kolei organizacja o nazwie DUH (Deutsche Umwelthilfe), domaga się obniżenia prędkości na autostradach do 120km/h. To właśnie jej działalność przyczyniła się do wprowadzenia zakazu wjazdu do Niemieckich miast dla starszych samochodów z silnikami diesla.

REKLAMA

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
KGP: 115 855 interwencji, 468 wypadków drogowych, 31 ofiar śmiertelnych [Podsumowanie tygodnia + Akcja "Znicz" 2025]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 855 interwencji. Byli wzywani do 468 wypadków drogowych.

Poleasingowy nie zawsze znaczy bezpieczny – na co zwrócić uwagę przy zakupie auta poflotowego?

Samochody poleasingowe od lat stanowią ważny filar polskiego rynku wtórnego, przyciągając kupujących swoją przewidywalnością, dobrze udokumentowaną historią i, coraz częściej, dobrym wyposażeniem. Jednak nie każde auto poflotowe jest w równie dobrej kondycji, a rynek ten nie jest wolny od zagrożeń takich jak kręcenie liczników, ukryte istotne szkody czy nie zawsze profesjonalne naprawy.

Mandat za wycieraczki w samochodzie. Brudna szyba też słono płatna

Wielu kierowców nie ma pojęcia, że za zużyte wycieraczki albo brudną szybę można dostać wysoki mandat. Policja coraz częściej zwraca uwagę na stan piór, spryskiwaczy i widoczność z kabiny, szczególnie jesienią i zimą. Wystarczy kilka smug na szybie, by auto uznano za niesprawne technicznie. Sprawdź, ile możesz zapłacić i kiedy funkcjonariusz ma prawo zatrzymać dowód rejestracyjny.

Co się stanie, jak zatankujesz benzynę 98 zamiast 95? O czym decyduje liczba oktanowa?

Na stacjach paliw różnica między benzyną 95 a 98 to kilka złotych za bak, ale kierowcy wciąż zastanawiają się, czy droższe paliwo rzeczywiście daje coś więcej. Czy silnik będzie działał lepiej, czy to tylko marketing? Wyjaśniamy, czym różni się liczba oktanowa, co dzieje się po zatankowaniu 98 do auta przystosowanego do 95 i kiedy takie paliwo faktycznie ma sens.

REKLAMA

Będą surowe kary dla początkujących kierowców. Nadchodzi europejskie prawo jazdy. Unia do 2030 r. obniża liczbę wypadków o połowę

Będą surowe kary dla początkujących kierowców w okresie próbnym. Ile lat będzie trwał taki okres? Nadchodzi europejskie prawo jazdy. Unia chce obniżyć liczbę ofiar wypadków drogowych o połowę do 2030 r.

Jak odpalić samochód z kabli? Instrukcja krok po kroku i najczęstsze błędy kierowców

Silnik nie reaguje, a kontrolki tylko mignęły? To klasyczny objaw rozładowanego akumulatora. Nie musisz od razu dzwonić po pomoc drogową, wystarczą kable rozruchowe i drugi samochód, by uruchomić silnik w kilka minut. Sprawdź, jak prawidłowo podłączyć przewody, czego unikać i jak nie uszkodzić elektroniki w aucie podczas rozruchu z kabli.

Prawo jazdy seniorów: czy grozi Ci utrata uprawnień od 2026? Sprawdzamy fakty

Kierowcy po 70. roku życia będą tracić prawo jazdy, jeśli nie przejdą obowiązkowych badań lekarskich? Internet obiegły sensacyjne doniesienia o rzekomych zmianach, które miały wejść w życie od 2026 roku. W sieci zawrzało, a wielu seniorów zaczęło pytać, czy faktycznie będą musieli odnawiać dokument. Sprawdzamy, co w tej sprawie potwierdziło Ministerstwo Infrastruktury.

Kiedy wymienić opony na zimowe? Jak je przechowywać?

Przy jakiej temperaturze powinno się zmieniać opony na zimowe? Komu powierzyć wymianę ogumienia? Jak przechowywać opony? Sprawdzamy.

REKLAMA

KGP: 111 767 interwencji, 481 wypadków drogowych, 38 ofiar śmiertelnych [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 111 767 interwencji. Byli wzywani do 481 wypadków drogowych.

Paliwo to aż 40% kosztów firm transportowych. Jak ograniczyć koszty paliwowe? Praktyczne wskazówki

Paliwo to najwyższy koszt firm transportowych - sięga aż 40% wszystkich wydatków. Jak ograniczyć koszty paliwowe po stronie przewoźnika? Oto kilka praktycznych wskazówek, które można natychmiast wprowadzić w życie.

REKLAMA