REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Niemieckie autostrady z limitem prędkości?

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Hubert Krawczyk
Droga ekspresowa S3
Droga ekspresowa S3
GDDKiA

REKLAMA

REKLAMA

Nie tak dawno publikowaliśmy komunikat o podpisaniu ustawy z dnia 30 grudnia 2018 roku dotyczącej wprowadzenia opłat za jazdę po Niemieckich autostradach od października 2020 roku, a teraz na domiar złego wiadomość jest jeszcze gorsza. Niemcy, rozważają wprowadzenie limitów prędkości na wszystkich swoich autostradach.

Obecnie w Niemczech na ponad połowie autostrad, nie obowiązują żadne limity prędkości, więc drogi te są rajem dla niemal wszystkich kierowców lubiących szybką jazdę. Niemniej jednak na wielu z nich znajdują się znaki informujące o zalecanej prędkości. Zwykle jest to 130km/h, lecz kierowcy nie muszą się do nich stosować i mogą jechać "ile fabryka dała". Niestety niektórym brak limitów jest nie na rękę i próbują skutecznie uprzykrzyć życie kierowcą, proponując wprowadzenie ograniczenia prędkości, również na autostradach. W tym przypadku powodem nie jest poprawa bezpieczeństwa na drogach lub ograniczenie liczby wypadków, lecz kwestia związana z ekologią i ochroną środowiska.

REKLAMA

Przyczyną takiego stanu rzeczy jest założenie planu redukcji emisji CO2 w Niemczech do 2030 roku. W ubiegłym tygodniu u naszych zachodnich sąsiadów rozpoczęła się debata pomiędzy rządem, ekologami a przedstawicielami przemysłu motoryzacyjnego, na temat wprowadzenia rozwiązań, które pozytywnie wpłynęłyby na środowisko. Wśród pomysłów związanych z redukcją emisji CO2, poza ograniczeniem prędkości na autostradach, są również propozycje podwyżki cen paliw i opłat nakładanych na samochody z silnikami diesla oraz ulgi na zakup samochodów elektrycznych i hybryd.

REKLAMA

Niemiecki rząd powołał nawet do pomocy w tej sprawie specjalną organizację NMP (National Platform on the Future of Mobility), składającą się z grupy ekspertów, którzy są przekonani, że obecne normy spalin (Euro 6), dla nowo produkowanych samochodów, nie są wystarczająco skuteczne i należy podjąć kolejne kroki w walce z zanieczyszczeniem transportu samochodowego.Twierdzą również, że auta poruszające się z nadmiernymi prędkościami (bliskimi ich maksimum),są głównym powodem dużego zanieczyszczenia powietrza, ponieważ zużywają wielokrotnie więcej paliwa i produkują znacznie więcej spalin, niż pojazdy jadące ekonomicznie. Z tego względu NMP zaproponowała wprowadzenie, ograniczenia limitów prędkości na autostradach do 130km/h, oraz do 80km/h na drogach niższej kategorii.

Inna z kolei organizacja o nazwie DUH (Deutsche Umwelthilfe), domaga się obniżenia prędkości na autostradach do 120km/h. To właśnie jej działalność przyczyniła się do wprowadzenia zakazu wjazdu do Niemieckich miast dla starszych samochodów z silnikami diesla.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Dziecko w kasku podczas jazdy e-hulajnogą. Co wiemy o planowanych zmianach?

Rząd przyjął projekt nowelizacji Prawa o ruchu drogowym. Zakłada on m.in. wprowadzenie ustawowego obowiązku noszenia kasku podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną przez dzieci do 16 lat.

Prawo jazdy od 17 lat, obowiązkowe kaski i surowsze kary. Sprawdź, co zmienia się w przepisach drogowych od 2026 r.

2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy – Prawo o ruchu drogowym oraz kilku innych aktów prawnych. Nowe regulacje mają zwiększyć bezpieczeństwo, ograniczyć wypadki z udziałem dzieci i przygotować młodzież do odpowiedzialnego udziału w ruchu drogowym. Zobacz, co się zmieni, kiedy przepisy wejdą w życie i kogo obejmą.

Ważne zmiany w Prawie o ruchu drogowym od 2026 roku. Rząd przyjął projekt nowelizacji

Na posiedzeniu w dniu 2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy - Prawo o ruchu drogowym oraz niektórych innych ustaw, przedłożony przez Ministra Infrastruktury. Projekt ma na celu zwiększenie bezpieczeństwa na drogach. Kierowca, który będzie prowadził pomimo zatrzymania mu prawa jazdy, będzie karany cofnięciem uprawnień do kierowania pojazdem. Ponadto, dzieci do 16. roku życia – m.in. podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną – będą musiały używać kasków. Nowe przepisy zwiększą także mobilność osób młodych – prawo jazdy kategorii B będzie można otrzymać po skończeniu 17 lat (z ograniczeniami).

Ruszyła akcja policji Bezpieczna droga do szkoły. Zero taryfy ulgowej

Już od 1 września 2025 r. policja prowadzi ogólnopolską akcję Bezpieczna droga do szkoły. Tylko w wakacje funkcjonariusze przeprowadzili 15 626 kontroli infrastruktury przy placówkach oświatowych, a teraz ruszają z intensywnymi patrolami. Obowiązuje zero taryfy ulgowej: kontrolowana będzie prędkość, przewożenie dzieci i zachowanie kierowców. To moment, by naprawdę zadbać o bezpieczeństwo naszych dzieci.

REKLAMA

KGP: 115 485 interwencji, 455 wypadków drogowych, 35 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 485 interwencji. Byli wzywani do 455 wypadków drogowych.

Nowe limity podatkowe dla samochodów osobowych od 2026 roku

Nowe przepisy premiują niskoemisyjne samochody – czy niższe limity podatkowe dla aut spalinowych i hybryd od 2026 r. zmienią kalkulacje przedsiębiorców w zakresie aut flotowych?

Mandat za opony – za co konkretnie można go otrzymać w 2025 roku i jak wysokie są stawki?

Ogółem wysokość mandatu za wykroczenie drogowe może sięgnąć 5 tys. zł, a jeżeli wykroczeniem zajmie się sąd, to może nałożyć nawet 30 tys. zł mandatu. Szczegółowe przepisy odnoszą się jednak do konkretnych przypadków i interpretowanie ich w kontekście opon jest mylne.

Zmiany w OC od 10 września 2025 r. Jak będą działały nowe przepisy?

10 września 2025 r. wchodzi w życie nowelizacja ustawy o ubezpieczeniach obowiązkowych, Ubezpieczeniowym Funduszu Gwarancyjnym i Polskim Biurze Ubezpieczycieli Komunikacyjnych. Dzięki nowym przepisom nabywca używanego pojazdu będzie mógł wypowiedzieć umowę OC komunikacyjnego ze wskazaniem daty jej rozwiązania.

REKLAMA

Chińskie samochody w Polsce 2025 – które marki zdominowały rynek?

Jeszcze dwa lata temu chińskie samochody były w Polsce egzotyczną ciekawostką W 2023 sprzedano ich zaledwie 168 sztuk. Dziś mają już ponad 16 tysięcy rejestracji tylko w pierwszej połowie roku i zdobyły 5 proc. rynku. MG, Omoda i Jaecoo nie tylko depczą po piętach uznanym markom, ale w wielu salonach skutecznie je wypierają. Dzięki niskim cenom, dobremu wyposażeniu i wsparciu z programu „NaszEauto” ta ekspansja dopiero się rozpędza i wszystko wskazuje na to, że nie zwolni.

Warto odwołać się od kary w transporcie międzynarodowym

Przewoźnicy najczęściej otrzymują kary za naruszenia przepisów dotyczące dokumentacji celnej, Pakietu Mobilności, zasad kabotażu, braku wymaganych zezwoleń czy przewozu nielegalnych imigrantów. W przypadku nałożenia kary warto się odwołać.

REKLAMA