REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Niemieckie autostrady z limitem prędkości?

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Hubert Krawczyk
Droga ekspresowa S3
Droga ekspresowa S3
GDDKiA

REKLAMA

REKLAMA

Nie tak dawno publikowaliśmy komunikat o podpisaniu ustawy z dnia 30 grudnia 2018 roku dotyczącej wprowadzenia opłat za jazdę po Niemieckich autostradach od października 2020 roku, a teraz na domiar złego wiadomość jest jeszcze gorsza. Niemcy, rozważają wprowadzenie limitów prędkości na wszystkich swoich autostradach.

Obecnie w Niemczech na ponad połowie autostrad, nie obowiązują żadne limity prędkości, więc drogi te są rajem dla niemal wszystkich kierowców lubiących szybką jazdę. Niemniej jednak na wielu z nich znajdują się znaki informujące o zalecanej prędkości. Zwykle jest to 130km/h, lecz kierowcy nie muszą się do nich stosować i mogą jechać "ile fabryka dała". Niestety niektórym brak limitów jest nie na rękę i próbują skutecznie uprzykrzyć życie kierowcą, proponując wprowadzenie ograniczenia prędkości, również na autostradach. W tym przypadku powodem nie jest poprawa bezpieczeństwa na drogach lub ograniczenie liczby wypadków, lecz kwestia związana z ekologią i ochroną środowiska.

REKLAMA

Przyczyną takiego stanu rzeczy jest założenie planu redukcji emisji CO2 w Niemczech do 2030 roku. W ubiegłym tygodniu u naszych zachodnich sąsiadów rozpoczęła się debata pomiędzy rządem, ekologami a przedstawicielami przemysłu motoryzacyjnego, na temat wprowadzenia rozwiązań, które pozytywnie wpłynęłyby na środowisko. Wśród pomysłów związanych z redukcją emisji CO2, poza ograniczeniem prędkości na autostradach, są również propozycje podwyżki cen paliw i opłat nakładanych na samochody z silnikami diesla oraz ulgi na zakup samochodów elektrycznych i hybryd.

REKLAMA

Niemiecki rząd powołał nawet do pomocy w tej sprawie specjalną organizację NMP (National Platform on the Future of Mobility), składającą się z grupy ekspertów, którzy są przekonani, że obecne normy spalin (Euro 6), dla nowo produkowanych samochodów, nie są wystarczająco skuteczne i należy podjąć kolejne kroki w walce z zanieczyszczeniem transportu samochodowego.Twierdzą również, że auta poruszające się z nadmiernymi prędkościami (bliskimi ich maksimum),są głównym powodem dużego zanieczyszczenia powietrza, ponieważ zużywają wielokrotnie więcej paliwa i produkują znacznie więcej spalin, niż pojazdy jadące ekonomicznie. Z tego względu NMP zaproponowała wprowadzenie, ograniczenia limitów prędkości na autostradach do 130km/h, oraz do 80km/h na drogach niższej kategorii.

Inna z kolei organizacja o nazwie DUH (Deutsche Umwelthilfe), domaga się obniżenia prędkości na autostradach do 120km/h. To właśnie jej działalność przyczyniła się do wprowadzenia zakazu wjazdu do Niemieckich miast dla starszych samochodów z silnikami diesla.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Fałszywe prawo jazdy, cudze karty i ciężarówki w fatalnym stanie. Seria szokujących kontroli ITD na Dolnym Śląsku

Wyprzedził go radiowóz ITD. Zjechał na pobocze i… szybko wyjął cudzą kartę kierowcy. Fałszywe dokumenty, sądowe zakazy i ciężarówki z niesprawnymi hamulcami – inspektorzy z Wrocławia nie kryli zaskoczenia skalą nieprawidłowości. Sprawdzamy, co wykazały kontrole drogowe przeprowadzone w lipcu 2025 r.

Prawo jazdy 2025: kod 01 i mandat 500 zł. Ten błąd może Cię słono kosztować

Masz wpisany kod w prawie jazdy? Nawet jeśli widzisz dobrze i czujesz się pewnie za kierownicą, niewłaściwe użycie okularów lub soczewek może skutkować mandatem i to w wysokości 500 zł. Przepisy są w tej kwestii jednoznaczne. Wyjaśniamy, co oznaczają kody ograniczeń, jak je interpretować i kiedy grozi kara.

Nowy obowiązek dla dzieci na rowerach i hulajnogach – kaski już wkrótce wymagane!

Podczas posiedzenia Krajowej Rady Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego zapadła ważna decyzja dotycząca bezpieczeństwa najmłodszych użytkowników dróg. Uchwała zakłada obowiązek noszenia kasków ochronnych przez dzieci i młodzież do 16. roku życia podczas jazdy rowerem, hulajnogą elektryczną oraz urządzeniami transportu osobistego.

KGP: 112 965 interwencji, 419 wypadków drogowych, 25 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 112 965 interwencji. Byli wzywani do 419 wypadków drogowych.

REKLAMA

1500 zł mandatu i 10 punktów karnych za stłuczkę? Jak tego uniknąć? Wystarczy smartfon z aplikacją mObywatel

Kolizja na drodze to stres, mandaty, punkty karne i długie czekanie na patrol. Na szczęście już niedługo w niektórych przypadkach będzie można tego wszystkiego uniknąć. Legalnie, szybko i bez papierologii. Sprawdź, co się zmieni i jak wkrótce będziesz mógł oszczędzić nawet 1500 zł.

Taniej na stacjach! Już w przyszłym tygodniu kierowcy zatankują wyraźnie taniej – znamy nowe ceny paliw

Nadchodzą spadki cen paliw, które wielu kierowców przyjmie z ulgą. Analitycy portalu e-petrol.pl prognozują wyraźne obniżki cen benzyny 95-oktanowej oraz autogazu, które pojawią się już w nadchodzącym tygodniu. Dobra wiadomość dla wszystkich wybierających się w wakacyjne podróże – będzie taniej przy dystrybutorze.

Prawie ⅓ osób sprzedających używane samochody spotkała się z próbą oszustwa. Na co zwracać uwagę i jak się chronić przed nieuczciwymi praktykami?

Rynek sprzedaży samochodów używanych coraz częściej staje się polem działania oszustów, którzy wykorzystują zaufanie czy determinację sprzedających. Z raportu CARFAX wynika, że w Polsce aż 30 proc. sprzedawców zetknęło się z podejrzanymi zachowaniami, jak próba skopiowania dokumentów pojazdu, czy z kradzieżą samochodu. By zminimalizować prawdopodobieństwo strat, warto stosować odpowiednie środki ostrożności i zasadę ograniczonego zaufania wobec potencjalnych klientów.

Nowy egzamin na prawo jazdy 2025. Za te błędy oblejesz od razu – zobacz pełną listę

Od 1 lipca 2025 jeden błąd wystarczy, by zakończyć egzamin praktyczny z wynikiem negatywnym. Nie ma drugiej szansy, nie ma „do końca jazdy”. Sprawdź, które błędy kończą egzamin natychmiast, co się zmieniło i jak przygotować się, by nie oblać w 3 minuty. Zobacz pełną listę krytycznych pomyłek i zasady oceniania na nowych zasadach.

REKLAMA

Od kiedy nowy tachograf 2025? Błędy lokalizacji, problemy z czasem pracy [OBSŁUGA]

Od kiedy w przewozach międzynarodowych Unii Europejskiej obowiązuje wyłącznie nowy tachograf (G2V2)? Jak go obsługiwać? Są błędy lokalizacji i problemy z czasem pracy. Na co uważać, by uniknąć kar?

5 tys. euro kary dla przewoźnika. 120 euro mandatu dla kierowcy. Kary za złe zabezpieczenie ładunku podczas transportu za granicą [Normy]

Złe zabezpieczenie ładunku podczas transportu za granicą może słono kosztować przewoźnika i kierowcę. W Niemczech przewoźnik zapłaci nawet 5 tys. euro kary, a kierowca 120 euro mandatu. Jakie są przepisy i normy w krajach UE?

REKLAMA