REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Seniorzy, zwłaszcza mieszkańcy terenów wiejskich, są bardziej skłonni zamienić auta na elektryczne niż pozostałe grupy Polaków

Seniorzy są największymi zwolennikami elektromobilności i zamiany aut z silnikami spalinowymi na elektryczne
Seniorzy są największymi zwolennikami elektromobilności i zamiany aut z silnikami spalinowymi na elektryczne
shutterstock

REKLAMA

REKLAMA

Kolejne badania pokazują jak błędny jest stereotyp emeryta przywiązanego do gotówki przynoszonej przez listonosza czy unikającego korzystania ze smartfonowych aplikacji. Seniorzy w większości są nowocześni i gotowi na daleko idące zmiany technologiczne. Kolejnym tego dowodem jest pozytywny stosunek do elektromobilności.

Polscy seniorzy są w czołówce zwolenników elektromobilnej komunikacji publicznej oraz bardziej niż przedstawiciele innych grup wiekowych skłonni do zamiany aut o silnikach spalinowych na elektryki.

REKLAMA

Seniorzy chcą być aktywni, elektromobilność im to ułatwia

REKLAMA

Badanie przeprowadzone na zlecenie marki Electroride przez Ogólnopolski Panel Badawczy Ariadna ukazuje seniorów jako niezależnych i chętnych do korzystania z nowoczesnych technologii. Aż 90% ankietowanych twierdzi, że nie potrzebuje pomocy innych osób, aby wyjść z domu. Co więcej, seniorzy nie deklarują poczucia wykluczenia komunikacyjnego, co świadczy o ich dużej samowystarczalności.
– Seniorzy chętnie wybierają zarówno pojazdy czterokołowe o otwartym nadwoziu, jak również elektryczne minicary, które zastępują im tradycyjne samochody. Silversi coraz śmielej adaptują nowe rozwiązania, które umożliwiają im aktywne uczestnictwo w życiu społecznym i kulturalnym – komentuje Maciej Płatek, Prezes Zarządu firmy Electroride.

Chętnie jeżdżą do parku, na spotkania z przyjaciółmi, czy samodzielnie załatwiają prywatne sprawy, nie będąc zależnymi od innych członków rodziny – dodaje ekspert.
63% respondentów w wieku 55+ korzysta z samochodu jako głównego środka transportu, a wśród mieszkańców terenów wiejskich odsetek ten rośnie do 76%. Wskazuje to na duże zapotrzebowanie na rozwiązania mobilne, które są zarówno praktyczne, jak i powszechnie dostępne.
Z badania wynika, że aż 57% seniorów chciałoby korzystać z pojazdów elektrycznych, gdyby miało taką możliwość, co dowodzi, że jest to pokolenie otwarte na nowinki, szczególnie gdy ich dodatkowym atutem jest ekonomiczność oraz mniejszy wpływ na środowisko. 

– Pojazdy elektryczne są odpowiedzią na te potrzeby, oferując prostotę obsługi, niższe koszty utrzymania oraz minimalny wpływ na środowisko. Badanie wykazało, że 51% seniorów uważa, iż takie pojazdy idealnie wpisują się w ich potrzeby komunikacyjne, co wyraźnie wskazuje na gotowość adaptacji tej grupy do nowych form transportowych – podkreśla Maciej Płatek, 

Seniorzy na wsi największymi zwolennikami elektromobilności

Jak wynika z badania, na terenach wiejskich, gdzie komunikacja publiczna często nie istnieje lub jest bardzo ograniczona, entuzjazm do nowych technologii jest jeszcze większy – 64% respondentów jest zainteresowanych taką formą przemieszczania się.
Seniorzy stają się coraz bardziej mobilni i niezależni, co stanowi doskonałą okazję dla branży mikromobilności do dostosowania swojej oferty do potrzeb tego rosnącego segmentu rynku.
Dostępność i wygoda pojazdów elektrycznych, spełniają oczekiwania osób starszych, oferując im komfort i ekonomiczne rozwiązania, które są dla nich kluczowe.
Mikromobilność nie tylko odpowiada na potrzeby seniorów, ale również umożliwia im utrzymanie aktywnego i niezależnego stylu życia, będąc jednocześnie przyjaznym środowisku i nowoczesnym wyborem.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Teraz seniorzy chcą korzystać z możliwości stwarzanych przez nowe technologie

REKLAMA

Starzenie się społeczeństw jest zjawiskiem globalnym, jednak dzisiejsze pokolenie Silver, znacząco różni się od niegdysiejszych seniorów. Osoby starsze coraz częściej są dłużej aktywne zawodowo, realizują swoje pasje i poszukują nowoczesnych rozwiązań, które pozwolą im utrzymać niezależność i energię życiową.
Prawie połowa osób w wieku 55 lat i starszych (49%) ma pozytywne nastawienie do swojej codzienności. Współczesny senior jest nowoczesny i otwarty także na niekonwencjonalne formy transportu.

Dodatkowo, jak wynika z raportu „Nastroje Polaków 2024” , 49% respondentów w wieku 55+ ma pozytywne nastawienie do swojej codzienności – deklaruje poczucie bezpieczeństwa i zadowolenia, co przekłada się na ich aktywność społeczną i otwartość na nowe technologie oraz rozwiązania, które mogą znacząco poprawić ich jakość życia. Sprzyja to także większej gotowości do adaptacji i eksperymentowania z nowoczesnymi formami transportu, takimi jak mikromobilność, co może znacząco zwiększyć ich samodzielność.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Pasażerów czeka armagedon. Paraliż taxi w Polsce

W artykule opublikowanym w środę w “Rzeczpospolitej” omówiono problem, który dotknął taksówki w Polsce. Nowe przepisy spowodowały paraliż w tej branży, a pasażerowie muszą uzbroić się w cierpliwość. 

Tyle muszą kosztować elektryki, żeby Polacy przesiedli się z aut spalinowych. Ważna wiadomość dla producentów

Prawie jedna czwarta Polaków rozważa przesiadkę na samochody elektryczne, co stanowi historyczny wynik. Jednak wysokie ceny i brak rozbudowanej infrastruktury ładowania stanowią przeszkodę.

Sensacje w sprzedaży nowych samochodów: Skoda zdetronizowała Toyotę, a nowe auta wciąż tanieją

Maj 2024 roku przyniósł niecodzienne zmiany na polskim rynku motoryzacyjnym. Podczas gdy sprzedaż nowych samochodów osobowych cały czas dynamicznie rośnie, to sprzedaż nowych samochodów dostawczych do 3,5 tony mocno zanurkowała. Cały czas przy tym spadają ceny, a Skoda Octavia przeskoczyła dominującą długo w sprzedaży Toyotę Corollę.

Wybór samochodu. Polacy zwracają uwagę na cenę, koszty eksploatacji i bezpieczeństwo

Niezależnie od wieku i poziomu zarobków, dla Polaków najważniejszym kryterium przy wyborze samochodu jest cena. Warto również zwrócić uwagę na koszty eksploatacji, zwłaszcza w starszych grupach wiekowych. Kobiety bardziej niż mężczyźni cenią sobie bezpieczeństwo - wynika z raportu Santander Consumer Multirent.

REKLAMA

Seniorzy, zwłaszcza mieszkańcy terenów wiejskich, są bardziej skłonni zamienić auta na elektryczne niż pozostałe grupy Polaków

Kolejne badania pokazują jak błędny jest stereotyp emeryta przywiązanego do gotówki przynoszonej przez listonosza czy unikającego korzystania ze smartfonowych aplikacji. Seniorzy w większości są nowocześni i gotowi na daleko idące zmiany technologiczne. Kolejnym tego dowodem jest pozytywny stosunek do elektromobilności.

Chińskie pojazdy elektryczne na celowniku Komisji Europejskiej. "Zagrożenie dla unijnych producentów"

Komisja Europejska podjęła decyzję o nałożeniu tymczasowych ceł na chińskie pojazdy elektryczne z powodu “nieuczciwego subsydiowania” przez chińskie firmy tego sektora. Subsydia te stanowią zagrożenie dla unijnych producentów. KE zwróciła się do władz ChRL w celu osiągnięcia porozumienia w tej kwestii. Jeśli negocjacje z Pekinem nie przyniosą rezultatów, tymczasowe cła wejdą w życie od 4 lipca.

Kierowco, do czwartku duże utrudnienia na autostradzie A1

Na autostradzie A1 pod Łodzią do czwartku 13 czerwca potrwają duże utrudnienia dla kierowców. Będzie wymieniana popękana betonowa płyta nawierzchni, zamknięty jest również prawy pas jezdni. 

Zniknie ponad siedem milionów aut. Sprawdź, kiedy ostatnio robiłeś te badania

W poniedziałek, 10 czerwca, z Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców zostanie wykreślonych ponad siedem milionów aut. To wynika z szacunków Ministerstwa Cyfryzacji. Przede wszystkim chodzi o samochody, które fizycznie już od dawna nie istnieją, ale wciąż są obecne w bazach danych. 

REKLAMA

Od 7,09/l za Pb98, od 6,36/l za Pb95, od 6,38/l za diesla i od 2,69/l za autogaz. Tyle możemy zapłacić za paliwa na stacjach

Eksperci z serwisu e-petrol.pl przewidują spadek cen detalicznych paliw w nadchodzącym tygodniu. Możemy oczekiwać, że benzyna Pb95 będzie kosztować od 6,36 do 6,48 zł/l, a diesel - od 6,38 do 6,49 zł/l. Zauważono, że cena ropy naftowej na giełdzie w Londynie była w tym tygodniu najniższa od lutego.

Ciężar elektryfikacji transportu drogowego właśnie spadł na firmy logistyczne. Poradzą sobie z tym wyzwaniem?

Udział elektrycznych vanów, wykorzystywanych głównie w logistyce miejskiej przekracza zaledwie 1% unijnej floty pojazdów tej klasy. Napędzanych prądem ciężarówek jest jeszcze mniej, bo to wkład na poziomie 0,1%. W Polsce jest znacznie gorzej, na domiar złego, według najnowszych kalkulacji ACEA, aby sprostać celom dekarbonizacji transportu, infrastruktura ładowania w UE powinna być budowana osiem razy szybciej niż obecnie i to tylko w przypadku pojazdów lekkich do 3,5 t. Potrzeba miliardów na inwestycje, a rządowego wsparcia wystarczy na ułamek realnych potrzeb. Logistyka już wie, że transformację musi sfinansować sama, a zagrożeń i problemów wciąż przybywa.  

REKLAMA