Kontrowersje: Od 1 lipca 2024 r. 100 000 Warszawiaków skorzysta ze swojego samochodu tylko cztery razy do roku za zgodą Straży Miejskiej? [Strefa Czystego Transportu]
![Kontrowersje: Od 1 lipca 2024 r. 100 000 Warszawiaków skorzysta ze swojego samochodu tylko cztery razy do roku za zgodą Straży Miejskiej? [Strefa Czystego Transportu]](https://webp-konwerter.incdn.pl/eyJmIjoiaHR0cHM6Ly9nLm/luZm9yLnBsL3AvX2ZpbGVz/LzM3ODIyMDAwL2ltYWdlMD/AwNDAtMzc4MjIyMjAuanBnIn0.jpg)
REKLAMA
REKLAMA
Rząd twierdzi, że Strefa Czystego Transportu w Warszawie spowoduje, że aż około 100 tys. mieszkańców zostanie dotkniętych wykluczeniem komunikacyjnym.
Wprowadzenie Strefy Czystego Transportu spowoduje, że aż około 100 tys. mieszkańców zostanie dotkniętych wykluczeniem komunikacyjnym. Będą mogli poruszać się swoim autem tylko cztery razy do roku i to za zgodą Straży Miejskiej - twierdzi wiceminister sprawiedliwości, były warszawski radny Sebastian Kaleta.
REKLAMA
Polityk sugeruje, że za mało osób wzięło udział w konsultacjach, aby były one podstawą zmian w Warszawie.
Konsultacje w sprawie Strefy Czystego Transportu w Warszawie
REKLAMA
W poniedziałek stołeczny ratusz podsumował konsultacje przeprowadzone z warszawiakami na temat wprowadzenia Strefy Czystego Transportu. Jak przekazał dyrektor Biura Zarządzania Ruchem Drogowym m.st. Warszawy Tamas Dombi w konsultacjach na żywo wzięło udział tylko 160 osób, a w spotkaniach online jeszcze mniej. Jedynie 130 osób. Łącznie transmisję obejrzało około 2,5 tys. osób.
Oprócz konsultacji ratusz zlecił firmie badawczej PBS przeprowadzenie badania telefonicznego na grupie 1020 mieszkańców stolicy. Wynika z niego, że 70 procent ankietowanych popiera SCT w Warszawie. Wprowadzenie strefy popiera 68 proc. badanych, którzy mają auto w gospodarstwie domowym, a także 66 proc. kierowców jeżdżących samochodem regularnie.
Stołeczny ratusz zakłada wprowadzenie Strefy Czystego Transportu 1 lipca 2024 roku. W pierwszym etapie ograniczenie wjazdu do SCT dotyczyłoby pojazdów benzynowych niespełniających normy Euro 2 (starszych niż 27 lat) i pojazdów z silnikiem Diesla niespełniających normy Euro 4 (starszych niż 18 lat). Później, co dwa lata, zwiększane będą wymagania dotyczące standardów emisji spalin dla aut poruszających się w strefie.
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.
REKLAMA