REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Nowy raport TÜV. Który samochód okazał się najmniej awaryjny?

Hubert Krawczyk
Nowy raport TÜV. Który samochód okazał się najmniej awaryjny?
Nowy raport TÜV. Który samochód okazał się najmniej awaryjny?

REKLAMA

REKLAMA

Niemieckie Stowarzyszenie Dozoru Technicznego TÜV opublikowało nowy raport awaryjności samochodów, który tworzony jest w Niemczech na podstawie danych z obowiązkowych przeglądów technicznych.

Pojazdy biorące udział w zestawieniu są w wieku od 2 do 11 lat. Ranking publikowany jest co roku i uwzględnia dane z roku ubiegłego. Najnowszy raport przygotowany został na podstawie 8,8 mln wykonanych badań, gdzie łącznie wzięło udział 231 różnych modeli samochodów. Przebadane pojazdy pogrupowano według roku produkcji. Raport ma na celu ukazanie, które samochody są najbardziej lub najmniej awaryjne według swoich kategorii wiekowych. Wyznacznikiem miejsca na liście jest ilość usterek, jaka wystąpiła procentowo wśród danego modelu pojazdów w określonym roczniku.

REKLAMA

Poniżej przedstawione zestawienie zawiera po 10 pierwszych pozycji samochodów najmniej awaryjnych, podzielonych według kategorii wiekowych z uwzględnieniem średniego przebiegu pojazdu i odsetkiem jego poważnych usterek. 

Samochody w wieku 2 i 3 lata

  1. Porsche 911: 26 tys. km, 2,5 proc.
  2. Mercedes Klasy B: 39 tys. km, 2,6 proc.
  3. Mercedes GLK: 50 tys. km, 2,6 proc.
  4. Mercedes SLK: 29 tys. km, 2,8 proc.
  5. Audi Q3: 44 tys. km, 2,9 proc.
  6. Mercedes Klasy E coupe: 39 tys. km, 2,9 proc.
  7. Hyundai i20: 33 tys. km, 3,0 proc.
  8. Mercedes Klasy C: 58 tys. km, 3,0 proc.
  9. Mercedes Klasy A: 41 tys. km, 3,2 proc.
  10. Audi A4 / A5: 68 tys. km, 3,3 proc.

Samochody w wieku 4 i 5 lat

  1. Porsche 911: 40 tys. km, 3,6 proc.
  2. Mercedes Klasy B: 57 tys. km, 4,9 proc.
  3. Audi Q5: 84 tys. km, 5,0 proc.
  4. Renault Captur: 44 tys. km, 5,3 proc.
  5. Audi TT: 53 tys. km, 5,5 proc.
  6. Opel Mokka: 58 tys. km, 5,6 proc.
  7. Mazda 2: 46 tys. km, 5,8 proc.
  8. Honda CR-V: 64 tys. km, 5,9 proc.
  9. Mercedes GLK: 75 tys. km, 5,9 proc.
  10. Mercedes Klasy A: 59 tys. km, 6,0 proc.

Samochody w wieku 6 i 7 lat.

  1. Porsche 911: 51 tys. km, 6,0 proc.
  2. Mercedes SLK: 56 tys. km, 7,0 proc.
  3. Audi TT: 76 tys. km, 7,7 proc.
  4. Audi Q5: 111 tys. km, 8,7 proc.
  5. BMW X1: 89 tys. km, 9,0 proc.
  6. Mitsubishi ASX: 94 tys. km, 9,3 proc.
  7. Audi A6 / A7: 120 tys. km, 9,4 proc.
  8. Mazda 3: 78 tys. km, 9,8 proc.
  9. Mercedes Klasy E coupe: 83 tys. km, 9,8 proc.
  10. Mini Countryman: 84 tys. km, 9,8 proc.

Samochody w wieku 8 i 9 lat.

  1. Porsche 911: 64 tys. km, 8,3 proc.
  2. BMW X1: 110 tys. km, 11,9 proc.
  3. Audi TT: 97 tys. km, 12,2 proc.
  4. Toyota Avensis: 116 tys. km, 13,7 proc.
  5. Volkswagen Golf Plus: 93 tys. km, 13,7 proc.
  6. Audi Q5: 133 tys. km, 14,8 proc.
  7. Mercedes Klasy E coupe: 100 tys. km, 14,9 proc.
  8. Mercedes SLK: 74 tys. km, 15,2 proc.
  9. Honda Jazz: 87 tys. km, 15,7 proc.
  10. Mercedes GLK: 119 tys. km, 15,7 proc.

Samochody w wieku 10 i 11 lat.

  1. Porsche 911: 77 tys. km, 11,7 proc.
  2. Mazda 2: 92 tys. km, 15,7 proc.
  3. Audi TT: 112 tys. km, 16,8 proc.
  4. Mercedes SLK: 89 tys. km, 18,6 proc.
  5. Volkswagen Golf Plus: 115 tys. km, 18,9 proc.
  6. Toyota Auris: 110 tys. km, 19,1 proc.
  7. Toyota Corolla Verso: 140 tys. km, 19,5 proc.
  8. Opel Agila: 86 tys. km, 20,9 proc.
  9. Volkswagen Tiguan: 128 tys. km, 21,6 proc.
  10. Mercedes Klasy A: 105 tys. km, 21,8 proc.

Jaki jest zakres przeprowadzanych przeglądów przez TÜV?

REKLAMA

Diagności kontrolują przede wszystkim elementy, które są istotne dla bezpieczeństwa. W ich skład wchodzą tylko podstawowe czynności takie jak: sprawdzenie prawidłowego działania hamulców, zawieszenia, amortyzatorów, podwozia, oświetlenia czy właściwego stanu ogumienia. Raport zawiera informacje o usterkach, które wykryto w czasie obowiązkowego przeglądu technicznego. Nie obejmuje usterek, które nastąpiły i zostały naprawione przed lub po przeglądzie samochodu.

Raport należy raczej potraktować z przymrużeniem oka, ponieważ, niestety poza podstawowymi czynnościami związanymi z bezpieczeństwem, nie obejmuje sprawdzenia sprawności innych ważnych podzespołów (jak alternator, rozrusznik, koło dwumasowe, turbosprężarka, wtryski, czy skrzynia biegów), których awaria może być bardzo kosztowna i sprawić mnóstwo problemów właścicielowi w czasie użytkowania pojazdu.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Konfiskata samochodów nietrzeźwym: w majówkę 2024 auta straci dwa tysiące kierowców, jak uniknąć kary

Choć zapowiadane jest cofnięcie drastycznych przepisów, nadal obowiązuje nowe prawo według którego nietrzeźwemu kierowcy konfiskuje się auto. Gdyby obowiązywał już w ubiegłoroczną majówkę, samochody straciłoby prawie2 tys. kierowców. Jednak jeśli nawet przepisy zostaną złagodzone, to kary dla nietrzeźwych kierowców pozostaną nadal surowe.

Nowe kary dla kierowców przyjęte. Masowo polecą prawa jazdy

Kierowców czeka rewolucja w karaniu za wykroczenia. Przepisy przyjęte przez Parament Europejski niosą poważne zmiany. Reforma ma przyczynić się do zmniejszenia liczby zabitych na europejskich drogach. Oto szczegóły…

Majówka może przynieść spadek cen paliw. Za benzynę Pb 95 możemy zapłacić od 6,61 do 6,72 zł za litr, a za Pb98 od 7,28 do 7,39 zł

W nadchodzący majowy weekend, kierowcy mogą spodziewać się korzystniejszych cen paliw. Eksperci portalu e-petrol.pl prognozują spadek kosztów tankowania, a to z powodu promocji oferowanych przez stacje benzynowe.

Minister zapowiadał rejestrację aut przez internet. Kiedy to będzie możliwe? Data jest znana

Rejestracja auta online będzie. To dobra informacja. Gorsza jest taka, że trzeba będzie na nią poczekać. Wstępnie szefostwo CEPiK mówi nawet o terminie 30 miesięcy. Czy taka rejestracja będzie wymagać wizyty w wydziale komunikacji?

REKLAMA

Pożar samochodu elektrycznego. Co zrobić? Jak się zachować?

Pożar Luciad Air w Warszawie sprawił, że na tapet powrócił temat pożarów samochodów elektrycznych. Jak w razie pojawienia się ognia powinien zachować się kierujący pojazdem i inni użytkownicy drogi? Jak gasić ogniwa zawarte w baterii?

Jazda na rolkach i wrotkach a przepisy drogowe. Rolkarz to pieszy czy kierujący? Jakie ma obowiązki?

Sezon na rolki i wrotki startuje wraz z pierwszymi objawami wiosny. A to oznacza, że warto przypomnieć zasady poruszania się tymi "środkami transportu". Bo ich również dotyczą przepisy drogowe. Na jakie konkretnie zasady wskazują?

To już pewne: samochód zarejestrujesz przez Internet, koniec z kolejką w urzędzie po tablice. Znamy termin

Samych tablic rejestracyjnych jeszcze z sieci nie ściągniemy – choć kto wie, może za jakiś czas będzie można je wydrukować techniką 3D albo zmienią się przepisy i auta dopuszczone do ruchu będą inaczej znakowane niż formie tablic – ale wkrótce formalności związane z rejestracją załatwimy sami przez Internet. Teraz to jest możliwe tylko jeśli upoważnimy do tego dealera w salonie – i to nie każdego.

Zguba w Uberze. Co zostawiają pasażerowie? I jak odzyskać pozostawiony przedmiot?

Zguby w Uberze bywają naprawdę nietypowe. Przykład? W 2023 r. w taksówce znaleziona została np. sztuczna szczęka. Całe szczęście przedmioty pozostawione podczas przejazdu łatwo odzyskać. Pomaga w tym aplikacja.

REKLAMA

Drogowa kumulacja na Śląsku. Pijany kierowca z potrójnym zakazem prowadzenia i poszukiwany w jednym aucie

Myśleliście, że nic już was nie zdziwi? No to przeczytajcie tę historię. Policjanci z będzińskiej drogówki zatrzymali do kontroli drogowej Opla. Jak się okazało, jego kierowca był pijany. I miał potrójny zakaz prowadzenia. A to dopiero początek czarnej serii.

Jak sprawdzić kontrahenta w branży TSL?

Podstawą każdej współpracy biznesowej jest zaufanie. A nic tak nie wzmaga jego poziomu, jak... kontrola i wcześniejsze sprawdzenie kontrahenta. Jak zweryfikować partnerów z branży TSL? To ważne pytanie, aby nie dać się złapać w oszustwo "na zlecenie transportowe".

REKLAMA