REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Nowy raport TÜV. Który samochód okazał się najmniej awaryjny?

Hubert Krawczyk
Nowy raport TÜV. Który samochód okazał się najmniej awaryjny?
Nowy raport TÜV. Który samochód okazał się najmniej awaryjny?

REKLAMA

REKLAMA

Niemieckie Stowarzyszenie Dozoru Technicznego TÜV opublikowało nowy raport awaryjności samochodów, który tworzony jest w Niemczech na podstawie danych z obowiązkowych przeglądów technicznych.

Pojazdy biorące udział w zestawieniu są w wieku od 2 do 11 lat. Ranking publikowany jest co roku i uwzględnia dane z roku ubiegłego. Najnowszy raport przygotowany został na podstawie 8,8 mln wykonanych badań, gdzie łącznie wzięło udział 231 różnych modeli samochodów. Przebadane pojazdy pogrupowano według roku produkcji. Raport ma na celu ukazanie, które samochody są najbardziej lub najmniej awaryjne według swoich kategorii wiekowych. Wyznacznikiem miejsca na liście jest ilość usterek, jaka wystąpiła procentowo wśród danego modelu pojazdów w określonym roczniku.

REKLAMA

Poniżej przedstawione zestawienie zawiera po 10 pierwszych pozycji samochodów najmniej awaryjnych, podzielonych według kategorii wiekowych z uwzględnieniem średniego przebiegu pojazdu i odsetkiem jego poważnych usterek. 

Samochody w wieku 2 i 3 lata

  1. Porsche 911: 26 tys. km, 2,5 proc.
  2. Mercedes Klasy B: 39 tys. km, 2,6 proc.
  3. Mercedes GLK: 50 tys. km, 2,6 proc.
  4. Mercedes SLK: 29 tys. km, 2,8 proc.
  5. Audi Q3: 44 tys. km, 2,9 proc.
  6. Mercedes Klasy E coupe: 39 tys. km, 2,9 proc.
  7. Hyundai i20: 33 tys. km, 3,0 proc.
  8. Mercedes Klasy C: 58 tys. km, 3,0 proc.
  9. Mercedes Klasy A: 41 tys. km, 3,2 proc.
  10. Audi A4 / A5: 68 tys. km, 3,3 proc.

Samochody w wieku 4 i 5 lat

  1. Porsche 911: 40 tys. km, 3,6 proc.
  2. Mercedes Klasy B: 57 tys. km, 4,9 proc.
  3. Audi Q5: 84 tys. km, 5,0 proc.
  4. Renault Captur: 44 tys. km, 5,3 proc.
  5. Audi TT: 53 tys. km, 5,5 proc.
  6. Opel Mokka: 58 tys. km, 5,6 proc.
  7. Mazda 2: 46 tys. km, 5,8 proc.
  8. Honda CR-V: 64 tys. km, 5,9 proc.
  9. Mercedes GLK: 75 tys. km, 5,9 proc.
  10. Mercedes Klasy A: 59 tys. km, 6,0 proc.

Samochody w wieku 6 i 7 lat.

  1. Porsche 911: 51 tys. km, 6,0 proc.
  2. Mercedes SLK: 56 tys. km, 7,0 proc.
  3. Audi TT: 76 tys. km, 7,7 proc.
  4. Audi Q5: 111 tys. km, 8,7 proc.
  5. BMW X1: 89 tys. km, 9,0 proc.
  6. Mitsubishi ASX: 94 tys. km, 9,3 proc.
  7. Audi A6 / A7: 120 tys. km, 9,4 proc.
  8. Mazda 3: 78 tys. km, 9,8 proc.
  9. Mercedes Klasy E coupe: 83 tys. km, 9,8 proc.
  10. Mini Countryman: 84 tys. km, 9,8 proc.

Samochody w wieku 8 i 9 lat.

  1. Porsche 911: 64 tys. km, 8,3 proc.
  2. BMW X1: 110 tys. km, 11,9 proc.
  3. Audi TT: 97 tys. km, 12,2 proc.
  4. Toyota Avensis: 116 tys. km, 13,7 proc.
  5. Volkswagen Golf Plus: 93 tys. km, 13,7 proc.
  6. Audi Q5: 133 tys. km, 14,8 proc.
  7. Mercedes Klasy E coupe: 100 tys. km, 14,9 proc.
  8. Mercedes SLK: 74 tys. km, 15,2 proc.
  9. Honda Jazz: 87 tys. km, 15,7 proc.
  10. Mercedes GLK: 119 tys. km, 15,7 proc.

Samochody w wieku 10 i 11 lat.

  1. Porsche 911: 77 tys. km, 11,7 proc.
  2. Mazda 2: 92 tys. km, 15,7 proc.
  3. Audi TT: 112 tys. km, 16,8 proc.
  4. Mercedes SLK: 89 tys. km, 18,6 proc.
  5. Volkswagen Golf Plus: 115 tys. km, 18,9 proc.
  6. Toyota Auris: 110 tys. km, 19,1 proc.
  7. Toyota Corolla Verso: 140 tys. km, 19,5 proc.
  8. Opel Agila: 86 tys. km, 20,9 proc.
  9. Volkswagen Tiguan: 128 tys. km, 21,6 proc.
  10. Mercedes Klasy A: 105 tys. km, 21,8 proc.

Jaki jest zakres przeprowadzanych przeglądów przez TÜV?

REKLAMA

Diagności kontrolują przede wszystkim elementy, które są istotne dla bezpieczeństwa. W ich skład wchodzą tylko podstawowe czynności takie jak: sprawdzenie prawidłowego działania hamulców, zawieszenia, amortyzatorów, podwozia, oświetlenia czy właściwego stanu ogumienia. Raport zawiera informacje o usterkach, które wykryto w czasie obowiązkowego przeglądu technicznego. Nie obejmuje usterek, które nastąpiły i zostały naprawione przed lub po przeglądzie samochodu.

Raport należy raczej potraktować z przymrużeniem oka, ponieważ, niestety poza podstawowymi czynnościami związanymi z bezpieczeństwem, nie obejmuje sprawdzenia sprawności innych ważnych podzespołów (jak alternator, rozrusznik, koło dwumasowe, turbosprężarka, wtryski, czy skrzynia biegów), których awaria może być bardzo kosztowna i sprawić mnóstwo problemów właścicielowi w czasie użytkowania pojazdu.

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
19-letni motocyklista bez uprawnień potrącił policjanta i zbiegł

19-nastolatek z Międzyrzecza (Lubuskie) stanie przed sądem za zarzut spowodowania wypadku, niezatrzymanie się do kontroli i ucieczkę z miejsca wypadku.

Nowe przepisy fotoradarowe: Właściciel pojazdu jako kozioł ofiarny?

Ustawodawca szykuje kolejną rewolucję w przepisach drogowych. Tym razem uderzy ona nie tylko w kierowców łamiących przepisy, ale także w właścicieli pojazdów, którzy nie wskażą osoby prowadzącej pojazd w chwili popełnienia wykroczenia. Jeśli fotoradar uchwyci pojazd przekraczający prędkość, a właściciel odmówi podania danych kierowcy, nie tylko zapłaci karę, ale również straci dowód rejestracyjny swojego samochodu.

Pijany senior uciekał przed policją po polach uprawnych. Auto dachowało

72-latek jechał bez zapiętych pasów, więc policja chciała zatrzymać go do kontroli. Rzucił się w pościg, który zakończył się dachowaniem. Okazało się, że jest pijany.

Otrzymałeś wiadomość ws. zaległych płatności w e-TOLL? KAS ostrzega przed oszustami

Krajowa Administracja Skarbowa w przesłanym we wtorek, 25 marca 2025 r. komunikacie prasowym ostrzega przed oszustami wysyłającymi fałszywe wiadomości w sprawie zaległych płatności w e-TOLL. Publikujemy przykładową fałszywą wiadomość.

REKLAMA

Już nie tylko diesel czy benzyna. I nawet nie zawsze samochód. Jak Polacy wybierają środek transportu?

W dzisiejszych czasach wybór środka transportu to nie tylko decyzja między samochodem z silnikiem benzynowym a dieslem. Możliwości jest więcej, a kierowcy mają różne oczekiwania. Jak Polacy wybierają codzienny środek lokomocji?

KGP: 93 352 interwencji, 312 wypadków drogowych, 17 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 93 352 interwencji. Byli wzywani do 312 wypadków drogowych.

Mandat za przeładowaną ciężarówkę, a zaniżona waga w CMR. Kto za to ponosi odpowiedzialność?

Przeładowanie pojazdu w transporcie drogowym to częsty problem, który może prowadzić do poważnych konsekwencji prawnych i finansowych, w tym mandatów nałożonych na przewoźnika. W sytuacjach, gdy błędne dane o wadze towaru zostały przekazane przez spedytora lub nadawcę towaru, pojawia się pytanie o podział odpowiedzialności między przewoźnika a spedytora czy nadawcę. Najczęściej problem dotyczy mandatów zagranicznych, dlatego kluczowe znaczenie w tej kwestii mają przepisy Konwencji o umowie międzynarodowego przewozu drogowego towarów (CMR).

Przestraszył się policjantów, więc uciekał samochodem, łamiąc przepisy

Nocy pościg ulicami Białegostoku zakończył się zatrzymaniem 32-letniego kierowcy. Mężczyzna najpierw przekroczył prędkość, a potem - zamiast zatrzymać się do kontroli - zaczął uciekać.

REKLAMA

Kolejne skrzyżowania i przejazdy kolejowo-drogowe z systemem RedLight. 2 000 zł mandatu i 15 punktów karnych

Kolejne skrzyżowania i przejazdy kolejowo-drogowe z systemem RedLight. Kiedy zaczną działać nowe systemy RedLight? Gdzie zostaną rozlokowane? Jakie mandaty obowiązują w przypadku przejazdu na czerwonym świetle?

Chińskie samochody podbijają rynki – teraz także polski, Czy decyduje tylko cena

Chińskie auta nie bez powodu są znacznie tańsze od europejskich. Oczywiście chodzi tutaj przede wszystkim o zdobycie rynku, a najlepszym argumentem do tego jest przystępna cena. Dla nabywcy zresztą przyczyny są najmniej ważne, liczy się dobra cena.

REKLAMA