REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Używane: Opel Zafira C (2011 - 2019) - opinie i typowe usterki

Opel Zafira II facelifting 2017
Opel Zafira II facelifting 2017
Kamil Fraszkiewicz

REKLAMA

REKLAMA

Kierowca poszukujący minivana prędzej lub później dotrze do kandydatury używanego Opla Zafiry C. Czym wyróżnia się Tourer? Ma dość ładną linię nadwozia i mądrze zaplanowane wnętrze.

Trzecia generacja Opla Zafiry zadebiutowała na rynku w roku 2011. Początkowo model był jednak nazywany Tourer. Czemu? Otóż funkcjonował w sprzedaży równolegle z poprzednikiem nazywanym Family. Nadwozie Zafiry C sprzed liftingu miało nieco specyficzny look. Chodziło głównie o pas przedni, w którym światła główne i przeciwmgłowe tworzą literę X. Po liftingu przód został zmieniony. Poza tym karoseria ma obły kształt, ale jest też nowoczesna. Tylko czy wyróżnia się w mieście? W żadnym razie. To samochód, który dobrze wtopi się w tłum i nie będzie rzucać się w oczy.

REKLAMA

REKLAMA

Używane: Opel Zafira C - deska Astry i wielka… przestrzeń!

Opel Zafira Tourer powstał na bazie Astry. I to widać chociażby po projekcie deski rozdzielczej. A ta jest… przeładowana przyciskami. W pierwszym momencie ilość guzików na konsoli i kierownicy przerazi kierowcę. Dopiero z czasem obsługa urządzeń stanie się intuicyjna. Niedostatki ergonomii nie są jedyną wadą przestrzeni pasażerskiej. Zastrzeżenia można mieć też do jakości materiałów wykończeniowych. Plastiki są podatne na zarysowania, a fotele mogą trzeszczeć. Zalety? Do tych bez wątpienia można zaliczyć przestrzeń. Niemiecki minivan jest przepastny i świetnie przemyślany!

Oplem Zafirą może podróżować nawet 7 osób. W takim przypadku jednak w bagażniku zostaną tylko 152 litry. Gdy ilość foteli zmniejszy się do 5, kufer będzie liczył 642 litry. W konfiguracji 2-osobowej do wnętrza załadować można nawet 1792 litry bagażu. Kolejną zaletą używanej Zafiry C jest nowoczesność. To model, który mógł zostać wyposażony w serię asystentów. Auta posiadają np. układ ostrzegający o niezamierzonym opuszczeniu pasa ruchu czy system informujący o możliwości wystąpienia kolizji. Ten drugi niestety jest daleki od ideału. Zdarza się, że zwraca uwagę na pojazdy, które jadą w… przeciwnym kierunku.

Zobacz również: Używane: Renault Scenic III (2009 - 2016) - opinie i typowe usterki

REKLAMA

Używane: Opel Zafira C - jak benzyniak to raczej 1.4 Turbo

Paleta silnikowa używanego Opla Zafiry C jest szeroka. Ofertę otwiera wolnossący benzyniak 1.8 litra. Motor występuje w wersji o mocy 115 i 140 koni mechanicznych. Dobrze nadaje się do zasilania LPG i jest dość trwały, ale na tym właściwie kończą się jego zalety. Słabo radzi sobie z napędzaniem ważącego blisko 1700 kilogramów samochodu, a do tego wymaga skrócenia interwały wymiany paska rozrządu. Napęd może się zerwać. Oczko wyżej występuje doładowany benzyniak 1.4 Turbo. Motor ma 120 lub 140 koni mechanicznych. Oferuje dobrą dynamikę, rozsądne spalanie i wielopunktowy wtrysk. Do tego ma trwały łańcuch rozrządu.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Awarie Zafiry 1.4 Turbo? Te dotyczą głównie problemów z układem odpowietrzania skrzyni korbowej, ewentualnie pękaniem obudowy turbosprężarki w czasie zasilania LPG. Pierwsza usterka oznacza konieczność wymiany pokrywy zaworów i kolektora ssącego. Druga wiąże się ze zbyt wysoką temperaturą spalin. Ofertę benzyniaków uzupełnia silnik 1.6 SIDI. Przy mocy 170 lub 200 koni mechanicznych gwarantuje osiągi. Z drugiej strony bezpośredni wtrysk tonuje jej spalanie. Na razie o tej konstrukcji z serwisowego punktu widzenia niewiele można powiedzieć. Jest dość młoda.

Używane: Opel Zafira C - diesel pamięta jeszcze sojusz z Fiatem

W pierwszej fazie sprzedaży Opel Zafira Tourer korzystał z 2-litrowego diesla CDTI wzorowanego jeszcze na konstrukcji Fiata. Jednostka oferowała 110, 130, 165, 170 i w wersji bi-turbo 195 koni mechanicznych. Słabsze wersje być może są mało dynamiczne przy starcie, mają jednak inną zaletę. Potrafią jeździć na kropelce. Realne do osiągnięcia spalanie w cyklu mieszanym to jakieś 6 - 6,5 litra oleju napędowego. Motor 2.0 CDTI ma dwie wady. Po pierwsze szybko zużywa się uszczelniacz w okolicy smoka oleju. Objawem jest dłuższe świecenie się przy starcie lub ciągłe świecenie się kontroli ciśnienia oleju. Usterkę należy usunąć jak najszybciej.

Zobacz również: Używane: Opel Zafira B (2005 - 2014) - opinie i typowe usterki

Po drugie w używanym Oplu Zafirze C 2.0 CDTI zdarzają się drobne wycieki oleju. Kierowca powinien też pamiętać o skróceniu interwału wymiany oleju. Fabrycznie wyznaczony dystans 30 tysięcy kilometrów jest zbyt długi i źle wpływa na trwałość silnika. Alternatywę może stanowić diesel 1.6 CDTI. Konstrukcja Opla ma łańcuch rozrządu i jest dość młodą propozycją. Na razie ciężko zatem wyrokować na temat jej trwałości czy listy charakterystycznych usterek zgłaszanych przez kierowców.

Używane: Opel Zafira C - dane techniczne producenta:

  • Opel Zafira Tourer - silniki benzynowe:
Silnik Moc Moment obrotowy Przyspieszenie 0 - 100 km/h Prędkość maksymalna Średnie spalanie w l na 100 km
1.4 Turbo 120 KM 200 Nm 11,8 s. 190 km/h 6,1
1.4 Turbo 140 KM 200 Nm 10,7 s. 200 km/h 6,1
1.6 Turbo 170 KM 260 Nm 9,2 s. 212 km/h 6,6
1.6 Turbo 200 KM 280 Nm 8,9 s. 225 km/h 7,0
1.8 16v 115 KM 175 Nm 12,9 s. 185 km/h 7,2
1.8 16v 140 KM 175 Nm 12,3 s. 195 km/h 7,2
  • Opel Zafira Tourer - diesle:
Silnik Moc Moment obrotowy Przyspieszenie 0 - 100 km/h Prędkość maksymalna Średnie spalanie w l na 100 km
1.6 CDTI 120 KM 320 Nm 12,7 s. 186 km/h 4,5
1.6 CDTI 136 KM 320 Nm 11,2 s. 193 km/h 4,1
2.0 CDTI 110 KM 260 Nm 12,5 s. 183 km/h 5,2
2.0 CDTI 130 KM 300 Nm 12,2 s. 190 km/h 5,8
2.0 CDTI 165 KM 250 Nm 9,8 s. 208 km/h 4,7
2.0 CDTI 170 KM 400 Nm 9,8 s. 208 km/h 4,9
2.0 CDTI 195 KM 400 Nm 8,9 s. 218 km/h 5,6

Zawieszenie Opla Zafiry C nie jest konstrukcją mocno skomplikowaną. W przedniej osi inżynierowie zastosowali kolumny McPhersona. W tylnej pojawia się belka skrętna doposażona w drążki Watta. Układ ma sztywne nastawy. W ten sposób ograniczony jest komfort podróżowania, jednak z drugiej strony gwarantowane są dobre właściwości jezdne. Nadwozie zachowuje się w sposób pewny i jest stabilne nawet w zakręcie. A to pozwala na bezpieczne podróżowanie z rodziną na pokładzie. Zawieszenie minivana jest trwałe. Dobrze znosi stan polskich dróg. Spokojnie wytrzymuje jakieś 170 - 180 tysięcy kilometrów bez remontu.

Używane: Opel Zafira C - słabym punktem elektronika

Główną bolączką używanego Opla Zafiry Tourer jest elektronika - dlatego auto powinno znajdować się pod fachową opieką dobrego elektromechanika. Kierowcy skarżą się na zawieszający się system pokładowy, późno reagujący na zmianę opadów czujnik deszczu, awarie modułu sterującego klimatyzacją czy usterki elektrycznego hamulca ręcznego. Zdarza się, że ten potrafi hamulce puścić po chwili. Dodatkowo na listę charakterystycznych awarii należy dopisać jeszcze niską trwałość elementów ciernych układu hamulcowego, piszczące tylne hamulce czy dość szybką korozję układu wydechowego.

Za używanego Opla Zafirę C trzeba zapłacić minimum 28 tysięcy złotych. Ceny jednak bardzo szybko szybują powyżej 30 tysięcy. 3-letni minivan z Niemiec zostanie wyceniony przez obecnego właściciela na co najmniej 40 tysięcy złotych. ¾ pojazdów pojawiających się w ogłoszeniach jest napędzanych silnikiem diesla. Używana Zafira Tourer ma rozsądne ceny, ale też często bogate wyposażenie. Nie brakuje modeli ze skórzaną tapicerką, dużymi obręczami aluminiowymi czy nawigacją satelitarną.

Zobacz również: Używane: Opel Meriva B (2010 - 2017) - opinie i typowe usterki

Używane: Opel Zafira C - podsumowanie:

Używany Opal Zafira C to bez wątpienia jeden z lepszych minivanów w swojej klasie. Ma przestronną kabinę, 640-litrowy bagażnik i daje możliwość zabrania na pokład nawet 7 pasażerów. Czy jest wolny od wad? Bez wątpienia nie. Na szczęście lista ewentualnych usterek nie jest długa, a koszt ich usunięcia rzadko jest wysoki. W efekcie zadbany egzemplarz używanej Zafiry Tourer może się stać ciekawym środkiem transportu dla rodziny.

Używane: Opel Zafira C - ceny części zamiennych:

  • filtr oleju - od 17 zł
  • filtr powietrza - od 25 zł
  • filtr paliwa - od 31 zł
  • filtr kabinowy - od 22 zł
  • zestaw łańcucha rozrządu - od 267 zł
  • zestaw paska rozrządu - od 240 zł
  • zestaw paska wielorowkowego - od 357 zł
  • tarcza hamulcowa przód - od 104 zł
  • tarcza hamulcowa tył - od 71 zł
  • klocki hamulcowe (komplet na oś) - od 58 zł
  • łącznik stabilizatora - od 30 zł
  • końcówka drążka kierowniczego - od 33 zł
  • amortyzator - od 91 zł
  • sprzęgło komplet - od 752 zł
  • koło dwumasowe - od 1199 zł
  • zawór EGR - od 606 zł

Opel Zafira II facelifting 2017
Kamil Fraszkiewicz
Opel Zafira II facelifting 2017
Kamil Fraszkiewicz
Opel Zafira II facelifting 2017
Kamil Fraszkiewicz
Opel Zafira III 2017
Opel
Opel Zafira III 2017
Opel
Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Serwis z Grupy Infor.pl numerem 1 w Polsce. Auto.dziennik.pl to absolutny lider motoryzacji w listopadzie 2025

Jesteśmy dumni, że portal z grupy Infor.pl przyciągnął tylu czytelników. Serwis auto.dziennik.pl okazał się w listopadzie 2025 roku najczęściej odwiedzanym portalem motoryzacyjnym w Polsce – wynika z najświeższych danych Gemius Mediapanel. Witryna przyciągnęła 4,06 mln realnych użytkowników, pewnie obejmując pierwsze miejsce w kategorii „Motoryzacja”. Gratulujemy!

Masz takie prawo jazdy? Za chwilę stanie się nieważne. Dokumenty z lat 1999–2001 tracą ważność błyskawicznie

Setki tysięcy kierowców właśnie dowiaduje się, że ich plastikowe prawa jazdy przestaną być ważne wcześniej, niż myśleli. Czas na wymianę jest wyjątkowo krótki, mowa o tygodniach, a nie miesiącach. Najbardziej zagrożone są konkretne roczniki, które lada chwila stracą możliwość legalnej jazdy.

Przepisy o wydawaniu kart do tachografów będą uproszczone. Trwają prace. Zmiany wejdą w życie w 2026 r.

Przepisy o wydawaniu kart do tachografów będą uproszczone. Trwają prace nad projektem ustawy o tachografach, który ma uprościć przepisy trybu wydawania, przedłużania lub wymiany kart do tachografów. Zmiany wejdą w życie w 2026 r.

REKLAMA

Koniec z kolejkami w urzędach? Prezydent podpisał ustawę, która zmienia życie milionom kierowców

Prezydent RP podpisał 1 grudnia 2025 r. nowelizację prawa o ruchu drogowym, która wprowadza długo wyczekiwane zmiany w rejestracji pojazdów. Kierowcy wreszcie będą mogli załatwić wiele formalności przez Internet, bez stania w kolejkach do okienek w wydziałach komunikacji. Nowe przepisy eliminują zbędną biurokrację i oszczędzają czas właścicieli samochodów. Sprawdź, co dokładnie się zmienia i kiedy nowe regulacje wejdą w życie.

Buspasy dostępne dla tych pojazdów aż do końca 2027 roku

Kierowcy pojazdów elektrycznych zachowają kluczowy przywilej przez kolejne dwa lata. Ustawa podpisana przez Prezydenta Karola Nawrockiego gwarantuje możliwość korzystania z buspasów do 31 grudnia 2027 roku.

PZPA przyspiesza: 40 szkoleń dla kurierów jeszcze przed końcem roku

Polski Związek Partnerów Aplikacyjnych (PZPA) intensyfikuje działania w projekcie "Wsparcie w zakresie poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego usług delivery". Do końca 2025 roku zaplanowano ponad 40 szkoleń dla kurierów w największych miastach, m.in. w Warszawie, Krakowie, Łodzi, Katowicach, Wrocławiu, Poznaniu, Szczecinie, Rzeszowie, Gdańsku i Lublinie.

Jazda na letnich oponach zimą. Grozi nawet 3000 zł i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego

W Polsce nie ma obowiązku jazdy na zimówkach, ale istnieje zakaz jazdy na letnich oponach w warunkach zimowych. Policja może nałożyć nawet 3000 zł mandatu, zatrzymać dowód rejestracyjny i zakazać dalszej jazdy. Ubezpieczyciel po kolizji może też uznać to za rażące niedbalstwo i żądać zwrotu części wypłaty. Sprawdź, kiedy ryzyko jest największe i jak łatwo wpaść w kłopoty.

REKLAMA

Zimowanie motocykla - jak zabezpieczyć jednoślad na zimę, aby odpalił wiosną i uniknąć wydatków?

Koniec sezonu motocyklowego to czas na odpowiednie przygotowanie maszyny do kilkumiesięcznego postoju. Złe zimowanie motocykla może skutkować poważnymi problemami technicznymi wiosną – od wyładowanego akumulatora, przez zardzewiałe tarcze hamulcowe, aż po uszkodzony silnik. Sprawdź, jak profesjonalnie przygotować swój jednoślad do zimy, unikając powszechnych mitów i błędów, które mogą kosztować Cię sporo pieniędzy.

Mandat do 3000 zł za jazdę na letnich oponach w warunkach zimowych i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego. Bo to zagrożenie dla bezpieczeństwa ruchu

Czasem można usłyszeć opinię, że w naszym kraju nie ma obowiązku jazdy na oponach zimowych. Ale jest zakaz jazdy na oponach letnich w warunkach zimowych. Wynika on z przepisów ogólnych kodeksu drogowego oraz kodeksu wykroczeń. I podobnie, jak np. za rzucanie pizzą w innych uczestników ruchu można dostać mandat – chociaż też nie jest to wymienione szczegółowo w przepisach. Część kierowców bagatelizuje znaczenie właściwego stanu technicznego samochodu w tym opon, nie zdając sobie sprawy z poważnych konsekwencji, także prawnych, takiego zaniedbania. Polskie prawo nakłada na właścicieli pojazdów obowiązek utrzymania ich w należytym stanie technicznym, a opony jako jedyny punkt styku samochodu z drogą także podlegają kilku przepisom. Niedostosowanie pojazdu do warunków drogowych może skutkować mandatem lub grzywną sięgającą nawet 3000 złotych, zatrzymaniem dowodu rejestracyjnego, a w skrajnych przypadkach zakazem dalszej jazdy.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA