REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Peugeot 3008 Allure: ABC komfortu

Maciej Medyj
Peugeot 3008 - przód, fot. Maciej Medyj
Peugeot 3008 - przód, fot. Maciej Medyj

REKLAMA

REKLAMA

„Czy on ma napęd na cztery koła?” zagadnął mnie pan po pięćdziesiątce pod marketem. Dopiero co odebrałem auto do testu i byłem nieco zaskoczony. Udałem, że kluczyki wypadły mi z ręki.

Stałem przy bagażniku, więc schylając się ukradkiem zajrzałem pod spód auta. Belka skrętna. „Nie, nie ma, ale i tak daje radę” odpowiedziałem i zamyśliłem się. Peugeot 3008 to wprawdzie crossover, ale nie wygląda na terenówkę. Jak podwyższony hatchback, ale nie tylko wyżej zawieszony. Odległość od podłogi do dachu jest również większa niż w zwykłym kompakcie. Typowa dla marki stylistyka nadaje nadwoziu lekkości. Prawdziwe gabaryty auta zdradzają po chwili obserwacji większe blaszane powierzchnie drzwi i spora atrapa chłodnicy szczerząca się chromowanym kraciastym fiszbinem. Terenową stylizację podkreślają srebrne elementy pod progami i zderzakami.

REKLAMA

Zobacz też: Test Peugeot 5008: krążownik szos

Wnętrze auta jest przestronne, co w testowanym egzemplarzu podkreślała jeszcze jasna tapicerka i panoramiczny szklany dach. Pasażer oddzielony jest od kierowcy potężnym panelem środkowym kończącym się dopiero nawiewami dla tylnych miejsc. Żeby nie czuł się nieswojo ma do dyspozycji uchwyt - zupełnie, jak w rasowej terenówce. Za sterami tego auta można się poczuć jak za wolantem myśliwca. Szczególnie, że nad zegarami tuż pod szybą jest wyświetlacz typu HUD, spotykany dotąd tylko w samolotach i autach najwyższej klasy. Nie rzuca jednak danych bezpośrednio na szybę, tylko na szklany element, który można schować wyłączając ten system, bo może nie każdemu coś takiego pasuje. W każdym razie prócz prędkości mogą się tam również pokazywać ostrzeżenia radaru pokładowego (o zbyt dużym tempie zbliżania się do jadącego przed nami auta).

Zobacz też: Dacia Duster: SUV dla niewymagających

Deska rozdzielcza ma bardzo dobrze przemyślany układ, a sam wygląd robi potężne wrażenie. Są duże gałki, są ciekawie pogrupowane zespoły przycisków, szczególnie rządek chromowanych hebelków na zwieńczeniu kokpitu. Na klasycznych podwójnych zegarach wygospodarowano dodatkowe miejsce na kontrolki, dzięki czemu całość jest bardziej czytelna. Wśród materiałów wykończeniowych króluje tu skóra - w większości ekologiczna - nawet na desce rozdzielczej i podszybiu. Fotele i kierownica mają zakres regulacji umożliwiający odnalezienie się w aucie osobom o niewielkim wzroście. Natomiast dla tych, którzy mają więcej niż metr osiemdziesiąt nie zabraknie miejsca, także nad głową.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Test Peugeot 308: na bogato

Sprzęt audio-video sygnowany przez JBL gra potężnie zarówno z płyt muzycznych, jak i podczas odtwarzania filmów - oczywiście tylko na postoju, bo ekran wyłącza się po ruszeniu, żeby nie rozpraszać kierowcy. Na wypadek gdyby nie wszyscy pasażerowie chcieli delektować się wrażeniami dźwiękowymi przewidziano dwie pary słuchawek bluetooth. Do sprzętu pokładowego można podłączyć zewnętrzne źródło dźwięku i obrazu, co w przypadku ekranów zamontowanych w zagłówkach foteli jest wręcz koniecznością, gdyż nie mają połączenia z jednostką centralną - mogą tylko odtwarzać z tego, co podłączy się przez gniazda RCA przy pasażerach tylnej kanapy. Warta pochwały jest wyjątkowo prosta w obsłudze nawigacja i to, że główny ekran można pochylać albo zupełnie złożyć.

Zobacz też: Pierwsza jazda Audi Q3: oferta dla wymagających

REKLAMA

Tym, co wyróżnia 3008 na tle innych aut jest liczba schowków i możliwości dostosowania auta do sytuacji, w której jest używane. Niezliczona liczba kieszonek, siateczek, skrytek - pod podłogą i w desce rozdzielczej, nawet pod kierownicą to jedno, ale funkcjonalność wnętrza powiększa też możliwość składania przedniego siedzenia i zamienienia go w stolik, a także zamykany otwór za podłokietnikiem asymetrycznie dzielonej i składanej kanapy. Można tu przewozić naprawdę długie rzeczy, z czym u konkurencji jest kłopot, nawet w autach kombi. Łatwo też się ładuje gabaryty, gdyż crossover Peugeota dysponuje rozkładaną burtą bagażnika - na której zresztą można sobie siadać - wytrzymuje 200 kg. Mniejsze przedmioty, żeby nie ganiały się po całym tyle, swobodnie mieszczą się pod wyrównującą poziom burty i oparć złożonych siedzeń solidną półką - podłogą.

Nadwozie zasługuje na najwyższą ocenę - a co z podwoziem? Prześwit jest spory, więc zachodzi podejrzenie, że auto nie prowadzi się tak gładko, jak zwykły kompakt. Ale nie! Stosunkowo twarde zawieszenie i szerokie, niskoprofilowe opony, choć nie do końca kompatybilne z polskimi drogami sprawiają, że jadąc szybko nawet w zakrętach nie ma się żadnego problemu z utrzymaniem toru jazdy. Nie huśta, nie podbija, nie przestawia. Silnik wysokoprężny 2.0 zamontowany w testowanej wersji dysponuje potężnym momentem obrotowym i mocą 150 KM, której dystrybucję ułatwia sześciobiegowa przekładnia z płynnie i lekko chodzącym lewarkiem. Dynamiczne przyspieszanie i wyprzedzanie nawet z pełną obsadą na pokładzie nie sprawia problemów w żadnych warunkach - w tych ekstremalnych pomaga sprawnie i dyskretnie działający system kontroli trakcji.

Zobacz też: Test Peugeot 308 CC: francuski kompromis

Testowany Peugeot 3008 w wersji Allure i z dodatkowym wyposażeniem - między innymi JBL, pakiet Vision, radary i czujniki - kosztuje 137 500 zł. Cena spora, ale za tę jakość oraz tak ciekawe, praktyczne i podwyższające poziom bezpieczeństwa elementy dodatkowego wyposażenia warto tyle zapłacić. Wersja podstawowa to wydatek 71 700 złotych. Posiada silnik benzynowy 1.6 o mocy 120 KM i długą listę wyposażenia. Samochód nie rzuca się specjalnie w oczy, ale to, co sobą reprezentuje naprawdę robi duże wrażenie. Brakuje tylko napędu na cztery koła.

Peugot Partner 1.6 HDi  nawet 20% rabatu! Sprawdź teraz!

Peugeot 3008 - przód, fot. Maciej Medyj
Peugeot 3008 - bok, fot. Maciej Medyj
Peugeot 3008 - tył, fot. Maciej Medyj
Peugeot 3008 - wnętrze, fot. Maciej Medyj
Peugeot 3008 - fotele, fot. Maciej Medyj
Peugeot 3008 - tylna kanapa, fot. Maciej Medyj
Peugeot 3008 - zegary, fot. Maciej Medyj
Peugeot 3008 - kokpit, fot. Maciej Medyj
Peugeot 3008 - wnętrze, fot. Maciej Medyj
Peugeot 3008 - wnętrze, fot. Maciej Medyj
Peugeot 3008 - wnętrze, fot. Maciej Medyj
Peugeot 3008 - wnętrze, fot. Maciej Medyj
Peugeot 3008 - bagażnik, fot. Maciej Medyj
Peugeot 3008 - bagażnik, fot. Maciej Medyj
Peugeot 3008 - bagażnik, fot. Maciej Medyj
Peugeot 3008 - wnętrze, fot. Maciej Medyj
Peugeot 3008 - wnętrze, fot. Maciej Medyj
Peugeot 3008 - silnik, fot. Maciej Medyj
Peugeot 3008 - przód, fot. Maciej Medyj
Peugeot 3008 - przód, fot. Maciej Medyj
Peugeot 3008 - tył, fot. Maciej Medyj
Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Strefy Czystego Transportu – fakty, analiza i konsekwencje

Warszawa już wprowadziła Strefę Czystego Transportu (SCT), Kraków się do tego przygotowuje, a kolejne miasta analizują możliwość wdrożenia podobnych rozwiązań. Ale czy SCT to rzeczywiście skuteczna metoda na poprawę jakości powietrza? A może to kolejny projekt, który w teorii brzmi dobrze, ale w praktyce może przynieść więcej problemów niż korzyści?

Od 29 marca 2025 r. Panek zawiesza na czas nieokreślony usługę Panek CarSharing. Chodzi o realia biznesowe. Co dalej?

Od 29 marca 2025 r. Panek zawiesza na czas nieokreślony usługę Panek CarSharing. Chodzi o realia biznesowe. Co dalej? Zarząd Panek S.A. wydał oświadczenie w tej sprawie. Jakie są kluczowe powody zawieszenia usługi współdzielenia samochodów?

KGP: 106 796 interwencji, 339 wypadków drogowych, 31 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 796 interwencji. Byli wzywani do 339 wypadków drogowych.

Komunikat MI: Zachodnia Obwodnica Szczecina coraz bliżej. Jest decyzja. Nowa trasa będzie miała blisko 50 km długości

Resort infrastruktury w przesłanym w piątek, 14 marca 2025 r. komunikacie poinformował, że Wojewoda Zachodniopomorski wydał decyzję o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID) dla wszystkich trzech odcinków Zachodniej Obwodnicy Szczecina w ciągu drogi ekspresowej S6.

REKLAMA

Popyt na nowe samochody już nie tak mocny jak rok temu. Jakich nowych aut poszukują Polacy: napęd, marka i model

Toyota nadal dominuje, ale pozostałe marki gonią ją coraz zacieklej. Amatorzy nowych samochodów wciąż największy apetyt mają na auta napędzane tradycyjnymi silnikami – na benzynę, olej napędowy ewentualnie autogaz.

684 zł średnio wynosiła średnia cena OC w Polsce w lutym 2025 r.

684 zł średnio wynosiła średnia cena OC w Polsce w lutym 2025 r. Kierowcy w podziale na miasta wojewódzkie płacili od 644 zł do 963 zł za OC. Gdzie OC było najdroższe? Gdzie najtańsze? Jakie są kary za brak OC?

Przejścia sugerowane – dlaczego w Europie Zachodniej to standard a w Polsce wciąż rzadkość? Czas na uporządkowanie chaosu na drogach

W przestrzeni miejskiej, gdzie każdy fragment infrastruktury ma znaczenie, pojawia się coraz więcej znaków drogowych. W szczególności dotyczy to przejść dla pieszych, które w wielu miejscach są dosłownie „zasypane” oznaczeniami. Ale czy wszystkie są konieczne? Czym są przejścia sugerowane?

KGP: 110 592 interwencji, 346 wypadków drogowych, 34 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 592 interwencji. Byli wzywani do 346 wypadków drogowych.

REKLAMA

Paserzy na celowniku policji. W ostatniej akcji udało się odzyskać kilkadziesiąt aut

12 samochodów pochodzących z kradzieży i 11 kolejnych ze znamionami przerabiania. To bilans akcji pomorskich policjantów, którzy zatrzymali dwóch mężczyzn podejrzanych o paserstwo. W planach są kolejne akcje zwalczające przestępczość samochodową.

Zwolnij, bo się przejedziesz. Kampania społeczna o jeździe z nadmierną prędkością

Nadmierna prędkość jest powodem co piątego wypadku na drodze. Ruszyła ogólnopolska kampania społeczna o przekraczaniu prędkości na drodze.

REKLAMA