REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Peugeot 308 SW: Kombi na siedem

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Michał Karczewski
Peugeot 308 SW - lewy przód fot. Maciej Medyj
Peugeot 308 SW - lewy przód fot. Maciej Medyj

REKLAMA

REKLAMA

Siedmioosobowe kombi to rzadki widok w salonach. Niemal wszyscy producenci postawili na minivany lub pojemniejsze SUV-y. Peugeot ma w swoich katalogach takie auta, ale ma także model 308 SW.

Kompaktowa 308-ka przeszła lifting. Zmiany nie są rewolucyjne, ale widoczne. Dotyczą głównie przedniej części nadwozia. Nowe są reflektory (w topowej wersji z czarnym wnętrzem) oraz zderzak, w którym umieszczono „ledowe” światła do jazdy dziennej. Wersja hatchback otrzymała chromowaną listwę na tylnej klapie. W testowanym przez nas SW - tył pozostał bez zmian. Podobnie zresztą jak wnętrze. Nowa jest za to paleta kolorów. Jasnoniebieski lakier naszej testówki to nowość w cenniku. Całość ma wiec za zadanie przypomnieć o modelu bez rewolucyjnych ingerencji w jego wygląd. A ten w przypadku SW nastawiony jest wyraźnie na funkcjonalność wnętrza. Przykładem jest choćby wysoko poprowadzony dach, który tylko w niewielkim stopniu opada ku tyłowi, kończy się zaś mocno ścięta klapą kufra.

REKLAMA

REKLAMA

Zobacz też: Test Peugeot 308 1.6 HDi: Szkot w skórze lwa

Peugeot 308 SW wydaje się zatem tradycyjnym kombi. Jest jednak gotowy zmieścić siedmiu pasażerów. Na początku zasiądźmy jednak w kokpicie. Osoby pamiętające rewolucyjną 307-kę odnajdą się tu bez trudu. 308 ma bowiem podobny wygląd deski rozdzielczej, dostosowany do aktualnych, stylistycznych trendów. Wszystko znajduje się „pod ręką”, a konsola środkowa, przesunięta maksymalnie do przodu, nie ogranicza przestrzeni. Sztuka uzyskania jak największej ilości miejsca udała się tu zresztą znakomicie. Potężna przednia szyba odsunięta od kierowcy i wygląd kabiny przypominający ten z minivana potęgują wrażenie przestrzeni. Nie brakuje jej też na nogi. Szkoda, że producent tego rodzinnego auta zapomniał o jakimkolwiek uchwycie na napój na kierowcy lub pasażera. To minus w samochodzie na dalekie trasy. Jest za to spory pojemnik w podłokietniku (z portem USB) oraz obszerne kieszenie w drzwiach. Duży jest także schowek przed pasażerem, a przy jego nogach znajdziemy składany haczyk na torbę z zakupami.

Zobacz też: Potrafi się wyróżnić – Peugeot 508 SW

REKLAMA

Z tyłu zamontowano trzy osobne fotele, z których każdy ma osobną regulacje kąta pochylenia oparcia oraz wzdłużnej odległości od przednich siedzeń. W oparciach foteli kierowcy i pasażera znalazły się rozkładane stoliki. W nich, na szczęście, są już stosowne wgłębienia na napój. Widocznie spragnione dzieci są bardziej dokuczliwe niż dorośli. Drugi rząd foteli nie jest jednak przeznaczony tylko dla dzieci. Wygodnie osiądą tam również starsi pasażerowie, choć w trojkę może być ciasno na wysokości ramion. Ciekawostką są jednak miejsca przewidziane dla szóstego i siódmego użytkownika 308-ki. Są to oddzielne, wyjmowane fotele.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Nie da się ich schować pod podłogą, wiec jeśli ktoś chce wykorzystać pełnię bagażnika, musi zostawić je w domu. Fotele można co prawda złożyć w taki sposób, że nie zabierają przesadnie dużo miejsca, ale wtedy nie możliwe jest skorzystanie z rolety zasłaniającej bagaż. Jeśli chcemy zasłonić nasz dobytek, fotele muszą mieć jedynie złożone oparcia, ale mogą pozostawać na swoich miejscach. Aby zasiąść w trzecim rzędzie siedzeń, należy jednym ruchem złożyć oparcia tych z drugiego, a następnie odciągnąć je w stronę foteli kierowcy i pasażera. W bagażniku komfortowo usiądą jednak tylko dzieci. Dorośli - awaryjnie na krótkich dystansach. Plusem jest znośna przestrzeń nad głową, dzięki niemal prostej linii dachu. Szósty i siódmy pasażer ma też do dyspozycji miejsce na napój oraz zamykany schowek. Sam bagażnik 308 SW może mieć 1388 litrów pojemności, jeśli złożymy fotele drugiego i trzeciego rzędu. Jeśli jedziemy w piątkę do dyspozycji jest 600 litrów, a jeśli w siódemkę – zamiast bagażnika mamy schowek na drobiazgi. Podróż uprzyjemnia ogromny szklany dach zasłaniany elektryczną roletą.

Zobacz też: ABC komfortu - Peugeot 3008 Allure

Testowana przez nas 308-ka ma pod maską dobrze znany motor 1.6 HDI. A dokładnie e-HDI, czyli mający teraz 112 koni (zamiast 110) oraz zaopatrzony w system start/stop. Wyjątkowo nie lubię tego ekologicznego urządzenia, ale w tym aucie działa całkiem sprawnie i nie irytuje. Dobrze wyciszony silnik i rozrusznik nie zmusza to wysłuchiwania „kręcenia” podczas naciskania sprzęgła. Samą jednostkę można polecić głównie tym, dla których priorytetem jest spalanie. Zużycie podczas testu nie przekraczało 7 litrów, a z reguły oscylowało w granicach 6,3-6,5 (cykl mieszany). Zawieszenie 308 jest miękkie. Dzięki temu podróż jest komfortowa, a pojazd i tak nie ma sportowych aspiracji. Nie lubi za to krótkich poprzecznych nierówności oraz silnych podmuchów wiatru (wysokie nadwozie).

308 w wersji SW okazuje się wartym uwagi kompanem na dalsze podróże w większym gronie. Zapewnia bardzo wygodną podróż czterem osobom, zwyczajnie wygodną pięciu, a przy odrobinie dobrej woli, możliwa jest także wycieczka w siódemkę. Wśród kompaktowych „kombiaków”, 308 nie ma pod tym względem konkurencji (jeśli nie liczyć Logana MCV). Jest to zatem cecha, która wyróżnia Peugeota na rynku (kosztująca 2400zł ekstra za dodatkowe fotele). Nie każdy lubi kształty minivana lub SUV-a i tradycyjnie wyglądające kombi będzie dla niego lepszym wyborem. Bogata wersja wyposażenia Active ze 112-konnym dieslem kosztuje 84 600zł.

Peugot Partner 1.6 HDi  nawet 20% rabatu! Sprawdź teraz!

Peugeot 308 SW - prawy przód fot. Maciej Medyj
Peugeot 308 SW - widok z tyłu fot. Maciej Medyj
Peugeot 308 SW - bok fot. Maciej Medyj
Peugeot 308 SW - wnętrze fot. Maciej Medyj
Peugeot 308 SW - fotel kierowcy fot. Maciej Medyj
Peugeot 308 SW - tylna kanapa fot. Maciej Medyj
Peugeot 308 SW - trzeci rząd siedzeń fot. Maciej Medyj
Peugeot 308 SW - widok bagażnika fot. Maciej Medyj
Peugeot 308 SW - złożony trzeci rząd siedzeń fot. Maciej Medyj
Peugeot 308 SW - max. pojemność bagażnika fot. Maciej Medyj
Peugeot 308 SW - tylny rząd siedzeń fot. Maciej Medyj
Peugeot 308 SW - szklany dach fot. Maciej Medyj
Peugeot 308 SW - widok deski rozdzielczej fot. Maciej Medyj
Peugeot 308 SW - zegary fot. Maciej Medyj
Peugeot 308 SW - silnik HDI fot. Maciej Medyj
Peugeot 308 SW - profil fot. Maciej Medyj
Peugeot 308 SW - lewy tył fot. Maciej Medyj
Peugeot 308 SW - przód fot. Maciej Medyj
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Paliwo to aż 40% kosztów firm transportowych. Jak ograniczyć koszty paliwowe? Praktyczne wskazówki

Paliwo to najwyższy koszt firm transportowych - sięga aż 40% wszystkich wydatków. Jak ograniczyć koszty paliwowe po stronie przewoźnika? Oto kilka praktycznych wskazówek, które można natychmiast wprowadzić w życie.

Prawo jazdy ważne przez 15 lat i 2-letni okres próbny dla początkujących kierowców. Nowe przepisy

Prawo jazdy będzie ważne przez 15 lat. Wprowadza się 2-letni okres próbny dla początkujących kierowców. Nowe cyfrowe prawo jazdy zastąpi fizyczny dokument. Zakaz prowadzenia pojazdów będzie egzekwowany transgranicznie. Sprawdź kiedy wejdą w życie nowe przepisy o prawie jazdy.

Rzecznik MŚP apeluje o zmianę przepisów dotyczących samochodów służbowych. Chodzi o limity kosztów i leasingi

Rzecznik Małych i Średnich Przedsiębiorców apeluje do ministra finansów o zmianę przepisów dotyczących samochodów służbowych. Obecne regulacje, zdaniem Rzecznika, ograniczają modernizację flot i zwiększają koszty działalności. Przedsiębiorcy ostrzegają, że nowe limity rozliczeń uderzą w sektor MŚP i zahamują rozwój elektromobilności.

KGP: 109 280 interwencji, 389 wypadków drogowych, 22 ofiary śmiertelne [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 109 280 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

REKLAMA

3 tys. zł kary za letnie opony zimą. Kiedy zmieniamy opony na zimę? Jakie opony zimowe wybrać [Poradnik]

Za letnie opony można otrzymać mandat w wysokości do 3 tys. zł. Kiedy zmieniamy opony? Czy można założyć opony zimowe już w połowie października? Jak wybrać porządne opony na zimę? Oto poradnik i testy opon.

KGP: 109 958 interwencji, 398 wypadków drogowych, 25 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 109 958 interwencji. Byli wzywani do 398 wypadków drogowych.

Duże zmiany w naszEauto – co dalej z programem dofinasowania pojazdów elektrycznych?

Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej nie ogłosił jeszcze wyników konsultacji społecznych, które miały miejsce w I połowie września, w zakresie zmian w programie dopłat do zakupu i finansowania pojazdów elektrycznych funkcjonującego pod nazwą "NaszEauto". Znane są już kierunki zmian i szykuje się w tym zakresie mała rewolucja

Czy seniorzy stracą prawa jazdy? Unia Europejska zdecydowała - nie ma odwrotu

Co pewien czas w debacie publicznej wraca temat uprawnień do kierowania pojazdami posiadanym przez seniorów. Dyskutuje się, czy ze względu na wiek starsi kierowcy nie powinni podlegać obowiązkowym, częstszym badaniom lekarskim, oraz czy lekarze swoim orzeczeniem mogliby „zabierać” prawa jazdy mniej sprawnym seniorom. Temat ten był ostatnio przedmiotem dyskusji na poziomie Unii Europejskiej i zapadły decyzje co do kierunków zmian.

REKLAMA

Kontrole na granicach do kwietnia 2026 r. Przedłużenie aż o pół roku powinno mieć swoje uzasadnienie

Kontrole na granicach z Niemcami i Litwą zostały przedłużone do kwietnia 2026 r. Wydłużenie kontroli aż o pół roku powinno mieć swoje uzasadnienie. Przedsiębiorcy szczególnie boją się okresu ostatnich dwóch miesięcy roku.

Ile kosztuje OC i AC w 2025 roku? Sprawdź, gdzie zapłacisz najmniej, a gdzie ceny wciąż biją rekordy

W 2025 roku koszt ubezpieczeń samochodowych wreszcie zwolnił tempo. Ceny OC i AC przestały rosnąć, a kierowcy odetchnęli z ulgą. Jednak pod pozorną stabilizacją kryją się duże różnice między regionami i zaskakujące trendy. W niektórych częściach Polski za polisę płaci się niemal dwa razy więcej niż w innych, a coraz więcej kierowców decyduje się na auta chińskich marek. Sprawdź, co naprawdę dzieje się na rynku OC i AC w 2025 roku.

REKLAMA