REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Peugeot 308 SW: Kombi na siedem

Michał Karczewski
Peugeot 308 SW - lewy przód fot. Maciej Medyj
Peugeot 308 SW - lewy przód fot. Maciej Medyj

REKLAMA

REKLAMA

Siedmioosobowe kombi to rzadki widok w salonach. Niemal wszyscy producenci postawili na minivany lub pojemniejsze SUV-y. Peugeot ma w swoich katalogach takie auta, ale ma także model 308 SW.

Kompaktowa 308-ka przeszła lifting. Zmiany nie są rewolucyjne, ale widoczne. Dotyczą głównie przedniej części nadwozia. Nowe są reflektory (w topowej wersji z czarnym wnętrzem) oraz zderzak, w którym umieszczono „ledowe” światła do jazdy dziennej. Wersja hatchback otrzymała chromowaną listwę na tylnej klapie. W testowanym przez nas SW - tył pozostał bez zmian. Podobnie zresztą jak wnętrze. Nowa jest za to paleta kolorów. Jasnoniebieski lakier naszej testówki to nowość w cenniku. Całość ma wiec za zadanie przypomnieć o modelu bez rewolucyjnych ingerencji w jego wygląd. A ten w przypadku SW nastawiony jest wyraźnie na funkcjonalność wnętrza. Przykładem jest choćby wysoko poprowadzony dach, który tylko w niewielkim stopniu opada ku tyłowi, kończy się zaś mocno ścięta klapą kufra.

REKLAMA

REKLAMA

Zobacz też: Test Peugeot 308 1.6 HDi: Szkot w skórze lwa

Peugeot 308 SW wydaje się zatem tradycyjnym kombi. Jest jednak gotowy zmieścić siedmiu pasażerów. Na początku zasiądźmy jednak w kokpicie. Osoby pamiętające rewolucyjną 307-kę odnajdą się tu bez trudu. 308 ma bowiem podobny wygląd deski rozdzielczej, dostosowany do aktualnych, stylistycznych trendów. Wszystko znajduje się „pod ręką”, a konsola środkowa, przesunięta maksymalnie do przodu, nie ogranicza przestrzeni. Sztuka uzyskania jak największej ilości miejsca udała się tu zresztą znakomicie. Potężna przednia szyba odsunięta od kierowcy i wygląd kabiny przypominający ten z minivana potęgują wrażenie przestrzeni. Nie brakuje jej też na nogi. Szkoda, że producent tego rodzinnego auta zapomniał o jakimkolwiek uchwycie na napój na kierowcy lub pasażera. To minus w samochodzie na dalekie trasy. Jest za to spory pojemnik w podłokietniku (z portem USB) oraz obszerne kieszenie w drzwiach. Duży jest także schowek przed pasażerem, a przy jego nogach znajdziemy składany haczyk na torbę z zakupami.

Zobacz też: Potrafi się wyróżnić – Peugeot 508 SW

REKLAMA

Z tyłu zamontowano trzy osobne fotele, z których każdy ma osobną regulacje kąta pochylenia oparcia oraz wzdłużnej odległości od przednich siedzeń. W oparciach foteli kierowcy i pasażera znalazły się rozkładane stoliki. W nich, na szczęście, są już stosowne wgłębienia na napój. Widocznie spragnione dzieci są bardziej dokuczliwe niż dorośli. Drugi rząd foteli nie jest jednak przeznaczony tylko dla dzieci. Wygodnie osiądą tam również starsi pasażerowie, choć w trojkę może być ciasno na wysokości ramion. Ciekawostką są jednak miejsca przewidziane dla szóstego i siódmego użytkownika 308-ki. Są to oddzielne, wyjmowane fotele.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Nie da się ich schować pod podłogą, wiec jeśli ktoś chce wykorzystać pełnię bagażnika, musi zostawić je w domu. Fotele można co prawda złożyć w taki sposób, że nie zabierają przesadnie dużo miejsca, ale wtedy nie możliwe jest skorzystanie z rolety zasłaniającej bagaż. Jeśli chcemy zasłonić nasz dobytek, fotele muszą mieć jedynie złożone oparcia, ale mogą pozostawać na swoich miejscach. Aby zasiąść w trzecim rzędzie siedzeń, należy jednym ruchem złożyć oparcia tych z drugiego, a następnie odciągnąć je w stronę foteli kierowcy i pasażera. W bagażniku komfortowo usiądą jednak tylko dzieci. Dorośli - awaryjnie na krótkich dystansach. Plusem jest znośna przestrzeń nad głową, dzięki niemal prostej linii dachu. Szósty i siódmy pasażer ma też do dyspozycji miejsce na napój oraz zamykany schowek. Sam bagażnik 308 SW może mieć 1388 litrów pojemności, jeśli złożymy fotele drugiego i trzeciego rzędu. Jeśli jedziemy w piątkę do dyspozycji jest 600 litrów, a jeśli w siódemkę – zamiast bagażnika mamy schowek na drobiazgi. Podróż uprzyjemnia ogromny szklany dach zasłaniany elektryczną roletą.

Zobacz też: ABC komfortu - Peugeot 3008 Allure

Testowana przez nas 308-ka ma pod maską dobrze znany motor 1.6 HDI. A dokładnie e-HDI, czyli mający teraz 112 koni (zamiast 110) oraz zaopatrzony w system start/stop. Wyjątkowo nie lubię tego ekologicznego urządzenia, ale w tym aucie działa całkiem sprawnie i nie irytuje. Dobrze wyciszony silnik i rozrusznik nie zmusza to wysłuchiwania „kręcenia” podczas naciskania sprzęgła. Samą jednostkę można polecić głównie tym, dla których priorytetem jest spalanie. Zużycie podczas testu nie przekraczało 7 litrów, a z reguły oscylowało w granicach 6,3-6,5 (cykl mieszany). Zawieszenie 308 jest miękkie. Dzięki temu podróż jest komfortowa, a pojazd i tak nie ma sportowych aspiracji. Nie lubi za to krótkich poprzecznych nierówności oraz silnych podmuchów wiatru (wysokie nadwozie).

308 w wersji SW okazuje się wartym uwagi kompanem na dalsze podróże w większym gronie. Zapewnia bardzo wygodną podróż czterem osobom, zwyczajnie wygodną pięciu, a przy odrobinie dobrej woli, możliwa jest także wycieczka w siódemkę. Wśród kompaktowych „kombiaków”, 308 nie ma pod tym względem konkurencji (jeśli nie liczyć Logana MCV). Jest to zatem cecha, która wyróżnia Peugeota na rynku (kosztująca 2400zł ekstra za dodatkowe fotele). Nie każdy lubi kształty minivana lub SUV-a i tradycyjnie wyglądające kombi będzie dla niego lepszym wyborem. Bogata wersja wyposażenia Active ze 112-konnym dieslem kosztuje 84 600zł.

Peugot Partner 1.6 HDi  nawet 20% rabatu! Sprawdź teraz!

Peugeot 308 SW - prawy przód fot. Maciej Medyj
Peugeot 308 SW - widok z tyłu fot. Maciej Medyj
Peugeot 308 SW - bok fot. Maciej Medyj
Peugeot 308 SW - wnętrze fot. Maciej Medyj
Peugeot 308 SW - fotel kierowcy fot. Maciej Medyj
Peugeot 308 SW - tylna kanapa fot. Maciej Medyj
Peugeot 308 SW - trzeci rząd siedzeń fot. Maciej Medyj
Peugeot 308 SW - widok bagażnika fot. Maciej Medyj
Peugeot 308 SW - złożony trzeci rząd siedzeń fot. Maciej Medyj
Peugeot 308 SW - max. pojemność bagażnika fot. Maciej Medyj
Peugeot 308 SW - tylny rząd siedzeń fot. Maciej Medyj
Peugeot 308 SW - szklany dach fot. Maciej Medyj
Peugeot 308 SW - widok deski rozdzielczej fot. Maciej Medyj
Peugeot 308 SW - zegary fot. Maciej Medyj
Peugeot 308 SW - silnik HDI fot. Maciej Medyj
Peugeot 308 SW - profil fot. Maciej Medyj
Peugeot 308 SW - lewy tył fot. Maciej Medyj
Peugeot 308 SW - przód fot. Maciej Medyj
Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Czy od tego roku za brak opon zimowych są kary? Jakie opony zimowe wybrać - 3PMSF czy M+S?

Jak co roku, kierowców w Polsce dręczy pytanie, czy to już pora zmiany opon letnich na zimowe. Jesienią aura za oknem bywa niejednoznaczna, w nocy zaskakując nas przymrozkami, zaś w słoneczne dni nadal oferując nawet kilkanaście stopni Celsjusza na plusie. Co z oponami - czy to już czas na przekładkę u wulkanizatora? Zwłaszcza, że od poniedziałku ma sypnąć śniegiem nie tylko w górach.

Leasing czy wynajem? Co wybrać, co dzieje się z autem po zakończeniu umowy [Gość Infor.pl]

Końcówka roku to gorący czas dla branży leasingowej i motoryzacyjnej. Wielu przedsiębiorców szuka jeszcze sposobów na optymalizację kosztów, rozważa wymianę samochodu lub zakup kolejnego pojazdu. Wybór jednak nie jest prosty – bo czy lepiej zdecydować się na leasing, czy na wynajem długoterminowy? O różnicach między tymi formami finansowania mówił w rozmowie z Szymonem Glonkiem (Infor.pl) Tomasz Jabłoński, wiceprezes PKO Leasing.

Sezonowe OC dla motocykli i kamperów? Sejmowa Komisja prosi rząd o analizę. Co to oznacza dla kierowców w 2026 r.

Sejmowa Komisja do Spraw Petycji przyjęła Dezyderat nr 173, w którym zwraca się do Prezesa Rady Ministrów o kompleksową analizę wprowadzenia czasowego (sezonowego) ubezpieczenia OC dla pojazdów używanych tylko przez część roku, takich jak motocykle, kampery czy kabriolety. To pierwszy formalny krok mogący otworzyć debatę nad zmianą zasad ciągłości OC stosowanych dziś w Polsce.

Szok na rynku OC! Sprawdź, czy Ty też możesz płacić o 120 zł mniej

Ceny OC wreszcie zaczęły spadać. Po latach podwyżek kierowcy znów mogą mówić o realnych oszczędnościach. W niektórych miastach różnice sięgają nawet ponad 100 zł! Eksperci nie mają wątpliwości: na rynku ubezpieczeń dzieje się coś, czego dawno nie widzieliśmy. Czy to początek większej fali obniżek? Sprawdź, ile możesz zyskać na swojej polisie i dlaczego właśnie teraz warto porównać oferty.

REKLAMA

Nowy nieoznakowany radiowóz na drogach. 140 km/h w mieście i zatrzymane prawo jazdy

Pierwszy dzień służby nowego nieoznakowanego radiowozu i od razu spektakularna interwencja. Policjanci zatrzymali kierowcę, który w terenie zabudowanym pędził z prędkością 140 km/h, mimo ograniczenia do 70 km/h. Mężczyzna stracił prawo jazdy na trzy miesiące, otrzymał mandat w wysokości 2000 zł i 14 punktów karnych. Nowoczesny pojazd z wideorejestratorem pozwolił mundurowym zareagować natychmiast, to zapowiedź bardziej skutecznych kontroli prędkości na polskich drogach.

KGP: 115 855 interwencji, 468 wypadków drogowych, 31 ofiar śmiertelnych [Podsumowanie tygodnia + Akcja "Znicz" 2025]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 855 interwencji. Byli wzywani do 468 wypadków drogowych.

Poleasingowy nie zawsze znaczy bezpieczny – na co zwrócić uwagę przy zakupie auta poflotowego?

Samochody poleasingowe od lat stanowią ważny filar polskiego rynku wtórnego, przyciągając kupujących swoją przewidywalnością, dobrze udokumentowaną historią i, coraz częściej, dobrym wyposażeniem. Jednak nie każde auto poflotowe jest w równie dobrej kondycji, a rynek ten nie jest wolny od zagrożeń takich jak kręcenie liczników, ukryte istotne szkody czy nie zawsze profesjonalne naprawy.

Mandat za wycieraczki w samochodzie. Brudna szyba też słono płatna

Wielu kierowców nie ma pojęcia, że za zużyte wycieraczki albo brudną szybę można dostać wysoki mandat. Policja coraz częściej zwraca uwagę na stan piór, spryskiwaczy i widoczność z kabiny, szczególnie jesienią i zimą. Wystarczy kilka smug na szybie, by auto uznano za niesprawne technicznie. Sprawdź, ile możesz zapłacić i kiedy funkcjonariusz ma prawo zatrzymać dowód rejestracyjny.

REKLAMA

Co się stanie, jak zatankujesz benzynę 98 zamiast 95? O czym decyduje liczba oktanowa?

Na stacjach paliw różnica między benzyną 95 a 98 to kilka złotych za bak, ale kierowcy wciąż zastanawiają się, czy droższe paliwo rzeczywiście daje coś więcej. Czy silnik będzie działał lepiej, czy to tylko marketing? Wyjaśniamy, czym różni się liczba oktanowa, co dzieje się po zatankowaniu 98 do auta przystosowanego do 95 i kiedy takie paliwo faktycznie ma sens.

Będą surowe kary dla początkujących kierowców. Nadchodzi europejskie prawo jazdy. Unia do 2030 r. obniża liczbę wypadków o połowę

Będą surowe kary dla początkujących kierowców w okresie próbnym. Ile lat będzie trwał taki okres? Nadchodzi europejskie prawo jazdy. Unia chce obniżyć liczbę ofiar wypadków drogowych o połowę do 2030 r.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA