REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Peugeot 308 SW: Kombi na siedem

Michał Karczewski
Peugeot 308 SW - lewy przód fot. Maciej Medyj
Peugeot 308 SW - lewy przód fot. Maciej Medyj

REKLAMA

REKLAMA

Siedmioosobowe kombi to rzadki widok w salonach. Niemal wszyscy producenci postawili na minivany lub pojemniejsze SUV-y. Peugeot ma w swoich katalogach takie auta, ale ma także model 308 SW.

Kompaktowa 308-ka przeszła lifting. Zmiany nie są rewolucyjne, ale widoczne. Dotyczą głównie przedniej części nadwozia. Nowe są reflektory (w topowej wersji z czarnym wnętrzem) oraz zderzak, w którym umieszczono „ledowe” światła do jazdy dziennej. Wersja hatchback otrzymała chromowaną listwę na tylnej klapie. W testowanym przez nas SW - tył pozostał bez zmian. Podobnie zresztą jak wnętrze. Nowa jest za to paleta kolorów. Jasnoniebieski lakier naszej testówki to nowość w cenniku. Całość ma wiec za zadanie przypomnieć o modelu bez rewolucyjnych ingerencji w jego wygląd. A ten w przypadku SW nastawiony jest wyraźnie na funkcjonalność wnętrza. Przykładem jest choćby wysoko poprowadzony dach, który tylko w niewielkim stopniu opada ku tyłowi, kończy się zaś mocno ścięta klapą kufra.

REKLAMA

Zobacz też: Test Peugeot 308 1.6 HDi: Szkot w skórze lwa

Peugeot 308 SW wydaje się zatem tradycyjnym kombi. Jest jednak gotowy zmieścić siedmiu pasażerów. Na początku zasiądźmy jednak w kokpicie. Osoby pamiętające rewolucyjną 307-kę odnajdą się tu bez trudu. 308 ma bowiem podobny wygląd deski rozdzielczej, dostosowany do aktualnych, stylistycznych trendów. Wszystko znajduje się „pod ręką”, a konsola środkowa, przesunięta maksymalnie do przodu, nie ogranicza przestrzeni. Sztuka uzyskania jak największej ilości miejsca udała się tu zresztą znakomicie. Potężna przednia szyba odsunięta od kierowcy i wygląd kabiny przypominający ten z minivana potęgują wrażenie przestrzeni. Nie brakuje jej też na nogi. Szkoda, że producent tego rodzinnego auta zapomniał o jakimkolwiek uchwycie na napój na kierowcy lub pasażera. To minus w samochodzie na dalekie trasy. Jest za to spory pojemnik w podłokietniku (z portem USB) oraz obszerne kieszenie w drzwiach. Duży jest także schowek przed pasażerem, a przy jego nogach znajdziemy składany haczyk na torbę z zakupami.

Zobacz też: Potrafi się wyróżnić – Peugeot 508 SW

REKLAMA

Z tyłu zamontowano trzy osobne fotele, z których każdy ma osobną regulacje kąta pochylenia oparcia oraz wzdłużnej odległości od przednich siedzeń. W oparciach foteli kierowcy i pasażera znalazły się rozkładane stoliki. W nich, na szczęście, są już stosowne wgłębienia na napój. Widocznie spragnione dzieci są bardziej dokuczliwe niż dorośli. Drugi rząd foteli nie jest jednak przeznaczony tylko dla dzieci. Wygodnie osiądą tam również starsi pasażerowie, choć w trojkę może być ciasno na wysokości ramion. Ciekawostką są jednak miejsca przewidziane dla szóstego i siódmego użytkownika 308-ki. Są to oddzielne, wyjmowane fotele.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Nie da się ich schować pod podłogą, wiec jeśli ktoś chce wykorzystać pełnię bagażnika, musi zostawić je w domu. Fotele można co prawda złożyć w taki sposób, że nie zabierają przesadnie dużo miejsca, ale wtedy nie możliwe jest skorzystanie z rolety zasłaniającej bagaż. Jeśli chcemy zasłonić nasz dobytek, fotele muszą mieć jedynie złożone oparcia, ale mogą pozostawać na swoich miejscach. Aby zasiąść w trzecim rzędzie siedzeń, należy jednym ruchem złożyć oparcia tych z drugiego, a następnie odciągnąć je w stronę foteli kierowcy i pasażera. W bagażniku komfortowo usiądą jednak tylko dzieci. Dorośli - awaryjnie na krótkich dystansach. Plusem jest znośna przestrzeń nad głową, dzięki niemal prostej linii dachu. Szósty i siódmy pasażer ma też do dyspozycji miejsce na napój oraz zamykany schowek. Sam bagażnik 308 SW może mieć 1388 litrów pojemności, jeśli złożymy fotele drugiego i trzeciego rzędu. Jeśli jedziemy w piątkę do dyspozycji jest 600 litrów, a jeśli w siódemkę – zamiast bagażnika mamy schowek na drobiazgi. Podróż uprzyjemnia ogromny szklany dach zasłaniany elektryczną roletą.

Zobacz też: ABC komfortu - Peugeot 3008 Allure

REKLAMA

Testowana przez nas 308-ka ma pod maską dobrze znany motor 1.6 HDI. A dokładnie e-HDI, czyli mający teraz 112 koni (zamiast 110) oraz zaopatrzony w system start/stop. Wyjątkowo nie lubię tego ekologicznego urządzenia, ale w tym aucie działa całkiem sprawnie i nie irytuje. Dobrze wyciszony silnik i rozrusznik nie zmusza to wysłuchiwania „kręcenia” podczas naciskania sprzęgła. Samą jednostkę można polecić głównie tym, dla których priorytetem jest spalanie. Zużycie podczas testu nie przekraczało 7 litrów, a z reguły oscylowało w granicach 6,3-6,5 (cykl mieszany). Zawieszenie 308 jest miękkie. Dzięki temu podróż jest komfortowa, a pojazd i tak nie ma sportowych aspiracji. Nie lubi za to krótkich poprzecznych nierówności oraz silnych podmuchów wiatru (wysokie nadwozie).

308 w wersji SW okazuje się wartym uwagi kompanem na dalsze podróże w większym gronie. Zapewnia bardzo wygodną podróż czterem osobom, zwyczajnie wygodną pięciu, a przy odrobinie dobrej woli, możliwa jest także wycieczka w siódemkę. Wśród kompaktowych „kombiaków”, 308 nie ma pod tym względem konkurencji (jeśli nie liczyć Logana MCV). Jest to zatem cecha, która wyróżnia Peugeota na rynku (kosztująca 2400zł ekstra za dodatkowe fotele). Nie każdy lubi kształty minivana lub SUV-a i tradycyjnie wyglądające kombi będzie dla niego lepszym wyborem. Bogata wersja wyposażenia Active ze 112-konnym dieslem kosztuje 84 600zł.

Peugot Partner 1.6 HDi  nawet 20% rabatu! Sprawdź teraz!

Peugeot 308 SW - prawy przód fot. Maciej Medyj
Peugeot 308 SW - widok z tyłu fot. Maciej Medyj
Peugeot 308 SW - bok fot. Maciej Medyj
Peugeot 308 SW - wnętrze fot. Maciej Medyj
Peugeot 308 SW - fotel kierowcy fot. Maciej Medyj
Peugeot 308 SW - tylna kanapa fot. Maciej Medyj
Peugeot 308 SW - trzeci rząd siedzeń fot. Maciej Medyj
Peugeot 308 SW - widok bagażnika fot. Maciej Medyj
Peugeot 308 SW - złożony trzeci rząd siedzeń fot. Maciej Medyj
Peugeot 308 SW - max. pojemność bagażnika fot. Maciej Medyj
Peugeot 308 SW - tylny rząd siedzeń fot. Maciej Medyj
Peugeot 308 SW - szklany dach fot. Maciej Medyj
Peugeot 308 SW - widok deski rozdzielczej fot. Maciej Medyj
Peugeot 308 SW - zegary fot. Maciej Medyj
Peugeot 308 SW - silnik HDI fot. Maciej Medyj
Peugeot 308 SW - profil fot. Maciej Medyj
Peugeot 308 SW - lewy tył fot. Maciej Medyj
Peugeot 308 SW - przód fot. Maciej Medyj
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Seniorzy, zwłaszcza mieszkańcy terenów wiejskich, są bardziej skłonni zamienić auta na elektryczne niż pozostałe grupy Polaków

Kolejne badania pokazują jak błędny jest stereotyp emeryta przywiązanego do gotówki przynoszonej przez listonosza czy unikającego korzystania ze smartfonowych aplikacji. Seniorzy w większości są nowocześni i gotowi na daleko idące zmiany technologiczne. Kolejnym tego dowodem jest pozytywny stosunek do elektromobilności.

Chińskie pojazdy elektryczne na celowniku Komisji Europejskiej. "Zagrożenie dla unijnych producentów"

Komisja Europejska podjęła decyzję o nałożeniu tymczasowych ceł na chińskie pojazdy elektryczne z powodu “nieuczciwego subsydiowania” przez chińskie firmy tego sektora. Subsydia te stanowią zagrożenie dla unijnych producentów. KE zwróciła się do władz ChRL w celu osiągnięcia porozumienia w tej kwestii. Jeśli negocjacje z Pekinem nie przyniosą rezultatów, tymczasowe cła wejdą w życie od 4 lipca.

Kierowco, do czwartku duże utrudnienia na autostradzie A1

Na autostradzie A1 pod Łodzią do czwartku 13 czerwca potrwają duże utrudnienia dla kierowców. Będzie wymieniana popękana betonowa płyta nawierzchni, zamknięty jest również prawy pas jezdni. 

Zniknie ponad siedem milionów aut. Sprawdź, kiedy ostatnio robiłeś te badania

W poniedziałek, 10 czerwca, z Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców zostanie wykreślonych ponad siedem milionów aut. To wynika z szacunków Ministerstwa Cyfryzacji. Przede wszystkim chodzi o samochody, które fizycznie już od dawna nie istnieją, ale wciąż są obecne w bazach danych. 

REKLAMA

Od 7,09/l za Pb98, od 6,36/l za Pb95, od 6,38/l za diesla i od 2,69/l za autogaz. Tyle możemy zapłacić za paliwa na stacjach

Eksperci z serwisu e-petrol.pl przewidują spadek cen detalicznych paliw w nadchodzącym tygodniu. Możemy oczekiwać, że benzyna Pb95 będzie kosztować od 6,36 do 6,48 zł/l, a diesel - od 6,38 do 6,49 zł/l. Zauważono, że cena ropy naftowej na giełdzie w Londynie była w tym tygodniu najniższa od lutego.

Ciężar elektryfikacji transportu drogowego właśnie spadł na firmy logistyczne. Poradzą sobie z tym wyzwaniem?

Udział elektrycznych vanów, wykorzystywanych głównie w logistyce miejskiej przekracza zaledwie 1% unijnej floty pojazdów tej klasy. Napędzanych prądem ciężarówek jest jeszcze mniej, bo to wkład na poziomie 0,1%. W Polsce jest znacznie gorzej, na domiar złego, według najnowszych kalkulacji ACEA, aby sprostać celom dekarbonizacji transportu, infrastruktura ładowania w UE powinna być budowana osiem razy szybciej niż obecnie i to tylko w przypadku pojazdów lekkich do 3,5 t. Potrzeba miliardów na inwestycje, a rządowego wsparcia wystarczy na ułamek realnych potrzeb. Logistyka już wie, że transformację musi sfinansować sama, a zagrożeń i problemów wciąż przybywa.  

Od 17 czerwca 2024 roku polskie prawo jazdy - nowe przepisy dla kierowcy

Kierowcy muszą przygotować się na nowe przepisy, które wchodzą w życie już 17 czerwca 2024 roku. Od tej daty akceptowane będzie tylko polskie prawo jazdy. Jakie jeszcze zmiany będą obowiązywać?

Konfiskata samochodów nie odstraszyła kierowców. Na "podwójnym gazie" złapano w tym roku 34 tys. osób

Policja skonfiskowała już prawie 1,6 tys. samochodów od kierowców, którzy prowadzili pod wpływem alkoholu. Ta kara nie spowodowała jednak znaczącego spadku liczby pijanych kierowców na drogach - informuje "Rzeczpospolita".

REKLAMA

Znaczące spadki cen paliw. Ile zapłacimy za benzynę, olej czy gaz?

Analitycy portalu e-petrol.pl prognozują, że w najbliższym tygodniu skala spadków cen paliw na stacjach może być znacząca. Przewidują, że litr benzyny 95 może średnio kosztować od 6,45 do 6,57 zł, a oleju napędowego - od 6,46 do 6,59 zł.

Ceny samochodów elektrycznych wciąż odstraszają Polaków. Kiedy należy Ci się 27 000 zł dopłaty do elektryka?

W marcu 2024 roku zarejestrowano w Polsce 1 700 samochodów w pełni elektrycznych. To więcej o 300 sztuk niż w lutym tego samego roku. Niemniej jednak, w porównaniu do roku poprzedniego, liczba rejestracji spadła o 10,9%. Wynika to z danych przedstawionych w raporcie firmy Rankomat.pl, powołującej się na najnowsze dane Europejskiego Stowarzyszenia Producentów Samochodów (ACEA).

REKLAMA