REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Opel Corsa: Nowe Guacamole

Michał Karczewski
Opel Corsa 1.3 CDTI - bok. fot. Maciej Medyj
Opel Corsa 1.3 CDTI - bok. fot. Maciej Medyj

REKLAMA

REKLAMA

Przyjemniejsze dla oka detale, atrakcyjniejsza kolorystyka karoserii i wnętrza oraz nowe elementy wyposażenia to cechy, którymi Corsa po kolejnym liftingu stara się zdobyć klientów.

Miejski Opel od 1982 produkowany jest pod ta sama nazwą. Dzięki temu mało kto nie kojarzy Corsy. Do rozpoznawalności przyczyniła się także kilkuletnia kariera tego modelu jako auta nauki jazdy. Aktualna, czwarta generacja małego Opla z nauką jazdy nie ma już nic wspólnego, chociaż z powodzeniem może pełnić funkcję pierwszego pojazdu po zrobieniu „prawka”. Rynkowy debiut obecnej postaci auta nastąpił w 2006 roku. Producent stara się jednak systematycznie wprowadzać drobne zmiany, tak by model cały czas był aktualny. Ostatnie modyfikacje dotyczą przodu, który teraz posiada inaczej ukształtowany zderzak. Nowa jest także kolorystyka karoserii oraz wnętrza. Producent wprowadził do oferty zintegrowany system multimedialny w rozsądnej cenie oraz sprawił, że ekologiczna wersja Ecoflex zużywa jeszcze mniej paliwa. Wygląd Corsy zbiera wysokie noty. Niby dobrze znany, ale w nowym, kremowym kolorze o nazwie Guacamole wyróżnia się spośród starszych egzemplarzy. Ukształtowanie przedniego zderzaka nawiązuje teraz do większej Insignii.

REKLAMA

REKLAMA

Zobacz też: Opinie kierowców o Oplu Corsie

Wnętrze zaskakuje ciekawą kolorystyką. W testowanej wersji ciemnopomarańczową tapicerkę siedzeń i kokpitu połączono z białymi wstawkami w boczkach drzwi, panelu centralnym i kierownicy. Dobrze rozwiązano konsolę centralną. Na dole znajdziemy pokrętła do obsługi automatycznej klimatyzacji, wyżej wyświetlacz multimediów, a na samej górze drugi, przekazujący informacje komputera pokładowego. Testowane auto zaopatrzono w system Touch&Connect, w skład którego wchodzi nawigacja, radio CD/MP3 oraz wejścia AUX/USB. Całość, dla wersji Enjoy i Cosmo, kosztuje 2950 zł. Przed liftingiem za wszystkie te elementy trzeba było płacić oddzielnie. Wyświetlacz prezentuje informacje w ciekawej graficznej formie, a nawigacja precyzyjnie prowadzi do celu, jednak minusem testowanego egzemplarza był „szumiący” odbiór stacji radiowych. Fotele Corsy są obszerne, ale nieco zbyt słabo wyprofilowane. Mimo to okazują się wygodne i zapewniają dobry komfort przy spokojnej jeździe. Z tyłu w przyzwoitych warunkach usiądą dwie dorosłe osoby. Kufer małego Opla jest spory i pomieści 285 litrów bagażu.

Zobacz też: Test Opel Meriva: akwarium bez rybek

REKLAMA

Jednostka napędzająca naszą testówkę to podstawowy diesel z rodziny CDTI. Z pojemności 1248 cm³ generuje 75 koni mechanicznych. To moc pozwalająca na jazdę jedynie po mieście. Na trasie wyprzedzanie trwa niebezpiecznie długo. Maksymalny moment obrotowy małego diesla to 170 Nm, uzyskiwanych w przedziale 1750-2500 obr./min. „Kręcenie” silnika powyżej 3000 obr./min. nie ma więc sensu. Przyspieszenie na poziomie 14,5 sekundy do setki musi wystarczyć. Motor odwdzięcza się niskim spalaniem. Nawet w mieście nie przekracza ono 6 litrów na setkę. Jednostka nie jest też przesadnie wrażliwa na styl jazdy kierowcy. Silnik połączono z pięciobiegową manualną skrzynią. Poszczególne przełożenia są stosunkowo długie, co dobrze pasuje do oszczędnego charakteru tej wersji. Ponadto skok lewarka jest przyjemnie krótki. Zastrzeżenia można mieć jednak do precyzji jego prowadzenia. Skrzynia lubi haczyć. Plusem Corsy jest zawieszenie. Okazuje się sprężyste, stosunkowo miękkie i dobrze radzi sobie z polskimi dziurawymi drogami.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Opel Meriva - jakiego wybrać? Poradnik kupującego

Corsa z podstawowym dieslem nie jest tania. Za przyzwoicie wyposażoną wersję Enjoy trzeba zapłacić 57 700zł. Z kolei najtańsza Essentia z tym samym silnikiem kosztuje 53 400zł. Na pocieszenie zostaje fakt, że podstawową wersję małego Opla kupimy 41 500zł. Będzie to jednak zaledwie 65 konny, litrowy motorek. Wydaje się, że najlepszym rozwiązaniem jest benzynowa jednostka 1.4 o mocy 100 koni mechanicznych. Takie auto kupimy za niecałe 51 tysięcy złotych. Plusem modelu jest mnogość wersji spośród których mogą wybierać klienci. Jest coś dla tych, którzy chcą oszczędzać przy zakupie i dla tych, którzy wola to robić pod dystrybutorem. Jest też coś dla osób o sportowym zacięciu. Wersja OPC oferuje bowiem 192 konie mechaniczne. Niestety brakuje jej w najnowszych cennikach roku modelowego 2012.

Opel Corsa 1.3 CDTI - fotel kierowcy. fot. Maciej Medyj
Opel Corsa 1.3 CDTI - tylna kanapa. fot. Maciej Medyj
Opel Corsa 1.3 CDTI - deska rozdzielcza. fot. Maciej Medyj
Opel Corsa 1.3 CDTI - bagażnik. fot. Maciej Medyj
Opel Corsa 1.3 CDTI - bagażnik. fot. Maciej Medyj
Opel Corsa 1.3 CDTI - silnik. fot. Maciej Medyj
Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Czy od tego roku za brak opon zimowych są kary? Jakie opony zimowe wybrać - 3PMSF czy M+S?

Jak co roku, kierowców w Polsce dręczy pytanie, czy to już pora zmiany opon letnich na zimowe. Jesienią aura za oknem bywa niejednoznaczna, w nocy zaskakując nas przymrozkami, zaś w słoneczne dni nadal oferując nawet kilkanaście stopni Celsjusza na plusie. Co z oponami - czy to już czas na przekładkę u wulkanizatora? Zwłaszcza, że od poniedziałku ma sypnąć śniegiem nie tylko w górach.

Leasing czy wynajem? Co wybrać, co dzieje się z autem po zakończeniu umowy [Gość Infor.pl]

Końcówka roku to gorący czas dla branży leasingowej i motoryzacyjnej. Wielu przedsiębiorców szuka jeszcze sposobów na optymalizację kosztów, rozważa wymianę samochodu lub zakup kolejnego pojazdu. Wybór jednak nie jest prosty – bo czy lepiej zdecydować się na leasing, czy na wynajem długoterminowy? O różnicach między tymi formami finansowania mówił w rozmowie z Szymonem Glonkiem (Infor.pl) Tomasz Jabłoński, wiceprezes PKO Leasing.

Sezonowe OC dla motocykli i kamperów? Sejmowa Komisja prosi rząd o analizę. Co to oznacza dla kierowców w 2026 r.

Sejmowa Komisja do Spraw Petycji przyjęła Dezyderat nr 173, w którym zwraca się do Prezesa Rady Ministrów o kompleksową analizę wprowadzenia czasowego (sezonowego) ubezpieczenia OC dla pojazdów używanych tylko przez część roku, takich jak motocykle, kampery czy kabriolety. To pierwszy formalny krok mogący otworzyć debatę nad zmianą zasad ciągłości OC stosowanych dziś w Polsce.

Szok na rynku OC! Sprawdź, czy Ty też możesz płacić o 120 zł mniej

Ceny OC wreszcie zaczęły spadać. Po latach podwyżek kierowcy znów mogą mówić o realnych oszczędnościach. W niektórych miastach różnice sięgają nawet ponad 100 zł! Eksperci nie mają wątpliwości: na rynku ubezpieczeń dzieje się coś, czego dawno nie widzieliśmy. Czy to początek większej fali obniżek? Sprawdź, ile możesz zyskać na swojej polisie i dlaczego właśnie teraz warto porównać oferty.

REKLAMA

Nowy nieoznakowany radiowóz na drogach. 140 km/h w mieście i zatrzymane prawo jazdy

Pierwszy dzień służby nowego nieoznakowanego radiowozu i od razu spektakularna interwencja. Policjanci zatrzymali kierowcę, który w terenie zabudowanym pędził z prędkością 140 km/h, mimo ograniczenia do 70 km/h. Mężczyzna stracił prawo jazdy na trzy miesiące, otrzymał mandat w wysokości 2000 zł i 14 punktów karnych. Nowoczesny pojazd z wideorejestratorem pozwolił mundurowym zareagować natychmiast, to zapowiedź bardziej skutecznych kontroli prędkości na polskich drogach.

KGP: 115 855 interwencji, 468 wypadków drogowych, 31 ofiar śmiertelnych [Podsumowanie tygodnia + Akcja "Znicz" 2025]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 855 interwencji. Byli wzywani do 468 wypadków drogowych.

Poleasingowy nie zawsze znaczy bezpieczny – na co zwrócić uwagę przy zakupie auta poflotowego?

Samochody poleasingowe od lat stanowią ważny filar polskiego rynku wtórnego, przyciągając kupujących swoją przewidywalnością, dobrze udokumentowaną historią i, coraz częściej, dobrym wyposażeniem. Jednak nie każde auto poflotowe jest w równie dobrej kondycji, a rynek ten nie jest wolny od zagrożeń takich jak kręcenie liczników, ukryte istotne szkody czy nie zawsze profesjonalne naprawy.

Mandat za wycieraczki w samochodzie. Brudna szyba też słono płatna

Wielu kierowców nie ma pojęcia, że za zużyte wycieraczki albo brudną szybę można dostać wysoki mandat. Policja coraz częściej zwraca uwagę na stan piór, spryskiwaczy i widoczność z kabiny, szczególnie jesienią i zimą. Wystarczy kilka smug na szybie, by auto uznano za niesprawne technicznie. Sprawdź, ile możesz zapłacić i kiedy funkcjonariusz ma prawo zatrzymać dowód rejestracyjny.

REKLAMA

Co się stanie, jak zatankujesz benzynę 98 zamiast 95? O czym decyduje liczba oktanowa?

Na stacjach paliw różnica między benzyną 95 a 98 to kilka złotych za bak, ale kierowcy wciąż zastanawiają się, czy droższe paliwo rzeczywiście daje coś więcej. Czy silnik będzie działał lepiej, czy to tylko marketing? Wyjaśniamy, czym różni się liczba oktanowa, co dzieje się po zatankowaniu 98 do auta przystosowanego do 95 i kiedy takie paliwo faktycznie ma sens.

Będą surowe kary dla początkujących kierowców. Nadchodzi europejskie prawo jazdy. Unia do 2030 r. obniża liczbę wypadków o połowę

Będą surowe kary dla początkujących kierowców w okresie próbnym. Ile lat będzie trwał taki okres? Nadchodzi europejskie prawo jazdy. Unia chce obniżyć liczbę ofiar wypadków drogowych o połowę do 2030 r.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA