REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Peugeot 508 SW: Potrafi się wyróżnić

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Michał Karczewski
Peugeot 508 SW przód fot. Maciej Medyj
Peugeot 508 SW przód fot. Maciej Medyj

REKLAMA

REKLAMA

Nowości rynkowe budzą emocje. Jeśli auto pochodzi z Niemiec - raczej umiarkowane. Jeżeli jednak jest z Francji, nadzieje na innowacje są dużo większe. Aby wyróżnić się z tłumu trzeba dziś mieć styl.

Peugeot 508 zastąpił w ofercie producenta dwa modele: 407 i 607. W efekcie to duże auto, ale wpisujące się w standardy dzisiejszej klasy średniej. Warto pamiętać, że od debiutu 407-ki (2004) klasa ta mocno urosła, dlatego dziś auto segmentu D, zbliżające się drugością do pięciu metrów, nikogo już nie dziwi. Styl 508 nie jest wtórny, co na pewno nie zdarza się obecnie często. Auto wygląda równie dobrze w wersji sedan jak i SW. Ma wyrazisty przód i elegancką linię. Jako kombi jest smukłe i ma ciekawie zaprojektowany tył. Nie ma tu ani śladu przewidywalnych kształtów niektórych niemieckich konkurentów. Tym samym 508 z gracją wpisuje się w gamę modelową Peugeota, mając jednak w sobie więcej zadziorności od innych modeli (nie mówimy o wyjątkowym RCZ). Daje tym samym nadzieję, że właśnie w takim kierunku podąży stylistyka kolejnych aut francuskiego producenta.

REKLAMA

Zobacz też: Test Peugeot 308 CC: francuski kompromis

Wnętrze zachęca do siebie jasnym wykończeniem i potężnym szklanym dachem (z elektryczną roletą). Miejsca jest tu sporo. Zwłaszcza z tyłu widać, że Peugeot chciałby, żeby ten model nawiązywał do większej 607-ki. Z przodu mamy wygodne, komfortowo ukształtowane fotele i dobrą ergonomię kokpitu. Odpowiednia pozycja za kierownicą sprawia, że podróże nie męczą. Producent zastosował kilka ciekawych rozwiązań, między innymi w postaci ukrytych przycisków do sterowania dodatkowym, wysuwanym wyświetlaczem prędkości, znieczulenia ESP lub wyłącznika systemu stop&start. Ten ostatni działa bardzo sprawnie i szybko uruchamia silnik. Jeśli jednak ktoś nie lubi tego typu rozwiązań będzie musiał pamiętać o każdorazowym jego wyłączeniu po uruchomieniu silnika. W kombi ważny jest bagażnik. W 508 SW ma on 612 litrów pojemności oraz funkcjonalny schowek pod podłogą. Są także przytrzymujące drobiazgi gumki na burtach oraz przydatna siatka. Po złożeniu tylnej kanapy przestrzeń bagażowa rośnie do 1358 litrów.

Zobacz też: Test Peugeot 308 SW: SWoboda konfiguracji

Do testu otrzymaliśmy ekologiczną i ekonomiczną wersję 1.6 e-HDi. Co różni tę jednostkę od tradycyjnego HDi? Przede wszystkim obowiązkowy system stop&start. Ma on pomóc uzyskać rekordowo niskie spalanie. Przy pełnym zbiorniku zasięg wynoszący ponad tysiąc kilometrów zupełnie zatem nie dziwi. Osiągi może nie są oszałamiające (przyspieszenie 12,3 s.) jednak coś za coś. W mieście, dzięki wcześnie dostępnemu momentowi obrotowemu (270 Nm od 1750 obrotów), dynamika jest wystarczająca. Poza miastem, przy wyprzedaniu, trzeba jednak uważać. W zamian za gorsze osiągi otrzymujemy średnie spalanie, które w trasie oscyluje wokół 6 litrów, a w mieście nie przekracza 8,5.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Test Peugeot 308: na bogato

REKLAMA

Największym minusem testowanej wersji jest słaba zautomatyzowana skrzynia. Nie pasuje ona do wizerunku nowoczesnego i ogólnie dobrego auta. To rozwiązanie będące czymś pomiędzy wersją manualną, a tradycyjnym automatem (nie ma trybu „P”, a po odpuszczeniu hamulca samochód sam nie zaczyna jechać). Urządzenie wyraźnie zwalnia auto przed każdą zmianą biegu, co powoduje irytujące skoki. Lepiej zatem wybrać zwykłe HDi bez systemu stop&start i z normalnym manualem. Prowadzenie 508 jest zdecydowanie niemieckie. Samochód nie ma w sobie nic z bujających francuzów, jednak na brak komfortu nie można narzekać. Zawieszenie okazuje się sprężyste, ale czuć wyraźną sztywność. Pozwala to szybko i bezpiecznie pokonywać zakręty. W dodatku auto ma bardzo udany układ kierowniczy. Jest precyzyjny i odpowiednio wspomagany. Widać, że Peugeot jest w tej dziedzinie coraz lepszy.

Nowy model francuskiego producenta to kolejne po RCZ-ie udane auto. W dodatku klienci mogą wybierać spośród wielu konfiguracji napędu i wyposażenia. Trzeba też zwrócić uwagę na dobrze skalkulowaną cenę tego modelu. Najtańsze 508 kupimy za 75 800zł (sedan), a po dopłaceniu trzech tysięcy złotych dostaniemy podstawowe kombi. Najtańsza wersja dostępna jest z benzynowym silnikiem 1.6 120KM oraz wyłącznie ze zautomatyzowną skrzynią biegów, której należy unikać. Testowane przez nas SW e-HDi w wyposażeniu Active kosztuje 99 400zł. My polecamy jednak auto zaopatrzone w turbodoładowaną benzynową jednostkę 1.6 THP, która rozwija w tym modelu 156 koni. Silnik ten ma przyjemną charakterystykę i nie pali zbyt dużo. W dodatku skomponowano go z sześciobiegowym manualem. Taka 508-ka SW (Active) to wydatek 90 900zł.


P.S. Zachęcamy do obejrzenia materiału video dotyczącego testowanej 508-ki. Znajdziecie go po prawej stronie tekstu.

Peugeot 508 SW przód i bok fot. Maciej Medyj
Peugeot 508 SW tył i bok fot. Maciej Medyj
Peugeot 508 SW przód fot. Maciej Medyj
Peugeot 508 SW przód i bok fot. Maciej Medyj
Peugeot 508 SW bok fot. Maciej Medyj
Peugeot 508 SW tył fot. Maciej Medyj
Peugeot 508 SW kokpit fot. Maciej Medyj
Peugeot 508 SW fotele przód fot. Maciej Medyj
Peugeot 508 SW kanapa tył fot. Maciej Medyj
Peugeot 508 SW kanapa tył fot. Maciej Medyj
Peugeot 508 SW bagażnik fot. Maciej Medyj
Peugeot 508 SW bagażnik fot. Maciej Medyj
Peugeot 508 SW silnik fot. Maciej Medyj
Peugeot 508 SW zegary fot. Maciej Medyj
Peugeot 508 SW kokpit fot. Maciej Medyj
Peugeot 508 SW przód fot. Maciej Medyj
Peugeot 508 SW tył fot. Maciej Medyj
Peugeot 508 SW bok i przód fot. Maciej Medyj
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Nie ma wrażeń bez obrażeń. Eksperci o niepokojącym trendzie w sieci

Nie ma wrażeń bez obrażeń – pod takim hasłem młodzież publikuje w sieci filmiki, pokazujące ryzykowne zachowania na hulajnogach elektrycznych. - Alarmujemy rodziców o niebezpieczeństwie, które rozgrywa się w realnym życiu, a w internecie ma swoje odbicie – powiedziała PAP Kinga Szostko, twórczyni aplikacji alertowej dla rodziców KidsAlert.

Samochód dla niepełnosprawnego. Jak przystosować? Ile to kosztuje? Czy PFRON to finansuje?

Jak wygląda samochód dla osób z niepełnosprawnością? Jak można go zakupić lub przerobić na potrzeby niepełnosprawnego kierowcy, lub pasażera? Czy PFRON oferuje na to dofinansowanie i jakie są dostępne ulgi podatkowe? W najnowszym przewodniku na 2025 rok omawiamy najważniejsze zagadnienia związane z adaptacją samochodu: od kosztorysu, przez formalności, aż po pomoc finansową ze strony państwa.

Nielegalne wyścigi w stolicy zakończyły się nałożeniem mandatów na łączną kwotę blisko 75 tys. zł

Funkcjonariusze stołecznego garnizonu policji przeprowadzili kolejną akcję skierowaną przeciwko osobom biorącym udział w nielegalnych wyścigach samochodowych. W wyniku podjętych działań ujawniono liczne wykroczenia drogowe, za które mundurowi nałożyli aż 185 mandatów karnych. Łączna kwota grzywien wyniosła blisko 75 tysięcy złotych.

Fałszywe prawo jazdy, cudze karty i ciężarówki w fatalnym stanie. Seria szokujących kontroli ITD na Dolnym Śląsku

Wyprzedził go radiowóz ITD. Zjechał na pobocze i… szybko wyjął cudzą kartę kierowcy. Fałszywe dokumenty, sądowe zakazy i ciężarówki z niesprawnymi hamulcami – inspektorzy z Wrocławia nie kryli zaskoczenia skalą nieprawidłowości. Sprawdzamy, co wykazały kontrole drogowe przeprowadzone w lipcu 2025 r.

REKLAMA

Prawo jazdy 2025: kod 01 i mandat 500 zł. Ten błąd może Cię słono kosztować

Masz wpisany kod w prawie jazdy? Nawet jeśli widzisz dobrze i czujesz się pewnie za kierownicą, niewłaściwe użycie okularów lub soczewek może skutkować mandatem i to w wysokości 500 zł. Przepisy są w tej kwestii jednoznaczne. Wyjaśniamy, co oznaczają kody ograniczeń, jak je interpretować i kiedy grozi kara.

Nowy obowiązek dla dzieci na rowerach i hulajnogach – kaski już wkrótce wymagane!

Podczas posiedzenia Krajowej Rady Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego zapadła ważna decyzja dotycząca bezpieczeństwa najmłodszych użytkowników dróg. Uchwała zakłada obowiązek noszenia kasków ochronnych przez dzieci i młodzież do 16. roku życia podczas jazdy rowerem, hulajnogą elektryczną oraz urządzeniami transportu osobistego.

KGP: 112 965 interwencji, 419 wypadków drogowych, 25 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 112 965 interwencji. Byli wzywani do 419 wypadków drogowych.

1500 zł mandatu i 10 punktów karnych za stłuczkę? Jak tego uniknąć? Wystarczy smartfon z aplikacją mObywatel

Kolizja na drodze to stres, mandaty, punkty karne i długie czekanie na patrol. Na szczęście już niedługo w niektórych przypadkach będzie można tego wszystkiego uniknąć. Legalnie, szybko i bez papierologii. Sprawdź, co się zmieni i jak wkrótce będziesz mógł oszczędzić nawet 1500 zł.

REKLAMA

Taniej na stacjach! Już w przyszłym tygodniu kierowcy zatankują wyraźnie taniej – znamy nowe ceny paliw

Nadchodzą spadki cen paliw, które wielu kierowców przyjmie z ulgą. Analitycy portalu e-petrol.pl prognozują wyraźne obniżki cen benzyny 95-oktanowej oraz autogazu, które pojawią się już w nadchodzącym tygodniu. Dobra wiadomość dla wszystkich wybierających się w wakacyjne podróże – będzie taniej przy dystrybutorze.

Prawie ⅓ osób sprzedających używane samochody spotkała się z próbą oszustwa. Na co zwracać uwagę i jak się chronić przed nieuczciwymi praktykami?

Rynek sprzedaży samochodów używanych coraz częściej staje się polem działania oszustów, którzy wykorzystują zaufanie czy determinację sprzedających. Z raportu CARFAX wynika, że w Polsce aż 30 proc. sprzedawców zetknęło się z podejrzanymi zachowaniami, jak próba skopiowania dokumentów pojazdu, czy z kradzieżą samochodu. By zminimalizować prawdopodobieństwo strat, warto stosować odpowiednie środki ostrożności i zasadę ograniczonego zaufania wobec potencjalnych klientów.

REKLAMA