REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Peugeot 508 SW: Potrafi się wyróżnić

Michał Karczewski
Peugeot 508 SW przód fot. Maciej Medyj
Peugeot 508 SW przód fot. Maciej Medyj

REKLAMA

REKLAMA

Nowości rynkowe budzą emocje. Jeśli auto pochodzi z Niemiec - raczej umiarkowane. Jeżeli jednak jest z Francji, nadzieje na innowacje są dużo większe. Aby wyróżnić się z tłumu trzeba dziś mieć styl.

Peugeot 508 zastąpił w ofercie producenta dwa modele: 407 i 607. W efekcie to duże auto, ale wpisujące się w standardy dzisiejszej klasy średniej. Warto pamiętać, że od debiutu 407-ki (2004) klasa ta mocno urosła, dlatego dziś auto segmentu D, zbliżające się drugością do pięciu metrów, nikogo już nie dziwi. Styl 508 nie jest wtórny, co na pewno nie zdarza się obecnie często. Auto wygląda równie dobrze w wersji sedan jak i SW. Ma wyrazisty przód i elegancką linię. Jako kombi jest smukłe i ma ciekawie zaprojektowany tył. Nie ma tu ani śladu przewidywalnych kształtów niektórych niemieckich konkurentów. Tym samym 508 z gracją wpisuje się w gamę modelową Peugeota, mając jednak w sobie więcej zadziorności od innych modeli (nie mówimy o wyjątkowym RCZ). Daje tym samym nadzieję, że właśnie w takim kierunku podąży stylistyka kolejnych aut francuskiego producenta.

REKLAMA

Zobacz też: Test Peugeot 308 CC: francuski kompromis

Wnętrze zachęca do siebie jasnym wykończeniem i potężnym szklanym dachem (z elektryczną roletą). Miejsca jest tu sporo. Zwłaszcza z tyłu widać, że Peugeot chciałby, żeby ten model nawiązywał do większej 607-ki. Z przodu mamy wygodne, komfortowo ukształtowane fotele i dobrą ergonomię kokpitu. Odpowiednia pozycja za kierownicą sprawia, że podróże nie męczą. Producent zastosował kilka ciekawych rozwiązań, między innymi w postaci ukrytych przycisków do sterowania dodatkowym, wysuwanym wyświetlaczem prędkości, znieczulenia ESP lub wyłącznika systemu stop&start. Ten ostatni działa bardzo sprawnie i szybko uruchamia silnik. Jeśli jednak ktoś nie lubi tego typu rozwiązań będzie musiał pamiętać o każdorazowym jego wyłączeniu po uruchomieniu silnika. W kombi ważny jest bagażnik. W 508 SW ma on 612 litrów pojemności oraz funkcjonalny schowek pod podłogą. Są także przytrzymujące drobiazgi gumki na burtach oraz przydatna siatka. Po złożeniu tylnej kanapy przestrzeń bagażowa rośnie do 1358 litrów.

Zobacz też: Test Peugeot 308 SW: SWoboda konfiguracji

Do testu otrzymaliśmy ekologiczną i ekonomiczną wersję 1.6 e-HDi. Co różni tę jednostkę od tradycyjnego HDi? Przede wszystkim obowiązkowy system stop&start. Ma on pomóc uzyskać rekordowo niskie spalanie. Przy pełnym zbiorniku zasięg wynoszący ponad tysiąc kilometrów zupełnie zatem nie dziwi. Osiągi może nie są oszałamiające (przyspieszenie 12,3 s.) jednak coś za coś. W mieście, dzięki wcześnie dostępnemu momentowi obrotowemu (270 Nm od 1750 obrotów), dynamika jest wystarczająca. Poza miastem, przy wyprzedaniu, trzeba jednak uważać. W zamian za gorsze osiągi otrzymujemy średnie spalanie, które w trasie oscyluje wokół 6 litrów, a w mieście nie przekracza 8,5.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Test Peugeot 308: na bogato

REKLAMA

Największym minusem testowanej wersji jest słaba zautomatyzowana skrzynia. Nie pasuje ona do wizerunku nowoczesnego i ogólnie dobrego auta. To rozwiązanie będące czymś pomiędzy wersją manualną, a tradycyjnym automatem (nie ma trybu „P”, a po odpuszczeniu hamulca samochód sam nie zaczyna jechać). Urządzenie wyraźnie zwalnia auto przed każdą zmianą biegu, co powoduje irytujące skoki. Lepiej zatem wybrać zwykłe HDi bez systemu stop&start i z normalnym manualem. Prowadzenie 508 jest zdecydowanie niemieckie. Samochód nie ma w sobie nic z bujających francuzów, jednak na brak komfortu nie można narzekać. Zawieszenie okazuje się sprężyste, ale czuć wyraźną sztywność. Pozwala to szybko i bezpiecznie pokonywać zakręty. W dodatku auto ma bardzo udany układ kierowniczy. Jest precyzyjny i odpowiednio wspomagany. Widać, że Peugeot jest w tej dziedzinie coraz lepszy.

Nowy model francuskiego producenta to kolejne po RCZ-ie udane auto. W dodatku klienci mogą wybierać spośród wielu konfiguracji napędu i wyposażenia. Trzeba też zwrócić uwagę na dobrze skalkulowaną cenę tego modelu. Najtańsze 508 kupimy za 75 800zł (sedan), a po dopłaceniu trzech tysięcy złotych dostaniemy podstawowe kombi. Najtańsza wersja dostępna jest z benzynowym silnikiem 1.6 120KM oraz wyłącznie ze zautomatyzowną skrzynią biegów, której należy unikać. Testowane przez nas SW e-HDi w wyposażeniu Active kosztuje 99 400zł. My polecamy jednak auto zaopatrzone w turbodoładowaną benzynową jednostkę 1.6 THP, która rozwija w tym modelu 156 koni. Silnik ten ma przyjemną charakterystykę i nie pali zbyt dużo. W dodatku skomponowano go z sześciobiegowym manualem. Taka 508-ka SW (Active) to wydatek 90 900zł.


P.S. Zachęcamy do obejrzenia materiału video dotyczącego testowanej 508-ki. Znajdziecie go po prawej stronie tekstu.

Peugeot 508 SW przód i bok fot. Maciej Medyj
Peugeot 508 SW tył i bok fot. Maciej Medyj
Peugeot 508 SW przód fot. Maciej Medyj
Peugeot 508 SW przód i bok fot. Maciej Medyj
Peugeot 508 SW bok fot. Maciej Medyj
Peugeot 508 SW tył fot. Maciej Medyj
Peugeot 508 SW kokpit fot. Maciej Medyj
Peugeot 508 SW fotele przód fot. Maciej Medyj
Peugeot 508 SW kanapa tył fot. Maciej Medyj
Peugeot 508 SW kanapa tył fot. Maciej Medyj
Peugeot 508 SW bagażnik fot. Maciej Medyj
Peugeot 508 SW bagażnik fot. Maciej Medyj
Peugeot 508 SW silnik fot. Maciej Medyj
Peugeot 508 SW zegary fot. Maciej Medyj
Peugeot 508 SW kokpit fot. Maciej Medyj
Peugeot 508 SW przód fot. Maciej Medyj
Peugeot 508 SW tył fot. Maciej Medyj
Peugeot 508 SW bok i przód fot. Maciej Medyj
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Nowa funkcja dla kierowców. Google Maps wprowadza aktualizację

Mapy Google są na bieżąco udoskonalane. Google często wprowadza nowe, przydatne funkcje, w tym wiele udogodnień dla kierowców. Tym razem na użytkowników czekają aż dwie nowości. Na czym polegają te nowe funkcje Google Maps? Dowiesz się z tego artykułu.

Ten dokument będzie mógł mieć już 17-latek. Zaskakująca propozycja ministerstwa

Posiadanie prawa jazdy to dla wielu bardzo ważna kwestia. Możliwość prowadzenia samochodu przynosi wiele korzyści, zarówno w życiu codziennym i zawodowym. Coraz częściej z wybranych kategorii prawa jazdy (takich jak AM czy B1) korzystają już 14- czy 16-latkowie. Ministerstwo Infrastruktury zaproponowało zmiany w dostępie do prawa jazdy kat. B. Czego one dotyczą? Odpowiedź znajdziesz w tym artykule.

KGP: 103 519 interwencji, 401 wypadków drogowych, 35 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała dane z ostatniego tygodnia dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci od poniedziałku do niedzieli przeprowadzili 103 519 interwencji. Od początku tegorocznych wakacji policjanci odnotowali 375 wypadków na drogach ze skutkiem śmiertelnym.

Kierowco, uważaj na to! Nowe przepisy przewidują konfiskatę pojazdu

Ministerstwo Klimatu i Środowiska zaproponowało zaostrzenie kar za wjazd do lasu w miejscach niedozwolonych. Nowe przepisy znacząco zwiększyłyby kary za tego typu wykroczenia. Na co warto uważać, by uniknąć kłopotów i wysokiego mandatu? Kiedy kierowca mógłby stracić pojazd?

REKLAMA

Na drogach pojawią się młodsi kierowcy?

Na drogach pojawią się młodsi kierowcy? Wszystko na to wskazuje, bo ministerstwo infrastruktury poinformowało, że jest już gotowy projekt zmian pozwalający uzyskać prawo jazdy siedemnastolatkom.

Pierwszy przepadek pojazdu. Zapadł prawomocny wyrok

W Skierniewicach zapadł pierwszy w kraju prawomocny wyrok orzekający przepadek pojazdu, którego kierowca miał ponad 1,5 promila alkoholu w organizmie. Chodzi o przepisy, które weszły w życie 14 marca 2024 r. Kierująca miała ponad 2 promile.

Rozszerzenie strefy płatnego parkowania w Warszawie 3 lutego 2025 r.? Radni zadecydują już w najbliższy czwartek

W czwartek, 29 sierpnia warszawscy radni mają zadecydować, czy strefa płatnego parkowania niestrzeżonego w Warszawie zostanie rozszerzona. Zgodnie z projektem ustawy, rozszerzenie granic strefy płatnego parkowania niestrzeżonego ma nastąpić 3 lutego 2025 r. 

QUIZ Dopasuj model do marki samochodu. 12/12 tylko dla fanów motoryzacji
Dopasujesz poprawnie model do marki? Pytania dotyczą także modeli i marek, które już nie są produkowane.

REKLAMA

10 września 2024 r. wielkie zmiany dla kierowców. Chodzi o prawo jazdy

10 września 2024 r. wejdą w życie wielkie zmiany dla kierowców. Chodzi o zatrzymanie prawa jazdy. Czego konkretnie będą dotyczyły zmiany? Jakie rozwiązania wejdą w życie w pierwszej połowie września? Sprawdź szczegóły.

Konfiskata samochodu i mandat za brak OC. Na to muszą uważać kierowcy

Kierowcy muszą uważać na szereg przepisów drogowych. Wysokość mandatów znacząco wzrosła już od 2022 roku. Jednak to nie wszystko. Bowiem w 2024 roku zostały wprowadzone kolejne ważne zmiany. W niektórych sytuacjach sąd może podjąć decyzję o przepadku auta. Na co należy uważać, by nie dopuścić do takiej sytuacji?

REKLAMA