REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Citroen DS3: Anty samochód

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Maciej Medyj
Citroen DS3 przód
Citroen DS3 przód

REKLAMA

REKLAMA

Citroen DS3 reprezentuje sobą, według producenta, styl (a może nie-styl) anty retro. Na stronie internetowej francuskiej firmy ma osobną zakładkę. Nie jest „osobowy”, to „linia DS”. Ma nawet specjalny znaczek.

REKLAMA

Cóż może znaczyć to „anty retro”. Przecież samo oznaczenie „DS” to powrót do lat 50. ubiegłego stulecia, do czasów innowacji, której Citroen był wtedy symbolem. Przełomowy model DS był jak pojazd z innej planety, gdyby był amerykański, zaraz odezwaliby się zwolennicy teorii spiskowej głosząc, że to jego protoplastę ukrywano wcześniej w strefie 51. Ale już wtedy było wiadomo, że ta firma wyznacza trendy w technologii, zupełnie jak Włosi w stylistyce. Stary DS nie był specjalnie piękny. Robił wrażenie, ale niekoniecznie estetyczne. Szokował, jak fontanna Duchampa, ale w kanon się nie wpisywał.

REKLAMA

Natomiast obecnie panuje moda na powrót do rzeczy retro, wskrzesza się legendy motoryzacji w podobnym, choć dalece bardziej nowoczesnym kształcie. A DS3 taki nie jest. Zupełnie nie przypomina niczego, co powstało wcześniej. Nie jest kontynuacją czy naśladowaniem jakiegoś zamierzchłego stylu, jest odrodzeniem ducha innowacji. Przynajmniej z założenia. Przypomina mi się reklama pewnej drukarni z mojej okolicy (jednej z sypialni Warszawy) – „Drogo, brzydko, nieterminowo... ALE BLISKO”. Można to sparafrazować dla DS3 tak – drogi, ciasny, narowisty... ALE INNY.

Zobacz też: Opinie kierowców o Citroenie DS3

Podobno DS3 to szczyt designu, cóż, o gustach się nie dyskutuje, ale jak dla mnie, to nawet jest to coś więcej, niż szczyt. Czyli coś, co już wisi w powietrzu i jest nierzeczywiste. Zarówno z zewnątrz DS3, jak i w jego wnętrzu znajdziemy mnóstwo przeróżnych anty praktycznych elementów. Tak naprawdę nic nowego. Maska to maska, dach to dach, dwukolorowość to już standard, siedzenia, jak siedzenia, wygodne bardzo, to trzeba przyznać, gorzej na tylnej kanapie. Radio, schowki, uchwyty, nawigacja, bagażnik, wszystko na swoim miejscu. Może nie ergonomia, ale nieco bardziej krzykliwa codzienność. Coś, co niestety szybko się może znudzić, a nawet zacząć denerwować. Jest na szczęście spory katalog personalizacji – barw, naklejek, kształtów i akcesoriów. Żeby dobrze stroiło z osobowością właściciela.

Zobacz też: Test Citroen C5: francuski sznyt

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Testowany egzemplarz prócz całego anty retro stylu miał jeszcze sportowy pazur w postaci silnika turbo benzynowego o pojemności 1.6 litra i mocy 150 koni mechanicznych. Jak na małe autko to sporo, ale też design dużo waży i w zasadzie szokujących osiągów to zestawienie nie daje. Owszem, czasami jest dynamicznie, tylko trzeba uważać na turbo dziurę – na szczęście skrzynia ma 6 biegów. Przy ruszaniu z miejsca z gazem w podłodze auto nieco myszkuje po drodze, co jest również zasługą szerokich opon, które jednak najlepiej sprawdzają się w zakrętach. Auto jest jednak mocno nadsterowne, co zdradza tylko dość gwałtowna praca systemu ESP. Chciało by się poszaleć, ale nie bardzo się da. Niektórych nie zadowalają tylko wyścigi spod świateł.

Zobacz też: Citroen C4: jakiego kupić? Poradnik kupującego

DS3 to nie samochód, to styl życia. Można do niego dokupić różne blaszki ozdobne do ubrania, żeby nie tylko na parkingu zdradzać swoje moto-fascynacje. Ten samochód jest wręcz przestylizowany. Przewaga formy nad treścią – oklepany wytrych słowny używany w stosunku do sztuki nowoczesnej. Takie mamy czasy. W temacie treści niewiele więcej się da powiedzieć, jeśli cokolwiek, to tylko z zakresu fizyki teoretycznej, bo jeśli chodzi o konwenanse, to i tak doszliśmy już za daleko. Testowana wersja to wydatek 90 tysięcy złotych, więc osobiście wolałbym dopłacić i nabyć na przykład Megane RS.

Citroen DS3 bok
Citroen DS3 przód
Citroen DS3 tył
Citroen DS3 wnętrze
Citroen DS3 fotele przód
Citroen DS3 fotele tył
Citroen DS3 wnętrze przód
Citroen DS3 bagaznik
Citroen DS3 silnik
Citroen DS3 bok i przód
Citroen DS3 bok
Citroen DS3 tył
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jazda na rowerze staje się ulubionym sportem Polaków

Jazda na rowerze z każdym rokiem zyskuje na popularności. Kolarstwo uchodzi za ulubioną aktywność fizyczną Polaków. Rodacy nie zadowalają się już zwykłym "góralem". Ci, którzy planują w najbliższym czasie zaopatrzyć się w dwa kołka kupują kolejny rower albo wymieniają na lepszy.

Koniec bezkarności rowerzystów i użytkowników hulajnóg! Czas na tablice rejestracyjne i wyższe mandaty

Ze statystyk policyjnych wynika, że rowerzyści są drugą, po kierowcach, grupą sprawców wypadków drogowych. Tymczasem, aby poruszać się po drodze rowerem nie trzeba mieć żadnych uprawnień (po osiągnięciu pełnoletności). Jak można poprawić bezpieczeństwo na drogach?

KGP: 109 332 interwencji, 291 wypadków drogowych, 12 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Oto najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend opublikowane przez Komendę Główną Policji. Policjanci podsumowali także zdarzenia z minionego tygodnia.

19-letni motocyklista bez uprawnień potrącił policjanta i zbiegł

19-nastolatek z Międzyrzecza (Lubuskie) stanie przed sądem za zarzut spowodowania wypadku, niezatrzymanie się do kontroli i ucieczkę z miejsca wypadku.

REKLAMA

Nowe przepisy fotoradarowe: Właściciel pojazdu jako kozioł ofiarny?

Ustawodawca szykuje kolejną rewolucję w przepisach drogowych. Tym razem uderzy ona nie tylko w kierowców łamiących przepisy, ale także w właścicieli pojazdów, którzy nie wskażą osoby prowadzącej pojazd w chwili popełnienia wykroczenia. Jeśli fotoradar uchwyci pojazd przekraczający prędkość, a właściciel odmówi podania danych kierowcy, nie tylko zapłaci karę, ale również straci dowód rejestracyjny swojego samochodu.

Pijany senior uciekał przed policją po polach uprawnych. Auto dachowało

72-latek jechał bez zapiętych pasów, więc policja chciała zatrzymać go do kontroli. Rzucił się w pościg, który zakończył się dachowaniem. Okazało się, że jest pijany.

Otrzymałeś wiadomość ws. zaległych płatności w e-TOLL? KAS ostrzega przed oszustami

Krajowa Administracja Skarbowa w przesłanym we wtorek, 25 marca 2025 r. komunikacie prasowym ostrzega przed oszustami wysyłającymi fałszywe wiadomości w sprawie zaległych płatności w e-TOLL. Publikujemy przykładową fałszywą wiadomość.

Już nie tylko diesel czy benzyna. I nawet nie zawsze samochód. Jak Polacy wybierają środek transportu?

W dzisiejszych czasach wybór środka transportu to nie tylko decyzja między samochodem z silnikiem benzynowym a dieslem. Możliwości jest więcej, a kierowcy mają różne oczekiwania. Jak Polacy wybierają codzienny środek lokomocji?

REKLAMA

KGP: 93 352 interwencji, 312 wypadków drogowych, 17 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 93 352 interwencji. Byli wzywani do 312 wypadków drogowych.

Mandat za przeładowaną ciężarówkę, a zaniżona waga w CMR. Kto za to ponosi odpowiedzialność?

Przeładowanie pojazdu w transporcie drogowym to częsty problem, który może prowadzić do poważnych konsekwencji prawnych i finansowych, w tym mandatów nałożonych na przewoźnika. W sytuacjach, gdy błędne dane o wadze towaru zostały przekazane przez spedytora lub nadawcę towaru, pojawia się pytanie o podział odpowiedzialności między przewoźnika a spedytora czy nadawcę. Najczęściej problem dotyczy mandatów zagranicznych, dlatego kluczowe znaczenie w tej kwestii mają przepisy Konwencji o umowie międzynarodowego przewozu drogowego towarów (CMR).

REKLAMA