REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Hondy Accord Type S: Zmienić przyzwyczajenia

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Michał Karczewski
Honda Accord Type S - przód
Honda Accord Type S - przód

REKLAMA

REKLAMA

Sedanom klasy średniej stawia się coraz większe wymagania. Mają byc eleganckie, reprezentacyjne i miec przestronne wnętrze. A już na pewno nie zaszkodzi, jeśli mają też nieco sportową duszę.

Accord to obok Civica najlepiej rozpoznawalny model Hondy. W dodatku każda jego generacja spotyka się z dobrym przyjęciem i jest chętnie kupowana w wielu krajach. W Polsce ten model zdobywa również wysokie noty w ankietach dotyczących zadowolenia klientów. Najnowsza generacja Accorda wpisuje się swoim designem w to czego oczekujemy od Hondy klasy średniej. Jest sedanem o klasycznym wyglądzie. Autem dużym, o lekko sportowym charakterze - jeszcze bardziej podkreślonym w testowanej przez nas wersji Type S. W tej wersji zaopatrzono je w spojlery (przedni i boczne) oraz zmieniony tylny zderzak. Do tego znakomicie wyglądające 18-calowe alufelgi i najważniejsze – perłowy biały lakier, który na żywo robi znakomite wrażenie. Ogólnie wygląd Accorda należy ocenić bardzo wysoko. To jedno z najładniejszych aut w klasie.

REKLAMA

Zobacz też: Opinie kierowców o Hondzie Accord

REKLAMA

Wnętrze zaskakuje przede wszystkim przestronnością. Auto jest naprawdę szerokie, dlatego w przedniej części kabiny kierowca i pasażer siedzą na tyle daleko od siebie, że nie ma mowy o trącaniu się łokciami. W dodatku oboje zagłębieni są w znakomite, obszerne fotele, które obejmują ciało w taki sposób, że nawet wielogodzinna jazda nie powoduje bólu pleców i zmęczenia, a w dodatku są przyjemnie, delikatnie podgrzewane. Dobra ergonomia kokpitu Accorda idzie w parze z ładnymi materiałami (wykończenie konsoli centralnej wykonano z matowego plastiku) i porządnym spasowaniem poszczególnych elementów. W aucie można również usiąść naprawdę nisko, co spodoba się kierowcom lubiącym dynamiczną jazdę i pasuje do charakteru auta. Kierownica zaopatrzona została w potężną ilość przycisków. Ich obsługa jest jednak intuicyjna i nie sprawia problemów.

Takie auto znakomicie nadaje się na długie podróże. Z tyłu miejsca na nogi nie powinno zabraknąć, więc biorąc pod uwagę szerokość auta mogą tam jechać trzy osoby lub dwie, ale opierając łokcie o wygodny podłokietnik. Testowany egzemplarz zaopatrzony został w zestaw audio Premium Sound System. Dobrze zrealizowana płyta pozwala docenić jego zalety. Brzmienie jest czyste, a scena poprawnie ustawiona. Zestaw ma również 6-cio dyskową zmieniarkę. Bardzo pozytywnego obrazu wnętrza dopełnia duża liczba schowków. Część z nich jest zamykana. Nie brakuje miejsca na napoje ani półki na telefon komórkowy. Zegary są eleganckie, duże i czytelne, a na plus trzeba jeszcze zaliczyć umiejscowienie hamulca ręcznego tuż obok drążka zmiany biegów. To wygodne rozwiązanie. Bagażnik Accorda w wersji sedan ma 467 litrów. Pojemności. Jego kształt nie jest regularny ale funkcjonalność podnosi składana i dzielona kanapa. Pod podłogą kryje się pełnowymiarowe koło zapasowe.

Zobacz też: Test Honda Accord

Dalszy ciąg materiału pod wideo

REKLAMA

Pod maską testowanego auta pracuje wielokrotnie już opisywana, samodzielna konstrukcja Hondy. Jego to dieslowski motor o pojemności 2.2 z tym, że w wersji Type S jego moc została zwiększona ze 150 do 180 koni. Każdy, kto ma wyrobione przyzwyczajenia z jazdy dieslem po przesiadce do Accorda będzie musiał je zmienić. Zastosowany silnik ma bowiem charakterystykę pracy znacznie bardziej zbliżoną do jednostek benzynowych, niż wysokoprężnych. Ożywia się na wyższych obrotach i ciągnie niemal do odcięcia, które następuje przy pięciu tysiącach obrotów.

Wszystkim tym, którzy wolą silniki benzynowe taki sposób oddawania mocy zdecydowanie się spodoba. W dodatku silnik legitymuje się niskim spalaniem. W dynamicznie pokonywanej trasie wystarczy mu poniżej 8 litrów, a w mieście 10. Biorąc pod uwagę gabaryty auta oraz charakter skłaniający do mocniejszego deptania pedału gazu, to dobry wynik. Do przeniesienia napędu użyto sześciobiegowej, manualnej skrzyni o sześciu przełożeniach. Jej niewielki lewarek jest umieszczony wysoko i ma krotki skok. Wykończono go ponadto metalem, przez co w zimne poranki skutecznie mrozi prawą dłoń. Jedynym zarzutem, jaki można wystosować do jednostki napędowej jest fakt, że w takiej wersji powinna ona mieć bardzie rasowe brzmienie wydechu.

Zobacz też: Honda Accord Coupe Concept

Auto prowadzi się znakomicie, głównie za sprawą świetnego układu kierowniczego, który szybko reaguje na polecenia kierowcy. W dodatku charakteryzuje się dużą precyzją oraz tym, że nie jest przesadnie mocno wspomagany. Jeśli dodamy do tego zawieszenie, które zestrojono sztywno (do tego opony 235/45) - mamy pełny obraz znakomicie prowadzącego się auta o sportowym charakterze. Jeśli ktoś oczekuje bujającej limuzyny, to nie ten adres. Jeśli zaś liczy na pewne prowadzenie na prostej i wręcz zaskakujące klejenie się auta do drogi w zakręcie - będzie zadowolony. Zastosowany w tym aucie system kontroli trakcji nie ma wiele pracy, a jeśli już interweniuje to robi to w sposób bardzo delikatny. W Accordzie podobało nam się jeszcze sportowe zestrojenie ABS-u. Włącza się maksymalnie późno i przy dynamicznej jeździe nie psuje zabawy nerwowym biciem w pedał.

Na koniec jeszcze dwa słowa o kosztach. Za Accorda z mocniejszym dieslem i sportowym pakietem Type S zapłacimy około 136 tysięcy. W zamian dostaniemy duże auto, idealne na dalekie trasy. Ponadto nie mające istotnych mankamentów, które denerwowałyby kierowcę lub pasażerów. Testowane auto wyposażono niemal kompletnie. Brakowało jedynie nawigacji i czujników cofania, ale po tygodniowej jeździe tym dużym autem okazało się, że bez tych ostatnich z powodzeniem można się obejść.

Honda Accord Type S - prawy przód
Honda Accord Type S - lewa strona
Honda Accord Type S - przód
Honda Accord Type S - kokpit
Honda Accord Type S - fotel kierowcy
Honda Accord Type S - podłokietnik na tylnej kanapie
Honda Accord Type S - bagażnik
Honda Accord Type S - pojemność bagażnika
Honda Accord Type S
Honda Accord Type S - tylna kanapa
Honda Accord Type S - deska rozdzielcza
Honda Accord Type S - widok deski rozdzielczej
Honda Accord Type S - silnik
Honda Accord Type S - lewy tył
Honda Accord Type S - przednia część samochodu
Honda Accord Type S
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jazda na rowerze staje się ulubionym sportem Polaków

Jazda na rowerze z każdym rokiem zyskuje na popularności. Kolarstwo uchodzi za ulubioną aktywność fizyczną Polaków. Rodacy nie zadowalają się już zwykłym "góralem". Ci, którzy planują w najbliższym czasie zaopatrzyć się w dwa kołka kupują kolejny rower albo wymieniają na lepszy.

Koniec bezkarności rowerzystów i użytkowników hulajnóg! Czas na tablice rejestracyjne i wyższe mandaty

Ze statystyk policyjnych wynika, że rowerzyści są drugą, po kierowcach, grupą sprawców wypadków drogowych. Tymczasem, aby poruszać się po drodze rowerem nie trzeba mieć żadnych uprawnień (po osiągnięciu pełnoletności). Jak można poprawić bezpieczeństwo na drogach?

KGP: 109 332 interwencji, 291 wypadków drogowych, 12 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Oto najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend opublikowane przez Komendę Główną Policji. Policjanci podsumowali także zdarzenia z minionego tygodnia.

19-letni motocyklista bez uprawnień potrącił policjanta i zbiegł

19-nastolatek z Międzyrzecza (Lubuskie) stanie przed sądem za zarzut spowodowania wypadku, niezatrzymanie się do kontroli i ucieczkę z miejsca wypadku.

REKLAMA

Nowe przepisy fotoradarowe: Właściciel pojazdu jako kozioł ofiarny?

Ustawodawca szykuje kolejną rewolucję w przepisach drogowych. Tym razem uderzy ona nie tylko w kierowców łamiących przepisy, ale także w właścicieli pojazdów, którzy nie wskażą osoby prowadzącej pojazd w chwili popełnienia wykroczenia. Jeśli fotoradar uchwyci pojazd przekraczający prędkość, a właściciel odmówi podania danych kierowcy, nie tylko zapłaci karę, ale również straci dowód rejestracyjny swojego samochodu.

Pijany senior uciekał przed policją po polach uprawnych. Auto dachowało

72-latek jechał bez zapiętych pasów, więc policja chciała zatrzymać go do kontroli. Rzucił się w pościg, który zakończył się dachowaniem. Okazało się, że jest pijany.

Otrzymałeś wiadomość ws. zaległych płatności w e-TOLL? KAS ostrzega przed oszustami

Krajowa Administracja Skarbowa w przesłanym we wtorek, 25 marca 2025 r. komunikacie prasowym ostrzega przed oszustami wysyłającymi fałszywe wiadomości w sprawie zaległych płatności w e-TOLL. Publikujemy przykładową fałszywą wiadomość.

Już nie tylko diesel czy benzyna. I nawet nie zawsze samochód. Jak Polacy wybierają środek transportu?

W dzisiejszych czasach wybór środka transportu to nie tylko decyzja między samochodem z silnikiem benzynowym a dieslem. Możliwości jest więcej, a kierowcy mają różne oczekiwania. Jak Polacy wybierają codzienny środek lokomocji?

REKLAMA

KGP: 93 352 interwencji, 312 wypadków drogowych, 17 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 93 352 interwencji. Byli wzywani do 312 wypadków drogowych.

Mandat za przeładowaną ciężarówkę, a zaniżona waga w CMR. Kto za to ponosi odpowiedzialność?

Przeładowanie pojazdu w transporcie drogowym to częsty problem, który może prowadzić do poważnych konsekwencji prawnych i finansowych, w tym mandatów nałożonych na przewoźnika. W sytuacjach, gdy błędne dane o wadze towaru zostały przekazane przez spedytora lub nadawcę towaru, pojawia się pytanie o podział odpowiedzialności między przewoźnika a spedytora czy nadawcę. Najczęściej problem dotyczy mandatów zagranicznych, dlatego kluczowe znaczenie w tej kwestii mają przepisy Konwencji o umowie międzynarodowego przewozu drogowego towarów (CMR).

REKLAMA