REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Hondy Accord Type S: Zmienić przyzwyczajenia

Michał Karczewski
Honda Accord Type S - przód
Honda Accord Type S - przód

REKLAMA

REKLAMA

Sedanom klasy średniej stawia się coraz większe wymagania. Mają byc eleganckie, reprezentacyjne i miec przestronne wnętrze. A już na pewno nie zaszkodzi, jeśli mają też nieco sportową duszę.

Accord to obok Civica najlepiej rozpoznawalny model Hondy. W dodatku każda jego generacja spotyka się z dobrym przyjęciem i jest chętnie kupowana w wielu krajach. W Polsce ten model zdobywa również wysokie noty w ankietach dotyczących zadowolenia klientów. Najnowsza generacja Accorda wpisuje się swoim designem w to czego oczekujemy od Hondy klasy średniej. Jest sedanem o klasycznym wyglądzie. Autem dużym, o lekko sportowym charakterze - jeszcze bardziej podkreślonym w testowanej przez nas wersji Type S. W tej wersji zaopatrzono je w spojlery (przedni i boczne) oraz zmieniony tylny zderzak. Do tego znakomicie wyglądające 18-calowe alufelgi i najważniejsze – perłowy biały lakier, który na żywo robi znakomite wrażenie. Ogólnie wygląd Accorda należy ocenić bardzo wysoko. To jedno z najładniejszych aut w klasie.

REKLAMA

REKLAMA

Zobacz też: Opinie kierowców o Hondzie Accord

Wnętrze zaskakuje przede wszystkim przestronnością. Auto jest naprawdę szerokie, dlatego w przedniej części kabiny kierowca i pasażer siedzą na tyle daleko od siebie, że nie ma mowy o trącaniu się łokciami. W dodatku oboje zagłębieni są w znakomite, obszerne fotele, które obejmują ciało w taki sposób, że nawet wielogodzinna jazda nie powoduje bólu pleców i zmęczenia, a w dodatku są przyjemnie, delikatnie podgrzewane. Dobra ergonomia kokpitu Accorda idzie w parze z ładnymi materiałami (wykończenie konsoli centralnej wykonano z matowego plastiku) i porządnym spasowaniem poszczególnych elementów. W aucie można również usiąść naprawdę nisko, co spodoba się kierowcom lubiącym dynamiczną jazdę i pasuje do charakteru auta. Kierownica zaopatrzona została w potężną ilość przycisków. Ich obsługa jest jednak intuicyjna i nie sprawia problemów.

Takie auto znakomicie nadaje się na długie podróże. Z tyłu miejsca na nogi nie powinno zabraknąć, więc biorąc pod uwagę szerokość auta mogą tam jechać trzy osoby lub dwie, ale opierając łokcie o wygodny podłokietnik. Testowany egzemplarz zaopatrzony został w zestaw audio Premium Sound System. Dobrze zrealizowana płyta pozwala docenić jego zalety. Brzmienie jest czyste, a scena poprawnie ustawiona. Zestaw ma również 6-cio dyskową zmieniarkę. Bardzo pozytywnego obrazu wnętrza dopełnia duża liczba schowków. Część z nich jest zamykana. Nie brakuje miejsca na napoje ani półki na telefon komórkowy. Zegary są eleganckie, duże i czytelne, a na plus trzeba jeszcze zaliczyć umiejscowienie hamulca ręcznego tuż obok drążka zmiany biegów. To wygodne rozwiązanie. Bagażnik Accorda w wersji sedan ma 467 litrów. Pojemności. Jego kształt nie jest regularny ale funkcjonalność podnosi składana i dzielona kanapa. Pod podłogą kryje się pełnowymiarowe koło zapasowe.

REKLAMA

Zobacz też: Test Honda Accord

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Pod maską testowanego auta pracuje wielokrotnie już opisywana, samodzielna konstrukcja Hondy. Jego to dieslowski motor o pojemności 2.2 z tym, że w wersji Type S jego moc została zwiększona ze 150 do 180 koni. Każdy, kto ma wyrobione przyzwyczajenia z jazdy dieslem po przesiadce do Accorda będzie musiał je zmienić. Zastosowany silnik ma bowiem charakterystykę pracy znacznie bardziej zbliżoną do jednostek benzynowych, niż wysokoprężnych. Ożywia się na wyższych obrotach i ciągnie niemal do odcięcia, które następuje przy pięciu tysiącach obrotów.

Wszystkim tym, którzy wolą silniki benzynowe taki sposób oddawania mocy zdecydowanie się spodoba. W dodatku silnik legitymuje się niskim spalaniem. W dynamicznie pokonywanej trasie wystarczy mu poniżej 8 litrów, a w mieście 10. Biorąc pod uwagę gabaryty auta oraz charakter skłaniający do mocniejszego deptania pedału gazu, to dobry wynik. Do przeniesienia napędu użyto sześciobiegowej, manualnej skrzyni o sześciu przełożeniach. Jej niewielki lewarek jest umieszczony wysoko i ma krotki skok. Wykończono go ponadto metalem, przez co w zimne poranki skutecznie mrozi prawą dłoń. Jedynym zarzutem, jaki można wystosować do jednostki napędowej jest fakt, że w takiej wersji powinna ona mieć bardzie rasowe brzmienie wydechu.

Zobacz też: Honda Accord Coupe Concept

Auto prowadzi się znakomicie, głównie za sprawą świetnego układu kierowniczego, który szybko reaguje na polecenia kierowcy. W dodatku charakteryzuje się dużą precyzją oraz tym, że nie jest przesadnie mocno wspomagany. Jeśli dodamy do tego zawieszenie, które zestrojono sztywno (do tego opony 235/45) - mamy pełny obraz znakomicie prowadzącego się auta o sportowym charakterze. Jeśli ktoś oczekuje bujającej limuzyny, to nie ten adres. Jeśli zaś liczy na pewne prowadzenie na prostej i wręcz zaskakujące klejenie się auta do drogi w zakręcie - będzie zadowolony. Zastosowany w tym aucie system kontroli trakcji nie ma wiele pracy, a jeśli już interweniuje to robi to w sposób bardzo delikatny. W Accordzie podobało nam się jeszcze sportowe zestrojenie ABS-u. Włącza się maksymalnie późno i przy dynamicznej jeździe nie psuje zabawy nerwowym biciem w pedał.

Na koniec jeszcze dwa słowa o kosztach. Za Accorda z mocniejszym dieslem i sportowym pakietem Type S zapłacimy około 136 tysięcy. W zamian dostaniemy duże auto, idealne na dalekie trasy. Ponadto nie mające istotnych mankamentów, które denerwowałyby kierowcę lub pasażerów. Testowane auto wyposażono niemal kompletnie. Brakowało jedynie nawigacji i czujników cofania, ale po tygodniowej jeździe tym dużym autem okazało się, że bez tych ostatnich z powodzeniem można się obejść.

Honda Accord Type S - prawy przód
Honda Accord Type S - lewa strona
Honda Accord Type S - przód
Honda Accord Type S - kokpit
Honda Accord Type S - fotel kierowcy
Honda Accord Type S - podłokietnik na tylnej kanapie
Honda Accord Type S - bagażnik
Honda Accord Type S - pojemność bagażnika
Honda Accord Type S
Honda Accord Type S - tylna kanapa
Honda Accord Type S - deska rozdzielcza
Honda Accord Type S - widok deski rozdzielczej
Honda Accord Type S - silnik
Honda Accord Type S - lewy tył
Honda Accord Type S - przednia część samochodu
Honda Accord Type S
Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Jazda na letnich oponach zimą. Grozi nawet 3000 zł i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego

W Polsce nie ma obowiązku jazdy na zimówkach, ale istnieje zakaz jazdy na letnich oponach w warunkach zimowych. Policja może nałożyć nawet 3000 zł mandatu, zatrzymać dowód rejestracyjny i zakazać dalszej jazdy. Ubezpieczyciel po kolizji może też uznać to za rażące niedbalstwo i żądać zwrotu części wypłaty. Sprawdź, kiedy ryzyko jest największe i jak łatwo wpaść w kłopoty.

Zimowanie motocykla - jak zabezpieczyć jednoślad na zimę, aby odpalił wiosną i uniknąć wydatków?

Koniec sezonu motocyklowego to czas na odpowiednie przygotowanie maszyny do kilkumiesięcznego postoju. Złe zimowanie motocykla może skutkować poważnymi problemami technicznymi wiosną – od wyładowanego akumulatora, przez zardzewiałe tarcze hamulcowe, aż po uszkodzony silnik. Sprawdź, jak profesjonalnie przygotować swój jednoślad do zimy, unikając powszechnych mitów i błędów, które mogą kosztować Cię sporo pieniędzy.

Mandat do 3000 zł za jazdę na letnich oponach w warunkach zimowych i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego. Bo to zagrożenie dla bezpieczeństwa ruchu

Czasem można usłyszeć opinię, że w naszym kraju nie ma obowiązku jazdy na oponach zimowych. Ale jest zakaz jazdy na oponach letnich w warunkach zimowych. Wynika on z przepisów ogólnych kodeksu drogowego oraz kodeksu wykroczeń. I podobnie, jak np. za rzucanie pizzą w innych uczestników ruchu można dostać mandat – chociaż też nie jest to wymienione szczegółowo w przepisach. Część kierowców bagatelizuje znaczenie właściwego stanu technicznego samochodu w tym opon, nie zdając sobie sprawy z poważnych konsekwencji, także prawnych, takiego zaniedbania. Polskie prawo nakłada na właścicieli pojazdów obowiązek utrzymania ich w należytym stanie technicznym, a opony jako jedyny punkt styku samochodu z drogą także podlegają kilku przepisom. Niedostosowanie pojazdu do warunków drogowych może skutkować mandatem lub grzywną sięgającą nawet 3000 złotych, zatrzymaniem dowodu rejestracyjnego, a w skrajnych przypadkach zakazem dalszej jazdy.

Yanosik z rekordowymi wynikami. Spółka zwiększa przychody i zapowiada ekspansję zagraniczną w 2026 roku

Yanosik zakończy 2025 rok z wyższymi przychodami niż w rekordowym 2024 r., zapowiada prezes Adam Tychmanowicz. Po trzech kwartałach spółka osiągnęła 44,2 mln zł przychodów i niemal podwoiła zysk netto. Rośnie liczba użytkowników aplikacji, a spółka rozwija marketplace, urządzenia Yanbox i usługi telemetryczne. W 2026 roku Yanosik planuje śmielsze wejście na rynki zagraniczne.

REKLAMA

ARiMR: od 1 grudnia 2025 r. można składać wnioski o 3 tys. zł na wymianę tachografów. Decyduje kolejność zgłoszeń

ARiMR: od 1 grudnia 2025 r. można składać wnioski o 3 tys. zł na wymianę tachografów. To pomoc de minimis finansowana z KPO. Przyjmowanie wniosków rozpocznie się o godz. 10:00. Do kiedy można je składać? Nie warto jednak czekać, ponieważ o przyznaniu pomocy decyduje kolejność zgłoszeń.

Tymczasowe tablice rejestracyjne – jak je wyrobić, ile kosztują i kiedy są potrzebne?

Tymczasowe tablice rejestracyjne, popularne czerwone blachy, coraz częściej ratują kierowców w sytuacjach, gdy samochód nie może jeszcze dostać stałych numerów. Potrzebujesz ich do przejazdu na przegląd, po zgubieniu tablic albo po zakupie auta z zagranicy. Wyjaśniamy, jak je wyrobić, ile zapłacisz i w jakich sytuacjach warto z nich skorzystać, żeby uniknąć mandatu.

Warszawa wprowadza nowe zasady w komunikacji miejskiej. Koniec leżenia na siedzeniach i blokowania miejsc

Warszawa zaostrza zasady w komunikacji miejskiej. Koniec z zajmowaniem kilku miejsc naraz, kładzeniem się na siedzeniach i traktowaniem fotela obok jak półki na plecak. Rada Miasta wprowadza nowe przepisy, a kontrolerzy dostaną realne narzędzia do reagowania na takie zachowania. Pasażer, który zablokuje miejsce lub podróżuje w pozycji półleżącej, może zostać wyproszony z pojazdu.

Jak przygotować samochód na zimę: sprawdzone porady na śnieg, mróz i sól na drogach

Zima to najtrudniejszy czas dla samochodu: niskie temperatury, śliskie drogi, wszechobecna sól i błoto pośniegowe przyspieszają zużycie podzespołów i sprzyjają awariom. Odpowiednie przygotowanie auta do jazdy zimą znacząco zwiększa bezpieczeństwo i komfort oraz pozwala uniknąć kosztownych napraw. Sprawdź, o co zadbać, zanim spadnie pierwszy śnieg.

REKLAMA

Tankujesz na zapas? Przekroczenie tego limitu to proszenie się o 2000 zł mandatu

Okresowe prognozy o wzrostach cen paliw dyktowane sytuacją na rynkach paliwowych lub kuszące promocje na stacjach skłaniają kierowców do robienia zapasów. Napełnianie kanistrów i przewożenie ich w bagażniku to powszechna praktyka, jednak wielu z nas zapomina, że benzyna i olej napędowy to towary niebezpieczne. Ich transport regulują surowe przepisy, a niewiedza w tym zakresie nie zwalnia z odpowiedzialności. Przekroczenie dozwolonych limitów lub użycie niewłaściwych pojemników może skończyć się karą finansową, która wielokrotnie przewyższy oszczędności wynikające z taniego tankowania.

Sebastian M. robił chip tuning. Właściciele firmy zwiększającej osiągi jego samochodu zeznawali przed sądem

Sebastiana M. spowodował wypadek 16 września 2023 r. na autostradzie A1. Zginęła 3-osobowa rodzina. W jego bmw 850i o ok. 20 procent zwiększono moc silnika oraz dezaktywowano organicznie maksymalnej prędkości. Auto jechało co najmniej 315 km/h.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA