REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Honda Accord: jaką wybrać? Poradnik kupującego

Subskrybuj nas na Youtube
Hona Accord Tourer Fot. Moto.wieszjak.pl
Hona Accord Tourer Fot. Moto.wieszjak.pl

REKLAMA

REKLAMA


Honda Accord ósmej generacji nie daje zbyt dużo możliwości konfiguracji. Dwie wersje nadwoziowe, 4 silniki (w kombi tylko trzy) i cztery (dla kombi dwie) wersje wyposażeniowe to niewiele. Jest to jednak typowe w przypadku aut produkowanych w Japonii.

Wersje nadwoziowe:

sedan – bardzo atrakcyjne wizualnie, przestronne nadwozie. Wersja sedan jest tylko półtora centymetra krótsza niż kombi i co ciekawe jej przestrzeń bagażowa jest aż o 70 litrów większa niż w przypadku Tourera. Czterodrzwiowa wersja Accorda oferuje też więcej możliwości konfiguracyjnych. Ceny od 100 400 zł.

REKLAMA

REKLAMA

kombi – pomimo bardzo atrakcyjnego wyglądu przegrywa z sedanem zarówno pod względem designu jak i funkcjonalności. Na dodatek jest 6 000 złotych droższy. Rozczarowująco mały bagażnik stawia pod znakiem zapytania sens zakupu tej wersji. Brakuje podstawowego wariantu wyposażeniowego, co powoduje, że krąg potencjalnych nabywców będzie jeszcze mniejszy (ze względu na wysoką cenę). Naszym zdaniem - tylko dla miłośników sportowych kombi. Ceny od 110 600 zł

Zobacz również: Opinie kierowców o Honda Accord

Co wybrać?

REKLAMA

Czy kierujesz się sercem czy rozumem - zdecydowanie wybierz 4-drzwiowego sedana.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Silniki:

Benzynowe:

2,0 i-VTEC 156 KM – podstawowy silnik benzynowy. Bez polotu na niskich obrotach, po przekroczeniu 4000 obr. / min - zapewnia wystarczającą dynamikę. Nawet przy mocnym operowaniu pedałem gazu zadowoli się rozsądną ilością paliwa – przy ekonomicznej jeździe pali mniej niż deklaruje producent. Ceny od 100 400 złotych.

2,4 i-VTEC 201 KM – mocniejsza jednostka benzynowa. Podobnie jak dwulitrowy silnik lubi wysokie obroty. Chociaż spalanie jest zdecydowanie wyższe (około 25 %) przyjemność z jazdy w pełni to rekompensuje. To co zniechęca to za duża różnica w cenie w stosunku do wersji bazowej. Żeby cieszyć się 200-konnym silnikiem musisz wyłożyć 137 900 zł.

Zobacz również: Test Volvo S60 D3: kuracja odmładzająca

Diesle:

2,2 i-DTEC 150 KM – bazowy model silnika wysokoprężnego (w kombi jedyny dostępny). Osiągi zbliżone do słabszego silnika benzynowego (gorszy sprint do setki, lesza dynamika na niskich obrotach). Można zaoszczędzić na paliwie, ale różnica w kosztach zakupu jest za duża (ponad 18 tysięcy drożej od 156-konnego „benzyniaka”). Cena od 122 800 zł.

2,0 i-DTEC 180 KM – silnik dostępny tylko w wersji sedan Type-S. Wydaje się ciekawszy od 201-konnej jednostki benzynowej (a kosztuje tyle samo). Co prawda sprint do setki zajmuje ponad pół sekundy więcej, ale auto nadrabia to większą elastycznością na poszczególnych biegach. Dodatkowo poziom spalania jest satysfakcjonujący. Cena od 137 900 zł.

Co wybrać?

Dysponując większym budżetem wybrałbym wersję 2,0 i-DTEC, którą można wykorzystywać zarówno do ostrzejszej jazdy jak i do spokojnego krążenia po ulicach miast. Jednak bardziej rozsądnym wyborem jest 156-konny „benzyniaka”.

Wyposażenie

Comfort – podstawowa wersja wyposażenia dostępna jedynie w sedanie z najsłabszym silnikiem benzynowym. Nie jest to jednak wersja uboga. W jej skład wchodzi m.in: sześć poduszek powietrznych, ABS, EBD, ASR, kontrola trakcji, dwustrefowa, automatyczna klimatyzacja, elektrycznie regulowane szyby i lusterka, odtwarzacz CD oraz 16-calowe felgi aluminiowe. Ten poziom wyposażenia zaspokoi potrzeby większości kierowców. Jego największą wadą jest ograniczona dostępność. Cena od 100 400 zł

Elegance – za 4 200 zł więcej (w stosunku do wersji Comfort) dostaniemy czujniki zmierzchu i deszczu, tempomat, 17-calowe alufelgi, podgrzewane fotele, przyciemniane lusterko wsteczne, obszytą skórą kierownicę i lewarek skrzyni biegów oraz autoalarm. Niby można obie bez tego poradzić ale cena za ten pakiet jest bardzo atrakcyjna.

Executive – dopłacając kolejne 7 100 zł (do Elegance) otrzymujemy elektrycznie regulowany szyberdach, reflektory ksenonowe ze spryskiwaczami, czujniki parkowania, klimatyzowany schowek w podłokietniku, zmieniarkę CD, system nagłośnienia Premium (z subwooferem) oraz bezprzewodowy system obsługi telefonu. Dużo gadżetów za dobrą cenę.

Type S – wersja wyposażeniowa dla najmocniejszych silników w sedanie. Obejmuje wyposażenie wersji Executive (bez szyberdachu, elektrycznej regulacji fotela i czujników zmierzchu/deszczu) plus pakiet stylistyczny Type S, 18-calowe felgi aluminiowe, materiałowo-skórzaną tapicerkę, aluminiowe pedały i drążek zmiany biegów. By cieszyć się tym pakietem musimy wydać 137 900 zł.

Co wybrać?

W przypadku Hondy Accord wybrałbym wersję Elegance – posiada ona wszystko co niezbędne w aucie klasy średniej i ma dobrze skalkulowaną cenę.

Optymalny wybór

Polecam: Honda Accord 2,0 i-VTEC 156 KM (sedan 4 dr) w wersji Elegance z manualną skrzynią biegów. Cena takiego auta to 104 600 zł. Jeżeli lubisz sportowe wrażenia i nie przeraża Cię cena blisko 140 000 zł za auto średniej klasy zastanów się nad Type S z dieslem.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
3 tys. zł kary za letnie opony zimą. Kiedy zmieniamy opony na zimę? Jakie opony zimowe wybrać [Poradnik]

Za letnie opony można otrzymać mandat w wysokości do 3 tys. zł. Kiedy zmieniamy opony? Czy można założyć opony zimowe już w połowie października? Jak wybrać porządne opony na zimę? Oto poradnik i testy opon.

KGP: 109 958 interwencji, 398 wypadków drogowych, 25 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 109 958 interwencji. Byli wzywani do 398 wypadków drogowych.

Duże zmiany w naszEauto – co dalej z programem dofinasowania pojazdów elektrycznych?

Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej nie ogłosił jeszcze wyników konsultacji społecznych, które miały miejsce w I połowie września, w zakresie zmian w programie dopłat do zakupu i finansowania pojazdów elektrycznych funkcjonującego pod nazwą "NaszEauto". Znane są już kierunki zmian i szykuje się w tym zakresie mała rewolucja

Czy seniorzy stracą prawa jazdy? Unia Europejska zdecydowała - nie ma odwrotu

Co pewien czas w debacie publicznej wraca temat uprawnień do kierowania pojazdami posiadanym przez seniorów. Dyskutuje się, czy ze względu na wiek starsi kierowcy nie powinni podlegać obowiązkowym, częstszym badaniom lekarskim, oraz czy lekarze swoim orzeczeniem mogliby „zabierać” prawa jazdy mniej sprawnym seniorom. Temat ten był ostatnio przedmiotem dyskusji na poziomie Unii Europejskiej i zapadły decyzje co do kierunków zmian.

REKLAMA

Kontrole na granicach do kwietnia 2026 r. Przedłużenie aż o pół roku powinno mieć swoje uzasadnienie

Kontrole na granicach z Niemcami i Litwą zostały przedłużone do kwietnia 2026 r. Wydłużenie kontroli aż o pół roku powinno mieć swoje uzasadnienie. Przedsiębiorcy szczególnie boją się okresu ostatnich dwóch miesięcy roku.

Ile kosztuje OC i AC w 2025 roku? Sprawdź, gdzie zapłacisz najmniej, a gdzie ceny wciąż biją rekordy

W 2025 roku koszt ubezpieczeń samochodowych wreszcie zwolnił tempo. Ceny OC i AC przestały rosnąć, a kierowcy odetchnęli z ulgą. Jednak pod pozorną stabilizacją kryją się duże różnice między regionami i zaskakujące trendy. W niektórych częściach Polski za polisę płaci się niemal dwa razy więcej niż w innych, a coraz więcej kierowców decyduje się na auta chińskich marek. Sprawdź, co naprawdę dzieje się na rynku OC i AC w 2025 roku.

Ile kosztuje OC i AC w 2025 roku? Sprawdź, gdzie zapłacisz najmniej, a gdzie ceny wciąż biją rekordy

W 2025 roku koszt ubezpieczeń samochodowych wreszcie zwolnił tempo. Ceny OC i AC przestały rosnąć, a kierowcy odetchnęli z ulgą. Jednak pod pozorną stabilizacją kryją się duże różnice między regionami i zaskakujące trendy. W niektórych częściach Polski za polisę płaci się niemal dwa razy więcej niż w innych, a coraz więcej kierowców decyduje się na auta chińskich marek. Sprawdź, co naprawdę dzieje się na rynku OC i AC w 2025 roku.

KGP: 103 919 interwencji, 364 wypadki drogowe, 16 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 103 919 interwencji. Byli wzywani do 364 wypadków drogowych.

REKLAMA

To oni są najniebezpieczniejsi na drogach. Polacy nie mają wątpliwości

Młodzi kierowcy, rowerzyści, a może właściciele konkretnych marek aut? Najnowsze badanie pokazuje, kogo Polacy wskazują jako największe zagrożenie na drogach. Wyniki nie pozostawiają złudzeń i mogą być zaskoczeniem dla wielu uczestników ruchu. Na cenzurowanym znaleźli się nie tylko ci, którzy dopiero zaczynają swoją przygodę za kółkiem. Zaskakuje też miejsce jednej z najpopularniejszych marek samochodów w Polsce.

Akcja "Trzeźwy Poranek". Stołeczni policjanci zatrzymali ponad 40 nietrzeźwych kierowców

Policjanci z garnizonu stołecznego przeprowadzili dziś akcję "Trzeźwy Poranek". Do godziny 10:00 skontrolowali blisko 18 tysięcy kierowców. Wyniki są alarmujące – 41 osób prowadziło pojazd po alkoholu, w tym zawodowi kierowcy oraz recydywista z dożywotnim zakazem prowadzenia.

REKLAMA