REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Honda Accord: jaką wybrać? Poradnik kupującego

Hona Accord Tourer Fot. Moto.wieszjak.pl
Hona Accord Tourer Fot. Moto.wieszjak.pl

REKLAMA

REKLAMA


Honda Accord ósmej generacji nie daje zbyt dużo możliwości konfiguracji. Dwie wersje nadwoziowe, 4 silniki (w kombi tylko trzy) i cztery (dla kombi dwie) wersje wyposażeniowe to niewiele. Jest to jednak typowe w przypadku aut produkowanych w Japonii.

Wersje nadwoziowe:

sedan – bardzo atrakcyjne wizualnie, przestronne nadwozie. Wersja sedan jest tylko półtora centymetra krótsza niż kombi i co ciekawe jej przestrzeń bagażowa jest aż o 70 litrów większa niż w przypadku Tourera. Czterodrzwiowa wersja Accorda oferuje też więcej możliwości konfiguracyjnych. Ceny od 100 400 zł.

REKLAMA

REKLAMA

kombi – pomimo bardzo atrakcyjnego wyglądu przegrywa z sedanem zarówno pod względem designu jak i funkcjonalności. Na dodatek jest 6 000 złotych droższy. Rozczarowująco mały bagażnik stawia pod znakiem zapytania sens zakupu tej wersji. Brakuje podstawowego wariantu wyposażeniowego, co powoduje, że krąg potencjalnych nabywców będzie jeszcze mniejszy (ze względu na wysoką cenę). Naszym zdaniem - tylko dla miłośników sportowych kombi. Ceny od 110 600 zł

Zobacz również: Opinie kierowców o Honda Accord

Co wybrać?

REKLAMA

Czy kierujesz się sercem czy rozumem - zdecydowanie wybierz 4-drzwiowego sedana.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Silniki:

Benzynowe:

2,0 i-VTEC 156 KM – podstawowy silnik benzynowy. Bez polotu na niskich obrotach, po przekroczeniu 4000 obr. / min - zapewnia wystarczającą dynamikę. Nawet przy mocnym operowaniu pedałem gazu zadowoli się rozsądną ilością paliwa – przy ekonomicznej jeździe pali mniej niż deklaruje producent. Ceny od 100 400 złotych.

2,4 i-VTEC 201 KM – mocniejsza jednostka benzynowa. Podobnie jak dwulitrowy silnik lubi wysokie obroty. Chociaż spalanie jest zdecydowanie wyższe (około 25 %) przyjemność z jazdy w pełni to rekompensuje. To co zniechęca to za duża różnica w cenie w stosunku do wersji bazowej. Żeby cieszyć się 200-konnym silnikiem musisz wyłożyć 137 900 zł.

Zobacz również: Test Volvo S60 D3: kuracja odmładzająca

Diesle:

2,2 i-DTEC 150 KM – bazowy model silnika wysokoprężnego (w kombi jedyny dostępny). Osiągi zbliżone do słabszego silnika benzynowego (gorszy sprint do setki, lesza dynamika na niskich obrotach). Można zaoszczędzić na paliwie, ale różnica w kosztach zakupu jest za duża (ponad 18 tysięcy drożej od 156-konnego „benzyniaka”). Cena od 122 800 zł.

2,0 i-DTEC 180 KM – silnik dostępny tylko w wersji sedan Type-S. Wydaje się ciekawszy od 201-konnej jednostki benzynowej (a kosztuje tyle samo). Co prawda sprint do setki zajmuje ponad pół sekundy więcej, ale auto nadrabia to większą elastycznością na poszczególnych biegach. Dodatkowo poziom spalania jest satysfakcjonujący. Cena od 137 900 zł.

Co wybrać?

Dysponując większym budżetem wybrałbym wersję 2,0 i-DTEC, którą można wykorzystywać zarówno do ostrzejszej jazdy jak i do spokojnego krążenia po ulicach miast. Jednak bardziej rozsądnym wyborem jest 156-konny „benzyniaka”.

Wyposażenie

Comfort – podstawowa wersja wyposażenia dostępna jedynie w sedanie z najsłabszym silnikiem benzynowym. Nie jest to jednak wersja uboga. W jej skład wchodzi m.in: sześć poduszek powietrznych, ABS, EBD, ASR, kontrola trakcji, dwustrefowa, automatyczna klimatyzacja, elektrycznie regulowane szyby i lusterka, odtwarzacz CD oraz 16-calowe felgi aluminiowe. Ten poziom wyposażenia zaspokoi potrzeby większości kierowców. Jego największą wadą jest ograniczona dostępność. Cena od 100 400 zł

Elegance – za 4 200 zł więcej (w stosunku do wersji Comfort) dostaniemy czujniki zmierzchu i deszczu, tempomat, 17-calowe alufelgi, podgrzewane fotele, przyciemniane lusterko wsteczne, obszytą skórą kierownicę i lewarek skrzyni biegów oraz autoalarm. Niby można obie bez tego poradzić ale cena za ten pakiet jest bardzo atrakcyjna.

Executive – dopłacając kolejne 7 100 zł (do Elegance) otrzymujemy elektrycznie regulowany szyberdach, reflektory ksenonowe ze spryskiwaczami, czujniki parkowania, klimatyzowany schowek w podłokietniku, zmieniarkę CD, system nagłośnienia Premium (z subwooferem) oraz bezprzewodowy system obsługi telefonu. Dużo gadżetów za dobrą cenę.

Type S – wersja wyposażeniowa dla najmocniejszych silników w sedanie. Obejmuje wyposażenie wersji Executive (bez szyberdachu, elektrycznej regulacji fotela i czujników zmierzchu/deszczu) plus pakiet stylistyczny Type S, 18-calowe felgi aluminiowe, materiałowo-skórzaną tapicerkę, aluminiowe pedały i drążek zmiany biegów. By cieszyć się tym pakietem musimy wydać 137 900 zł.

Co wybrać?

W przypadku Hondy Accord wybrałbym wersję Elegance – posiada ona wszystko co niezbędne w aucie klasy średniej i ma dobrze skalkulowaną cenę.

Optymalny wybór

Polecam: Honda Accord 2,0 i-VTEC 156 KM (sedan 4 dr) w wersji Elegance z manualną skrzynią biegów. Cena takiego auta to 104 600 zł. Jeżeli lubisz sportowe wrażenia i nie przeraża Cię cena blisko 140 000 zł za auto średniej klasy zastanów się nad Type S z dieslem.

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Bruksela wycofuje się z pełnego zakazu aut spalinowych

Zakaz sprzedaży nowych samochodów spalinowych w Unii Europejskiej od 2035 r. nie będzie całkowity. Komisja Europejska zaprezentowała nowy pakiet motoryzacyjny, który koryguje dotychczasowe założenia i otwiera drogę do większej elastyczności technologicznej. Branża motoryzacyjna ocenia to jako dobry początek, ale jednocześnie ostrzega, że cele redukcji emisji na 2030 rok mogą okazać się bardzo trudne do osiągnięcia, zwłaszcza bez zmian po stronie regulacji i infrastruktury.

Co 10. nowy samochód osobowy rejestrowany w Polsce jest elektryczny

Pod koniec listopada liczba zarejestrowanych w Polsce samochodów w pełni elektrycznych przekroczyła 124 tysiące. Od początku roku przybyło ich niemal 44 tysiące – wynika z danych Licznika Elektromobilności. Aktualnie auta elektryczne stanowią już co dziesiąty nowo rejestrowany samochód osobowy w kraju.

Preferencje motoryzacyjne Polaków: europejskie marki wciąż na czele, rośnie zainteresowanie autami z Chin

Jeśli samochód chińskiej marki byłby tańszy o 20-30 proc. od porównywalnego modelu oferowanego przez producenta z innego kraju, zakup takiego auta rozważyłoby 60 proc. Polaków - wynika z badania Instytutu Badań Rynkowych i Społecznych (IBRiS) na zlecenie Santander Consumer Multirent.

Samochody elektryczne w Polsce: cena, zasięg i ładowanie wciąż głównymi barierami. Nowe dane z Barometru

Relatywnie wysoka cena samochodu w pełni elektrycznego i zbyt niski maksymalny zasięg na jednym ładowaniu to według respondentów najważniejsze czynniki powstrzymujące ich przed podjęciem decyzji o zakupie takiego pojazdu - wynika z badania Barometr Nowej Mobilności.

REKLAMA

To miasto zamyka ulice dla setek tysięcy samochodów. Sprawdź, czy Twoje auto tam wjedzie od 1 stycznia 2026 r.

Już od 1 stycznia 2026 r. w tym mieście zacznie obowiązywać Strefa Czystego Transportu, która obejmie aż ok. 60% powierzchni miasta. Dla wielu kierowców - szczególnie tych posiadających diesle - oznacza to rewolucyjne zmiany. Jakie samochody wjadą do centrum bez ograniczeń, kto może liczyć na zwolnienia, a ile zapłacą osoby spoza miasta? Uchwała póki co wchodzi w życie mimo jej zaskarżenia.

Nowy rozkład jazdy PKP 2025/2026. Więcej połączeń, nowe trasy i zmiany od 14 grudnia

W nowym rocznym kolejowym rozkładzie jazdy, który obowiązuje od niedzieli, liczba połączeń PKP Intercity wzrosła średnio o 50 w stosunku do poprzedniego rozkładu i wynosi 555 dziennie. Z tego 527 to kursy całoroczne, a 28 sezonowe. Przewoźnik wprowadził ponadto 17 nowych tras międzynarodowych.

Leasing samochodów w Polsce. Kto korzysta najczęściej i ile płaci miesięcznie?

Z leasingu auta skorzystało kiedyś 23 proc. badanych Polaków, najczęściej przedsiębiorcy - wynika z badania „Auto na własnych zasadach”. Miesięczna rata leasingu mieściła się przeważnie w przedziale od 1001 do 2000 zł.

Czy kierowcy będą dożywotnio tracić prawa jazdy a sądy masowo orzekać przepadek pojazdu? Nowelizacja już czeka na prezydenckim biurku, ale co zrobi Karol Nawrocki? Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” przypomina o "druzgocących" opiniach prof. Chmaja, prof. Wróbla, RPO oraz PZM

Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” zwraca się do Prezydenta RP o zawetowanie w całości ustawy o zmianie niektórych ustaw w celu poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego (druk sejmowy nr 1451). Niektóre rozwiązania są drastyczne, a sądy nie będą miały wyboru w karaniu. Co dokładnie zawiera ta nowelizacja oraz dlaczego wielu kierowców liczy na weto?

REKLAMA

Q3 2025: nowe Audi sportback to kompaktowy SUV premium. Jakie wymiary ma nowa Q3?

Jest nowe Audi Q3 2025. To lider wśród kompaktowych SUV-ów klasy premium. Jakie ma wymiary? Jakie silniki i napędy można wybrać?

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA