MAP
REKLAMA
Czujnik MAP służy do rejestrowania zmian ciśnienia w kolektorze dolotowym, a następnie zmienia je w sygnał napięcia. Zmiany ciśnienia w kolektorze dolotowym zależą od zmiany prędkości i obciążenia silnika. Informacje, które zbiera czujnik MAP zostają zmienione w napięcie elektryczne. Działa tutaj następująca prawidłowość: niskie ciśnienie, to wytworzone później niskie napięcie, jeśli zaś mamy wysokie ciśnienie, to i wytworzone w wyniku zamiany napięcie będzie odpowiednio wysokie.
REKLAMA
Następnie dane, jakie zebrał czujnik MAP przekazywane są do jednostki elektronicznej, która steruje pracą silnika. Wszystkie te informacje zebrane przez MAP i przekazane do jednostki sterującej, służą do właściwego obliczenia optymalnej dawki paliwa i stworzenia właściwej mieszanki paliwowej. Zadaniem czujnika MAP jest także mierzenie ciśnienia barometrycznego, dzięki czemu sterownik silnika może automatycznie dokonać kalibracji układu.
Zobacz też: Układ zapłonowy
REKLAMA
REKLAMA