REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Audi RS2: opis modelu

Audi RS2 z 1994 roku
Audi RS2 z 1994 roku
Audi

REKLAMA

REKLAMA

Audi RS2 zapoczątkowało serię sportowych kombi z Niemiec. Przestronne wnętrze pozwalała przewieźć lodówkę z prędkością ok. 260 km/h. W latach 90-tych

Audi RS2 z 1994 roku było zarówno pierwszym modelem typu RS, jak i pierwszym samochodem marki Audi łączącym w sobie walory codziennego użytkowania ze sportowym charakterem. Dało początek całej rodzinie dynamicznych aut spod znaku RS. Audi stworzyło RS2 we współpracy z Porsche, a pojazd montowano w Zuffenhausen.

REKLAMA

Niebieski lakier - dlaczego Nogaro?

Już sam wygląd świadczył o jego sportowych możliwościach. W przednim zderzaku umieszczono potężne wloty powietrza, a osłonę chłodnicy polakierowano na czarno. Lusterka boczne pochodziły od Porsche. Z tyłu pojazdu, światła i elementy odblaskowe tworzyły jednolite pasmo. Pojazd zdobiły dużych rozmiarów emblematy. Na życzenie, model RS2 lakierowano w ekskluzywnym kolorze niebieskim Nogaro. Kolor ten przypominał o dwóch wielkich zwycięstwach Franka Bieli we Francuskich Mistrzostwach Samochodów Turystycznych na torze w Nogaro, w roku 1993.

Zobacz też: Audi RS6 Avant 2013 - dane techniczne i wyposażenie

Audi RS2: silnik

Przy budowie silnika wykorzystano całą wiedzę Audi o sportach motorowych, a zwłaszcza o kategorii samochodów turystycznych. Pięciocylindrowa jednostka o pojemności 2,2 litra, moc 232 kW (315 KM) zawdzięczała dużej turbosprężarce, wysokiemu ciśnieniu doładowania, poszerzonym kanałom dolotowym powietrza oraz odpowiedniemu zarządzaniu spalaniem. Moment obrotowy 410 Nm był wytwarzany przy 3000 obr./min. Ogranicznik zaczynał działać dopiero przy 7200 obrotach. Wyposażone w taką jednostkę Audi RS2 przyspieszało od zera do 100 km/h w 5,4 sekundy, a jego prędkość maksymalna wynosiła 262 km/h. Sześciostopniowa, manualna skrzynia biegów kierowała siły napędowe do układu przeniesienia napędu quattro z załączanym manualnie mechanizmem różnicowym, zamontowanym na tylnej osi.

Audi RS2: współpraca z Porsche

Zawieszenie z wahaczami poprzecznymi bazowało na zawieszeniu z Audi S2, będącego techniczną podstawą dla stworzenia Audi RS2. Amortyzatory wyregulowano tak, by były twardsze, a sprężyny skrócono. Porsche dostarczyło 17-calowe koła, duże, wentylowane od środka tarcze hamulcowe i polakierowane na czerwono czterotłoczkowe zaciski.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Jubileuszowe Audi RS 4 Avant Nogaro selection

Audi RS2: wnętrze

We wnętrzu dominowała jedwabista skóra nappa i tkanina alcantara w kolorze antracytowym, niebieskim lub srebrnoszarym. Fotele marki Recaro można było elektrycznie przesuwać. Instrumenty miały białe tarcze. Umieszczone na konsoli środkowej małe wskaźniki informowały o ciśnieniu i temperaturze oleju oraz napięciu pokładowej sieci elektrycznej. Na życzenie dostępne były listwy ozdobne z tworzywa CRP.

Audi oferowało model RS2 w podstawowej cenie 98,9 tys. marek. W czasie prawie dwóch lat produkcji, z taśmy zjechało 2908 egzemplarzy – więcej niż początkowo planowano.

Źródło: materiały prasowe Audi

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Kontrole na granicy polsko-niemieckiej 2025 - do kiedy?

Do kiedy przewidywane są kontrole na granicy polsko-niemieckiej w 2025 roku? Okazuje się, że dłużej niż się spodziewano. Branża transportowa traci czas i pieniądze. Największe zatory są w lubuskim, ale zachodniopomorskie już obawia się poważnych utrudnień.

Kto musi wymienić prawo jazdy w 2025 r.? Co z bezterminowymi prawami jazdy?

Część kierowców w 2025 r. będzie musiała wymienić prawa jazdy na nowe. Kto musi je wymienić jeszcze w tym roku? W jakich sytuacjach należy wymienić prawo jazdy? Co z bezterminowymi prawami jazdy, czy trzeba je wymieniać?

W pyle drogowym w centrum Warszawy wysokie stężenie rakotwórczych substancji. Nowatorskie badania PAN

Im większe natężenie ruchu, szczególnie w centrum miasta, tym wyższe stężenia wielopierścieniowych węglowodorów aromatycznych (WWA), które są substancjami rakotwórczymi – wynika z przeprowadzonych w Warszawie badań dr Sylwii Dytłow z Instytutu Geofizyki (IGF) Polskiej Akademii Nauk.

Wyższe kary dla kierowców, dożywotnie zakazy prowadzenia samochodów, nowe wykroczenia. Propozycje resortu sprawiedliwości

Wyższe kary dla kierowców, dożywotnie zakazy prowadzenia samochodów, nowe wykroczenia. Propozycje resortu sprawiedliwości. Co jeszcze zawierają założenia projektu nowelizacji mające na celu poprawę bezpieczeństwa na drogach?

REKLAMA

Czym kierujemy się przy zakupie samochodu?

Czym kierujemy się przy zakupie samochodu? Marką, ceną, rocznikiem, przebiegiem? Na co zwracamy uwagę w pierwszej kolejności? Przedstawiamy wyniki badania przeprowadzonego na zlecenie Grupy Cichy-Zasada.

Strefy Czystego Transportu obowiązkowe. Przed jakimi wyzwaniami stoją polskie miasta?

Jeden z kluczowych zapisów nowelizacji ustawy o elektromobilności i paliwach alternatywnych, podpisanej w grudniu przez Prezydenta RP mówi o tym, że samochody spalinowe będą mogły poruszać się po centrach miast tylko wtedy, gdy spełnią określone normy emisji spalin. To wymaga stworzenia Stref Czystego Transportu. Jakie wyzwania czekają polskie miasta?

Bezpieczeństwo na polskich drogach: Liczba wypadków śmiertelnych na drogach spadła aż o 74%. Wciąż jest wiele do zrobienia. Kluczowe rekomendacje

Liczba wypadków śmiertelnych na drogach spadła aż o 74%. Znacząca poprawa bezpieczeństwa na polskich drogach – ale wciąż jest wiele do zrobienia. Rekomendacje ukierunkowane na realną poprawę bezpieczeństwa na polskich drogach.

KGP: 97 506 interwencji, 260 wypadków drogowych, 13 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 97 506 interwencji. Byli wzywani do 260 wypadków drogowych.

REKLAMA

Zmiany dla młodych kierowców. Jakie są najważniejsze założenia projektu?

Do konsultacji i opiniowana został skierowany projekt zmieniający przepisy w zakresie ruchu drogowego. Celem nowelizacji jest zwiększenie poziomu bezpieczeństwa w ruchu drogowym, oraz mobilności młodych osób.

Prawo jazdy dla nastolatka coraz bliżej

Projekt resortu infrastruktury zawierający m.in. propozycję możliwości uzyskania prawa jazdy przez osoby mające 17 lat trafił do konsultacji publicznych.

REKLAMA