REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Nowe Mitsubishi L200 - w którą stronę poszła zmiana?
Nowe Mitsubishi L200 - w którą stronę poszła zmiana?
Kuba Brzeziński

REKLAMA

REKLAMA

Aż 45 proc. samochodów sprzedawanych przez Mitsubishi ma napęd na cztery koła. W efekcie modele takie jak L200 mają potężne znaczenie w gamie marki. Jakie nowości wprowadziła nowa wersja?

Jednym z pierwszych punktów nowego Mitsubishi L200 jest stylizacja nadwozia. Przód otrzymał wysoko zarysowane, wąskie światła przednie korzystające z technologii LED i dwa chromowane pasy w kształcie litery U. Skutek? Pick-up za sprawą Dynamic Shield stał się masywny i zdecydowanie ładniejszy. W linii bocznej pojawiło się kilka dodatkowych przetłoczeń w pobliżu maski. Za ich sprawą Mitsubishi nie wydaje się tak duże, jak jest w rzeczywistości - auto ma w końcu 5,3 metra długości. Tył zdominowały przeprojektowane lampy. W kabinie pasażerskiej zmieniły się głównie materiały wykończeniowe. Są wyższej jakości, a do tego stały się miękkie i milsze w dotyku.

REKLAMA

REKLAMA

Nowy diesel w Mitsubishi L200 - 2.2 litra, 150 koni i 400 Nm

Bardzo ważnym elementem przemiany Mitsubishi L200 jest m.in. nowa jednostka napędowa. Silnik diesla ma 2.2 litra pojemności oraz zestaw nowoczesnych elementów osprzętu. Wtrysk jest realizowany przez system common rail. Standardem jest też filtr cząstek stałych i konwerter katalityczny SCR. Nowa jednostka pochodząca z rodziny 4N1 ma 4-cylindry, 16 zaworów, zmienne fazy rozrządu i jest w całości wykonana z aluminium. Motor dysponuje mocą na poziomie 150 koni mechanicznych - jest ona dostępna przy 3500 obr./min. Moment obrotowy? Ten sięga aż 400 Nm i jest dostępny już od 2000 obr./min.

Zobacz również: Katalizatory trójfunkcyjne, utleniające oraz SCR i DeNOx. Do czego one służą?

W każdej wersji układ napędowy jest sparowany z napędem na cztery koła - w wariancie Easy Select lub Super Select (z blokadą tylnego mechanizmu różnicowego). Poza tym w sprzedaży dostępna jest 6-biegowa skrzynia manualna i 6-biegowy automat. Przekładnia automatyczna to nowość w gamie. W przeciwieństwie do 5-biegowego poprzednika nowy mechanizm ma dużo wyższą sprawność. W ten sposób lepiej wykorzystuje moc silnika, gwarantuje cichszą pracę diesla podczas jazdy z prędkością autostradową, ale też pozwala na uzyskanie niższej emisji spalin.

REKLAMA

Nowe Mitsubishi L200 - w którą stronę poszła zmiana?

Kuba Brzeziński

Nowe Mitsubishi L200 - dane techniczne producenta:

Wersja Pojemność silnika Moc Moment obrotowy Prędkość maksymalna Średnie spalanie
4WD Easy Select MT 2268 cm3 150 KM 400 Nm 174 km/h 8,6
4WD Super Select MT 2268 cm3 150 KM 400 Nm 174 km/h 8,8
4WD Super Select AT 2268 cm3 150 KM 400 Nm 171 km/h 9,7

Nowy jest silnik i 6-biegowy automat. Nowość dotyczy jednak też sposobu rozwiązania napędu 4x4. Mitsubishi L200 po liftingu to tryb jazdy Off Road Mode i ulepszony system Hill Descent Control. Tryb jazdy poza utartymi szlakami wyróżnia model na tle konkurencji. System jest aktywowany przy pomocy przełącznika umieszczonego obok obrotowego selektora 4WD. Za jego sprawą kierowca może wybrać ustawienie zależne od rodzaju pokonywanego terenu: GRAVEL (szuter), MUD/SNOW (błoto/śnieg), SAND (piasek) i ROCK (skały). Off Road Mode dobrze współgra z dwiema wartościami - kątem natarcia na poziomie 30 stopni i kątem zejścia wynoszącym 22 stopnie.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Jeżeli chodzi o system HDC, to może on utrzymywać stałą prędkość pojazdu na poziomie od 2 do 20 km/h (od 3 do 20 km/h dla modeli z manualną przekładnią) podczas zjazdu ze wzniesienia. Prędkość wybiera kierowca, podczas gdy jest ona utrzymywana automatycznie za pomocą układu hamulcowego. Pomijając modernizację układu napędowego, Japończycy przeprojektowali też delikatnie zawieszenie. Sprężyny śrubowe z przodu i resory piórowe z tyłu pozostały. Przednia oś stała się jednak teraz dużo sztywniejsza. Z tyłu natomiast inżynierowie zwiększyli siłę tłumienia nierówności.

Nowe Mitsubishi L200 - w którą stronę poszła zmiana?

Kuba Brzeziński

Nowe Mitsubishi L200 i nowe systemy bezpieczeństwa!

Zaraz po układzie Super Select z trybem off-roadowym mocnym wyróżnikiem nowego Mitsubishi L200 na tle konkurencji jest zestaw dodatkowych systemów bezpieczeństwa. W aucie pojawiła się m.in.:

  • Multi-around Monitor, czyli kamera 360 stopni
  • System łagodzenia kolizji czołowych
  • System ostrzegania o obiektach w martwym polu lusterek z asystentem zmiany pasa ruchu
  • System ostrzegania o ruchu poprzecznym za samochodem
  • Ultradźwiękowy system ograniczania skutków niezamierzonego przyspieszania.

Cennik nowego Mitsubishi L200 startuje od wersji Invite, napędu Easy Select i 135 990 złotych. Oczko wyżej plasuje się model Intense z napędem Super Select i ceną na poziomie 150 990 złotych. Pick-up ma 5-letnią gwarancję i assistance bez limitu kilometrów. Wyposażenie? W wersji bazowej kupujący otrzymuje 16-calowe felgi aluminiowe, zestaw głośnomówiący bluetooth, klimatyzację manualną oraz 7 poduszek powietrznych. W modelu Intense lista wyposażenia rozszerza się o 18-calowe felgi aluminiowe, kamerę cofania, automatyczną klimatyzację, czujnik zmierzchu i deszczu, fotochromatyczne lusterko wsteczne oraz systemy ostrzegania o niezamierzonej zmianie pasa ruchu i ograniczający skutki kolizji czołowych.

Nowe Mitsubishi L200 - cennik w Polsce

Fot. Mitsubishi

Nowe Mitsubishi L200 - w którą stronę poszła zmiana?
Kuba Brzeziński
Nowe Mitsubishi L200 - w którą stronę poszła zmiana?
Kuba Brzeziński
Nowe Mitsubishi L200 - w którą stronę poszła zmiana?
Kuba Brzeziński
Nowe Mitsubishi L200 - w którą stronę poszła zmiana?
Kuba Brzeziński
Nowe Mitsubishi L200 - w którą stronę poszła zmiana?
Kuba Brzeziński
Nowe Mitsubishi L200 - w którą stronę poszła zmiana?
Kuba Brzeziński
Nowe Mitsubishi L200 - w którą stronę poszła zmiana?
Kuba Brzeziński
Nowe Mitsubishi L200 - w którą stronę poszła zmiana?
Kuba Brzeziński
Nowe Mitsubishi L200 - w którą stronę poszła zmiana?
Kuba Brzeziński
Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Serwis z Grupy Infor.pl numerem 1 w Polsce. Auto.dziennik.pl to absolutny lider motoryzacji w listopadzie 2025

Jesteśmy dumni, że portal z grupy Infor.pl przyciągnął tylu czytelników. Serwis auto.dziennik.pl okazał się w listopadzie 2025 roku najczęściej odwiedzanym portalem motoryzacyjnym w Polsce – wynika z najświeższych danych Gemius Mediapanel. Witryna przyciągnęła 4,06 mln realnych użytkowników, pewnie obejmując pierwsze miejsce w kategorii „Motoryzacja”. Gratulujemy!

Masz takie prawo jazdy? Za chwilę stanie się nieważne. Dokumenty z lat 1999–2001 tracą ważność błyskawicznie

Setki tysięcy kierowców właśnie dowiaduje się, że ich plastikowe prawa jazdy przestaną być ważne wcześniej, niż myśleli. Czas na wymianę jest wyjątkowo krótki, mowa o tygodniach, a nie miesiącach. Najbardziej zagrożone są konkretne roczniki, które lada chwila stracą możliwość legalnej jazdy.

Przepisy o wydawaniu kart do tachografów będą uproszczone. Trwają prace. Zmiany wejdą w życie w 2026 r.

Przepisy o wydawaniu kart do tachografów będą uproszczone. Trwają prace nad projektem ustawy o tachografach, który ma uprościć przepisy trybu wydawania, przedłużania lub wymiany kart do tachografów. Zmiany wejdą w życie w 2026 r.

REKLAMA

Koniec z kolejkami w urzędach? Prezydent podpisał ustawę, która zmienia życie milionom kierowców

Prezydent RP podpisał 1 grudnia 2025 r. nowelizację prawa o ruchu drogowym, która wprowadza długo wyczekiwane zmiany w rejestracji pojazdów. Kierowcy wreszcie będą mogli załatwić wiele formalności przez Internet, bez stania w kolejkach do okienek w wydziałach komunikacji. Nowe przepisy eliminują zbędną biurokrację i oszczędzają czas właścicieli samochodów. Sprawdź, co dokładnie się zmienia i kiedy nowe regulacje wejdą w życie.

Buspasy dostępne dla tych pojazdów aż do końca 2027 roku

Kierowcy pojazdów elektrycznych zachowają kluczowy przywilej przez kolejne dwa lata. Ustawa podpisana przez Prezydenta Karola Nawrockiego gwarantuje możliwość korzystania z buspasów do 31 grudnia 2027 roku.

PZPA przyspiesza: 40 szkoleń dla kurierów jeszcze przed końcem roku

Polski Związek Partnerów Aplikacyjnych (PZPA) intensyfikuje działania w projekcie "Wsparcie w zakresie poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego usług delivery". Do końca 2025 roku zaplanowano ponad 40 szkoleń dla kurierów w największych miastach, m.in. w Warszawie, Krakowie, Łodzi, Katowicach, Wrocławiu, Poznaniu, Szczecinie, Rzeszowie, Gdańsku i Lublinie.

Jazda na letnich oponach zimą. Grozi nawet 3000 zł i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego

W Polsce nie ma obowiązku jazdy na zimówkach, ale istnieje zakaz jazdy na letnich oponach w warunkach zimowych. Policja może nałożyć nawet 3000 zł mandatu, zatrzymać dowód rejestracyjny i zakazać dalszej jazdy. Ubezpieczyciel po kolizji może też uznać to za rażące niedbalstwo i żądać zwrotu części wypłaty. Sprawdź, kiedy ryzyko jest największe i jak łatwo wpaść w kłopoty.

REKLAMA

Zimowanie motocykla - jak zabezpieczyć jednoślad na zimę, aby odpalił wiosną i uniknąć wydatków?

Koniec sezonu motocyklowego to czas na odpowiednie przygotowanie maszyny do kilkumiesięcznego postoju. Złe zimowanie motocykla może skutkować poważnymi problemami technicznymi wiosną – od wyładowanego akumulatora, przez zardzewiałe tarcze hamulcowe, aż po uszkodzony silnik. Sprawdź, jak profesjonalnie przygotować swój jednoślad do zimy, unikając powszechnych mitów i błędów, które mogą kosztować Cię sporo pieniędzy.

Mandat do 3000 zł za jazdę na letnich oponach w warunkach zimowych i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego. Bo to zagrożenie dla bezpieczeństwa ruchu

Czasem można usłyszeć opinię, że w naszym kraju nie ma obowiązku jazdy na oponach zimowych. Ale jest zakaz jazdy na oponach letnich w warunkach zimowych. Wynika on z przepisów ogólnych kodeksu drogowego oraz kodeksu wykroczeń. I podobnie, jak np. za rzucanie pizzą w innych uczestników ruchu można dostać mandat – chociaż też nie jest to wymienione szczegółowo w przepisach. Część kierowców bagatelizuje znaczenie właściwego stanu technicznego samochodu w tym opon, nie zdając sobie sprawy z poważnych konsekwencji, także prawnych, takiego zaniedbania. Polskie prawo nakłada na właścicieli pojazdów obowiązek utrzymania ich w należytym stanie technicznym, a opony jako jedyny punkt styku samochodu z drogą także podlegają kilku przepisom. Niedostosowanie pojazdu do warunków drogowych może skutkować mandatem lub grzywną sięgającą nawet 3000 złotych, zatrzymaniem dowodu rejestracyjnego, a w skrajnych przypadkach zakazem dalszej jazdy.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA