REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Nowe Mitsubishi L200 - w którą stronę poszła zmiana?

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Nowe Mitsubishi L200 - w którą stronę poszła zmiana?
Nowe Mitsubishi L200 - w którą stronę poszła zmiana?
Kuba Brzeziński

REKLAMA

REKLAMA

Aż 45 proc. samochodów sprzedawanych przez Mitsubishi ma napęd na cztery koła. W efekcie modele takie jak L200 mają potężne znaczenie w gamie marki. Jakie nowości wprowadziła nowa wersja?

Jednym z pierwszych punktów nowego Mitsubishi L200 jest stylizacja nadwozia. Przód otrzymał wysoko zarysowane, wąskie światła przednie korzystające z technologii LED i dwa chromowane pasy w kształcie litery U. Skutek? Pick-up za sprawą Dynamic Shield stał się masywny i zdecydowanie ładniejszy. W linii bocznej pojawiło się kilka dodatkowych przetłoczeń w pobliżu maski. Za ich sprawą Mitsubishi nie wydaje się tak duże, jak jest w rzeczywistości - auto ma w końcu 5,3 metra długości. Tył zdominowały przeprojektowane lampy. W kabinie pasażerskiej zmieniły się głównie materiały wykończeniowe. Są wyższej jakości, a do tego stały się miękkie i milsze w dotyku.

REKLAMA

Nowy diesel w Mitsubishi L200 - 2.2 litra, 150 koni i 400 Nm

Bardzo ważnym elementem przemiany Mitsubishi L200 jest m.in. nowa jednostka napędowa. Silnik diesla ma 2.2 litra pojemności oraz zestaw nowoczesnych elementów osprzętu. Wtrysk jest realizowany przez system common rail. Standardem jest też filtr cząstek stałych i konwerter katalityczny SCR. Nowa jednostka pochodząca z rodziny 4N1 ma 4-cylindry, 16 zaworów, zmienne fazy rozrządu i jest w całości wykonana z aluminium. Motor dysponuje mocą na poziomie 150 koni mechanicznych - jest ona dostępna przy 3500 obr./min. Moment obrotowy? Ten sięga aż 400 Nm i jest dostępny już od 2000 obr./min.

Zobacz również: Katalizatory trójfunkcyjne, utleniające oraz SCR i DeNOx. Do czego one służą?

W każdej wersji układ napędowy jest sparowany z napędem na cztery koła - w wariancie Easy Select lub Super Select (z blokadą tylnego mechanizmu różnicowego). Poza tym w sprzedaży dostępna jest 6-biegowa skrzynia manualna i 6-biegowy automat. Przekładnia automatyczna to nowość w gamie. W przeciwieństwie do 5-biegowego poprzednika nowy mechanizm ma dużo wyższą sprawność. W ten sposób lepiej wykorzystuje moc silnika, gwarantuje cichszą pracę diesla podczas jazdy z prędkością autostradową, ale też pozwala na uzyskanie niższej emisji spalin.

Nowe Mitsubishi L200 - w którą stronę poszła zmiana?

Kuba Brzeziński

Nowe Mitsubishi L200 - dane techniczne producenta:

Wersja Pojemność silnika Moc Moment obrotowy Prędkość maksymalna Średnie spalanie
4WD Easy Select MT 2268 cm3 150 KM 400 Nm 174 km/h 8,6
4WD Super Select MT 2268 cm3 150 KM 400 Nm 174 km/h 8,8
4WD Super Select AT 2268 cm3 150 KM 400 Nm 171 km/h 9,7

REKLAMA

Nowy jest silnik i 6-biegowy automat. Nowość dotyczy jednak też sposobu rozwiązania napędu 4x4. Mitsubishi L200 po liftingu to tryb jazdy Off Road Mode i ulepszony system Hill Descent Control. Tryb jazdy poza utartymi szlakami wyróżnia model na tle konkurencji. System jest aktywowany przy pomocy przełącznika umieszczonego obok obrotowego selektora 4WD. Za jego sprawą kierowca może wybrać ustawienie zależne od rodzaju pokonywanego terenu: GRAVEL (szuter), MUD/SNOW (błoto/śnieg), SAND (piasek) i ROCK (skały). Off Road Mode dobrze współgra z dwiema wartościami - kątem natarcia na poziomie 30 stopni i kątem zejścia wynoszącym 22 stopnie.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Jeżeli chodzi o system HDC, to może on utrzymywać stałą prędkość pojazdu na poziomie od 2 do 20 km/h (od 3 do 20 km/h dla modeli z manualną przekładnią) podczas zjazdu ze wzniesienia. Prędkość wybiera kierowca, podczas gdy jest ona utrzymywana automatycznie za pomocą układu hamulcowego. Pomijając modernizację układu napędowego, Japończycy przeprojektowali też delikatnie zawieszenie. Sprężyny śrubowe z przodu i resory piórowe z tyłu pozostały. Przednia oś stała się jednak teraz dużo sztywniejsza. Z tyłu natomiast inżynierowie zwiększyli siłę tłumienia nierówności.

Nowe Mitsubishi L200 - w którą stronę poszła zmiana?

Kuba Brzeziński

Nowe Mitsubishi L200 i nowe systemy bezpieczeństwa!

Zaraz po układzie Super Select z trybem off-roadowym mocnym wyróżnikiem nowego Mitsubishi L200 na tle konkurencji jest zestaw dodatkowych systemów bezpieczeństwa. W aucie pojawiła się m.in.:

  • Multi-around Monitor, czyli kamera 360 stopni
  • System łagodzenia kolizji czołowych
  • System ostrzegania o obiektach w martwym polu lusterek z asystentem zmiany pasa ruchu
  • System ostrzegania o ruchu poprzecznym za samochodem
  • Ultradźwiękowy system ograniczania skutków niezamierzonego przyspieszania.

Cennik nowego Mitsubishi L200 startuje od wersji Invite, napędu Easy Select i 135 990 złotych. Oczko wyżej plasuje się model Intense z napędem Super Select i ceną na poziomie 150 990 złotych. Pick-up ma 5-letnią gwarancję i assistance bez limitu kilometrów. Wyposażenie? W wersji bazowej kupujący otrzymuje 16-calowe felgi aluminiowe, zestaw głośnomówiący bluetooth, klimatyzację manualną oraz 7 poduszek powietrznych. W modelu Intense lista wyposażenia rozszerza się o 18-calowe felgi aluminiowe, kamerę cofania, automatyczną klimatyzację, czujnik zmierzchu i deszczu, fotochromatyczne lusterko wsteczne oraz systemy ostrzegania o niezamierzonej zmianie pasa ruchu i ograniczający skutki kolizji czołowych.

Nowe Mitsubishi L200 - cennik w Polsce

Fot. Mitsubishi

Nowe Mitsubishi L200 - w którą stronę poszła zmiana?
Kuba Brzeziński
Nowe Mitsubishi L200 - w którą stronę poszła zmiana?
Kuba Brzeziński
Nowe Mitsubishi L200 - w którą stronę poszła zmiana?
Kuba Brzeziński
Nowe Mitsubishi L200 - w którą stronę poszła zmiana?
Kuba Brzeziński
Nowe Mitsubishi L200 - w którą stronę poszła zmiana?
Kuba Brzeziński
Nowe Mitsubishi L200 - w którą stronę poszła zmiana?
Kuba Brzeziński
Nowe Mitsubishi L200 - w którą stronę poszła zmiana?
Kuba Brzeziński
Nowe Mitsubishi L200 - w którą stronę poszła zmiana?
Kuba Brzeziński
Nowe Mitsubishi L200 - w którą stronę poszła zmiana?
Kuba Brzeziński
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Badanie techniczne pojazdu w 2025 roku – nowe kary, podwyżki i zmiany. Sprawdź, co się zmieni

Rząd szykuje rewolucję w badaniach technicznych pojazdów. Choć ceny formalnie się nie zmieniły, kierowcy muszą liczyć się z dodatkowymi kosztami: za spóźnienie zapłacisz nawet trzykrotność standardowej stawki, a diagnosta może elektronicznie zatrzymać Ci dowód rejestracyjny. Na horyzoncie natomiast pojawiają się wysokie podwyżki cen badań technicznych. Sprawdzamy, ile kosztuje przegląd techniczny w 2025 roku i jakie zmiany są planowane.

Auto dla seniora: hybryda czy benzyna? Sprawdź, jak zaoszczędzić nawet 35 tys. zł

Samochody hybrydowe reklamowane są jako oszczędne, ciche i przyjazne środowisku. Wydają się idealne dla kierowców 50+, którzy szukają wygodnego i ekonomicznego auta na co dzień. Ale uwaga: mimo niższej akcyzy i korzyści dla producentów, to klient – często senior – musi dopłacić nawet 10 tysięcy złotych. Sprawdzamy, na co zwrócić uwagę przed zakupem.

Uwaga! Zaoszczędź nawet 1000 zł na paliwie rocznie – wystarczy 1 klik w Google Maps

Czy wiesz, że możesz oszczędzać paliwo bez zmiany stylu jazdy, samochodu ani stacji benzynowej? Wystarczy jedno kliknięcie w aplikacji Google Maps. Tryb oszczędzania paliwa, czyli tzw. eco routing, to niedoceniana funkcja, która w Polsce działa już od dłuższego czasu. Dzięki niej możesz zmniejszyć zużycie paliwa nawet o 7%, co w praktyce oznacza nawet 1000 zł rocznie mniej za tankowanie.

Gigantyczne kary dla firm przewozowych podczas kontroli granicznych. Jak ich uniknąć

Kontrole na granicach mają Niemcy, Włochy, Austria, Holandia czy Szwecja. Państwa te przywróciły je głównie z obawy przed nielegalną imigracją. Co sprawdza się na granicach? Co trzeba wiedzieć, aby nie narazić się na gigantyczne kary? Najbardziej zagrożeni są przewoźnicy.

REKLAMA

Drogie OC? Będzie jeszcze drożej. Nawet 1000 zł za polisę

Składki OC w 2025 roku nadal rosną, a to dopiero początek. Wzrost kosztów napraw, inflacja oraz większa liczba szkód sprawiają, że kierowcy muszą liczyć się z kolejnymi podwyżkami. Sprawdź, kto zapłaci najwięcej i jak ograniczyć koszt obowiązkowego ubezpieczenia.

Bat na pijanych kierowców! 2500 zł mandatu i przepadek auta za jazdę po alkoholu

Chociaż nowe przepisy działają od marca 2024 roku, nadal wielu kierowców ryzykuje jazdę pod wpływem alkoholu. To poważny błąd – w 2025 roku sądy nie mają litości. Wystarczy 1,5 promila, by stracić samochód albo zapłacić jego równowartość. Dowiedz się, co grozi za jazdę po alkoholu w 2025 roku, w tym mandat w wysokości co najmniej 2500 zł i wieloletni zakaz prowadzenia pojazdów. Sprawdź, jak nowe przepisy uderzają w nietrzeźwych kierowców.

Samochód elektryczny: czy jest sposób na wydłużenie żywotności baterii takiego auta

Sceptycy elektromobilności często wskazują na ograniczony zasięg aut elektrycznych oraz obawy dotyczące trwałości ich akumulatorów. Kluczową rolę w dobrym funkcjonowaniu baterii odgrywa sposób, w jaki kierowcy użytkują swoje pojazdy.

Zielony Ład w transporcie drogowym. Komisja Europejska podtrzymuje nierealne warunki. Biopaliwa nie są "zielone"? Clean Industrial Deal czy Green Industrial Fail?

Transformacja komercyjnego transportu drogowego stała się jednym z najważniejszych wyzwań Europejskiego Zielonego Ładu. Choć elektromobilność pozostaje jednym z filarów unijnej strategii klimatycznej w ramach pakietu Clean Industrial Deal, w kontekście transportu ciężkiego skala wyzwań jest ogromna. Barierą są nie tylko koszty pojazdów i brak megawatowej infrastruktury do ładowania, ale także kwestia dostępności energii odnawialnej. Dlatego też podczas międzynarodowego Kongresu Paliwowego 2025, zorganizowanego przez POPHiN pod koniec marca w Warszawie, przedstawiciele branży, w tym Grupa Eurowag, apelowali o większy pragmatyzm i elastyczność opartą na zasadzie neutralności technologicznej.

REKLAMA

Letnie zakazy jazdy w Europie w 2025 r. Jakie kary dla kierowców za niedostosowanie się do przepisów?

Wakacje to czas wzmożonego ruchu turystycznego. Dla branży TSL to okres wyjątkowo wymagający. Z jednej strony duża część kierowców zawodowych planuje urlopy, dlatego też w firmie mogą pojawić się problemy kadrowe, a w rezultacie nawet i nieplanowane przestoje w łańcuchu dostaw. Z drugiej strony przewoźnicy specjalizujący się w przewozie towarów sezonowych, mogą mieć jeszcze więcej zleceń niż zwykle w tym czasie, a przy planowaniu tras należy uwzględniać wakacyjne ograniczenia w ruchu drogowym. Brak odpowiedniego przygotowania w tym czasie może skutkować opóźnieniami, mandatami i stratami finansowymi. Aby tego uniknąć należy znać nie tylko obowiązujące przepisy, lecz także dynamicznie reagować na zmieniającą się sytuację drogową. Gdzie występują letnie zakazy jazdy w Europie? Jakie są konsekwencje za nieprzestrzeganie przepisów?

Uwaga! 12 punktów i 3000 zł mandatu za telefon za kierownicą – nowe przepisy 2025

18 czerwca 2025 r. weszły w życie znowelizowane przepisy ruchu drogowego, które nakładają wysokie kary za korzystanie z telefonu. W tym również za obsługę nawigacji podczas jazdy. Nawet uchwyt lub sposób trzymania smartfona może zadecydować o mandacie. Policja już nakłada grzywny, a w skrajnych przypadkach mandaty sięgają nawet 3000 zł.

REKLAMA