REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Nowe Mitsubishi L200 - w którą stronę poszła zmiana?

Nowe Mitsubishi L200 - w którą stronę poszła zmiana?
Nowe Mitsubishi L200 - w którą stronę poszła zmiana?
Kuba Brzeziński

REKLAMA

REKLAMA

Aż 45 proc. samochodów sprzedawanych przez Mitsubishi ma napęd na cztery koła. W efekcie modele takie jak L200 mają potężne znaczenie w gamie marki. Jakie nowości wprowadziła nowa wersja?

Jednym z pierwszych punktów nowego Mitsubishi L200 jest stylizacja nadwozia. Przód otrzymał wysoko zarysowane, wąskie światła przednie korzystające z technologii LED i dwa chromowane pasy w kształcie litery U. Skutek? Pick-up za sprawą Dynamic Shield stał się masywny i zdecydowanie ładniejszy. W linii bocznej pojawiło się kilka dodatkowych przetłoczeń w pobliżu maski. Za ich sprawą Mitsubishi nie wydaje się tak duże, jak jest w rzeczywistości - auto ma w końcu 5,3 metra długości. Tył zdominowały przeprojektowane lampy. W kabinie pasażerskiej zmieniły się głównie materiały wykończeniowe. Są wyższej jakości, a do tego stały się miękkie i milsze w dotyku.

REKLAMA

Nowy diesel w Mitsubishi L200 - 2.2 litra, 150 koni i 400 Nm

Bardzo ważnym elementem przemiany Mitsubishi L200 jest m.in. nowa jednostka napędowa. Silnik diesla ma 2.2 litra pojemności oraz zestaw nowoczesnych elementów osprzętu. Wtrysk jest realizowany przez system common rail. Standardem jest też filtr cząstek stałych i konwerter katalityczny SCR. Nowa jednostka pochodząca z rodziny 4N1 ma 4-cylindry, 16 zaworów, zmienne fazy rozrządu i jest w całości wykonana z aluminium. Motor dysponuje mocą na poziomie 150 koni mechanicznych - jest ona dostępna przy 3500 obr./min. Moment obrotowy? Ten sięga aż 400 Nm i jest dostępny już od 2000 obr./min.

Zobacz również: Katalizatory trójfunkcyjne, utleniające oraz SCR i DeNOx. Do czego one służą?

W każdej wersji układ napędowy jest sparowany z napędem na cztery koła - w wariancie Easy Select lub Super Select (z blokadą tylnego mechanizmu różnicowego). Poza tym w sprzedaży dostępna jest 6-biegowa skrzynia manualna i 6-biegowy automat. Przekładnia automatyczna to nowość w gamie. W przeciwieństwie do 5-biegowego poprzednika nowy mechanizm ma dużo wyższą sprawność. W ten sposób lepiej wykorzystuje moc silnika, gwarantuje cichszą pracę diesla podczas jazdy z prędkością autostradową, ale też pozwala na uzyskanie niższej emisji spalin.

Nowe Mitsubishi L200 - w którą stronę poszła zmiana?

Nowe Mitsubishi L200 - w którą stronę poszła zmiana?

Kuba Brzeziński

Nowe Mitsubishi L200 - dane techniczne producenta:

Wersja Pojemność silnika Moc Moment obrotowy Prędkość maksymalna Średnie spalanie
4WD Easy Select MT 2268 cm3 150 KM 400 Nm 174 km/h 8,6
4WD Super Select MT 2268 cm3 150 KM 400 Nm 174 km/h 8,8
4WD Super Select AT 2268 cm3 150 KM 400 Nm 171 km/h 9,7

REKLAMA

Nowy jest silnik i 6-biegowy automat. Nowość dotyczy jednak też sposobu rozwiązania napędu 4x4. Mitsubishi L200 po liftingu to tryb jazdy Off Road Mode i ulepszony system Hill Descent Control. Tryb jazdy poza utartymi szlakami wyróżnia model na tle konkurencji. System jest aktywowany przy pomocy przełącznika umieszczonego obok obrotowego selektora 4WD. Za jego sprawą kierowca może wybrać ustawienie zależne od rodzaju pokonywanego terenu: GRAVEL (szuter), MUD/SNOW (błoto/śnieg), SAND (piasek) i ROCK (skały). Off Road Mode dobrze współgra z dwiema wartościami - kątem natarcia na poziomie 30 stopni i kątem zejścia wynoszącym 22 stopnie.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Jeżeli chodzi o system HDC, to może on utrzymywać stałą prędkość pojazdu na poziomie od 2 do 20 km/h (od 3 do 20 km/h dla modeli z manualną przekładnią) podczas zjazdu ze wzniesienia. Prędkość wybiera kierowca, podczas gdy jest ona utrzymywana automatycznie za pomocą układu hamulcowego. Pomijając modernizację układu napędowego, Japończycy przeprojektowali też delikatnie zawieszenie. Sprężyny śrubowe z przodu i resory piórowe z tyłu pozostały. Przednia oś stała się jednak teraz dużo sztywniejsza. Z tyłu natomiast inżynierowie zwiększyli siłę tłumienia nierówności.

Nowe Mitsubishi L200 - w którą stronę poszła zmiana?

Nowe Mitsubishi L200 - w którą stronę poszła zmiana?

Kuba Brzeziński

Nowe Mitsubishi L200 i nowe systemy bezpieczeństwa!

Zaraz po układzie Super Select z trybem off-roadowym mocnym wyróżnikiem nowego Mitsubishi L200 na tle konkurencji jest zestaw dodatkowych systemów bezpieczeństwa. W aucie pojawiła się m.in.:

  • Multi-around Monitor, czyli kamera 360 stopni
  • System łagodzenia kolizji czołowych
  • System ostrzegania o obiektach w martwym polu lusterek z asystentem zmiany pasa ruchu
  • System ostrzegania o ruchu poprzecznym za samochodem
  • Ultradźwiękowy system ograniczania skutków niezamierzonego przyspieszania.

Cennik nowego Mitsubishi L200 startuje od wersji Invite, napędu Easy Select i 135 990 złotych. Oczko wyżej plasuje się model Intense z napędem Super Select i ceną na poziomie 150 990 złotych. Pick-up ma 5-letnią gwarancję i assistance bez limitu kilometrów. Wyposażenie? W wersji bazowej kupujący otrzymuje 16-calowe felgi aluminiowe, zestaw głośnomówiący bluetooth, klimatyzację manualną oraz 7 poduszek powietrznych. W modelu Intense lista wyposażenia rozszerza się o 18-calowe felgi aluminiowe, kamerę cofania, automatyczną klimatyzację, czujnik zmierzchu i deszczu, fotochromatyczne lusterko wsteczne oraz systemy ostrzegania o niezamierzonej zmianie pasa ruchu i ograniczający skutki kolizji czołowych.

Nowe Mitsubishi L200 - <a class=cennik w Polsce"/>

Nowe Mitsubishi L200 - cennik w Polsce

Fot. Mitsubishi

Nowe Mitsubishi L200 - w którą stronę poszła zmiana?
Kuba Brzeziński
Nowe Mitsubishi L200 - w którą stronę poszła zmiana?
Kuba Brzeziński
Nowe Mitsubishi L200 - w którą stronę poszła zmiana?
Kuba Brzeziński
Nowe Mitsubishi L200 - w którą stronę poszła zmiana?
Kuba Brzeziński
Nowe Mitsubishi L200 - w którą stronę poszła zmiana?
Kuba Brzeziński
Nowe Mitsubishi L200 - w którą stronę poszła zmiana?
Kuba Brzeziński
Nowe Mitsubishi L200 - w którą stronę poszła zmiana?
Kuba Brzeziński
Nowe Mitsubishi L200 - w którą stronę poszła zmiana?
Kuba Brzeziński
Nowe Mitsubishi L200 - w którą stronę poszła zmiana?
Kuba Brzeziński
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
CANARD: Uruchomiono dwa nowe odcinkowe pomiary prędkości

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym (CANARD) poinformowało o uruchomieniu dwóch kolejnych odcinkowych pomiarów prędkości. Jeden z nich został uruchomiony na trasie A1, a drugi na DW935. 

KGP: 100 285 interwencji, 385 wypadków drogowych, 23 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 100 285 interwencji. Byli wzywani do 385 wypadków drogowych.

Zmienią się zasady nakładania opłat drogowych: opłata infrastrukturalna, opłata nakładana ze względu na emisję CO2, opłata nakładana ze względu na zanieczyszczenie powietrza [Projekt ustawy]

Zmienią się zasady nakładania opłat drogowych: opłata infrastrukturalna, opłata nakładana ze względu na emisję CO2, opłata nakładana ze względu na zanieczyszczenie powietrza. Projekt ustawy trafił do uzgodnień i konsultacji.

Jak zarządzać flotą pojazdów elektrycznych

Badania rynkowe pokazują, że główne obawy, potrzeby i oczekiwania użytkowników elektromobilności, zarówno w firmach, jak i wśród indywidualnych konsumentów, dotyczą infrastruktury ładowania, zasięgu pojazdów elektrycznych oraz kosztów ich eksploatacji. To właśnie te kwestie stanowią obecnie największe wyzwania techniczne w procesie elektryfikacji flot. Dodatkowym wyzwaniem jest przekonanie pracowników do adaptacji nowych technologii.

REKLAMA

Dlaczego bieżnik w oponach na tej samej osi musi być taki sam?

Dobre opony to podstawa bezpiecznej jazdy. Warto wiedzieć, że bieżnik w oponach na tej samej osi musi być taki sam. To ważne, zwałszcza w przypadku decyzji o wypłacie ubezpieczenia. Ostatnio Rzecznik Finansowy wydał interpretację dla wszystkich ubezpieczycieli odnośnie do wysokości bieżnika na tej samej osi pojazd. Jak to jest więc z tymi bieżnikami?

KGP: 82 680 interwencji, 327 wypadków drogowych, 23 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 82 680 interwencji. Byli wzywani do 327 wypadków drogowych.

Śródmiejska strefa płatnego parkowania nie tylko w dużych miastach! Posłowie mają plan. [Projekt ustawy]

Śródmiejska strefa płatnego parkowania nie tylko w dużych miastach! Posłowie mają plan. Projekt nowelizacji ustawy o drogach publicznych zakłada, że nie tylko miasta powyżej 100 tys. mieszkańców będą mogły ustanawiać śródmiejskie strefy parkowania.

Badania techniczne pojazdów: opłaty za badanie techniczne, waloryzacja wysokości opłaty. Szykują się zmiany

Badania techniczne pojazdów: mechanizm ustalania wysokości opłaty za badanie, waloryzacja. W resorcie infrastruktury trwają prace nad przygotowaniem projektu ustawy. W projekcie znajdzie się m.in. mechanizm ustalania wysokości opłaty za badanie techniczne pojazdu.

REKLAMA

Ważne! Rząd szykuje kolejne zmiany w prawie drogowym: surowe kary za brawurową jazdę, konfiskata za powadzenie bez prawa jazdy

W odpowiedzi na alarmujące statystyki dotyczące wypadków drogowych Rząd ogłosił szereg zmian w prawie, w odpowiedzi na alarmujące statystyki dotyczące wypadków drogowych. Mają one na celu poprawę bezpieczeństwa na polskich drogach. Jakie zmiany rząd planuje w 2025 roku.

Czy można mieszać różne rodzaje płynów chłodniczych? O tym powinien wiedzieć każdy kierowca!

Każdy kierowca wie, że płyn do chłodnic to jeden z najważniejszych płynów eksploatacyjnych w samochodzie. Odpowiada on za prawidłową pracę układu chłodzenia, chroniąc silnik przed przegrzewaniem się i korozją. Na co należy zwrócić uwagę, wybierając płyn chłodniczy do samochodu?

REKLAMA