REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Fluence - nowy sedan Renault

 Michał Kołodziejczyk
Adwokat, ekspert w zakresie sądowego postępowania cywilnego i karnego.
Renault Fluence
Renault Fluence

REKLAMA

REKLAMA

Z początkiem stycznia 2010 roku w Polsce ruszy sprzedaż kolejnego kompaktu spod znaku Renault. Trójbryłowy model o nazwie Fluence ma być następcą czterodrzwiowej wersji Megane.

Od połowy lat 90-tych kompaktowe sedany Renault były częścią rodziny Megane. Teraz francuski producent zdecydował się na istotną zmianę i nadał swojemu czterodrzwiowemu kompaktowi odmienną nazwę. To jednak nie jedyna różnica. Fluence nie będzie już tylko Megane w wersji hatchback z doklejonym tyłem, ale konstrukcją posiadającą indywidualny wygląd.

REKLAMA

Z zewnątrz uwagę zwraca długość, wynosząca 4,62 m. Pod tym względem nowa "renówka" plasuje się pomiędzy kompaktami, a modelami klasy średniej.
Auto ma dynamiczną, zwartą linie, a jego tył stanowi zgraną całość z resztą nadwozia. Pojemność bagażnika wynosi 530 litrów. Poza tym Fluence otrzymał inny niż Megane przód z nowymi reflektorami. Wnętrze zaczerpnięto z kompaktowego Renault, jednak zaopatrzono je w nieco zmienioną deskę rozdzielczą. W oczy rzuca się przede wszystkim inny zestaw zegarów, w którym elektroniczny zintegrowany wyświetlacz zastąpiono tradycyjnymi wskaźnikami.

Zobacz też: Polska premiera Forda C-Max i Grand C-Max

W gamie silników znajdzie się wysokoprężny motor 1.5 dCi w kilku wariantach mocy. Wyboru, w zależności od rynku, będzie można dokonać spośród wersji 85 i 105 konnej lub ich pięć koni mocniejszych odpowiedników zaopatrzonych w filtr cząstek stałych. Poza tym ofertę zasilą dwa benzyniaki. Pierwszy z nich to 1.6 o mocy 110 KM, drugi – 2.0 140 KM. Producent przewidział atrakcyjną ofertę wariantów przeniesienia napędu. Auto, w zależności od wersji, będzie oferowane z pięcio lub sześciostopniową manualną skrzynią bądź czterobiegowym automatem. Ponadto do wyboru będzie również nowa bezstopniowa skrzynia CVT oraz sześciobiegowa skrzynia z podwójnym sprzęgłem.

Zobacz też: Facelifting Mazdy 2

Nowy model, tradycyjnie dla francuskiej marki, spełnia rygorystyczne założenia z zakresu bezpieczeństwa. Na pokładzie nie zabraknie elektronicznych systemów znanych z Megane. Fluence jest już produkowany w Turcji, gdzie podobnie jak w Rumunii, można go nabyć od września bieżącego roku. Renault zamierza sukcesywnie wprowadzać ten model do oferty na kolejnych rynkach, tak by finalnie auto było dostępne w ponad osiemdziesięciu krajach świata. W dodatku na 2011 rok producent zapowiada premierę elektrycznej wersji tego samochodu, której zwiastunem jest pojazd koncepcyjny o nazwie Fluence Z.E. Concept. Według zapewnień Renault cena nowego „wtyczkowozu” nie będzie odbiegała od odmiany spalinowej, a oba auta mają powstawać na tej samej linii produkcyjnej.

Zobacz też: Suzuki Kizashi: nowy gracz w segmencie D

Renault Fluence
Renault Fluence
Renault Fluence
Renault Fluence
Renault Fluence
Renault Fluence
Renault Fluence
Renault Fluence
Renault Fluence
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Postęp projektu Izery: fabryka i nowy SUV już w 2025 roku?

    Na konferencji prasowej 7 grudnia 2023 r. prezes spółki ElectroMobility Poland (EMP), Piotr Zaremba, ogłosił znaczący postęp projektu Izery (pierwszego polskiego samochodu elektrycznego), informując o zrealizowaniu planów w 39 procentach. Wizja fabryki w Jaworznie i pierwszych samochodów z niej zjeżdżających staje się coraz bardziej realna. Produkcja samochodów ma ruszyć w tej fabryce pod koniec 2025 roku.

    Toyota Hilux Mild Hybrid 48V. Diesel w pick-up`ie z zastrzykiem 16 koni

    Toyota zdecydowała się poszerzyć gamę silnikową Hiluxa. Teraz 2,8-litrowy diesel w jednej z wersji może otrzymać elektryczne wsparcie. Za to odpowiedzialny jest 16-konny układ Mild Hybrid 48V.

    Ile kosztuje elektryczna Astra? Cennik modelu Electric startuje od 197 500 zł

    Pierwsza elektryczna Astra w historii modelu oficjalnie wchodzi do sprzedaży w Polsce. Za model trzeba zapłacić co najmniej 197 500 zł. Co kompaktowy Opel oferuje w zamian?

    Elektryczny SUV Mitsubishi? Japończycy uderzą w segment C

    Mitsubishi, zamiast zwijać biznes w Europie, najwyraźniej planuje go rozwijać. Po dwóch kluczowych debiutach w segmencie aut miejskich Japończycy szykują się do prezentacji elektrycznego SUV-a segmentu C.

    REKLAMA

    Czy paliwo w samochodzie może zamarznąć?

    Paliwo zamarzło w samochodzie. To hasło podczas porannej próby rozruchu silnika brzmi dla kierowcy jak wyrok. Czy to jest w ogóle możliwe? I jak radzić sobie w takiej sytuacji? O tym właśnie opowiemy w tym poradniku.

    Jaki będzie 2024 rok w branży TSL?

    Sektor TSL przechodzi przez istotne zmiany, które odzwierciedlają ewolucję całej branży. Nowe regulacje oraz kierunki rozwoju, wprowadzone w 2023 roku, jeszcze mocniej uwydatniły dynamiczny charakter branży. Jakie wyzwania i szanse z perspektywy prawa przyniesie ze sobą rok 2024? 

    Nowa benzyna E10 od stycznia 2024 r. MKiŚ: Nie wlewaj do baku jeżeli masz stary silnik, bo uszkodzisz układ paliwowy!

    Nowa benzyna 95-oktanowa z zawartością do 10% biokomponentów (E10) zacznie być sprzedawana na stacjach benzynowych w Polsce już od 1 stycznia 2024 r. - poinformowało Ministerstwo Klimatu i Środowiska (MKiŚ). Benzyna E10 zastąpi benzynę E5 o liczbie oktanowej 95. Ale uwaga, nie każdy silnik może pracować na nowej benzynie. W dokumentach pojazdu lub na klapie wlewu paliwa w samochodzie powinno znajdować się charakterystyczne oznaczenie E10 – potwierdzające dostosowanie samochodu do nowego paliwa. Właściciele starszych pojazdów powinni sprawdzić, czy ich pojazdy są dostosowane do tankowania nowego paliwa. Służy do tego wyszukiwarka przygotowana przez MKiŚ.

    Wyższe opłaty za autostrady w Niemczech dla ciężarówek. Skok cen sięga nawet 86 proc.!

    Opłaty za autostrady w Niemczech dla ciężarówek wzrosły nawet o 86 proc. To poważny problem dla firm z branży transportowej. I nie tylko Polskich, ale także pochodzących z innych krajów europejskich.

    REKLAMA

    Mosiężna skrobaczka do szyb. Fiński wynalazek rzeczywiście nie rysuje szyb?

    Mosiężna skrobaczka do szyb to hit ostatnich lat w Polsce. Powód? Ponoć nie ma możliwości, aby porysowała szybę w samochodzie. Ile jest w tym prawdy? I czym tak właściwie jest fińska skrobaczka? Sprawdziłem to.

    Samochody autonomiczne. Kiedy pojawią się na drogach? Częściowo są już dziś

    W XXI wieku przemysł motoryzacyjny ewoluuje szybciej niż kiedykolwiek. Zmiany te napędzają wymogi prawne, wyścigi producentów, ale też wymogi klientów. A to prowadzi do jednego wniosku. Innowacje stopniowo wprowadzają wizję aut autonomicznych do naszego codziennego życia.

    REKLAMA