REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Fluence - nowy sedan Renault

Michał Kołodziejczyk
Adwokat, ekspert w zakresie sądowego postępowania cywilnego i karnego.
Renault Fluence
Renault Fluence

REKLAMA

REKLAMA

Z początkiem stycznia 2010 roku w Polsce ruszy sprzedaż kolejnego kompaktu spod znaku Renault. Trójbryłowy model o nazwie Fluence ma być następcą czterodrzwiowej wersji Megane.

Od połowy lat 90-tych kompaktowe sedany Renault były częścią rodziny Megane. Teraz francuski producent zdecydował się na istotną zmianę i nadał swojemu czterodrzwiowemu kompaktowi odmienną nazwę. To jednak nie jedyna różnica. Fluence nie będzie już tylko Megane w wersji hatchback z doklejonym tyłem, ale konstrukcją posiadającą indywidualny wygląd.

REKLAMA

REKLAMA

Z zewnątrz uwagę zwraca długość, wynosząca 4,62 m. Pod tym względem nowa "renówka" plasuje się pomiędzy kompaktami, a modelami klasy średniej.
Auto ma dynamiczną, zwartą linie, a jego tył stanowi zgraną całość z resztą nadwozia. Pojemność bagażnika wynosi 530 litrów. Poza tym Fluence otrzymał inny niż Megane przód z nowymi reflektorami. Wnętrze zaczerpnięto z kompaktowego Renault, jednak zaopatrzono je w nieco zmienioną deskę rozdzielczą. W oczy rzuca się przede wszystkim inny zestaw zegarów, w którym elektroniczny zintegrowany wyświetlacz zastąpiono tradycyjnymi wskaźnikami.

Zobacz też: Polska premiera Forda C-Max i Grand C-Max

W gamie silników znajdzie się wysokoprężny motor 1.5 dCi w kilku wariantach mocy. Wyboru, w zależności od rynku, będzie można dokonać spośród wersji 85 i 105 konnej lub ich pięć koni mocniejszych odpowiedników zaopatrzonych w filtr cząstek stałych. Poza tym ofertę zasilą dwa benzyniaki. Pierwszy z nich to 1.6 o mocy 110 KM, drugi – 2.0 140 KM. Producent przewidział atrakcyjną ofertę wariantów przeniesienia napędu. Auto, w zależności od wersji, będzie oferowane z pięcio lub sześciostopniową manualną skrzynią bądź czterobiegowym automatem. Ponadto do wyboru będzie również nowa bezstopniowa skrzynia CVT oraz sześciobiegowa skrzynia z podwójnym sprzęgłem.

REKLAMA

Zobacz też: Facelifting Mazdy 2

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Nowy model, tradycyjnie dla francuskiej marki, spełnia rygorystyczne założenia z zakresu bezpieczeństwa. Na pokładzie nie zabraknie elektronicznych systemów znanych z Megane. Fluence jest już produkowany w Turcji, gdzie podobnie jak w Rumunii, można go nabyć od września bieżącego roku. Renault zamierza sukcesywnie wprowadzać ten model do oferty na kolejnych rynkach, tak by finalnie auto było dostępne w ponad osiemdziesięciu krajach świata. W dodatku na 2011 rok producent zapowiada premierę elektrycznej wersji tego samochodu, której zwiastunem jest pojazd koncepcyjny o nazwie Fluence Z.E. Concept. Według zapewnień Renault cena nowego „wtyczkowozu” nie będzie odbiegała od odmiany spalinowej, a oba auta mają powstawać na tej samej linii produkcyjnej.

Zobacz też: Suzuki Kizashi: nowy gracz w segmencie D

Renault Fluence
Renault Fluence
Renault Fluence
Renault Fluence
Renault Fluence
Renault Fluence
Renault Fluence
Renault Fluence
Renault Fluence
Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Ta inicjatywa UE otwiera drogę lekkim autom miejskim w cenie do 15-20 tys. Euro. Zmiany w kategorii L6e i zasada 3E

Jesień 2025 roku zapisze się w historii europejskiej motoryzacji jako moment zwrotny. Przez lata nasze miasta stawały się coraz bardziej zatłoczone, a samochody, którymi się po nich poruszamy – coraz większe, cięższe i droższe. Dziś jednak, patrząc na ostatnie sygnały płynące z Brukseli, w tym nową inicjatywę „Small Affordable Cars” ogłoszoną przez przewodniczącą Ursulę von der Leyen oraz trwające prace w Komisji Petycji PE, możemy powiedzieć głośno: idzie nowe. Europa wreszcie dostrzegła potencjał, o którym w Electroride mówimy od dawna. Nadchodzi czas lekkich pojazdów elektrycznych.

KGP: 109 588 interwencji, 367 wypadków drogowych, 20 ofiar śmiertelnych [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 109 588 interwencji. Byli wzywani do 367 wypadków drogowych.

Pomarańczowe koperty zaskoczyły kierowców. Kto może na nich parkować, a kto dostanie 300 zł mandatu?

W Polsce pojawił się nowy rodzaj oznakowania parkingów, to pomarańczowe koperty. W pierwszych dniach ich funkcjonowania kierowcy masowo pytali, co właściwie oznaczają, dla kogo są przeznaczone i czy można zostawić na nich auto bez ryzyka mandatu. Okazuje się, że parkowanie na nich nie jest dla wszystkich, a zasady są wyjątkowo rygorystyczne. Miejsce może zająć tylko wąska grupa kierowców, a pozostali ryzykują mandatem nawet do 300 zł. Gdzie dokładnie się pojawiły i kogo obowiązują?

Dlaczego ta data w kalendarzu jest dla kierowców ważniejsza niż myślisz? Twój samochód będzie wdzięczny, jak o tym nie zapomnisz

Pewnego zimnego poranka, gdy szyby pokrywa szron, a oddech zamienia się w chmurę pary, siadasz za kierownicą. Przekręcasz kluczyk w stacyjce i z wstrzymanym oddechem słuchasz, jak silnik próbuje ożyć. Czasem odpala za pierwszym razem. Innym razem krztusi się, marudzi, a w najgorszym scenariuszu w ogóle nie daje znaku życia. Winisz wtedy akumulator. A co, jeśli powodem twoich kłopotów jest coś zupełnie innego? Co, jeśli klucz do tej zagadki tkwi w tym, co zalewasz do baku, a wszystko zmienia się w Polsce w dwóch datach: 1 i 16 listopada? To dni, w których na stacjach paliw po cichu dochodzi do zmiany, która decyduje o komforcie i bezawaryjności twojej podróży.

REKLAMA

Opłaty drogowe w Niemczech 2025 dla ciężarówek od 3,5 tony. Kalkulacja opłat

Opłaty drogowe w Niemczech 2025 dla ciężarówek od 3,5 tony mogą wynosić miesięcznie nawet 10 tys. zł. Co przewoźnik może z tym zrobić? Kalkulacja opłat jest niezbędna.

Rejestracja pojazdu online od 2027 roku. Nowe przepisy uproszczą formalności i zwiększą bezpieczeństwo kierowców

Od 2027 r. rejestracja pojazdu w Polsce przejdzie największą zmianę od lat. Nowe przepisy pozwolą złożyć wniosek całkowicie online, bez papierowych dokumentów i bez wizyty w urzędzie. Kierowcy szybciej zarejestrują samochód, a organy rejestrujące zyskają dostęp do danych pojazdów z innych krajów UE dzięki systemowi AVI. Mniej formalności, większe bezpieczeństwo i koniec niepotrzebnych obowiązków przy rejestracji aut sprowadzonych z zagranicy.

Weto Nawrockiego w sprawie zmian w Prawie o ruchu drogowym. Przewoźnicy bez cyfrowych zezwoleń EKMT. Miały wejść w styczniu 2026 r.

Kolejne weta Prezydenta RP Karola Nawrockiego dotykają polskich przewoźników. Nie będzie cyfrowych zezwoleń EKMT od stycznia 2026 r., na które tak czekali. Spada konkurencyjność polskich przewoźników drogowych na arenie międzynarodowej.

KGP: 106 240 interwencji, 349 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 240 interwencji. Byli wzywani do 349 wypadków drogowych.

REKLAMA

Czy od tego roku za brak opon zimowych są kary? Jakie opony zimowe wybrać - 3PMSF czy M+S? Opady śniegu wkrótce, to już czas na zmianę

Jak co roku, kierowców w Polsce dręczy pytanie, czy to już pora zmiany opon letnich na zimowe. Jesienią aura za oknem bywa niejednoznaczna, w nocy zaskakując nas przymrozkami, zaś w słoneczne dni nadal oferując nawet kilkanaście stopni Celsjusza na plusie. Co z oponami - czy to już czas na przekładkę u wulkanizatora? Zwłaszcza, że zaraz ma sypnąć śniegiem nie tylko w górach.

Leasing czy wynajem? Co wybrać, co dzieje się z autem po zakończeniu umowy [Gość Infor.pl]

Końcówka roku to gorący czas dla branży leasingowej i motoryzacyjnej. Wielu przedsiębiorców szuka jeszcze sposobów na optymalizację kosztów, rozważa wymianę samochodu lub zakup kolejnego pojazdu. Wybór jednak nie jest prosty – bo czy lepiej zdecydować się na leasing, czy na wynajem długoterminowy? O różnicach między tymi formami finansowania mówił w rozmowie z Szymonem Glonkiem (Infor.pl) Tomasz Jabłoński, wiceprezes PKO Leasing.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA