REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Fluence - nowy sedan Renault

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
 Michał Kołodziejczyk
Adwokat, ekspert w zakresie sądowego postępowania cywilnego i karnego.
Renault Fluence
Renault Fluence

REKLAMA

REKLAMA

Z początkiem stycznia 2010 roku w Polsce ruszy sprzedaż kolejnego kompaktu spod znaku Renault. Trójbryłowy model o nazwie Fluence ma być następcą czterodrzwiowej wersji Megane.

Od połowy lat 90-tych kompaktowe sedany Renault były częścią rodziny Megane. Teraz francuski producent zdecydował się na istotną zmianę i nadał swojemu czterodrzwiowemu kompaktowi odmienną nazwę. To jednak nie jedyna różnica. Fluence nie będzie już tylko Megane w wersji hatchback z doklejonym tyłem, ale konstrukcją posiadającą indywidualny wygląd.

REKLAMA

Z zewnątrz uwagę zwraca długość, wynosząca 4,62 m. Pod tym względem nowa "renówka" plasuje się pomiędzy kompaktami, a modelami klasy średniej.
Auto ma dynamiczną, zwartą linie, a jego tył stanowi zgraną całość z resztą nadwozia. Pojemność bagażnika wynosi 530 litrów. Poza tym Fluence otrzymał inny niż Megane przód z nowymi reflektorami. Wnętrze zaczerpnięto z kompaktowego Renault, jednak zaopatrzono je w nieco zmienioną deskę rozdzielczą. W oczy rzuca się przede wszystkim inny zestaw zegarów, w którym elektroniczny zintegrowany wyświetlacz zastąpiono tradycyjnymi wskaźnikami.

Zobacz też: Polska premiera Forda C-Max i Grand C-Max

W gamie silników znajdzie się wysokoprężny motor 1.5 dCi w kilku wariantach mocy. Wyboru, w zależności od rynku, będzie można dokonać spośród wersji 85 i 105 konnej lub ich pięć koni mocniejszych odpowiedników zaopatrzonych w filtr cząstek stałych. Poza tym ofertę zasilą dwa benzyniaki. Pierwszy z nich to 1.6 o mocy 110 KM, drugi – 2.0 140 KM. Producent przewidział atrakcyjną ofertę wariantów przeniesienia napędu. Auto, w zależności od wersji, będzie oferowane z pięcio lub sześciostopniową manualną skrzynią bądź czterobiegowym automatem. Ponadto do wyboru będzie również nowa bezstopniowa skrzynia CVT oraz sześciobiegowa skrzynia z podwójnym sprzęgłem.

Zobacz też: Facelifting Mazdy 2

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Nowy model, tradycyjnie dla francuskiej marki, spełnia rygorystyczne założenia z zakresu bezpieczeństwa. Na pokładzie nie zabraknie elektronicznych systemów znanych z Megane. Fluence jest już produkowany w Turcji, gdzie podobnie jak w Rumunii, można go nabyć od września bieżącego roku. Renault zamierza sukcesywnie wprowadzać ten model do oferty na kolejnych rynkach, tak by finalnie auto było dostępne w ponad osiemdziesięciu krajach świata. W dodatku na 2011 rok producent zapowiada premierę elektrycznej wersji tego samochodu, której zwiastunem jest pojazd koncepcyjny o nazwie Fluence Z.E. Concept. Według zapewnień Renault cena nowego „wtyczkowozu” nie będzie odbiegała od odmiany spalinowej, a oba auta mają powstawać na tej samej linii produkcyjnej.

Zobacz też: Suzuki Kizashi: nowy gracz w segmencie D

Renault Fluence
Renault Fluence
Renault Fluence
Renault Fluence
Renault Fluence
Renault Fluence
Renault Fluence
Renault Fluence
Renault Fluence
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Zielone strzałki wracają do gry – czas skończyć z absurdami, które blokują miasta

W ostatnich latach wiele polskich miast zdecydowało się na masowe usuwanie zielonych strzałek warunkowego skrętu. Efekt? Większe korki, mniejsza przepustowość skrzyżowań i rosnąca frustracja kierowców. Tymczasem te niepozorne zielone strzałki mogłyby i powinny poprawiać płynność ruchu, usprawniać komunikację w centrach miast i ograniczać emisję spalin. Pora na zdroworozsądkową korektę.

KGP: 107 596 interwencji, 356 wypadków drogowych, 30 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 107 596 interwencji. Byli wzywani do 356 wypadków drogowych.

Autogaz mimo wzrostu cen nic nie traci na popularności. Czy Polska pod względem samochodów napędzanych gazem jest wyjątkiem w Europie

Polska jest największym rynkiem autogazu w Europie, z ponad 3,5 milionami pojazdów zasilanych gazem płynnym, wyprzedzając Włochy. Jak wynika z danych rynkowych, autogaz pozostaje jednym z najtańszych i najpowszechniej dostępnych paliw w kraju, oferowanym na 7,4 tys. stacji.

Branża motoryzacyjna w kryzysie, coraz więcej restrukturyzacji

Branża motoryzacyjna w Polsce i Europie przeżywa poważny kryzys – w 2024 roku zlikwidowano 54 tys. miejsc pracy, najwięcej od czasu pandemii. Według raportu MGBI wzrosła też liczba postępowań restrukturyzacyjnych do 141, co pokazuje, że firmy coraz częściej szukają ratunku poza upadłością.

REKLAMA

CANARD uruchomiło dwa nowe fotoradary [mapa fotoradarów, taryfikator mandatów, punkty karne]

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym uruchomiło w zeszłym tygodniu dwa nowe fotoradary. Gdzie znajdują się nowo uruchomione fotoradary? Jakie są ograniczenia na drogach? Z jakimi konsekwencjami powinni liczyć się kierowcy za przekroczenie prędkości?

Bezpłatna komunikacja zamiast biletów i rowerów miejskich? Czas na odważne decyzje w polskich miastach

Czy naprawdę warto utrzymywać system biletowy, skoro i tak w ponad 68% ( 2025 roku może to być jeszcze więcej) pokrywamy koszty transportu publicznego z budżetów miast? A może pora na poważną debatę o całkowicie bezpłatnej komunikacji miejskiej w Polsce?

KGP: 106 002 interwencji, 389 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 002 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

Ekologiczny samochód może być droższy od normalnego, uważają teraz polscy posiadacze aut. O ile więcej za niego są skłonni zapłacić

Podejście Polaków do tego, czy ich nowe auto będzie miało rozwiązania ekologiczne czy też nie, widoczne jest w gotowości do poniesienia wyższych kosztów w imię bardziej przyjaznych środowisku technologii. Już co trzeci uważa, że samochód ekologiczny może być droższy niż standardowy.

REKLAMA

Ekologiczne auto? Ponad połowa Polaków nie dopłaciłaby do niego

Czy ekologiczność samochodu to dla Polaków ważny czynnik i element decyzyjny przy zakupie? Ponad jedna trzecia ankietowanych w badaniu przeprowadzonym przez Santander Consumer Multirent byłaby w stanie dopłacić do takiego pojazdu.

Bezpieczeństwo na opak – dlaczego polskie drogi z pierwszeństwem są sztucznie spowalniane?

Na polskich drogach coraz częściej mamy do czynienia z sytuacją, w której bezpieczeństwo planowane jest wbrew logice inżynierii ruchu drogowego. Droga z pierwszeństwem powinna gwarantować płynność. Czas na rewizję praktyk inżynierii drogowej.

REKLAMA