REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

NówKa sztuka z Tychów

Maciej Medyj
Ford Ka
Ford Ka

REKLAMA

REKLAMA

Zbliża się światowa premiera nowego Forda Ka. To już nie ta sama rozdeptana żaba, co jedynka, tylko zupełnie grzeczny mały samochodzik za być może rozsądną cenę.

Zbliża się światowa premiera nowego forda Ka. To już nie ta sama rozdeptana żaba, co jedynka, tylko zupełnie grzeczny mały samochodzik za być może rozsądną cenę. Czy polski ładniejszy bliźniak będzie mógł być konkurencją dla któregoś z trojaczków z Kolina? Sukces będzie na pewno zależał od jakości.

REKLAMA

Najważniejszym elementem konstrukcji pojazdu jest bryła nadwozia, opracowana w sposób gwarantujący bardzo wysoką sztywność i wytrzymałość. Stabilna struktura charakteryzująca się wysoką odpornością zderzeniową zapewnia skuteczną ochronę kierowcy i pasażerów w razie kolizji. Uzupełnieniem jest Inteligentny System Bezpieczeństwa (IPS), który łączy rozbudowany system poduszek powietrznych i pasów bezpieczeństwa chroniący osoby we wnętrzu pojazdu.

Zobacz też: Polska premiera Forda C-Max i Grand C-Max

REKLAMA

Nowy Ford Ka został opracowany w ramach umowy o współpracy z koncernem Fiat. Dzięki temu dołączył do grona maluchów, w których środkowa konsola zajmuje większą część kabiny pasażerskiej. Produkcja nowego Forda Ka rozpocznie się jesienią 2008 r w nowoczesnych zakładach Fiata w Tychach, a sprzedaż pojazdu na głównych rynkach europejskich (czyli nie w Polsce) zacznie się pod koniec 2008 r. lub na początku 2009 r.

Nabywca będzie miał do wyboru jednostkę benzynową Duratec o pojemności 1,2 litra i mocy 69 KM oraz 1,3-litrowy silnik diesla Duratorq TDCi z turbodoładowaniem, rozwijający moc 75 KM. Zarówno jednostka benzynowa jak i silnik wysokoprężny są dostępne w wersjach emitujących CO2 na poziomie poniżej 120 g/km. W przypadku wersji napędzanej 1,2-litrowym silnikiem benzynowym, która najprawdopodobniej będzie najchętniej kupowaną odmianą Forda Ka, zużycie paliwa zmniejszono o 21% w porównaniu z poprzednim modelem z silnikiem o pojemności 1,3 litra. Wersja z silnikiem wysokoprężnym – oferowanym w Fordzie Ka po raz pierwszy – jest jeszcze oszczędniejsza i legitymuje się średnim zużyciem paliwa na poziomie 4,2 litrów na 100 km.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Suzuki Kizashi: nowy gracz w segmencie D

Nowy Ford Ka będzie oferowany w dwóch wersjach wyposażeniowych: Ambiente i Titanium. W przypadku zamówienia specjalnego zestawu przyłączeniowego z funkcją Bluetooth® nabywca nowego Forda Ka otrzymuje możliwość bezpiecznego korzystania z telefonu komórkowego oraz dodatkowe gniazdo przyłączeniowe USB umożliwiające podłączenie zewnętrznego odtwarzacza i słuchanie plików muzycznych za pośrednictwem samochodowego systemu audio. Sterowanie odtwarzaczem odbywa się za pośrednictwem przycisków na kierownicy. Jeżeli dodamy do tego wysokiej klasy sprzęt audio z radioodtwarzaczem CD i 6 głośnikami, Ford Ka będzie miał wszystko, aby zapewnić kierowcy i pasażerom dobrą rozrywkę.

Nowy Ford Ka jest też jedynym modelem w segmencie samochodów małych, który jest dostępny z ogrzewaną przednią szybą i podgrzewanymi fotelami, które są nieocenione w zapewnieniu wygodnej i bezpiecznej jazdy w warunkach zimowych.

Ford Ka - wnętrze
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Szykują się przeceny na stacjach paliw. Ile zapłacimy za paliwo?

Analitycy z e-petrol.pl przewidują, że przeceny na stacjach paliw w Polsce przyśpieszą w najbliższych dniach. W nadchodzącym tygodniu kierowcy mogą spodziewać się niższych cen zarówno dla benzyny 95, jak i oleju napędowego.

Kiedy można, a kiedy nie można holować auta? I jak zrobić to w zgodzie z przepisami?

Przepisy regulują praktycznie każdy aspekt życia kierowcy. W tym także holowanie. Opisują jak oznaczyć pojazd holowany i holujący oraz do jakich zasad stosować się w czasie jazdy. Wszystkie zebraliśmy w tym materiale.

Zatrzymał się na chwilę i ruszył. On ma pierwszeństwo na drodze czy ty?

Kierowca zatrzymał się, żeby wysadzić pierwszego. Chciał ponownie ruszyć z miejsca, ale inny pojazd zaczął go omijać. Kto tu ma pierwszeństwo w takiej sytuacji? Przepisy pozwalają na jasną interpretację w tym przypadku.

Lewy pas to pas do jazdy szybkiej? Nie, ale i tak nie możesz z niego korzystać

Przepisy są jasne. Królowie lewego pasa popełniają wykroczenie. Ma on bowiem przypisaną konkretną rolę. Warto o tym pamiętać, bo jazda lewym pasem może się okazać drogą przyjemnością drogową.

REKLAMA

Policjant pokazuje jedno, ty robisz drugie. Mandat do 5000 zł i 15 punktów karnych

Kierowca ma obowiązek stosowania się do poleceń wydawanych przez policjanta. I warto o tym pamiętać. Ignorowanie komend może się bowiem skończyć naprawdę surowym mandatem.

Pieszy ma pierwszeństwo na pasach. To pierwszeństwo nie jest jednak bezgraniczne

Nietrudno odnieść wrażenie, że piesi uważają się w Polsce za święte krowy. To jednak poważny błąd myślenia. Bo jest pewien przypadek, w którym pierwszeństwa na pasach nie mają. Warto o nim pamiętać.

Czy na zakazie wyprzedzania można wyprzedzić rowerzystę?

Przy drodze ustawiony jest znak B-25 "zakaz wyprzedzania". Przed pojazdem jedzie jednak rowerzysta. Czy za tą tablicą można wyprzedzić cyklistę? Czy kierujący powinien poczekać do miejsca, w którym zakaz przestaje obowiązywać?

Kierowcy zawodowi. Transportują, ale też napędzają polską gospodarkę

W Europie jest ich kilka milionów. Na co dzień wykonywana przez nich praca bywa niezauważana. To jednak poważny błąd. Bo przemierzają nawet kilkaset tysięcy km rocznie i przewożą nawet 14 mld ton towarów.

REKLAMA

Elektryk w garażu podziemnym? Oto nowe wytyczne ppoż dla takich obiektów

Pożary samochodów elektrycznych są długie. I niestety może do nich dojść także w garażach podziemnych. Co wtedy? Pojawiły się właśnie nowe wytyczne ppoż. Kluczowe jest to, że nowe rekomendacje zostały przygotowane przez naukowców we współpracy ze Strażą Pożarną.

Jeśli przejdziemy na samochody elektryczne, będziemy musieli zwiększyć zatrudnienie w straży pożarnej – straż trzeba wezwać do każdej kolizji

Tak jest przynajmniej teraz, przy obecnej technologii stosowanej w bateriach elektrycznych zasilających napęd. Żaden kierowca ani obecnie nawet serwis techniczny nie oceni właściwie zagrożenia pożaru lub innych niepożądanych skutków nawet drobnej kolizji.

REKLAMA