Modele Forda, które zobaczymy na targach we Frankfurcie
REKLAMA
REKLAMA
Ford Focus ST gotów do drogi
REKLAMA
Forda Focus ST napędzać będzie dwulitrowy silnik EcoBoost sprzężony z sześciostopniową przekładnią manualną, dzięki czemu pojazd oferował będzie bezkompromisowe połączenie osiągów i wydajności. Lekka, całkowicie aluminiowa jednostka generuje moc maksymalną o wartości 250 KM oraz maksymalny moment obrotowy 360 Nm. Jednocześnie poziom emisji CO2 oraz zużycie paliwa udało się ograniczyć o ponad 20% w porównaniu z poprzednią, europejską wersją modelu Ford Focus ST. Nowy model zadebiutuje w 2012 roku i ma być dostępny na 40 rynkach sześciu kontynentów.
Zobacz też: Nowy kompakt w wykonaniu Skody
Oprócz pięciodrzwiowej wersji nadwozia, firma Ford przygotowała również – specjalnie z myślą o europejskim odbiorcy – stylową odmianę kombi, czyli Forda Focus ST Wagon.
Stylistyka i technologie przyszłości firmy Ford
Zadziwiająco zjawiskowy Ford Evos Concept zdradza, w jakim kierunku zmierzać będzie nowa, globalna stylistyka marki Ford, a także sygnalizuje i testuje kluczowe technologie napędowe oraz samochodowe przyszłości.
„Zależało nam na tym, żeby Ford Evos niósł ze sobą jasno sprecyzowany komunikat, co do kierunku obranego przez stylistykę marki Ford. Chcemy tworzyć pojazdy, które dają wiele radości z jazdy, mają swój niepowtarzalny urok i przede wszystkim są przepiękne stylistycznie”– zdradza J Mays, wiceprezes oraz główny stylista marki Ford.ości.
Dynamiczny, koncepcyjny Ford Fiesta
Ford Focus ST nie będzie jedynym, nowym ekscytującym samochodem sportowym Forda we Frankfurcie, ponieważ firma pokaże również dynamicznego, imponującego koncepcyjnego Forda Fiesta ST.
W modelu Ford Fiesta ST Concept świetne osiągi, małe zużycie paliwa i niski poziom emisji gwarantuje specjalnie zmodyfikowany, 180-konny silnik EcoBoost o pojemności 1,6 litra, który generuje moment obrotowy o wartości 240 Nm i może rozpędzić pojazd od 0 do 100 km/h w zaledwie 7 sekund, do prędkości maksymalnej przekraczającej 220 km/h. Jednocześnie Ford Fiesta ST Concept może pochwalić się poziomem emisji CO2 nie przekraczającym 140 g/km.
Najmniejszy silnik docelowo w Fordzie Focus
Firma Ford powiększa rodzinę swych silników EcoBoost włączając do oferty trzycylindrową, 1.0 litrową jednostkę, która od przyszłego roku napędzać będzie Fordy Focus, C-MAX oraz B-MAX.
Na początku 2012 roku firma wprowadzi na rynek dwie odmiany tego silnika w modelu Ford Focus o mocy 100 oraz 120 KM, sprzężone odpowiednio z pięcio- i sześciostopniową przekładnią manualną.
Rozszerzenie gamy modeli ECOnetic
Wchodząc do sprzedaży w 2012 roku Ford Focus ECOnetic ma być najbardziej oszczędnym modelem w swojej klasie. Spalanie na poziomie 3,4 litra na 100 km jest poza zasięgiem jakiegokolwiek dostępnego obecnie modelu z benzynowym, wysokoprężnym lub hybrydowym układem napędowym.
Debiut Forda Focus ST-R
Model ten, zaprojektowany i zbudowany z myślą o zmaganiach na torze, wyposażono w dwulitrowy silnik EcoBoost, klatkę bezpieczeństwa zgodną z wymogami Międzynarodowej Federacji Samochodowej (FIA), zmodyfikowany układ hamulcowy oraz zawieszenie dostosowane do warunków jazdy panujących na torze. Szybki, zwinny i niezwykle dynamiczny Ford Focus ST-R to oferta skierowana do zawodowców, amatorów oraz entuzjastów imprez typu track-day.
Pickup Ford Ranger tuż przed debiutem
Firma Ford pokaże również nową odsłonę gotowego do produkcji seryjnej Forda Ranger, który zadebiutuje w salonach sprzedaży pod koniec tego roku. Całkowicie nowa konstrukcja sprawia, iż dołączy on do grona modeli oferujących największe możliwości załadunkowe, jeszcze wyższą moc oraz zmniejszone zużycie paliwa. Znacznie poprawiono również komfort jazdy.
Edycja specjalna Forda Fiesta
Na stoisku we Frankfurcie zadebiutuje również Ford Fiesta w edycji specjalnej - Fiesta Sport Special Edition, która imponuje przyciągającą wzrok, sportową stylizacją nadwozia i wnętrza oraz odpowiadającymi drapieżnemu wyglądowi osiągami generowanymi przez mocny, benzynowy silnik 1.6 Duratec Ti-VCT.
Specjalne edycje modelu Ford Ka
Poprzez agresywne stylistycznie elementy takie jak ciemny przedni grill i pas wzdłuż nadwozia, czarne felgi ze stopu metali lekkich, a także za sprawą ciemno-czerwonej stylizacji wnętrza Ford Ka Grand Prix II nawiązuje do tradycji świata wyścigów samochodowych.
Zobacz też: Sportowy sedan SEATa we Frankfurcie
Silnik 2.0 EcoBoost z sześciostopniową przekładnią manualną
Pod koniec tego roku dwulitrową jednostkę EcoBoost w Fordach Mondeo i S-MAX zamówić będzie można w opcji z sześciostopniową przekładnią manualną. Ta dynamiczna konfiguracja układu napędowego będzie dostępna w wersjach Titanium oraz Titanium S, które dysponować mają mocą 203 i 240 KM. Produkcja rusza w październiku w zakładach w belgijskim mieście Genk, a taka konfiguracja napędowa początkowo będzie dostępna na rynku niemieckim i szwajcarskim.
Ford Kuga Titanium S
Surowa i atrakcyjna stylistyka Forda Kuga zostanie uwydatniona w nowej flagowej wersji Ford Kuga Titanium S, która została stworzona by wyróżniać się z tłumu. Mają jej w tym pomóc m.in. nowe światła do jazdy dziennej wykonane w technologii LED, 17-calowe felgi ze stopu metali lekkich, większy tylny spojler, nowe reflektory oraz bardziej luksusowe wnętrze.
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.
REKLAMA