REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Nowy Citroen Berlingo Van - prezentacja

Łukasz Kuźmiuk
Citroen Berlingo Van / fot. Łukasz Kuźmiuk
Citroen Berlingo Van / fot. Łukasz Kuźmiuk
Łukasz Kuźmiuk

REKLAMA

REKLAMA

Citroen Berlingo to jedno z tych aut, które na ulicach pozostają niewidoczne, ale mające olbrzymi wpływ na codzienne funkcjonowanie społeczeństw. Małe vany każdego dnia pokonują kolejne kilometry rozwożąc towary, przewożąc ludzi i niosąc pomoc w awaryjnych sytuacjach. Citroen Berlingo Van 3. generacji niedawno miał swoją polską premierę.

Łukasz Kuźmiuk

Pierwsza generacja Citroena Berlingo została wprowadzona na rynek w 1996 roku i od tamtej pory wyprodukowano ponad 1,5 miliona egzemplarzy tego modelu. W tym roku na rynek trafiła trzecia generacja modelu i już udało jej się zdobyć tytuł International Van Of The Year 2019. Wyróżnienie zostało przydzielone podczas wrześniowego Międzynarodowego Salonu Samochodów Dostawczych w Hanowerze. Co ciekawe, to samo wyróżnienie zdobyła pierwsza generacja Berlingo w 1997 roku.

REKLAMA

REKLAMA

Najnowsze wcielenie francuskiego dostawczaka powstało na nowej, modułowej płycie podłogowej EMP2 oraz RG5. Inżynierom nie tylko udało się cofnąć silnik w głąb pojazdu, co umożliwiło zastosowanie krótszego przedniego zwisu, ale także uzyskać ładowność na poziomie 1000 kg. Pod względem stylistycznym nie można mówić o rewolucji - o ile przód auta upodobniono do frontów znanych z innych modeli Citroena, o tyle z tyłu nowy Berlingo Van wygląda podobnie do poprzednika. Trudno oczekiwać wymyślenia koła na nowo, bo przecież te kształty są optymalne pod względem pojemności przestrzeni ładunkowej. Nowy Citroen Berlingo Van jest dostępny w dwóch rozmiarach: podstawowym M i powiększonym XL. Krótsze nadwozie mierzy 4403 mm długości, z kolei dłuższe mierzy 4753 mm długości. Z kolei rozstaw osi to odpowiednio 2785 mm i 2975 mm. W przypadku vana nie sposób nie wspomnieć o możliwościach załadunkowych - w wariancie M przestrzeń ładunkowa ma 1817 mm długości, a ładowność pojazdu to 650 kg lub 1000 kg (w wersji ze wzmocnionym zawieszeniem), natomiast wariant XL dysponuje przestrzenią ładunkową o długości 2167 mm, a ładowność auta w tej konfiguracji to 950 kg.

Łukasz Kuźmiuk

Citroen tworząc nową generację Berlingo Van starał się, by auto stało się przyjemnym miejscem pracy dla kierowcy, stąd też na pokładzie znalazło się sporo rozwiązań ułatwiające codzienne użytkowanie pojazdu. Jednym z ciekawszych pomysłów jest zastosowanie pakietu Surround Rear Vision, kamery umieszczonej nad tylnymi drzwiami oraz kamery ulokowanej z boku pojazdu. Dzięki temu rozwiązaniu kierowca może spojrzeć na ekran umiejscowiony w miejscu lusterka wstecznego i zobaczyć w szerokiej perspektywie co dzieje się za autem i obok pojazdu. Co ważne, kamery pracują zarówno podczas cofania, jak i jazdy do przodu. Na uwagę zasługuje również sygnalizator przeciążenia pojazdu, który ostrzega użytkownika Citroena Berlingo Van o załadowaniu zbyt ciężkiego ładunku. Ponadto samochód może być wyposażony także w m.in. wyświetlacz head-up, adaptacyjny tempomat, system monitorowania pasa ruchu, system rozpoznawania znaków drogowych, system awaryjnego hamowania w razie wystąpienia możliwości kolizji, stabilizację toru jazdy samochodu z przyczepą, bezkluczykowy dostęp, asystenta ruszania pod górę, asystenta świateł drogowych oraz system Grip Control, wspomagający kierowcę w trakcie jazdy autem poza asfaltem. W zależności od konfiguracji wyposażenia elementy te mogą być w standardzie lub jako dodatki opcjonalne. Francuzi pomyśleli również o osobach, które zmuszone są do zjeżdżania z utwardzonych dróg. Nabywcy nowego Citroena Berlingo Van mogą zamówić m.in. zawieszenie podwyższone o 30 mm, stalową osłonę pod silnikiem i 16-calowe felgi z oponami Michelin Latitude Tour HP M+S. Jak widać możliwości konfiguracji i dopasowania pojazdu do własnych potrzeb są olbrzymie i robią duże wrażenie.

Łukasz Kuźmiuk

Wbrew modzie na odchodzenie od silników wysokoprężnych gama jednostek napędowych, dostępnych w nowym Citroenie Berlingo Van, na razie składa się tylko i wyłącznie z turbodiesli. Są to 1.6 BlueHDi o mocy 75 KM (230 Nm) i 99 KM (254 Nm), a także 1.5 BlueHDi, generujący 130 KM i 300 Nm. Ostatni z motorów może być połączony z 8-biegową przekładnią automatyczną lub 6-biegowymi "manualami", zaś jednostki 1.6 połączono tylko z 5-biegowymi ręcznymi skrzyniami biegów. Warto dodać, że motor 1.5 BlueHDi wykorzystuje technologię AdBlue zamiast FAP. W przyszłym roku gama silnikowa Berlingo Van zostanie uzupełniona o turbodoładowane silniki benzynowe 1.2 PureTech o mocy 110 KM i 130 KM. Pierwszy z nich zostanie zespolony z 6-biegową manualną skrzynią biegów, zaś ten drugi z 8-biegowym "automatem". We wszystkich wariantach napęd przekazywany jest na przednią oś - napęd na wszystkie koła jest niedostępny w tym modelu.

REKLAMA

Nowy Citroen Berlingo Van ma szansę stać liderem w swojej klasie - to dostawczak na miarę XXI. wieku. Liczba nowoczesnych rozwiązań technologicznych upchanych w tej klasie auta robi wrażenie, a jednocześnie Francuzi nie zapomnieli o użytkowej stronie pojazdu. Pozostaje tylko czekać na pierwsze jazdy, by przekonać się, jak jeździ Berlingo Van nowej generacji.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Citroen Berlingo Van - cennik netto (PLN)

Silnik/Wersja Control Club Club Driver Worker Club Driver Worker Control
M 650 kg M 650 kg M 1000 kg M 1000 kg M 1000 kg XL 950 kg XL 950 kg XL 950 kg XL 5-miejscowy
1.6 BlueHDi
75 KM (M5)
56 600 64 600 - - - - - 66 100 -
1.6 BlueHDi
99 KM (M5)
60 900 68 900 69 900 72 900 70 400 72 900 75 900 74 400 69 400
1.5 BlueHDi
130 KM (M6)
- - 75 400 78 400 75 900 78 400 81 400 79 900 74 900
1.5 BlueHDi
130 KM (A8)
- - 81 900 84 900 - - 87 900 - -

Citroen Berlingo Van / fot. Łukasz Kuźmiuk
Łukasz Kuźmiuk
Citroen Berlingo Van / fot. Łukasz Kuźmiuk
Łukasz Kuźmiuk
Citroen Berlingo Van / fot. Łukasz Kuźmiuk
Łukasz Kuźmiuk
Citroen Berlingo Van / fot. Łukasz Kuźmiuk
Łukasz Kuźmiuk
Citroen Berlingo Van / fot. Łukasz Kuźmiuk
Łukasz Kuźmiuk
Citroen Berlingo Van / fot. Łukasz Kuźmiuk
Łukasz Kuźmiuk
Citroen Berlingo Van / fot. Łukasz Kuźmiuk
Łukasz Kuźmiuk
Citroen Berlingo Van / fot. Łukasz Kuźmiuk
Łukasz Kuźmiuk
Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Pomarańczowe koperty zaskoczyły kierowców. Kto może na nich parkować, a kto dostanie 300 zł mandatu?

W Polsce pojawił się nowy rodzaj oznakowania parkingów, to pomarańczowe koperty. W pierwszych dniach ich funkcjonowania kierowcy masowo pytali, co właściwie oznaczają, dla kogo są przeznaczone i czy można zostawić na nich auto bez ryzyka mandatu. Okazuje się, że parkowanie na nich nie jest dla wszystkich, a zasady są wyjątkowo rygorystyczne. Miejsce może zająć tylko wąska grupa kierowców, a pozostali ryzykują mandatem nawet do 300 zł. Gdzie dokładnie się pojawiły i kogo obowiązują?

Dlaczego ta data w kalendarzu jest dla kierowców ważniejsza niż myślisz? Twój samochód będzie wdzięczny, jak o tym nie zapomnisz

Pewnego zimnego poranka, gdy szyby pokrywa szron, a oddech zamienia się w chmurę pary, siadasz za kierownicą. Przekręcasz kluczyk w stacyjce i z wstrzymanym oddechem słuchasz, jak silnik próbuje ożyć. Czasem odpala za pierwszym razem. Innym razem krztusi się, marudzi, a w najgorszym scenariuszu w ogóle nie daje znaku życia. Winisz wtedy akumulator. A co, jeśli powodem twoich kłopotów jest coś zupełnie innego? Co, jeśli klucz do tej zagadki tkwi w tym, co zalewasz do baku, a wszystko zmienia się w Polsce w dwóch datach: 1 i 16 listopada? To dni, w których na stacjach paliw po cichu dochodzi do zmiany, która decyduje o komforcie i bezawaryjności twojej podróży.

Opłaty drogowe w Niemczech 2025 dla ciężarówek od 3,5 tony. Kalkulacja opłat

Opłaty drogowe w Niemczech 2025 dla ciężarówek od 3,5 tony mogą wynosić miesięcznie nawet 10 tys. zł. Co przewoźnik może z tym zrobić? Kalkulacja opłat jest niezbędna.

Rejestracja pojazdu online od 2027 roku. Nowe przepisy uproszczą formalności i zwiększą bezpieczeństwo kierowców

Od 2027 r. rejestracja pojazdu w Polsce przejdzie największą zmianę od lat. Nowe przepisy pozwolą złożyć wniosek całkowicie online, bez papierowych dokumentów i bez wizyty w urzędzie. Kierowcy szybciej zarejestrują samochód, a organy rejestrujące zyskają dostęp do danych pojazdów z innych krajów UE dzięki systemowi AVI. Mniej formalności, większe bezpieczeństwo i koniec niepotrzebnych obowiązków przy rejestracji aut sprowadzonych z zagranicy.

REKLAMA

Weto Nawrockiego w sprawie zmian w Prawie o ruchu drogowym. Przewoźnicy bez cyfrowych zezwoleń EKMT. Miały wejść w styczniu 2026 r.

Kolejne weta Prezydenta RP Karola Nawrockiego dotykają polskich przewoźników. Nie będzie cyfrowych zezwoleń EKMT od stycznia 2026 r., na które tak czekali. Spada konkurencyjność polskich przewoźników drogowych na arenie międzynarodowej.

KGP: 106 240 interwencji, 349 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 240 interwencji. Byli wzywani do 349 wypadków drogowych.

Czy od tego roku za brak opon zimowych są kary? Jakie opony zimowe wybrać - 3PMSF czy M+S? Opady śniegu wkrótce, to już czas na zmianę

Jak co roku, kierowców w Polsce dręczy pytanie, czy to już pora zmiany opon letnich na zimowe. Jesienią aura za oknem bywa niejednoznaczna, w nocy zaskakując nas przymrozkami, zaś w słoneczne dni nadal oferując nawet kilkanaście stopni Celsjusza na plusie. Co z oponami - czy to już czas na przekładkę u wulkanizatora? Zwłaszcza, że zaraz ma sypnąć śniegiem nie tylko w górach.

Leasing czy wynajem? Co wybrać, co dzieje się z autem po zakończeniu umowy [Gość Infor.pl]

Końcówka roku to gorący czas dla branży leasingowej i motoryzacyjnej. Wielu przedsiębiorców szuka jeszcze sposobów na optymalizację kosztów, rozważa wymianę samochodu lub zakup kolejnego pojazdu. Wybór jednak nie jest prosty – bo czy lepiej zdecydować się na leasing, czy na wynajem długoterminowy? O różnicach między tymi formami finansowania mówił w rozmowie z Szymonem Glonkiem (Infor.pl) Tomasz Jabłoński, wiceprezes PKO Leasing.

REKLAMA

Sezonowe OC dla motocykli i kamperów? Sejmowa Komisja prosi rząd o analizę. Co to oznacza dla kierowców w 2026 r.

Sejmowa Komisja do Spraw Petycji po rozpatrzeniu obywatelskiej petycji przyjęła Dezyderat nr 173, w którym zwraca się do Prezesa Rady Ministrów o kompleksową analizę wprowadzenia czasowego (sezonowego) ubezpieczenia OC dla pojazdów używanych tylko przez część roku, takich jak motocykle, kampery czy kabriolety. To pierwszy formalny krok mogący otworzyć debatę nad zmianą zasad ciągłości OC stosowanych dziś w Polsce. Może to oznaczać poważne oszczędności dla posiadaczy pojazdów podlegających obowiązkowi ubezpieczenia OC.

Szok na rynku OC! Sprawdź, czy Ty też możesz płacić o 120 zł mniej

Ceny OC wreszcie zaczęły spadać. Po latach podwyżek kierowcy znów mogą mówić o realnych oszczędnościach. W niektórych miastach różnice sięgają nawet ponad 100 zł! Eksperci nie mają wątpliwości: na rynku ubezpieczeń dzieje się coś, czego dawno nie widzieliśmy. Czy to początek większej fali obniżek? Sprawdź, ile możesz zyskać na swojej polisie i dlaczego właśnie teraz warto porównać oferty.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA