REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Nowy Citroen Berlingo Van - prezentacja

Łukasz Kuźmiuk
Citroen Berlingo Van / fot. Łukasz Kuźmiuk
Citroen Berlingo Van / fot. Łukasz Kuźmiuk
Łukasz Kuźmiuk

REKLAMA

REKLAMA

Citroen Berlingo to jedno z tych aut, które na ulicach pozostają niewidoczne, ale mające olbrzymi wpływ na codzienne funkcjonowanie społeczeństw. Małe vany każdego dnia pokonują kolejne kilometry rozwożąc towary, przewożąc ludzi i niosąc pomoc w awaryjnych sytuacjach. Citroen Berlingo Van 3. generacji niedawno miał swoją polską premierę.
Citroen Berlingo Van / fot. Łukasz Kuźmiuk

Łukasz Kuźmiuk

REKLAMA

Pierwsza generacja Citroena Berlingo została wprowadzona na rynek w 1996 roku i od tamtej pory wyprodukowano ponad 1,5 miliona egzemplarzy tego modelu. W tym roku na rynek trafiła trzecia generacja modelu i już udało jej się zdobyć tytuł International Van Of The Year 2019. Wyróżnienie zostało przydzielone podczas wrześniowego Międzynarodowego Salonu Samochodów Dostawczych w Hanowerze. Co ciekawe, to samo wyróżnienie zdobyła pierwsza generacja Berlingo w 1997 roku.

REKLAMA

Najnowsze wcielenie francuskiego dostawczaka powstało na nowej, modułowej płycie podłogowej EMP2 oraz RG5. Inżynierom nie tylko udało się cofnąć silnik w głąb pojazdu, co umożliwiło zastosowanie krótszego przedniego zwisu, ale także uzyskać ładowność na poziomie 1000 kg. Pod względem stylistycznym nie można mówić o rewolucji - o ile przód auta upodobniono do frontów znanych z innych modeli Citroena, o tyle z tyłu nowy Berlingo Van wygląda podobnie do poprzednika. Trudno oczekiwać wymyślenia koła na nowo, bo przecież te kształty są optymalne pod względem pojemności przestrzeni ładunkowej. Nowy Citroen Berlingo Van jest dostępny w dwóch rozmiarach: podstawowym M i powiększonym XL. Krótsze nadwozie mierzy 4403 mm długości, z kolei dłuższe mierzy 4753 mm długości. Z kolei rozstaw osi to odpowiednio 2785 mm i 2975 mm. W przypadku vana nie sposób nie wspomnieć o możliwościach załadunkowych - w wariancie M przestrzeń ładunkowa ma 1817 mm długości, a ładowność pojazdu to 650 kg lub 1000 kg (w wersji ze wzmocnionym zawieszeniem), natomiast wariant XL dysponuje przestrzenią ładunkową o długości 2167 mm, a ładowność auta w tej konfiguracji to 950 kg.

Citroen Berlingo Van / fot. Łukasz Kuźmiuk

Łukasz Kuźmiuk

Citroen tworząc nową generację Berlingo Van starał się, by auto stało się przyjemnym miejscem pracy dla kierowcy, stąd też na pokładzie znalazło się sporo rozwiązań ułatwiające codzienne użytkowanie pojazdu. Jednym z ciekawszych pomysłów jest zastosowanie pakietu Surround Rear Vision, kamery umieszczonej nad tylnymi drzwiami oraz kamery ulokowanej z boku pojazdu. Dzięki temu rozwiązaniu kierowca może spojrzeć na ekran umiejscowiony w miejscu lusterka wstecznego i zobaczyć w szerokiej perspektywie co dzieje się za autem i obok pojazdu. Co ważne, kamery pracują zarówno podczas cofania, jak i jazdy do przodu. Na uwagę zasługuje również sygnalizator przeciążenia pojazdu, który ostrzega użytkownika Citroena Berlingo Van o załadowaniu zbyt ciężkiego ładunku. Ponadto samochód może być wyposażony także w m.in. wyświetlacz head-up, adaptacyjny tempomat, system monitorowania pasa ruchu, system rozpoznawania znaków drogowych, system awaryjnego hamowania w razie wystąpienia możliwości kolizji, stabilizację toru jazdy samochodu z przyczepą, bezkluczykowy dostęp, asystenta ruszania pod górę, asystenta świateł drogowych oraz system Grip Control, wspomagający kierowcę w trakcie jazdy autem poza asfaltem. W zależności od konfiguracji wyposażenia elementy te mogą być w standardzie lub jako dodatki opcjonalne. Francuzi pomyśleli również o osobach, które zmuszone są do zjeżdżania z utwardzonych dróg. Nabywcy nowego Citroena Berlingo Van mogą zamówić m.in. zawieszenie podwyższone o 30 mm, stalową osłonę pod silnikiem i 16-calowe felgi z oponami Michelin Latitude Tour HP M+S. Jak widać możliwości konfiguracji i dopasowania pojazdu do własnych potrzeb są olbrzymie i robią duże wrażenie.

Citroen Berlingo Van / fot. Łukasz Kuźmiuk

Łukasz Kuźmiuk

REKLAMA

Wbrew modzie na odchodzenie od silników wysokoprężnych gama jednostek napędowych, dostępnych w nowym Citroenie Berlingo Van, na razie składa się tylko i wyłącznie z turbodiesli. Są to 1.6 BlueHDi o mocy 75 KM (230 Nm) i 99 KM (254 Nm), a także 1.5 BlueHDi, generujący 130 KM i 300 Nm. Ostatni z motorów może być połączony z 8-biegową przekładnią automatyczną lub 6-biegowymi "manualami", zaś jednostki 1.6 połączono tylko z 5-biegowymi ręcznymi skrzyniami biegów. Warto dodać, że motor 1.5 BlueHDi wykorzystuje technologię AdBlue zamiast FAP. W przyszłym roku gama silnikowa Berlingo Van zostanie uzupełniona o turbodoładowane silniki benzynowe 1.2 PureTech o mocy 110 KM i 130 KM. Pierwszy z nich zostanie zespolony z 6-biegową manualną skrzynią biegów, zaś ten drugi z 8-biegowym "automatem". We wszystkich wariantach napęd przekazywany jest na przednią oś - napęd na wszystkie koła jest niedostępny w tym modelu.

Nowy Citroen Berlingo Van ma szansę stać liderem w swojej klasie - to dostawczak na miarę XXI. wieku. Liczba nowoczesnych rozwiązań technologicznych upchanych w tej klasie auta robi wrażenie, a jednocześnie Francuzi nie zapomnieli o użytkowej stronie pojazdu. Pozostaje tylko czekać na pierwsze jazdy, by przekonać się, jak jeździ Berlingo Van nowej generacji.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Citroen Berlingo Van - cennik netto (PLN)

Silnik/Wersja Control Club Club Driver Worker Club Driver Worker Control
M 650 kg M 650 kg M 1000 kg M 1000 kg M 1000 kg XL 950 kg XL 950 kg XL 950 kg XL 5-miejscowy
1.6 BlueHDi
75 KM (M5)
56 600 64 600 - - - - - 66 100 -
1.6 BlueHDi
99 KM (M5)
60 900 68 900 69 900 72 900 70 400 72 900 75 900 74 400 69 400
1.5 BlueHDi
130 KM (M6)
- - 75 400 78 400 75 900 78 400 81 400 79 900 74 900
1.5 BlueHDi
130 KM (A8)
- - 81 900 84 900 - - 87 900 - -

Citroen Berlingo Van / fot. Łukasz Kuźmiuk
Łukasz Kuźmiuk
Citroen Berlingo Van / fot. Łukasz Kuźmiuk
Łukasz Kuźmiuk
Citroen Berlingo Van / fot. Łukasz Kuźmiuk
Łukasz Kuźmiuk
Citroen Berlingo Van / fot. Łukasz Kuźmiuk
Łukasz Kuźmiuk
Citroen Berlingo Van / fot. Łukasz Kuźmiuk
Łukasz Kuźmiuk
Citroen Berlingo Van / fot. Łukasz Kuźmiuk
Łukasz Kuźmiuk
Citroen Berlingo Van / fot. Łukasz Kuźmiuk
Łukasz Kuźmiuk
Citroen Berlingo Van / fot. Łukasz Kuźmiuk
Łukasz Kuźmiuk
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Dobra passa motoryzacji dobiega końca

Chociaż produkcja sprzedana pojazdów w I kwartale br. przekroczyła 60 mld zł, ogólne wyniki branży wskazują, że dobra passa przemysłu motoryzacyjnego w Polsce dobiega końca. Tak wynika z informacji firmy AutomotiveSuppliers.pl.

Po polskich drogach jeżdżą coraz starsze samochody, najbardziej leciwe są Volkswageny, a auta jakich marek mają najmniej lat

14,7 lat – tyle wynosi obecnie średni wiek samochodu zgłaszanego do ubezpieczenia. Jest to o 12 miesięcy więcej niż cztery lata wcześniej. Jednak w przypadku najczęściej spotykanych w Polsce modeli samochodów, średnia jest jeszcze wyższa i sięga prawie 18 lat.

Konfiskata auta nietrzeźwym kierowcom. Będą zmiany przepisów, ale czy na pewno łagodniejsze dla kierujących pojazdami

Kolejna zmiana przepisów dotyczących przepadku pojazdów jako kary dla nietrzeźwych kierowców. . Do Sejmu trafił projekt zmiany ustawy, w ramach którego to nie policja, ale sąd będzie dokonywał konfiskaty, ale jednocześnie zaostrzone zostaną przepisy dotyczące przepadku pojazdu.

Pijany kierowca staranował ogrodzenie. Stracił prawo jazdy w siedmiu kategoriach

35-letni pijany kierowca ciężarowej scanii staranował ogrodzenie prywatnej posesji w Szydłówku koło Mławy. Kary nie będą niskie. 

REKLAMA

Polacy jeżdżą starymi autami. Czy można je ubezpieczyć?

Średnia wieku samochodu w Polsce wynosi 15,9 lat. Na takie samochody trudno wykupić polisę Auto Casco. Na szczęście niektóre towarzystwa ubezpieczają nawet 20-letnie pojazdy.

Tylko 0,5 promila wystarczy, żeby stracić samochód. Zmienią się przepisy dotyczące pijanych kierowców

Do Sejmu trafi projekt nowelizacji Kodeksu karnego oraz niektórych innych ustaw. Projekt zakłada zmianę przepisów dotyczących konfiskaty pojazdów pijanym kierowcom. Czy to w końcu pomoże zatrzymać falę nieodpowiedzialnych kierowców na polskich drogach?

Od 1 lipca 2024 r. zmiany w opłatach drogowych! Polacy także to odczują, mimo że wzrost cen dotyczy naszych sąsiadów

Od 1 lipca 2024 r. zmieniły się opłaty drogowe w Niemczech. Opłaty dotyczą głównie branży transportu drogowego, czyli kierowców ciężarowych. Nowe stawki opłat najbardziej odczują przewoźnicy z Polski i Litwy.

Ceny paliw w Polsce. Ile zapłacimy za benzynę, olej napędowy czy gaz?

Portal e-petrol.pl prognozuje, że ceny hurtowe paliw wkrótce zaczną spadać. To może oznaczać, że na stacjach nie będzie większych zmian w cenach.

REKLAMA

Nowe zasady przeglądu samochodu. Od 1 czerwca 2024 r. Każdy kierowca powinien to wiedzieć. Co z podwyżką opłat?

Przegląd techniczny pojazdu po nowemu. Każdy kierowca powinien wiedzieć o zmianach z 2024 r. Choć nie weszły jeszcze w życie wszystkie nowe zasady, które były zapowiadane, to jednak od 1 czerwca diagnosta działa inaczej.

1500 zł mandatu i utrata prawa jazdy. Dodatkowo 13 punktów karnych. To kara za przegapienie tylko jednego znaku

Rozkojarzenie za kierownicą jest niewskazane, a kara za przegapienie tego jednego znaku może być surowa. 13 punktów karnych i 1500 zł mandatu. Lepiej uważać. 

REKLAMA