REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Lexus LS 400 I Generacji

Zuzanna Gawor-Kotkowska
fot. Newspress
fot. Newspress

REKLAMA

REKLAMA

Lexus LS 400 I generacji to japońska odpowiedź na europejskie modele luksusowe takie jak mercedes klasy S oraz BMW serii 7. Flagowy model koncernu Toyoty, który podbił rynek amerykański i ustanowił wiele standardów w swojej klasie.

Jest bardzo interesującą propozycją na rynku wtórnym, jeśli szukamy doskonałej jakości, niezawodności w nieco bardziej egzotycznym, nie sztampowym opakowaniu. Wprowadzony przez Toyotę w roku 1989 model posiadający nazwę kodową UCF10 to auto o dwu twarzach. Na rodzimym rynku japońskim znane jest pod nazwą Toyota Celsior, w Stanach zjednoczonych sprzedawane było pod szyldem nowo powstałej, luksusowej marki Toyoty, czyli Lexusa. Model LS 400 został zaprojektowany, aby konkurować z posiadającymi ugruntowaną pozycję na rynku modelami flagowymi Mercedesa i BMW. Auto posiada klasyczną, trójbryłową karoserię, formą przypominającą Mercedesa klasy S. Stylistyka jest stonowana i jednocześnie bardzo elegancka.

REKLAMA

Wersje silnikowe

Auto napędzane było dwoma rodzajami silnika V8 o pojemności 4 litrów. Obydwa silniki posiadały 4 zawory na cylinder. Pierwszy z nich to 1UZ-FE o mocy 245KM i w wersji produkowanej po 1994 roku, o mocy 265KM. Silnik ten w momencie wprowadzenia na rynek był jedną z najcichszych jednostek V8 produkowanych na świecie. W ostatnich dwu latach produkcji modelu, po face liftingu w roku 1995, montowany był unowocześniony silnik VVT-i 1UZ-FE, posiadający system zmiennych faz rozrządu. Wprowadzone zmiany zwiększyły moc silnika do 290KM i jednocześnie polepszyły jego ekonomikę. LS 400 był modelem produkowanym specjalnie z myślą o amerykańskim rynku, dlatego gama dostępnych w modelu silników jest tak wąska i nie uwzględnia słabszych jednostek sześciocylindrowych, czy diesli, jak miało to miejsce u europejskiej konkurencji.

Zobacz również: Wrangler dla tajniaków

W podstawowej wersji z 4 stopniową skrzynią automatyczną auto rozpędzało się do 100km/h w 8,4 sekundy i a średnie spalanie to 11,5-12l/100km. Wersje po faceliftingu posiadające silnik VVT-i oferowane były z 5 stopniowymi skrzyniami automatycznymi i były o wiele szybsze. Sprint do setki zajmował im 7s, jednocześnie średnie spalanie wynosiło 11l/100km. Zważywszy na rozmiary auta i jego masę, było ono ekonomiczne i dynamiczne.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Wersje nadwozia

Lexus LS400 pierwszej generacji produkowany był w jednej wersji nadwoziowej typu sedan. Od początku był traktowany jako model flagowy marki, a więc wprowadzenie innych wersji nadwoziowych nie wchodziło w grę.

Nowa jakość

Lexus LS 400 był w momencie wprowadzenia na rynek najlepiej wyciszonym autem, produkowanym seryjnie. Poziom hałasu wynosił 58 decybeli przy 100km/h. Dla przykładu, nowoczesna Toyota Avensis posiada poziom hałasu rzędu 65 decybeli w takich samych warunkach. Warto wiedzieć, że wzrost hałasu o 2 decybele jest odczuwalny jako dwukrotny. LS 400 był też pierwszym autem z tego segmentu, wyposażonym w pełną regulację kolumny kierowniczej we wszystkich płaszczyznach wraz z poduszką powietrzną. Posiadał również elektrochromatyczne wsteczne lusterka, które ściemniały się pod wpływem silnego strumienia światła. Jako pierwszy posiadał możliwość wyposażenia w elektronicznie sterowane zawieszenie powietrzne.

Czy warto?

Jeśli szukamy niezawodnego, luksusowego auta o dyskretnym charakterze, to zdecydowanie warto. Jest to auto wyjątkowe, łączące w sobie wysoką, japońską jakość i mnogość bardzo nowoczesnych rozwiązań, niespotykanych w autach z tego okresu. Egzemplarze jeżdżące po Polsce pochodzą głównie z prywatnego importu ze Stanów lub z rynku niemieckiego. Zwykle są to zadbane egzemplarze. Jeżeli były odpowiednio serwisowane, na pewno udowodnią swoją trwałość i niezawodność. Pod tym względem Lexus góruje nad Mercedesem i BMW, udowadniając swoją ponadczasową wartość.

Zobacz również: SUV-y koncernu Fiata będą powstawały na platformie Cherokee

LS 400 oferuje bardzo wysoki komfort jazdy. Posiada przepastny, praktyczny bagażnik. W wyposażeniu seryjnym posiada klimatyzację i poduszki powietrzne. O poprawę komfortu dba specjalnie zaprojektowany system nagłośnieniowy firmy Nakamichi. Jedyne, co moglibyśmy zarzucić temu modelowi to wysokie koszty serwisowania i części zamiennych. Podaż części używanych jest bardzo mała ze względu na charakter auta. Z tego względu jest to auto dla konesera, którego nie zadowoli sztampowy, opasły Mercedes, a BMW źle się kojarzy. Taka osoba doceni nową jakość, jaką to auto wniosło na rynek.

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Zaniedbana zieleń - milionowe straty i zagrożenie dla życia. Czy samorządy obudzą się na czas

Regularne kontrole stanu drzewostanu, inwestycje w pielęgnację zieleni oraz zastępowanie starych, spróchniałych drzew nowymi nasadzeniami to minimum, które możemy i musimy zrobić. To nie wydatek – to inwestycja w przyszłość.

Nowy program dopłat do samochodów elektrycznych. Kiedy start? Kto może otrzymać dopłatę?

Wiceminister klimatu Krzysztof Bolesta poinformował, że Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej uruchamia nowy program dopłat do zakupu i leasingu samochodów elektrycznych. Budżet to 1,6 mld zł, a otrzymać będzie można 40 tys. zł. Kto będzie mógł się ubiegać?

KGP: 99 551 interwencji, 306 wypadków drogowych, 28 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 99 551 interwencji. Byli wzywani do 306 wypadków drogowych.

Kontrole na granicy polsko-niemieckiej 2025 - do kiedy?

Do kiedy przewidywane są kontrole na granicy polsko-niemieckiej w 2025 roku? Okazuje się, że dłużej niż się spodziewano. Branża transportowa traci czas i pieniądze. Największe zatory są w lubuskim, ale zachodniopomorskie już obawia się poważnych utrudnień.

REKLAMA

Kto musi wymienić prawo jazdy w 2025 r.? Co z bezterminowymi prawami jazdy?

Część kierowców w 2025 r. będzie musiała wymienić prawa jazdy na nowe. Kto musi je wymienić jeszcze w tym roku? W jakich sytuacjach należy wymienić prawo jazdy? Co z bezterminowymi prawami jazdy, czy trzeba je wymieniać?

W pyle drogowym w centrum Warszawy wysokie stężenie rakotwórczych substancji. Nowatorskie badania PAN

Im większe natężenie ruchu, szczególnie w centrum miasta, tym wyższe stężenia wielopierścieniowych węglowodorów aromatycznych (WWA), które są substancjami rakotwórczymi – wynika z przeprowadzonych w Warszawie badań dr Sylwii Dytłow z Instytutu Geofizyki (IGF) Polskiej Akademii Nauk.

Wyższe kary dla kierowców, dożywotnie zakazy prowadzenia samochodów, nowe wykroczenia. Propozycje resortu sprawiedliwości

Wyższe kary dla kierowców, dożywotnie zakazy prowadzenia samochodów, nowe wykroczenia. Propozycje resortu sprawiedliwości. Co jeszcze zawierają założenia projektu nowelizacji mające na celu poprawę bezpieczeństwa na drogach?

Czym kierujemy się przy zakupie samochodu?

Czym kierujemy się przy zakupie samochodu? Marką, ceną, rocznikiem, przebiegiem? Na co zwracamy uwagę w pierwszej kolejności? Przedstawiamy wyniki badania przeprowadzonego na zlecenie Grupy Cichy-Zasada.

REKLAMA

Strefy Czystego Transportu obowiązkowe. Przed jakimi wyzwaniami stoją polskie miasta?

Jeden z kluczowych zapisów nowelizacji ustawy o elektromobilności i paliwach alternatywnych, podpisanej w grudniu przez Prezydenta RP mówi o tym, że samochody spalinowe będą mogły poruszać się po centrach miast tylko wtedy, gdy spełnią określone normy emisji spalin. To wymaga stworzenia Stref Czystego Transportu. Jakie wyzwania czekają polskie miasta?

Bezpieczeństwo na polskich drogach: Liczba wypadków śmiertelnych na drogach spadła aż o 74%. Wciąż jest wiele do zrobienia. Kluczowe rekomendacje

Liczba wypadków śmiertelnych na drogach spadła aż o 74%. Znacząca poprawa bezpieczeństwa na polskich drogach – ale wciąż jest wiele do zrobienia. Rekomendacje ukierunkowane na realną poprawę bezpieczeństwa na polskich drogach.

REKLAMA