REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Lexus LS 400 I Generacji

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Zuzanna Gawor-Kotkowska
fot. Newspress
fot. Newspress

REKLAMA

REKLAMA

Lexus LS 400 I generacji to japońska odpowiedź na europejskie modele luksusowe takie jak mercedes klasy S oraz BMW serii 7. Flagowy model koncernu Toyoty, który podbił rynek amerykański i ustanowił wiele standardów w swojej klasie.

Jest bardzo interesującą propozycją na rynku wtórnym, jeśli szukamy doskonałej jakości, niezawodności w nieco bardziej egzotycznym, nie sztampowym opakowaniu. Wprowadzony przez Toyotę w roku 1989 model posiadający nazwę kodową UCF10 to auto o dwu twarzach. Na rodzimym rynku japońskim znane jest pod nazwą Toyota Celsior, w Stanach zjednoczonych sprzedawane było pod szyldem nowo powstałej, luksusowej marki Toyoty, czyli Lexusa. Model LS 400 został zaprojektowany, aby konkurować z posiadającymi ugruntowaną pozycję na rynku modelami flagowymi Mercedesa i BMW. Auto posiada klasyczną, trójbryłową karoserię, formą przypominającą Mercedesa klasy S. Stylistyka jest stonowana i jednocześnie bardzo elegancka.

REKLAMA

Wersje silnikowe

Auto napędzane było dwoma rodzajami silnika V8 o pojemności 4 litrów. Obydwa silniki posiadały 4 zawory na cylinder. Pierwszy z nich to 1UZ-FE o mocy 245KM i w wersji produkowanej po 1994 roku, o mocy 265KM. Silnik ten w momencie wprowadzenia na rynek był jedną z najcichszych jednostek V8 produkowanych na świecie. W ostatnich dwu latach produkcji modelu, po face liftingu w roku 1995, montowany był unowocześniony silnik VVT-i 1UZ-FE, posiadający system zmiennych faz rozrządu. Wprowadzone zmiany zwiększyły moc silnika do 290KM i jednocześnie polepszyły jego ekonomikę. LS 400 był modelem produkowanym specjalnie z myślą o amerykańskim rynku, dlatego gama dostępnych w modelu silników jest tak wąska i nie uwzględnia słabszych jednostek sześciocylindrowych, czy diesli, jak miało to miejsce u europejskiej konkurencji.

Zobacz również: Wrangler dla tajniaków

W podstawowej wersji z 4 stopniową skrzynią automatyczną auto rozpędzało się do 100km/h w 8,4 sekundy i a średnie spalanie to 11,5-12l/100km. Wersje po faceliftingu posiadające silnik VVT-i oferowane były z 5 stopniowymi skrzyniami automatycznymi i były o wiele szybsze. Sprint do setki zajmował im 7s, jednocześnie średnie spalanie wynosiło 11l/100km. Zważywszy na rozmiary auta i jego masę, było ono ekonomiczne i dynamiczne.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Wersje nadwozia

Lexus LS400 pierwszej generacji produkowany był w jednej wersji nadwoziowej typu sedan. Od początku był traktowany jako model flagowy marki, a więc wprowadzenie innych wersji nadwoziowych nie wchodziło w grę.

Nowa jakość

Lexus LS 400 był w momencie wprowadzenia na rynek najlepiej wyciszonym autem, produkowanym seryjnie. Poziom hałasu wynosił 58 decybeli przy 100km/h. Dla przykładu, nowoczesna Toyota Avensis posiada poziom hałasu rzędu 65 decybeli w takich samych warunkach. Warto wiedzieć, że wzrost hałasu o 2 decybele jest odczuwalny jako dwukrotny. LS 400 był też pierwszym autem z tego segmentu, wyposażonym w pełną regulację kolumny kierowniczej we wszystkich płaszczyznach wraz z poduszką powietrzną. Posiadał również elektrochromatyczne wsteczne lusterka, które ściemniały się pod wpływem silnego strumienia światła. Jako pierwszy posiadał możliwość wyposażenia w elektronicznie sterowane zawieszenie powietrzne.

Czy warto?

Jeśli szukamy niezawodnego, luksusowego auta o dyskretnym charakterze, to zdecydowanie warto. Jest to auto wyjątkowe, łączące w sobie wysoką, japońską jakość i mnogość bardzo nowoczesnych rozwiązań, niespotykanych w autach z tego okresu. Egzemplarze jeżdżące po Polsce pochodzą głównie z prywatnego importu ze Stanów lub z rynku niemieckiego. Zwykle są to zadbane egzemplarze. Jeżeli były odpowiednio serwisowane, na pewno udowodnią swoją trwałość i niezawodność. Pod tym względem Lexus góruje nad Mercedesem i BMW, udowadniając swoją ponadczasową wartość.

Zobacz również: SUV-y koncernu Fiata będą powstawały na platformie Cherokee

LS 400 oferuje bardzo wysoki komfort jazdy. Posiada przepastny, praktyczny bagażnik. W wyposażeniu seryjnym posiada klimatyzację i poduszki powietrzne. O poprawę komfortu dba specjalnie zaprojektowany system nagłośnieniowy firmy Nakamichi. Jedyne, co moglibyśmy zarzucić temu modelowi to wysokie koszty serwisowania i części zamiennych. Podaż części używanych jest bardzo mała ze względu na charakter auta. Z tego względu jest to auto dla konesera, którego nie zadowoli sztampowy, opasły Mercedes, a BMW źle się kojarzy. Taka osoba doceni nową jakość, jaką to auto wniosło na rynek.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Nowe kary dla kierowców 2025. Rząd właśnie przyjął projekt. Konfiskata auta, więzienie, dożywotni zakaz prowadzenia

Rządowa ofensywa przeciwko piratom drogowym! W dniu 3.07.2025 Rada Ministrów przyjęła projekt nowych przepisów dla kierowców, który ma skuteczniej walczyć z najgroźniejszymi przestępstwami na drogach. Koniec z brawurą, nielegalnymi wyścigami i lekceważeniem zakazów. Bandyci drogowi mogą spodziewać się surowych kar, w tym nawet przepadku pojazdu, dożywotniego zakazu prowadzenia i więzienia. Zmiany w Kodeksie karnym i Prawie o ruchu drogowym mają wejść w życie jeszcze w 2025 roku i stanowić punkt zwrotny w walce o bezpieczeństwo na polskich drogach.

Nowy węzeł drogowy na S19 i kolejne odcinki drogi w planach

GDDKiA ogłosiła przetarg na budowę dodatkowego węzła drogowego na S19 koło Białegostoku - Dobrzyniewo Północ. W planach także inne odcinki drogi. S19 w Podlaskiem ma liczyć 177 km, a budowa jest podzielona na 15 odcinków.

Stracisz prawo jazdy po 65. roku życia? Nowe badania seniorów od 1 lipca? Sprawdzamy, co naprawdę się zmienia

Czy po 65. roku życia naprawdę trzeba będzie robić badania, żeby nadal prowadzić samochód? W sieci krąży wiele niepokojących informacji, ale nie wszystkie mają potwierdzenie w przepisach. Sprawdziliśmy, jakie zmiany faktycznie wchodzą w życie, co grozi za brak badań po 75. roku życia i czy osoby starsze mogą legalnie prowadzić auto bez zaświadczenia lekarskiego.

Szok: 85-latek wjechał do galerii handlowej. Czy seniorzy powinni mieć badania, by zachować prawo jazdy? Tak wyglądają przepisy 2025

Incydent w Gdyni, gdzie 25 czerwca 85-letni kierowca wjechał samochodem do wnętrza centrum handlowego Riviera przy ul. Kazimierza Górskiego, wywołał lawinę pytań o bezpieczeństwo na drogach i zdolność osób starszych do prowadzenia pojazdów. Zdarzenie to, choć na szczęście bez poważniejszych obrażeń, zakończyło się mandatem dla mężczyzny i wnioskiem policji o skierowanie go na badania zdrowotne. To nietypowe zdarzenie ponownie stawia kluczowe pytanie: czy badania lekarskie dla kierowców seniorów powinny być obowiązkowe? Czy seniorzy mogą prowadzić auto po 80-tce bez dodatkowych wymogów? Sprawdzamy, jak wyglądają przepisy dla kierowców seniorów 2025.

REKLAMA

500 zł kary za przejazd autostradą. Ty też możesz dostać wezwanie

Choć system e-TOLL przeszedł już do historii, konsekwencje jego działania wciąż odczuwają tysiące kierowców. Od miesięcy z Izby Administracji Skarbowej w Łodzi wysyłane są pisma wzywające do zapłaty 500 zł kary za przejazd autostradą bez opłaty. Nie są to oszustwa, to realne działania urzędów skarbowych. Kogo dotyczą wezwania? Jak się odwołać? Sprawdź, zanim będzie za późno.

Wakacje 2025. Czerwiec i sierpień to najtragiczniejsze miesiące na drogach – sprawdź dlaczego

Latem rośnie liczba wypadków drogowych. Jazda na zderzaku, zajeżdżanie drogi i pośpiech to wciąż najczęstsze błędy kierowców. Kampania społeczna "Nie zderzakuj. Posłuchaj. Jedź bezpiecznie" przypomina, jak ich unikać i dlaczego warto jeździć z głową.

KGP: 121 594 interwencji, 527 wypadków drogowych, 28 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 121 594 interwencji. Byli wzywani do 527 wypadków drogowych.

Badanie techniczne pojazdu w 2025 roku – nowe kary, podwyżki i zmiany. Sprawdź, co się zmieni

Rząd szykuje rewolucję w badaniach technicznych pojazdów. Choć ceny formalnie się nie zmieniły, kierowcy muszą liczyć się z dodatkowymi kosztami: za spóźnienie zapłacisz nawet trzykrotność standardowej stawki, a diagnosta może elektronicznie zatrzymać Ci dowód rejestracyjny. Na horyzoncie natomiast pojawiają się wysokie podwyżki cen badań technicznych. Sprawdzamy, ile kosztuje przegląd techniczny w 2025 roku i jakie zmiany są planowane.

REKLAMA

Auto dla seniora: hybryda czy benzyna? Sprawdź, jak zaoszczędzić nawet 35 tys. zł

Samochody hybrydowe reklamowane są jako oszczędne, ciche i przyjazne środowisku. Wydają się idealne dla kierowców 50+, którzy szukają wygodnego i ekonomicznego auta na co dzień. Ale uwaga: mimo niższej akcyzy i korzyści dla producentów, to klient – często senior – musi dopłacić nawet 10 tysięcy złotych. Sprawdzamy, na co zwrócić uwagę przed zakupem.

Uwaga! Zaoszczędź nawet 1000 zł na paliwie rocznie – wystarczy 1 klik w Google Maps

Czy wiesz, że możesz oszczędzać paliwo bez zmiany stylu jazdy, samochodu ani stacji benzynowej? Wystarczy jedno kliknięcie w aplikacji Google Maps. Tryb oszczędzania paliwa, czyli tzw. eco routing, to niedoceniana funkcja, która w Polsce działa już od dłuższego czasu. Dzięki niej możesz zmniejszyć zużycie paliwa nawet o 7%, co w praktyce oznacza nawet 1000 zł rocznie mniej za tankowanie.

REKLAMA