REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Ferrari Testarossa

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Łukasz Krasowski
fot. Newspress
fot. Newspress

REKLAMA

REKLAMA


Wprowadzona na rynek w 1984 roku Testarossa była jednym z najlepiej sprzedających się modeli Ferrari wszechczasów.

Nazwa Testarossa ma swoje korzenie w późnych latach pięćdziesiątych ubiegłego stulecia, kiedy to modele 500 oraz 250 Testa Rossa (wtedy pisane oddzielnie) odnosiły szereg sukcesów w sportach motorowych. Tłumacząc z języka włoskiego „Testa Rossa” to „czerwona głowa” i wiąże się z czerwonym kolorem, na który barwione były głowice i pokrywy zaworowe wyścigowych Ferrari. Nowa odsłona legendy na torach już nie błyszczała, ale była wielkim komercyjnym sukcesem. Do napędzania pojazdu użyto silnika o konstrukcji, której w dzisiejszych czasach już nie spotkamy w żadnym pojeździe. Była to bowiem 12-cylindrowa jednostka w układzie przeciwsobnym, popularnie zwanym „bokserem”.

REKLAMA

Zobacz również: Gallardo dla wybranych

REKLAMA

Silnik, jako pierwszy w gamie Ferrari posiadał cztery zawory na jeden cylinder i generował moc 390 KM, a w wersji na rynek amerykański moc zmniejszona była o 10 KM. Nietypowy układ cylindrów oraz centralne umieszczenie jednostki napędowej wymusiło zastosowanie dwóch chłodnic, co z kolei znalazło ujście we wspaniałych bocznych wlotach powietrza, będących jedną z najbardziej charakterystycznych cech Testarossy. Uwagę przykuwa również pojedyncze zewnętrzne lusterko, które umieszczone zostało w połowie wysokości przedniego słupka pojazdu. Zdaniem niektórych element ten zaburzał nieco aerodynamikę samochodu i w 1987 roku został zastąpiony przez klasycznie umieszczone w rogach bocznych szyb, dwa lusterka. Nadwozie modelu Testarossa osadzone zostało na rurowej, stalowej ramie i składało się głównie z elementów ze stopów aluminium, z wyjątkiem drzwi i dachu, które wykonane zostały ze stali.

Szesnastocalowe, aluminiowe felgi o kształcie pięcioramiennej gwiazdy, mające różną szerokość na przedniej i tylnej osi, przykrywały cztery wentylowane tarcze hamulcowe. W dwuobwodowym układzie hamulcowym nie znajdziemy układu ABS. Niespodzianek nie ma również w konstrukcji zawieszenia, które składa się z wzdłużnych wahaczy, amortyzatorów oraz sprężyn śrubowych, wspomaganych dwoma drążkami stabilizacyjnymi.

Zobacz również: Koncepcyjny Peugeot EX1

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Ferrari Testarossa, z niewielkimi zmianami stylistycznymi, pozostawała w produkcji przez siedem lat, by pod koniec 1991 roku zostać zastąpioną modelem 512 TR. W sumie zbudowano 7177 egzemplarzy samochodu, w tym jedną sztukę w wersji spider, specjalnie dla prezesa grupy Fiata – Gianniego Agnieliego. Unikatowy pojazd nie przetrwał zbyt długo, bowiem został poważnie rozbity przez syna Agnielliego, ale pozostał inspiracją dla kilku prywatnych firm, które do dziś tworzą repliki odkrytej Testarossy.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Nowe kary dla kierowców 2025. Rząd właśnie przyjął projekt. Konfiskata auta, więzienie, dożywotni zakaz prowadzenia

Rządowa ofensywa przeciwko piratom drogowym! W dniu 3.07.2025 Rada Ministrów przyjęła projekt nowych przepisów dla kierowców, który ma skuteczniej walczyć z najgroźniejszymi przestępstwami na drogach. Koniec z brawurą, nielegalnymi wyścigami i lekceważeniem zakazów. Bandyci drogowi mogą spodziewać się surowych kar, w tym nawet przepadku pojazdu, dożywotniego zakazu prowadzenia i więzienia. Zmiany w Kodeksie karnym i Prawie o ruchu drogowym mają wejść w życie jeszcze w 2025 roku i stanowić punkt zwrotny w walce o bezpieczeństwo na polskich drogach.

Nowy węzeł drogowy na S19 i kolejne odcinki drogi w planach

GDDKiA ogłosiła przetarg na budowę dodatkowego węzła drogowego na S19 koło Białegostoku - Dobrzyniewo Północ. W planach także inne odcinki drogi. S19 w Podlaskiem ma liczyć 177 km, a budowa jest podzielona na 15 odcinków.

Stracisz prawo jazdy po 65. roku życia? Nowe badania seniorów od 1 lipca? Sprawdzamy, co naprawdę się zmienia

Czy po 65. roku życia naprawdę trzeba będzie robić badania, żeby nadal prowadzić samochód? W sieci krąży wiele niepokojących informacji, ale nie wszystkie mają potwierdzenie w przepisach. Sprawdziliśmy, jakie zmiany faktycznie wchodzą w życie, co grozi za brak badań po 75. roku życia i czy osoby starsze mogą legalnie prowadzić auto bez zaświadczenia lekarskiego.

Szok: 85-latek wjechał do galerii handlowej. Czy seniorzy powinni mieć badania, by zachować prawo jazdy? Tak wyglądają przepisy 2025

Incydent w Gdyni, gdzie 25 czerwca 85-letni kierowca wjechał samochodem do wnętrza centrum handlowego Riviera przy ul. Kazimierza Górskiego, wywołał lawinę pytań o bezpieczeństwo na drogach i zdolność osób starszych do prowadzenia pojazdów. Zdarzenie to, choć na szczęście bez poważniejszych obrażeń, zakończyło się mandatem dla mężczyzny i wnioskiem policji o skierowanie go na badania zdrowotne. To nietypowe zdarzenie ponownie stawia kluczowe pytanie: czy badania lekarskie dla kierowców seniorów powinny być obowiązkowe? Czy seniorzy mogą prowadzić auto po 80-tce bez dodatkowych wymogów? Sprawdzamy, jak wyglądają przepisy dla kierowców seniorów 2025.

REKLAMA

500 zł kary za przejazd autostradą. Ty też możesz dostać wezwanie

Choć system e-TOLL przeszedł już do historii, konsekwencje jego działania wciąż odczuwają tysiące kierowców. Od miesięcy z Izby Administracji Skarbowej w Łodzi wysyłane są pisma wzywające do zapłaty 500 zł kary za przejazd autostradą bez opłaty. Nie są to oszustwa, to realne działania urzędów skarbowych. Kogo dotyczą wezwania? Jak się odwołać? Sprawdź, zanim będzie za późno.

Wakacje 2025. Czerwiec i sierpień to najtragiczniejsze miesiące na drogach – sprawdź dlaczego

Latem rośnie liczba wypadków drogowych. Jazda na zderzaku, zajeżdżanie drogi i pośpiech to wciąż najczęstsze błędy kierowców. Kampania społeczna "Nie zderzakuj. Posłuchaj. Jedź bezpiecznie" przypomina, jak ich unikać i dlaczego warto jeździć z głową.

KGP: 121 594 interwencji, 527 wypadków drogowych, 28 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 121 594 interwencji. Byli wzywani do 527 wypadków drogowych.

Badanie techniczne pojazdu w 2025 roku – nowe kary, podwyżki i zmiany. Sprawdź, co się zmieni

Rząd szykuje rewolucję w badaniach technicznych pojazdów. Choć ceny formalnie się nie zmieniły, kierowcy muszą liczyć się z dodatkowymi kosztami: za spóźnienie zapłacisz nawet trzykrotność standardowej stawki, a diagnosta może elektronicznie zatrzymać Ci dowód rejestracyjny. Na horyzoncie natomiast pojawiają się wysokie podwyżki cen badań technicznych. Sprawdzamy, ile kosztuje przegląd techniczny w 2025 roku i jakie zmiany są planowane.

REKLAMA

Auto dla seniora: hybryda czy benzyna? Sprawdź, jak zaoszczędzić nawet 35 tys. zł

Samochody hybrydowe reklamowane są jako oszczędne, ciche i przyjazne środowisku. Wydają się idealne dla kierowców 50+, którzy szukają wygodnego i ekonomicznego auta na co dzień. Ale uwaga: mimo niższej akcyzy i korzyści dla producentów, to klient – często senior – musi dopłacić nawet 10 tysięcy złotych. Sprawdzamy, na co zwrócić uwagę przed zakupem.

Uwaga! Zaoszczędź nawet 1000 zł na paliwie rocznie – wystarczy 1 klik w Google Maps

Czy wiesz, że możesz oszczędzać paliwo bez zmiany stylu jazdy, samochodu ani stacji benzynowej? Wystarczy jedno kliknięcie w aplikacji Google Maps. Tryb oszczędzania paliwa, czyli tzw. eco routing, to niedoceniana funkcja, która w Polsce działa już od dłuższego czasu. Dzięki niej możesz zmniejszyć zużycie paliwa nawet o 7%, co w praktyce oznacza nawet 1000 zł rocznie mniej za tankowanie.

REKLAMA