REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

F1 2011 – recenzja gry

Subskrybuj nas na Youtube
Druga część symulacji wyścigów F1 to nowi kierowcy, aktualne tory oraz znane systemy DRS i KERS.
Druga część symulacji wyścigów F1 to nowi kierowcy, aktualne tory oraz znane systemy DRS i KERS.
fot. Codemasters

REKLAMA

REKLAMA

Druga część symulacji wyścigów F1 to nowi kierowcy, aktualne tory oraz znane systemy DRS i KERS.

Przez wiele lat, licencję na wydawanie gier o wyścigach Formuły 1 miała firma Sony. Pod ich skrzydłami kolejne edycje gier z serii F1 ukazywały się wyłącznie na konsole PlayStation (głównie na PS2, chociaż równie możliwa była wersja na PS3 i PSP). Były to gry typowo zręcznościowe i niestety nie satysfakcjonowały miłośników symulacji.

REKLAMA

Zobacz też: Nowości z Targów moto we Frankfurcie cz. I

W roku 2010 licencję na gry o tematyce F1 objęła firma Codemasters. Dla graczy oznacza to przede wszystkim ukazywanie się gier na wszystkich ważnych platformach –PS3, Xboksa 360 oraz PC. Codemasters ma spore doświadczanie w tworzeniu gier samochodowych – to z tej firmy pochodzą takie tytuły jak Colin McRae Rally, DiRT, Race Driver.

Codemasters już po raz drugi wydaje grę F1. Na pierwszy rzut oka, nie różni się ona wiele od swojej poprzedniczki. Menu jest bardzo podobne, a jedyną zauważalną zmianą jest zastąpienie naszej managerki laptopem.

REKLAMA

Zasadnicze zmiany pojawiają się w trakcie samej gry. Jak już wspominaliśmy, gra ma aktualne składy zespołów oraz wyglądy samochodów. Wielką satysfakcja dla graczy jest zasiadanie za kierownicą bolidów identycznych z tymi jakie startują w wyścigach F1 w tym sezonie. Dodano także nowe tory – tor Nurburgring oraz zupełnie nieznany nikomu tor w Indiach. Gracz może wystartować w GP Indii jeszcze przed prawdziwymi kierowcami.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Pojawiły się dwa systemy ułatwiające wyprzedzanie: DRS i KERS. KERS to system odzyskujący energię z hamowania – jego działanie umożliwia wygenerowanie dodatkowych koni mechanicznych i lepsze przyspieszenie. W F1 2011 system ten działa identycznie jak w prawdziwej F1. Systemu KERS możemy używać w dowolnym momencie, ale ogranicza nas sześciosekundowy czas korzystania.

DRS jest wykorzystywany podczas wyprzedzania. Ten system pozwala zmienić ustawienia tylnego skrzydła samochodu, w ten sposób, że przestaje generować siłę docisku ale zmniejsza drastycznie opór aerodynamiczny. Z systemu DRS kierowcy mogą korzystać tylko w określonym miejscu na torze (głownie na prostej) i jedynie gdy w wyznaczonym miejscu toru będą o mniej niż sekundę za poprzedzającym samochodem. KERS to system typowo obronny, który utrudnia wyprzedzanie przez innego kierowcę, natomiast DRS pomaga w ataku i ułatwia wyprzedzanie.

Zobacz też: Nowości z Targów moto we Frankfurcie cz. II

REKLAMA

Niestety, jeśli nie posiadamy kierownicy to możemy mieć problem z obsługa tych systemów. Za pomocą gamepada lub klawiatury najzwyczajniej zaczyna nam brakować palców aby to wszystko poprawnie obsłużyć. Kierownica daje ten komfort, że bezproblemowo można podporządkować przyciski do obsługi DRS i KERS.

W F1 2011 poprawiono także odwzorowanie zachowania się samochodów w trakcie jazdy. Ulepszono przeniesienie zawieszenia – w poprzedniej edycji najeżdżanie na krawężniki często kończyło się niekontrolowanym poślizgiem. Bolid też jest trudniejszy w prowadzeniu – dosyć niestabilny przy pokonywaniu szybkich łuków. Jazda w F1 2011 wymaga kilku godzin ćwiczeń by opanować auto i zacząć uzyskiwać czasy pozwalające na osiągnięcie dobrych wyników.

W nowej wersji nie zapomniano o możliwości ustawień samochodów. Początkujący gracze mogą wybrać uproszczone ustawienia proponowane przez inżyniera zespołu. Bardziej zaawansowani zainteresują się możliwością zmiany ustawień spojlerów, zawieszeniu czy silnika. Niestety, po raz kolejny zabrakło danych telemetrycznych, na podstawie których można dokładnie dostroić samochód do potrzeb gracza - kierowcy.

Podsumowując F1 2011 można śmiało stwierdzić, że jest to świetna symulacja wyścigów F1 – ciekawe jest odwzorowanie atmosfery tego sportu, jego realiów i zachowania się samochodów na torze. Pod względem grafiki F1 2011 prezentuje się rewelacyjnie, zwłaszcza gdy trafimy na wyścig w deszczu. Wprowadzono także Safety Car, więc możemy poczuć atmosferę prawdziwych wyścigów. Minusem jest brak telemetrii oraz nadal niedopracowane uszkodzenia samochodu podczas wypadków.

Cena: PC – 129 zł; Xbox 360, PS3 – 229 zł.

Więcej informacji o F1 2011 - http://www.facebook.com/F1Gra

W roku 2010 licencję na gry o tematyce F1 objęła firma Codemasters. Dla graczy oznacza to przede wszystkim ukazywanie się gier na wszystkich ważnych platformach –PS3, Xboksa 360 oraz PC.
fot. Codemasters
Gra ma aktualne składy zespołów oraz wyglądy samochodów. Wielką satysfakcja dla graczy jest zasiadanie za kierownicą bolidów identycznych z tymi jakie startują w wyścigach F1 w tym sezonie.
fot. Codemasters
Pojawiły się dwa systemy ułatwiające wyprzedzanie: DRS i KERS. KERS to system odzyskujący energię z hamowania – jego działanie umożliwia wygenerowanie dodatkowych koni mechanicznych i lepsze przyspieszenie. Systemu KERS możemy używać w dowolnym momencie, ale ogranicza nas sześciosekundowy czas korzystania.
fot. Codemasters
Bolid jest trudniejszy w prowadzeniu – dosyć niestabilny przy pokonywaniu szybkich łuków. Jazda w F1 2011 wymaga kilku godzin ćwiczeń by opanować auto i zacząć uzyskiwać czasy pozwalające na osiągnięcie dobrych wyników.
fot. Codemasters
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Komunikat CANARD: e-Doręczenia w sprawach o wykroczenia dopiero od 1 października 2029 r.

Mimo postępującej cyfryzacji administracji publicznej, w sprawach o wykroczenia nadal nie obowiązują przepisy ustawy o doręczeniach elektronicznych. Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym (CANARD) przypomina, że wdrożenie e-Doręczeń w tym obszarze nastąpi dopiero 1 października 2029 roku.

Już 60 proc. używanych aut w Polsce pochodzi z importu. Dlaczego Polacy wciąż tak chętnie kupują samochody używane z zagranicy?

Ponad połowa używanych samochodów na polskim rynku pochodzi z zagranicy – a liczby te wciąż rosną, zbliżając się do rekordowych poziomów sprzed kilku lat. Prym w imporcie wiodą auta z Niemiec, ale to import z USA notuje najbardziej dynamiczny wzrost. Jednocześnie przeciętny wiek i przebieg sprowadzanych pojazdów są wyraźnie wyższe niż w przypadku transakcji na autach krajowych, co może stanowić wyzwanie dla nabywców.

Przestarzałe przepisy taxi blokują rozwój nowoczesnej mobilności w Europie

Do 2030 roku nawet 190 milionów Europejczyków – niemal 40 proc. populacji – może regularnie korzystać z usług taksówkarskich zamawianych za pośrednictwem aplikacji mobilnych. W ocenie koalicji Shared Mobility Europe, dynamiczny rozwój sektora nowoczesnych przejazdów taksówkarskich jest skutecznie hamowany przez przestarzałe, rozdrobnione i często sprzeczne przepisy krajowe.

Spłata mandatu karnego na raty, a wygaszenie punktów karnych. Resort infrastruktury zajmie się tematem

Rzecznik Praw Obywatelskich wystąpił z pismem do ministra infrastruktury Dariusza Klimczaka ws. kierowców, którzy podejmują się spłaty mandatu karnego na raty. Choć działają zgodnie z prawem, są traktowani mniej korzystnie niż ci, którzy opłacili grzywnę jednorazowo.

REKLAMA

KGP: 111 890 interwencji, 440 wypadków drogowych, 28 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 111 890 interwencji. Byli wzywani do 440 wypadków drogowych.

Karta parkingowa w 2025 roku [FAQ]

Kto może otrzymać kartę parkingową w 2025 roku? Co daje taka karta osobie z niepełnosprawnością? Oto kilka odpowiedzi na często zadawane pytania!

Zielone strzałki wracają do gry – czas skończyć z absurdami, które blokują miasta

W ostatnich latach wiele polskich miast zdecydowało się na masowe usuwanie zielonych strzałek warunkowego skrętu. Efekt? Większe korki, mniejsza przepustowość skrzyżowań i rosnąca frustracja kierowców. Tymczasem te niepozorne zielone strzałki mogłyby i powinny poprawiać płynność ruchu, usprawniać komunikację w centrach miast i ograniczać emisję spalin. Pora na zdroworozsądkową korektę.

KGP: 107 596 interwencji, 356 wypadków drogowych, 30 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 107 596 interwencji. Byli wzywani do 356 wypadków drogowych.

REKLAMA

Autogaz mimo wzrostu cen nic nie traci na popularności. Czy Polska pod względem samochodów napędzanych gazem jest wyjątkiem w Europie

Polska jest największym rynkiem autogazu w Europie, z ponad 3,5 milionami pojazdów zasilanych gazem płynnym, wyprzedzając Włochy. Jak wynika z danych rynkowych, autogaz pozostaje jednym z najtańszych i najpowszechniej dostępnych paliw w kraju, oferowanym na 7,4 tys. stacji.

Branża motoryzacyjna w kryzysie, coraz więcej restrukturyzacji

Branża motoryzacyjna w Polsce i Europie przeżywa poważny kryzys – w 2024 roku zlikwidowano 54 tys. miejsc pracy, najwięcej od czasu pandemii. Według raportu MGBI wzrosła też liczba postępowań restrukturyzacyjnych do 141, co pokazuje, że firmy coraz częściej szukają ratunku poza upadłością.

REKLAMA