REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

F1 2011 – recenzja gry

Subskrybuj nas na Youtube
Druga część symulacji wyścigów F1 to nowi kierowcy, aktualne tory oraz znane systemy DRS i KERS.
Druga część symulacji wyścigów F1 to nowi kierowcy, aktualne tory oraz znane systemy DRS i KERS.
fot. Codemasters

REKLAMA

REKLAMA

Druga część symulacji wyścigów F1 to nowi kierowcy, aktualne tory oraz znane systemy DRS i KERS.

Przez wiele lat, licencję na wydawanie gier o wyścigach Formuły 1 miała firma Sony. Pod ich skrzydłami kolejne edycje gier z serii F1 ukazywały się wyłącznie na konsole PlayStation (głównie na PS2, chociaż równie możliwa była wersja na PS3 i PSP). Były to gry typowo zręcznościowe i niestety nie satysfakcjonowały miłośników symulacji.

REKLAMA

REKLAMA

Zobacz też: Nowości z Targów moto we Frankfurcie cz. I

W roku 2010 licencję na gry o tematyce F1 objęła firma Codemasters. Dla graczy oznacza to przede wszystkim ukazywanie się gier na wszystkich ważnych platformach –PS3, Xboksa 360 oraz PC. Codemasters ma spore doświadczanie w tworzeniu gier samochodowych – to z tej firmy pochodzą takie tytuły jak Colin McRae Rally, DiRT, Race Driver.

Codemasters już po raz drugi wydaje grę F1. Na pierwszy rzut oka, nie różni się ona wiele od swojej poprzedniczki. Menu jest bardzo podobne, a jedyną zauważalną zmianą jest zastąpienie naszej managerki laptopem.

REKLAMA

Zasadnicze zmiany pojawiają się w trakcie samej gry. Jak już wspominaliśmy, gra ma aktualne składy zespołów oraz wyglądy samochodów. Wielką satysfakcja dla graczy jest zasiadanie za kierownicą bolidów identycznych z tymi jakie startują w wyścigach F1 w tym sezonie. Dodano także nowe tory – tor Nurburgring oraz zupełnie nieznany nikomu tor w Indiach. Gracz może wystartować w GP Indii jeszcze przed prawdziwymi kierowcami.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Pojawiły się dwa systemy ułatwiające wyprzedzanie: DRS i KERS. KERS to system odzyskujący energię z hamowania – jego działanie umożliwia wygenerowanie dodatkowych koni mechanicznych i lepsze przyspieszenie. W F1 2011 system ten działa identycznie jak w prawdziwej F1. Systemu KERS możemy używać w dowolnym momencie, ale ogranicza nas sześciosekundowy czas korzystania.

DRS jest wykorzystywany podczas wyprzedzania. Ten system pozwala zmienić ustawienia tylnego skrzydła samochodu, w ten sposób, że przestaje generować siłę docisku ale zmniejsza drastycznie opór aerodynamiczny. Z systemu DRS kierowcy mogą korzystać tylko w określonym miejscu na torze (głownie na prostej) i jedynie gdy w wyznaczonym miejscu toru będą o mniej niż sekundę za poprzedzającym samochodem. KERS to system typowo obronny, który utrudnia wyprzedzanie przez innego kierowcę, natomiast DRS pomaga w ataku i ułatwia wyprzedzanie.

Zobacz też: Nowości z Targów moto we Frankfurcie cz. II

Niestety, jeśli nie posiadamy kierownicy to możemy mieć problem z obsługa tych systemów. Za pomocą gamepada lub klawiatury najzwyczajniej zaczyna nam brakować palców aby to wszystko poprawnie obsłużyć. Kierownica daje ten komfort, że bezproblemowo można podporządkować przyciski do obsługi DRS i KERS.

W F1 2011 poprawiono także odwzorowanie zachowania się samochodów w trakcie jazdy. Ulepszono przeniesienie zawieszenia – w poprzedniej edycji najeżdżanie na krawężniki często kończyło się niekontrolowanym poślizgiem. Bolid też jest trudniejszy w prowadzeniu – dosyć niestabilny przy pokonywaniu szybkich łuków. Jazda w F1 2011 wymaga kilku godzin ćwiczeń by opanować auto i zacząć uzyskiwać czasy pozwalające na osiągnięcie dobrych wyników.

W nowej wersji nie zapomniano o możliwości ustawień samochodów. Początkujący gracze mogą wybrać uproszczone ustawienia proponowane przez inżyniera zespołu. Bardziej zaawansowani zainteresują się możliwością zmiany ustawień spojlerów, zawieszeniu czy silnika. Niestety, po raz kolejny zabrakło danych telemetrycznych, na podstawie których można dokładnie dostroić samochód do potrzeb gracza - kierowcy.

Podsumowując F1 2011 można śmiało stwierdzić, że jest to świetna symulacja wyścigów F1 – ciekawe jest odwzorowanie atmosfery tego sportu, jego realiów i zachowania się samochodów na torze. Pod względem grafiki F1 2011 prezentuje się rewelacyjnie, zwłaszcza gdy trafimy na wyścig w deszczu. Wprowadzono także Safety Car, więc możemy poczuć atmosferę prawdziwych wyścigów. Minusem jest brak telemetrii oraz nadal niedopracowane uszkodzenia samochodu podczas wypadków.

Cena: PC – 129 zł; Xbox 360, PS3 – 229 zł.

Więcej informacji o F1 2011 - http://www.facebook.com/F1Gra

W roku 2010 licencję na gry o tematyce F1 objęła firma Codemasters. Dla graczy oznacza to przede wszystkim ukazywanie się gier na wszystkich ważnych platformach –PS3, Xboksa 360 oraz PC.
fot. Codemasters
Gra ma aktualne składy zespołów oraz wyglądy samochodów. Wielką satysfakcja dla graczy jest zasiadanie za kierownicą bolidów identycznych z tymi jakie startują w wyścigach F1 w tym sezonie.
fot. Codemasters
Pojawiły się dwa systemy ułatwiające wyprzedzanie: DRS i KERS. KERS to system odzyskujący energię z hamowania – jego działanie umożliwia wygenerowanie dodatkowych koni mechanicznych i lepsze przyspieszenie. Systemu KERS możemy używać w dowolnym momencie, ale ogranicza nas sześciosekundowy czas korzystania.
fot. Codemasters
Bolid jest trudniejszy w prowadzeniu – dosyć niestabilny przy pokonywaniu szybkich łuków. Jazda w F1 2011 wymaga kilku godzin ćwiczeń by opanować auto i zacząć uzyskiwać czasy pozwalające na osiągnięcie dobrych wyników.
fot. Codemasters
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Poleasingowy nie zawsze znaczy bezpieczny – na co zwrócić uwagę przy zakupie auta poflotowego?

Samochody poleasingowe od lat stanowią ważny filar polskiego rynku wtórnego, przyciągając kupujących swoją przewidywalnością, dobrze udokumentowaną historią i, coraz częściej, dobrym wyposażeniem. Jednak nie każde auto poflotowe jest w równie dobrej kondycji, a rynek ten nie jest wolny od zagrożeń takich jak kręcenie liczników, ukryte istotne szkody czy nie zawsze profesjonalne naprawy.

Mandat za wycieraczki w samochodzie. Brudna szyba też słono płatna

Wielu kierowców nie ma pojęcia, że za zużyte wycieraczki albo brudną szybę można dostać wysoki mandat. Policja coraz częściej zwraca uwagę na stan piór, spryskiwaczy i widoczność z kabiny, szczególnie jesienią i zimą. Wystarczy kilka smug na szybie, by auto uznano za niesprawne technicznie. Sprawdź, ile możesz zapłacić i kiedy funkcjonariusz ma prawo zatrzymać dowód rejestracyjny.

Co się stanie, jak zatankujesz benzynę 98 zamiast 95? O czym decyduje liczba oktanowa?

Na stacjach paliw różnica między benzyną 95 a 98 to kilka złotych za bak, ale kierowcy wciąż zastanawiają się, czy droższe paliwo rzeczywiście daje coś więcej. Czy silnik będzie działał lepiej, czy to tylko marketing? Wyjaśniamy, czym różni się liczba oktanowa, co dzieje się po zatankowaniu 98 do auta przystosowanego do 95 i kiedy takie paliwo faktycznie ma sens.

Będą surowe kary dla początkujących kierowców. Nadchodzi europejskie prawo jazdy. Unia do 2030 r. obniża liczbę wypadków o połowę

Będą surowe kary dla początkujących kierowców w okresie próbnym. Ile lat będzie trwał taki okres? Nadchodzi europejskie prawo jazdy. Unia chce obniżyć liczbę ofiar wypadków drogowych o połowę do 2030 r.

REKLAMA

Jak odpalić samochód z kabli? Instrukcja krok po kroku i najczęstsze błędy kierowców

Silnik nie reaguje, a kontrolki tylko mignęły? To klasyczny objaw rozładowanego akumulatora. Nie musisz od razu dzwonić po pomoc drogową, wystarczą kable rozruchowe i drugi samochód, by uruchomić silnik w kilka minut. Sprawdź, jak prawidłowo podłączyć przewody, czego unikać i jak nie uszkodzić elektroniki w aucie podczas rozruchu z kabli.

Prawo jazdy seniorów: czy grozi Ci utrata uprawnień od 2026? Sprawdzamy fakty

Kierowcy po 70. roku życia będą tracić prawo jazdy, jeśli nie przejdą obowiązkowych badań lekarskich? Internet obiegły sensacyjne doniesienia o rzekomych zmianach, które miały wejść w życie od 2026 roku. W sieci zawrzało, a wielu seniorów zaczęło pytać, czy faktycznie będą musieli odnawiać dokument. Sprawdzamy, co w tej sprawie potwierdziło Ministerstwo Infrastruktury.

Kiedy wymienić opony na zimowe? Jak je przechowywać?

Przy jakiej temperaturze powinno się zmieniać opony na zimowe? Komu powierzyć wymianę ogumienia? Jak przechowywać opony? Sprawdzamy.

KGP: 111 767 interwencji, 481 wypadków drogowych, 38 ofiar śmiertelnych [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 111 767 interwencji. Byli wzywani do 481 wypadków drogowych.

REKLAMA

Paliwo to aż 40% kosztów firm transportowych. Jak ograniczyć koszty paliwowe? Praktyczne wskazówki

Paliwo to najwyższy koszt firm transportowych - sięga aż 40% wszystkich wydatków. Jak ograniczyć koszty paliwowe po stronie przewoźnika? Oto kilka praktycznych wskazówek, które można natychmiast wprowadzić w życie.

Prawo jazdy ważne przez 15 lat i 2-letni okres próbny dla początkujących kierowców. Nowe przepisy

Prawo jazdy będzie ważne przez 15 lat. Wprowadza się 2-letni okres próbny dla początkujących kierowców. Nowe cyfrowe prawo jazdy zastąpi fizyczny dokument. Zakaz prowadzenia pojazdów będzie egzekwowany transgranicznie. Sprawdź kiedy wejdą w życie nowe przepisy o prawie jazdy.

REKLAMA