REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Geofencing w BMW. Na czym polega ta technologia?

Geofencing w BMW, Geofencing hybrydy plug-in BMW, Geofencing BMW, Geofencing
Geofencing w BMW. Na czym polega ta technologia?
BMW

REKLAMA

REKLAMA

Geofencing w BMW to coś na kształt tworzenia niewidocznego ogrodzenia. Po jego przekroczeniu w aucie włącza się eko-funkcje.

Na czym polega ekologiczny geofencing w BMW?

Producenci samochodów dwoją się i troją, aby ich auta były maksymalnie ekologiczne. A znaczenie słowa eko staje się szczególnie ważne w przypadku miast. Na ciekawy pomysł wpadło zatem BMW. W swoich modelach plug-in montuje funkcję geofencing. To coś na kształt wirtualnego płotu. Gdy z danych lokalizacyjnych będzie wynikać, że auto wjechało za ogrodzenie, przełączy się w tryb zeroemisyjny. Oczywiście pod warunkiem, że najpierw pozwoli na to poziom naładowania akumulatora.

REKLAMA

Geofencing w BMW, Geofencing hybrydy plug-in BMW, Geofencing BMW, Geofencing

Geofencing w BMW, Geofencing hybrydy plug-in BMW, Geofencing BMW, Geofencing

Geofencing w BMW. Na czym polega ta technologia?

BMW

Geofencing w BMW. GPS, 170 miast i zbieranie punktów

Geofencing GPS aktywuje napęd wyłącznie elektryczny po wjechaniu do jednej z rozpoznanych stref eDrive. Te w chwili obecnej są wyznaczone w blisko 170 europejskich miastach (a sieć jest cały czas rozwijana). Na tym jednak nie koniec. Za każdy kilometr przejechany z wykorzystaniem energii elektrycznej, BMW przyznaje kierowcy punkty. W przypadku wjechania do strefy miejskiej wyznaczonej za pomocą technologii geofencingu, punkty są naliczane podwójnie. Można je później wydać na ładowanie samochodu w publicznych ładowarkach. Sprytne!

Przed geofencingiem były badania. Obiecujące badania!

Geofencing w BMW na dobre wszedł do użytkowania już w roku 2020. Jego pierwsze testy były jednak przeprowadzone w roku 2018 w Rotterdamie. I już wtedy pokazały obiecujące wyniki. Aplikacja informująca o wjechaniu do strefy miejskiej sprawiła, że kierowcy nawet przez 93 proc. czasu jeździli na napędzie elektrycznym. Od roku 2020 do systemu sukcesywnie dołączają kolejne strefy eDrive. A właściwie to są dodawane przez programistów BMW. Ich aktualizacja odbywa się poprzez aktualizację map zdalnie ściąganych przez pojazd z serwera.

Ważne

Lista modeli, w których pojawia się geofencing BMW i BMW eDrive Zone jest naprawdę szeroka. To tak naprawdę pełna gama współczesnych hybryd plug-in. Rozwiązanie jest spotykane nie tylko w serii 7 czy modelu X5, ale również serii 5 czy 3.

Geofencing w BMW, Geofencing hybrydy plug-in BMW, Geofencing BMW, Geofencing

Geofencing w BMW, Geofencing hybrydy plug-in BMW, Geofencing BMW, Geofencing

Geofencing w BMW. Na czym polega ta technologia?

BMW

Geofencing  to nie tylko BMW. Przynosi też inne korzyści

Oczywiście geofencing jest wykorzystywany nie tylko przez BMW i nie tylko w przypadku hybryd plug-in. Spotyka się go również:

  • w segmencie pojazdów luksusowych. Tam technologia pozwala na "odkrywanie" potrzeb klientów i jeszcze lepsze dopasowywanie możliwości pojazdów do ich potrzeb.
  • w przypadku zabezpieczeń przed kradzieżą, a konkretnie podczas namierzania pojazdów, które stały się łupem złodziejów, ewentualnie automatycznego informowania właściciela o potencjalnej kradzieży pojazdu.
  • w koncepcji Forda. Tu geofencing ma jednak działać na zasadzie automatycznego limitera szybkości po wjechaniu w teren zabudowany. A włąściwie to limiter ten ma uruchomić.
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Od stycznia 2025 r. nowe obowiązki właścicieli i zarządców niektórych budynków. Wysyp stacji ładowania aut elektrycznych już się zaczął

W ewidencji Urzędu Dozoru Technicznego widnieje już ponad 10 200 punktów ładowania aut elektrycznych. Tylko w listopadzie ich liczba wzrosła o przeszło 760! Tak gwałtowne przyspieszenie w budowie infrastruktury dla elektryków ma związek z przepisami, które wchodzą w życie 1 stycznia – oceniają eksperci Powerdot. Jest też inna przyczyna.

CANARD: Uruchomiono dwa nowe odcinkowe pomiary prędkości

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym (CANARD) poinformowało o uruchomieniu dwóch kolejnych odcinkowych pomiarów prędkości. Jeden z nich został uruchomiony na trasie A1, a drugi na DW935. 

KGP: 100 285 interwencji, 385 wypadków drogowych, 23 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 100 285 interwencji. Byli wzywani do 385 wypadków drogowych.

Zmienią się zasady nakładania opłat drogowych: opłata infrastrukturalna, opłata nakładana ze względu na emisję CO2, opłata nakładana ze względu na zanieczyszczenie powietrza [Projekt ustawy]

Zmienią się zasady nakładania opłat drogowych: opłata infrastrukturalna, opłata nakładana ze względu na emisję CO2, opłata nakładana ze względu na zanieczyszczenie powietrza. Projekt ustawy trafił do uzgodnień i konsultacji.

REKLAMA

Jak zarządzać flotą pojazdów elektrycznych

Badania rynkowe pokazują, że główne obawy, potrzeby i oczekiwania użytkowników elektromobilności, zarówno w firmach, jak i wśród indywidualnych konsumentów, dotyczą infrastruktury ładowania, zasięgu pojazdów elektrycznych oraz kosztów ich eksploatacji. To właśnie te kwestie stanowią obecnie największe wyzwania techniczne w procesie elektryfikacji flot. Dodatkowym wyzwaniem jest przekonanie pracowników do adaptacji nowych technologii.

Dlaczego bieżnik w oponach na tej samej osi musi być taki sam?

Dobre opony to podstawa bezpiecznej jazdy. Warto wiedzieć, że bieżnik w oponach na tej samej osi musi być taki sam. To ważne, zwałszcza w przypadku decyzji o wypłacie ubezpieczenia. Ostatnio Rzecznik Finansowy wydał interpretację dla wszystkich ubezpieczycieli odnośnie do wysokości bieżnika na tej samej osi pojazd. Jak to jest więc z tymi bieżnikami?

KGP: 82 680 interwencji, 327 wypadków drogowych, 23 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 82 680 interwencji. Byli wzywani do 327 wypadków drogowych.

Śródmiejska strefa płatnego parkowania nie tylko w dużych miastach! Posłowie mają plan. [Projekt ustawy]

Śródmiejska strefa płatnego parkowania nie tylko w dużych miastach! Posłowie mają plan. Projekt nowelizacji ustawy o drogach publicznych zakłada, że nie tylko miasta powyżej 100 tys. mieszkańców będą mogły ustanawiać śródmiejskie strefy parkowania.

REKLAMA

Badania techniczne pojazdów: opłaty za badanie techniczne, waloryzacja wysokości opłaty. Szykują się zmiany

Badania techniczne pojazdów: mechanizm ustalania wysokości opłaty za badanie, waloryzacja. W resorcie infrastruktury trwają prace nad przygotowaniem projektu ustawy. W projekcie znajdzie się m.in. mechanizm ustalania wysokości opłaty za badanie techniczne pojazdu.

Ważne! Rząd szykuje kolejne zmiany w prawie drogowym: surowe kary za brawurową jazdę, konfiskata za powadzenie bez prawa jazdy

W odpowiedzi na alarmujące statystyki dotyczące wypadków drogowych Rząd ogłosił szereg zmian w prawie, w odpowiedzi na alarmujące statystyki dotyczące wypadków drogowych. Mają one na celu poprawę bezpieczeństwa na polskich drogach. Jakie zmiany rząd planuje w 2025 roku.

REKLAMA