REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Geofencing w BMW. Na czym polega ta technologia?

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Geofencing w BMW, Geofencing hybrydy plug-in BMW, Geofencing BMW, Geofencing
Geofencing w BMW. Na czym polega ta technologia?
BMW

REKLAMA

REKLAMA

Geofencing w BMW to coś na kształt tworzenia niewidocznego ogrodzenia. Po jego przekroczeniu w aucie włącza się eko-funkcje.

Na czym polega ekologiczny geofencing w BMW?

Producenci samochodów dwoją się i troją, aby ich auta były maksymalnie ekologiczne. A znaczenie słowa eko staje się szczególnie ważne w przypadku miast. Na ciekawy pomysł wpadło zatem BMW. W swoich modelach plug-in montuje funkcję geofencing. To coś na kształt wirtualnego płotu. Gdy z danych lokalizacyjnych będzie wynikać, że auto wjechało za ogrodzenie, przełączy się w tryb zeroemisyjny. Oczywiście pod warunkiem, że najpierw pozwoli na to poziom naładowania akumulatora.

REKLAMA

Geofencing w BMW, Geofencing hybrydy plug-in BMW, Geofencing BMW, Geofencing

Geofencing w BMW, Geofencing hybrydy plug-in BMW, Geofencing BMW, Geofencing

Geofencing w BMW. Na czym polega ta technologia?

BMW

Geofencing w BMW. GPS, 170 miast i zbieranie punktów

Geofencing GPS aktywuje napęd wyłącznie elektryczny po wjechaniu do jednej z rozpoznanych stref eDrive. Te w chwili obecnej są wyznaczone w blisko 170 europejskich miastach (a sieć jest cały czas rozwijana). Na tym jednak nie koniec. Za każdy kilometr przejechany z wykorzystaniem energii elektrycznej, BMW przyznaje kierowcy punkty. W przypadku wjechania do strefy miejskiej wyznaczonej za pomocą technologii geofencingu, punkty są naliczane podwójnie. Można je później wydać na ładowanie samochodu w publicznych ładowarkach. Sprytne!

Przed geofencingiem były badania. Obiecujące badania!

Geofencing w BMW na dobre wszedł do użytkowania już w roku 2020. Jego pierwsze testy były jednak przeprowadzone w roku 2018 w Rotterdamie. I już wtedy pokazały obiecujące wyniki. Aplikacja informująca o wjechaniu do strefy miejskiej sprawiła, że kierowcy nawet przez 93 proc. czasu jeździli na napędzie elektrycznym. Od roku 2020 do systemu sukcesywnie dołączają kolejne strefy eDrive. A właściwie to są dodawane przez programistów BMW. Ich aktualizacja odbywa się poprzez aktualizację map zdalnie ściąganych przez pojazd z serwera.

Ważne

Lista modeli, w których pojawia się geofencing BMW i BMW eDrive Zone jest naprawdę szeroka. To tak naprawdę pełna gama współczesnych hybryd plug-in. Rozwiązanie jest spotykane nie tylko w serii 7 czy modelu X5, ale również serii 5 czy 3.

Geofencing w BMW, Geofencing hybrydy plug-in BMW, Geofencing BMW, Geofencing

Geofencing w BMW, Geofencing hybrydy plug-in BMW, Geofencing BMW, Geofencing

Geofencing w BMW. Na czym polega ta technologia?

BMW

Geofencing  to nie tylko BMW. Przynosi też inne korzyści

Oczywiście geofencing jest wykorzystywany nie tylko przez BMW i nie tylko w przypadku hybryd plug-in. Spotyka się go również:

  • w segmencie pojazdów luksusowych. Tam technologia pozwala na "odkrywanie" potrzeb klientów i jeszcze lepsze dopasowywanie możliwości pojazdów do ich potrzeb.
  • w przypadku zabezpieczeń przed kradzieżą, a konkretnie podczas namierzania pojazdów, które stały się łupem złodziejów, ewentualnie automatycznego informowania właściciela o potencjalnej kradzieży pojazdu.
  • w koncepcji Forda. Tu geofencing ma jednak działać na zasadzie automatycznego limitera szybkości po wjechaniu w teren zabudowany. A włąściwie to limiter ten ma uruchomić.
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Branża motoryzacyjna w kryzysie, coraz więcej restrukturyzacji

Branża motoryzacyjna w Polsce i Europie przeżywa poważny kryzys – w 2024 roku zlikwidowano 54 tys. miejsc pracy, najwięcej od czasu pandemii. Według raportu MGBI wzrosła też liczba postępowań restrukturyzacyjnych do 141, co pokazuje, że firmy coraz częściej szukają ratunku poza upadłością.

CANARD uruchomiło dwa nowe fotoradary [mapa fotoradarów, taryfikator mandatów, punkty karne]

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym uruchomiło w zeszłym tygodniu dwa nowe fotoradary. Gdzie znajdują się nowo uruchomione fotoradary? Jakie są ograniczenia na drogach? Z jakimi konsekwencjami powinni liczyć się kierowcy za przekroczenie prędkości?

Bezpłatna komunikacja zamiast biletów i rowerów miejskich? Czas na odważne decyzje w polskich miastach

Czy naprawdę warto utrzymywać system biletowy, skoro i tak w ponad 68% ( 2025 roku może to być jeszcze więcej) pokrywamy koszty transportu publicznego z budżetów miast? A może pora na poważną debatę o całkowicie bezpłatnej komunikacji miejskiej w Polsce?

KGP: 106 002 interwencji, 389 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 002 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

REKLAMA

Ekologiczny samochód może być droższy od normalnego, uważają teraz polscy posiadacze aut. O ile więcej za niego są skłonni zapłacić

Podejście Polaków do tego, czy ich nowe auto będzie miało rozwiązania ekologiczne czy też nie, widoczne jest w gotowości do poniesienia wyższych kosztów w imię bardziej przyjaznych środowisku technologii. Już co trzeci uważa, że samochód ekologiczny może być droższy niż standardowy.

Ekologiczne auto? Ponad połowa Polaków nie dopłaciłaby do niego

Czy ekologiczność samochodu to dla Polaków ważny czynnik i element decyzyjny przy zakupie? Ponad jedna trzecia ankietowanych w badaniu przeprowadzonym przez Santander Consumer Multirent byłaby w stanie dopłacić do takiego pojazdu.

Bezpieczeństwo na opak – dlaczego polskie drogi z pierwszeństwem są sztucznie spowalniane?

Na polskich drogach coraz częściej mamy do czynienia z sytuacją, w której bezpieczeństwo planowane jest wbrew logice inżynierii ruchu drogowego. Droga z pierwszeństwem powinna gwarantować płynność. Czas na rewizję praktyk inżynierii drogowej.

System e-TOLL - co zrobić w przypadku nieuzasadnionego mandatu?

Cyfryzacja w działalności transportowej to duże ułatwienie. Wciąż jednak zdarzają się pomyłki. Zdarzyło Ci się dostać mandat, pomimo uiszczonej opłaty za przejazd autostradą? Sprawdź, co należy zrobić w przypadku niesłusznego mandatu.

REKLAMA

KGP: 110 588 interwencji, 460 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 588 interwencji. Byli wzywani do 460 wypadków drogowych.

Transport ostatniego etapu – czy elektryczne pojazdy to klucz do efektywności?

Choć to tylko końcowy odcinek drogi, „ostatnia mila” bywa najdroższym elementem całego łańcucha dostaw – potrafi pochłonąć od 40[1] do nawet 53[2] procent jego kosztów. W erze błyskawicznego e-commerce i rosnących oczekiwań klientów dotyczących tempa oraz elastyczności dostaw, wyzwania logistyczne mnożą się. Dodatkowo nowe przepisy o Strefach Czystego Transportu ograniczają możliwość korzystania z pojazdów spalinowych, zmuszając firmy do modernizacji flot i inwestowania w nisko- lub zeroemisyjne rozwiązania. Wszystko to sprawia, że skuteczne zarządzanie dostawami na ostatnim etapie wymaga dziś nie tylko sprawności operacyjnej, ale także innowacyjnego podejścia i zrównoważonych technologii.

REKLAMA