REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Geofencing w BMW. Na czym polega ta technologia?

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Geofencing w BMW, Geofencing hybrydy plug-in BMW, Geofencing BMW, Geofencing
Geofencing w BMW. Na czym polega ta technologia?
BMW

REKLAMA

REKLAMA

Geofencing w BMW to coś na kształt tworzenia niewidocznego ogrodzenia. Po jego przekroczeniu w aucie włącza się eko-funkcje.

Na czym polega ekologiczny geofencing w BMW?

Producenci samochodów dwoją się i troją, aby ich auta były maksymalnie ekologiczne. A znaczenie słowa eko staje się szczególnie ważne w przypadku miast. Na ciekawy pomysł wpadło zatem BMW. W swoich modelach plug-in montuje funkcję geofencing. To coś na kształt wirtualnego płotu. Gdy z danych lokalizacyjnych będzie wynikać, że auto wjechało za ogrodzenie, przełączy się w tryb zeroemisyjny. Oczywiście pod warunkiem, że najpierw pozwoli na to poziom naładowania akumulatora.

REKLAMA

Geofencing w BMW, Geofencing hybrydy plug-in BMW, Geofencing BMW, Geofencing

Geofencing w BMW, Geofencing hybrydy plug-in BMW, Geofencing BMW, Geofencing

Geofencing w BMW. Na czym polega ta technologia?

BMW

Geofencing w BMW. GPS, 170 miast i zbieranie punktów

Geofencing GPS aktywuje napęd wyłącznie elektryczny po wjechaniu do jednej z rozpoznanych stref eDrive. Te w chwili obecnej są wyznaczone w blisko 170 europejskich miastach (a sieć jest cały czas rozwijana). Na tym jednak nie koniec. Za każdy kilometr przejechany z wykorzystaniem energii elektrycznej, BMW przyznaje kierowcy punkty. W przypadku wjechania do strefy miejskiej wyznaczonej za pomocą technologii geofencingu, punkty są naliczane podwójnie. Można je później wydać na ładowanie samochodu w publicznych ładowarkach. Sprytne!

Przed geofencingiem były badania. Obiecujące badania!

Geofencing w BMW na dobre wszedł do użytkowania już w roku 2020. Jego pierwsze testy były jednak przeprowadzone w roku 2018 w Rotterdamie. I już wtedy pokazały obiecujące wyniki. Aplikacja informująca o wjechaniu do strefy miejskiej sprawiła, że kierowcy nawet przez 93 proc. czasu jeździli na napędzie elektrycznym. Od roku 2020 do systemu sukcesywnie dołączają kolejne strefy eDrive. A właściwie to są dodawane przez programistów BMW. Ich aktualizacja odbywa się poprzez aktualizację map zdalnie ściąganych przez pojazd z serwera.

Ważne

Lista modeli, w których pojawia się geofencing BMW i BMW eDrive Zone jest naprawdę szeroka. To tak naprawdę pełna gama współczesnych hybryd plug-in. Rozwiązanie jest spotykane nie tylko w serii 7 czy modelu X5, ale również serii 5 czy 3.

Geofencing w BMW, Geofencing hybrydy plug-in BMW, Geofencing BMW, Geofencing

Geofencing w BMW, Geofencing hybrydy plug-in BMW, Geofencing BMW, Geofencing

Geofencing w BMW. Na czym polega ta technologia?

BMW

Geofencing  to nie tylko BMW. Przynosi też inne korzyści

Oczywiście geofencing jest wykorzystywany nie tylko przez BMW i nie tylko w przypadku hybryd plug-in. Spotyka się go również:

  • w segmencie pojazdów luksusowych. Tam technologia pozwala na "odkrywanie" potrzeb klientów i jeszcze lepsze dopasowywanie możliwości pojazdów do ich potrzeb.
  • w przypadku zabezpieczeń przed kradzieżą, a konkretnie podczas namierzania pojazdów, które stały się łupem złodziejów, ewentualnie automatycznego informowania właściciela o potencjalnej kradzieży pojazdu.
  • w koncepcji Forda. Tu geofencing ma jednak działać na zasadzie automatycznego limitera szybkości po wjechaniu w teren zabudowany. A włąściwie to limiter ten ma uruchomić.
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Koniec bezkarności rowerzystów i użytkowników hulajnóg! Czas na tablice rejestracyjne i wyższe mandaty

Ze statystyk policyjnych wynika, że rowerzyści są drugą, po kierowcach, grupą sprawców wypadków drogowych. Tymczasem, aby poruszać się po drodze rowerem nie trzeba mieć żadnych uprawnień (po osiągnięciu pełnoletności). Jak można poprawić bezpieczeństwo na drogach?

KGP: 109 332 interwencji, 291 wypadków drogowych, 12 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Oto najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend opublikowane przez Komendę Główną Policji. Policjanci podsumowali także zdarzenia z minionego tygodnia.

19-letni motocyklista bez uprawnień potrącił policjanta i zbiegł

19-nastolatek z Międzyrzecza (Lubuskie) stanie przed sądem za zarzut spowodowania wypadku, niezatrzymanie się do kontroli i ucieczkę z miejsca wypadku.

Nowe przepisy fotoradarowe: Właściciel pojazdu jako kozioł ofiarny?

Ustawodawca szykuje kolejną rewolucję w przepisach drogowych. Tym razem uderzy ona nie tylko w kierowców łamiących przepisy, ale także w właścicieli pojazdów, którzy nie wskażą osoby prowadzącej pojazd w chwili popełnienia wykroczenia. Jeśli fotoradar uchwyci pojazd przekraczający prędkość, a właściciel odmówi podania danych kierowcy, nie tylko zapłaci karę, ale również straci dowód rejestracyjny swojego samochodu.

REKLAMA

Pijany senior uciekał przed policją po polach uprawnych. Auto dachowało

72-latek jechał bez zapiętych pasów, więc policja chciała zatrzymać go do kontroli. Rzucił się w pościg, który zakończył się dachowaniem. Okazało się, że jest pijany.

Otrzymałeś wiadomość ws. zaległych płatności w e-TOLL? KAS ostrzega przed oszustami

Krajowa Administracja Skarbowa w przesłanym we wtorek, 25 marca 2025 r. komunikacie prasowym ostrzega przed oszustami wysyłającymi fałszywe wiadomości w sprawie zaległych płatności w e-TOLL. Publikujemy przykładową fałszywą wiadomość.

Już nie tylko diesel czy benzyna. I nawet nie zawsze samochód. Jak Polacy wybierają środek transportu?

W dzisiejszych czasach wybór środka transportu to nie tylko decyzja między samochodem z silnikiem benzynowym a dieslem. Możliwości jest więcej, a kierowcy mają różne oczekiwania. Jak Polacy wybierają codzienny środek lokomocji?

KGP: 93 352 interwencji, 312 wypadków drogowych, 17 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 93 352 interwencji. Byli wzywani do 312 wypadków drogowych.

REKLAMA

Mandat za przeładowaną ciężarówkę, a zaniżona waga w CMR. Kto za to ponosi odpowiedzialność?

Przeładowanie pojazdu w transporcie drogowym to częsty problem, który może prowadzić do poważnych konsekwencji prawnych i finansowych, w tym mandatów nałożonych na przewoźnika. W sytuacjach, gdy błędne dane o wadze towaru zostały przekazane przez spedytora lub nadawcę towaru, pojawia się pytanie o podział odpowiedzialności między przewoźnika a spedytora czy nadawcę. Najczęściej problem dotyczy mandatów zagranicznych, dlatego kluczowe znaczenie w tej kwestii mają przepisy Konwencji o umowie międzynarodowego przewozu drogowego towarów (CMR).

Przestraszył się policjantów, więc uciekał samochodem, łamiąc przepisy

Nocy pościg ulicami Białegostoku zakończył się zatrzymaniem 32-letniego kierowcy. Mężczyzna najpierw przekroczył prędkość, a potem - zamiast zatrzymać się do kontroli - zaczął uciekać.

REKLAMA