Nowe BMW M3 CS. Bo liczą się wielkie "nerki" i 550 koni
REKLAMA
REKLAMA
- Nowe BMW M3 CS: bo liczy się... moc!
- 3-litrowe R6 z BMW M3 CS to cud techniki
- Osiągi nowego BMW M3 CS
- Sportowe 4x4 i sportowa skrzynia. Podwozie nowego BMW M3 CS
- Kiedy wejdzie do sprzedaży nowe BMW M3 CS?
Nowe BMW M3 CS: bo liczy się... moc!
Nowe BMW M3 CS otrzymało dokładnie ten sam silnik, co modele M3 i M4. To oznacza wysokoobrotowy 6-cylindrowy motor rzędowy z technologią M TwinPower Turbo. W stosunku do klasycznej M-trójki, potencjał 3-litrowej jednostki wzrósł o 40 koni do 550 koni. Główną modyfikacją jest przy tym zwiększenie maksymalnego ciśnienia doładowania z obu turbosprężarek mono scroll z 1,7 do 2,1 bara oraz specjalny program sterownika silnika.
REKLAMA
3-litrowe R6 z BMW M3 CS to cud techniki
Silnik nowego BMW M3 CS to... dzieło sztuki inżynieryjnej. Blok silnika jest beztulejowy. Lekkie gładzie cylindrów z powłoką stalową wykonaną w technologii natryskiwania łukowego (LDS) zmniejszają straty mocy wynikające z tarcia. Rdzeń głowicy cylindrów wykonany jest w technologii druku 3D, co umożliwia ułożenie przebiegu kanałów chłodzenia w sposób, który nie byłby możliwy w przypadku konwencjonalnego odlewania metalu, a który zapewnia optymalne chłodzenie.
Osiągi nowego BMW M3 CS
Silnik nowego BMW M3 CS osiąga maksymalny moment obrotowy 650 Nm już od 2750 aż do 5950 obr/min. Maksymalną moc uzyskuje przy 6250 obr/min, a odcięcie obrotów następuje przy 7200 obr/min. Limuzyna przyspiesza od 0 do 100 km/h w 3,4 s, a od 0 do 200 km/h w 11,1 s. Prędkość maksymalna BMW M3 CS wyposażonego standardowo w pakiet M Driver jest ograniczona elektronicznie do 302 km/h.
Sportowe 4x4 i sportowa skrzynia. Podwozie nowego BMW M3 CS
Charakterystyczne dla tego modelu jest twardsze mocowanie silnika, które zapewnia bardzo sztywne połączenie jednostki napędowej z konstrukcją pojazdu. Skutkiem tego jest jeszcze szybsza reakcja silnika i bezpośrednia transmisja napędu. A na tym nie koniec. Moc jednostki przenoszona jest przez 8-stopniową skrzynię M Steptronic z Drivelogic wprost do napędu na wszystkie koła M xDrive. Elektronicznie sterowane sprzęgło wielopłytkowe w przekładni rozdzielczej zapewnia stały i w pełni adaptacyjny rozdział napędu na przednie i tylne koła.
Specjalna kinematyka osi, a także dobrane do tego modelu wartości pochylenia kół, amortyzatory, dodatkowe sprężyny i stabilizatory optymalizują precyzję kierowania, przenoszenie sił bocznych, reakcję zawieszenia i amortyzacji oraz prowadzenie kół. Na potrzeby nowego BMW M3 CS zmodyfikowano też elektronicznie sterowane amortyzatory adaptacyjnego układu jezdnego M, elektromechaniczny układ kierowniczy M Servotronic o zmiennym przełożeniu oraz zintegrowany układ hamulcowy.
Kiedy wejdzie do sprzedaży nowe BMW M3 CS?
Nowe BMW M3 CS będzie produkowane w limitowanej edycji w zakładach BMW Group w Monachium od marca 2023 roku. Na rynku pojawi się w tym samym miesiącu. Bliżej daty premiery poznamy cenę auta.
REKLAMA
REKLAMA