REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Szkolenia z jazdy bezpiecznej i ekologicznej

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
 Flota Auto Biznes
FlotaAutoBiznes to motoryzacyjno-biznesowe czasopismo poświęcone zagadnieniom związanym z zarządzaniem samochodami w przedsiębiorstwach. Magazyn ukazuje się co dwa miesiące.
Szkolenia kierowców w zakresie bezpiecznej jazdy podnoszą poziom bezpieczeństwa na drogach. Fot. Fotolia
Szkolenia kierowców w zakresie bezpiecznej jazdy podnoszą poziom bezpieczeństwa na drogach. Fot. Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Każdy kierowca wie jak jeździć. Ale czy każdy wie, jak jeździć płynnie, bezpiecznie i w dodatku oszczędnie? Menedżerowie spółki SIG już wiedzą, ponieważ uczestniczyli w praktycznym szkoleniu bezpiecznej i ekologicznej jazdy. Celem zajęć była edukacja dotycząca bezpieczeństwa kierujących, dlatego też na szkoleniu postawiono na zdobywanie praktycznych umiejętności.

Kierownik floty i transportu SIG, Bogumiła Czernecka twierdzi, że - Szkolenie z doskonalenia jazdy pozwala nie tylko na zmniejszenie szkodowości, ale również zmniejszenie składek ubezpieczenia komunikacyjnego, czy redukcję kosztów związanych z wyłączeniem samochodu z użytkowania w czasie napraw blacharsko-mechanicznych. Jeśli wprowadzimy do floty samochodowej Ekojazdę, z pewnością spadną nam również wydatki na eksploatację samochodów. Trzeba co prawda zmienić styl jazdy, lecz nie oznacza to bycia „zawalidrogą”

REKLAMA

REKLAMA

Zobacz też: Tempomat a oszczędzanie paliwa

Szkolenie zostało zorganizowane, ponieważ wiele badań wykazuje także, że kierowcy mają wysokie mniemanie o posiadanych umiejętnościach i dopiero w trakcie praktycznych sprawdzianów, wychodzą liczne braki. Takie zachowanie można zauważyć w przypadku kierowców firmowych, którzy czasem z ,,przymrużeniem oka” podchodzą do kwestii szkolenia z doskonalenia jazdy. Swoje postępowanie argumentują długim stażem „za kółkiem”. Tego rodzaju zajęcia uświadamiają przede wszystkim, jak wiele można jeszcze zrobić by na drodze poprawić bezpieczeństwo swoje i innych. 

Firma organizując tego rodzaju zajęcia może czerpać z tego także zyski, bowiem szkolenie sprawia obniżenie kosztów firmy, która musi mniej pieniędzy wydawać eksploatację samochodu –zarówno jeśli chodzi o części jak i paliwo. Korzyść więc jest obopólna – powiedziała Bogumiła Czernecka z SIG.

REKLAMA

O poprawę bezpieczeństwa dbają również dostawcy samochodów, którzy współfinansują koszty organizacji takich szkoleń. Na tego rodzaju benefit mogła również liczyć spółka SIG.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Jak ruszać z miejsca i przyspieszać podczas jazdy aby oszczędzać paliwo?

Bogumiła Czernecka stwierdza także, że - Pracownicy spółki SIG nie pierwszy raz brali udział w tego typu zajęciach. W 2010 roku realizowaliśmy zajęcia z udzielania pierwszej pomocy przed medycznej, czyli umiejętności, którą powinien posiadać każdy człowiek, nie tylko kierowca. Pomijając nawet jakże ważne moralne aspekty, może się ona również przydać podczas pełnienia obowiązków zawodowych. Tym razem umożliwiliśmy prowadzącym auta w barwach SIG-a sprawdzian z prowadzenia samochodu

Jak wyglądały zajęcia z jazdy ekologicznej?

Zajęcia prowadzone były na lotnisku w systemie rotacyjnym.

Każdy z kierowców najpierw slalomem dynamicznym uczył się pokonywać zakręty optymalnym torem jazdy.

Dużą wagę przykładano do pracy: gaz-hamulec. Niewłaściwy sposób zmniejszenia prędkości lub zatrzymania samochodu może spowodować poślizg.

Następnie slalom techniczny, który został ustawiony  jako wertikal, czyli tyczki w linii prostej, w różnych od siebie odległościach. Ćwiczenie to wymuszało odpowiednie operowanie kierownicą.

Zobacz też: Jak obniżyć spalanie – co zrobić, żeby samochód mniej palił – wyższe ciśnienie w oponach ile można zyskać?

Pracę „kółkiem” jeszcze bardziej wspomagał test linii polegający na tym, że kierowca kręcił kierownicą na przemian w prawo i w lewo do oporu, nie mogąc przekroczyć kołami linii narysowanej na asfalcie pod samochodem.

Celem ćwiczenia było wprowadzenie nawyku trzymania odpowiedniej pozycji rąk na kierownicy, sposobu operowania nią a także sprawdzenia szybkości operowania „sterem”.

Złe nawyki były zauważalne już podczas hamowania awaryjnego z ominięciem przeszkody, które jednocześnie symulowało nagłe pojawienie się przed naszym samochodem człowieka, zwierzęcia, bądź wyjeżdżającego z podporządkowanej drogi auta. Tego typu ćwiczenie uczyło kierowcę natychmiastowego podejmowania decyzji.

Korzyści płynące z wykładu na temat jazdy ekologicznej?

W trakcie ćwiczeń z Ekojazdy kierowcy SIG-a dowiedzieli się przede wszystkim:

- jak jeździć bezpieczniej

- jak łatwiej zaoszczędzić na paliwie

- mogli także zapoznać się z ofertą samochodów marki Peugeot

Wykłady zakończyły się sportową rywalizacją uczestników na specjalnej trasie slalomu. - Jako kierownikowi floty wypada mi więc teraz tylko czekać na ekonomiczne efekty odbytego szkolenia. I już szukam kolejnych środków na realizację szkoleń z bezpiecznej jazdy... – podsumowuje Bogumiła Czernecka.

Zobacz też: Jak zoptymalizować spalanie w samochodzie hybrydowym?

Marek Wilmanowicz, dyrektor ds. sprzedaży w Auto Salon Dejon&Dąbrowski twierdzi, że:

- Peugeot od dawna stawia na bezpieczeństwo na drodze i za pośrednictwem dealerów jest współorganizatorem Akademii Bezpiecznej Jazdy dla swoich klientów. Przy okazji tego typu szkoleń, mają oni również doskonałą okazję, aby przekonać się o zaletach naszych samochodów. Szkolenia odbywają się cyklicznie i są prowadzone przez Akademię Bezpiecznej Jazdy Tomasza Kuchara – utytułowanego kierowcy rajdowego. Instruktorzy to kierowcy oraz piloci rajdowi z ogromnym doświadczeniem za kierownicą. Uczestnicy spotkań mają niepowtarzalną okazję by poprawić swój poziom umiejętności prowadzenia pojazdu, dowiedzieć się jak operować kierownicą, pokonywać zakręty optymalnym torem jazdy, na czym polega podsterowność i nadsterowność, itp. Bezcenne mogą być informacje jak zachowuje się samochód w ekstremalnych warunkach i jak należy wykorzystać jego możliwości by wyjść bez uszczerbku z sytuacji krytycznej na drodze. Uważam, że każdy pracownik, który ma otrzymać samochód służbowy, zanim sięgnie po kluczyki do niego, powinien najpierw przejść kurs doskonalenia jazdy i to właśnie na takim typie samochodów, jaki będzie użytkował.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Mandaty BALM – jak odwołać się od kar nałożonych przez niemieckie służby kontroli transportu drogowego?

Mandaty od Bundesamt für Logistik und Mobilität (BALM – BAG to poprzednia nazwa) to zmora wielu przewoźników działających w Niemczech. Kary bywają wysokie, a procedury odwoławcze skomplikowane. To sprawia, że wielu przedsiębiorców rezygnuje z walki o swoje prawa. Jest to jednak błąd. Jeśli są podstawy do odwołania, warto je wnieść. Jak to zrobić?

Dłuższe kontrole drogowe do 56 dni wstecz - większe ryzyko wykrycia naruszenia przepisów przez kierowcę i przewoźnika

Wydłużone kontrole drogowe z 28 do 56 dni wstecz zwiększają prawdopodobieństwo wykrycia naruszeń przepisów przez kierowcę i przewoźnika. Inspekcja może teraz dokładniej badać rekompensaty za skrócone odpoczynki. Problemem jest też brak pamięci na kartach kierowców.

Dziecko w kasku podczas jazdy e-hulajnogą. Co wiemy o planowanych zmianach?

Rząd przyjął projekt nowelizacji Prawa o ruchu drogowym. Zakłada on m.in. wprowadzenie ustawowego obowiązku noszenia kasku podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną przez dzieci do 16 lat.

Prawo jazdy od 17 lat, obowiązkowe kaski i surowsze kary. Sprawdź, co zmienia się w przepisach drogowych od 2026 r.

2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy – Prawo o ruchu drogowym oraz kilku innych aktów prawnych. Nowe regulacje mają zwiększyć bezpieczeństwo, ograniczyć wypadki z udziałem dzieci i przygotować młodzież do odpowiedzialnego udziału w ruchu drogowym. Zobacz, co się zmieni, kiedy przepisy wejdą w życie i kogo obejmą.

REKLAMA

Ważne zmiany w Prawie o ruchu drogowym od 2026 roku. Rząd przyjął projekt nowelizacji

Na posiedzeniu w dniu 2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy - Prawo o ruchu drogowym oraz niektórych innych ustaw, przedłożony przez Ministra Infrastruktury. Projekt ma na celu zwiększenie bezpieczeństwa na drogach. Kierowca, który będzie prowadził pomimo zatrzymania mu prawa jazdy, będzie karany cofnięciem uprawnień do kierowania pojazdem. Ponadto, dzieci do 16. roku życia – m.in. podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną – będą musiały używać kasków. Nowe przepisy zwiększą także mobilność osób młodych – prawo jazdy kategorii B będzie można otrzymać po skończeniu 17 lat (z ograniczeniami).

Ruszyła akcja policji Bezpieczna droga do szkoły. Zero taryfy ulgowej

Już od 1 września 2025 r. policja prowadzi ogólnopolską akcję Bezpieczna droga do szkoły. Tylko w wakacje funkcjonariusze przeprowadzili 15 626 kontroli infrastruktury przy placówkach oświatowych, a teraz ruszają z intensywnymi patrolami. Obowiązuje zero taryfy ulgowej: kontrolowana będzie prędkość, przewożenie dzieci i zachowanie kierowców. To moment, by naprawdę zadbać o bezpieczeństwo naszych dzieci.

KGP: 115 485 interwencji, 455 wypadków drogowych, 35 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 485 interwencji. Byli wzywani do 455 wypadków drogowych.

Nowe limity podatkowe dla samochodów osobowych od 2026 roku

Nowe przepisy premiują niskoemisyjne samochody – czy niższe limity podatkowe dla aut spalinowych i hybryd od 2026 r. zmienią kalkulacje przedsiębiorców w zakresie aut flotowych?

REKLAMA

Mandat za opony – za co konkretnie można go otrzymać w 2025 roku i jak wysokie są stawki?

Ogółem wysokość mandatu za wykroczenie drogowe może sięgnąć 5 tys. zł, a jeżeli wykroczeniem zajmie się sąd, to może nałożyć nawet 30 tys. zł mandatu. Szczegółowe przepisy odnoszą się jednak do konkretnych przypadków i interpretowanie ich w kontekście opon jest mylne.

Zmiany w OC od 10 września 2025 r. Jak będą działały nowe przepisy?

10 września 2025 r. wchodzi w życie nowelizacja ustawy o ubezpieczeniach obowiązkowych, Ubezpieczeniowym Funduszu Gwarancyjnym i Polskim Biurze Ubezpieczycieli Komunikacyjnych. Dzięki nowym przepisom nabywca używanego pojazdu będzie mógł wypowiedzieć umowę OC komunikacyjnego ze wskazaniem daty jej rozwiązania.

REKLAMA