REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jak działa aplikacja forDrivers?

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Aplikacja na telefon forDrivers
Aplikacja na telefon forDrivers
forDrivers.pl

REKLAMA

REKLAMA

Aplikacja forDrivers ma celu nagradzać przepisową jazdę kierowców. W zależności od stylu jazdy kierowcy i respektowania przez niego przepisów ruchu drogowego będzie otrzymywał on określoną ilość punktów, które później będzie mógł wymienić na nagrody.

Edukować kierowców poprzez nowoczesną aplikację

REKLAMA

Założenia programu forDrivers wydają się być jasne i klarowne, jednak po głębszej analizie informacji dotyczących aplikacji forDrivers okazało się, że pytań i wątpliwości co do sposobu jej działania jest naprawdę sporo. Postanowiliśmy zebrać je wszystkie i poprosić eksperta zajmującego się projektowaniem aplikacji forDrivers, aby dokładnie opisał nam działanie programu.

REKLAMA

Okazuje się, że forDrivers to zaskakująco przemyślana aplikacja. W trakcie jej tworzenia programiści uwzględnili naprawdę sporo czynników, które mogą precyzyjnie określić styl jazdy kierowcy. Program potrafi np. rozróżniać szczególnie ważne ograniczenia prędkości ustawione obok szkół czy kościołów i przyznawać zdecydowanie więcej punktów tym kierowcom, którzy ograniczą prędkość obok nich, będąc przy tym nieco bardziej pobłażliwym dla tych kierujących, którzy delikatnie przekroczą dozwoloną prędkość na autostradzie.

Aplikacja forDrivers potrafi zatem kategoryzować poziom niebezpieczeństwa w zależności od miejsca i danej sytuacji na drodze. Jej możliwości są jednak dużo większe.

Na jakich systemach operacyjnych działa aplikacja „forDriver” ? Czy jest ona płatna i czy wymaga stałego połączenia internetowego?

Dalszy ciąg materiału pod wideo

REKLAMA

Startujemy z Androidem ze względu na największy udział w rynku, który według Penetracja smartfonów w Polsce (ogółem). Źródła: Badania własne TNS Polska. Maj 2015. Mobile Life 2012, N=502; Mobile Life 2013, N=915, Omnibus – badanie cykliczne realizowane dwa razy w miesiącu na N=1000, Connected Life 2014, N=979; podstawa Polacy) wynosi 65%. W drugim etapie pojawi się wersja na systemy iOS (3%) i Windows Phone (16%).

Aplikacja forDrivers jest bezpłatna i wymaga połączenia z internetem, natomiast nasi architekci przewidzieli sytuację gdy nie ma zasięgu sieci lub jego limit przyznany przez operatora się wyczerpał – w takiej sytuacji zadziałają mechanizmy, które pozwolą na późniejszą synchronizację danych. Nasi klienci w ten sposób są zabezpieczeni przed utratą tak ważnych dla nich punktów grywalizacyjnych.

Czy aplikacja posiada wbudowaną nawigację? Jeśli nie, to na jakiej podstawie określa ona, że pojazd znajduje się na drodze z ograniczeniem prędkości?

Aplikacja nie posiada opcji nawigowania, ponieważ nie jest nawigacją. Zastosowano w niej zintegrowane podkłady mapowe z naniesionymi warstwami danych dotyczących np. ograniczeń prędkości, rodzaju drogi, ale również POI takich jak szkoły, gdzie w grywalizacji będziemy ustawiać zadanie związane z odpowiednimi zachowaniami kierowców, którzy będą zbliżali się do danego POI i przejeżdżali obok niego.

Jak długo zbierać trzeba punkty, aby otrzymać np. kawę czy bilet do kina? Czy uzależnione jest to od długości pokonanego dystansu czy czasu spędzonego za kierownicą?

Nasza grywalizacja stworzona jest według specjalnej metodologii tworzenia odznak RAMP, które w intuicyjny sposób informują użytkowników o postępie w grywalizacji oraz motywują do podejmowania dalszych działań:

RAMP/ Potrzeby

Relatedness/Odniesienie statusu w społeczności, połączenia w społeczności, przynależność

Autonomy/Autonomia, kreatywność, wybór, wolność, odpowiedzialność

Mastery/Mistrzostwo, nauka, rozwój osobisty, wtajemniczenie, flow

Purpose/Zamiar/intencja altruizm, znaczenie, sens

1. Użytkownik otrzymuje odznakę automatycznie, w momencie spełnienia konkretnego warunku mającego na celu większe zaangażowanie w bezpieczną jazdę.

2. Odznaki połączone są z misjami. Zespół forDrivers wraz z partnerami, którzy wspierają akcję, przygotował dla użytkowników aplikacji szereg wyzwań, mających na celu zwiększenie bezpieczeństwa na drodze. Uważamy, że najlepszą metodą nauki i zaangażowania jest połączenie zabawy i rywalizacji. Chcemy zrealizować nasz cel, jakim jest spadek liczby kolizji i wypadków bez potrzeby wstrząsania zmysłami i emocjami.

3. Odznaki są umowną nagrodą nadającą sens rywalizacji head to head oraz rywalizacji grupowej, które później kierowcy mogą wymienić na nagrody, vouchery i zniżki u naszych partnerów. Członkowie społeczności forDrivers wezmą również udział w konkursie, w którym toczy się rywalizacja o nagrody główne, m.in. samochód, smartfony, vouchery do ogólnopolskiej sieci serwisów samochodowych.

4. Odznaki są prostym sposobem na wspieranie easy fun. Uzupełnienie systemu odznak o humorystyczne achievementy, np. podróże w różnych warunkach pogodowych odblokowują odznakę „Czasem słońce, czasem deszcz”, na podstawie pożądanych zachowań kierowców, statystyk dotyczących wykroczeń i sytuacji występujących na drodze. Działania te mają na celu zainteresowanie kierowcy, który często znużony monotonnym krajobrazem za szybą samochodu, zasypia za kierownicą lub przeciwnie - naciska mocniej pedał gazu, by dotrzeć szybciej do celu.

Przykład:

Nagroda główna – xxx

1.       Użytkownik uruchamia aplikację forDrivers

2.       Na ekranie po zalogowaniu użytkownik widzi statystyki swojego profilu (zdobyte punkty, odznaki, wartość wskaźnika bezpieczeństwa z ostatniej trasy etc.) oraz aktualne wyzwania (np. jedno najważniejsze wyzwanie).

3.       Po wybraniu danego wyzwania użytkownik przenosi się do jego szczegółowego opisu.

4.       Opis pokazuje aktualny stan wykonania zadania.

5.       Wymagania w przypadku nagrody xxx

a.       pobranie aplikacji,

b.       rejestracja,  

c.       przejechanie 1 km z forDrivers każdego dnia przez 3 miesiące

d.       zdobycie co najmniej 5 odznak przez 3 miesiące.

e.       Twój wskaźnik bezpieczeństwa powinien mieć średnio 85% na koniec 3 miesiąca.

6.       Jeżeli któryś warunek zostanie spełniony – zostanie to przedstawione graficznie, np. ‘odhaczenie’, wyszarzenie itp.

7.       Postęp przy realizacji całego zadania również zostanie przedstawiony graficznie – pasek postępu lub

8.       Po spełnieniu wszystkich warunków użytkownik dostaje informacje (popup/nowy ekran), o tym, kiedy będzie rozstrzygnięcie konkursu i że zostanie o nim powiadomiony.

Dodatkowo będziemy edukować i przyznawać odznaki.

zimna krew

Relax

Odpoczynek to podstawa.

Po dwóch godzinach od rozpoczęcia jazdy zrób sobie 20 min. przerwy.

zimna krew

Nocny marek

Sen to zdrowie.

Jeżeli prowadzisz w godzinach nocnych zrób przynajmniej jedną, X h przerwę.

Co dokładnie ocenia program analizujący zachowanie kierowcę ? Czy ocenia on jedynie prędkość z jaką porusza się kierowca na danym ograniczeniu prędkości czy sprawdza także jego zachowanie przed przejściami dla pieszych lub skrzyżowaniach z sygnalizacją?

Zakres analizowanych danych będzie obejmować:



Oprócz tego oraz np. zachowania kierowców  przy szkołach, czarnych punktach, etc.

Czy kierowca, który przekracza prędkość automatycznie przestaje otrzymywać punkty? A może otrzymuje je, tylko w nieco mniejszej ilości w zależności od tego o ile km/h przekracza prędkość?

Cały system przyznawania punktów przez nas opracowany zawiera wiele składowych, na podstawie których przydzielamy punkty. Z założenia nie odejmujemy ich, ale nieprzyznanie punktów to ewidentna strata dla kierowcy, który grywalizuje np. o samochód

Czy liczba przyznanych punktów jest inna w zależności od przepisu, do którego się stosuje kierowca? Np. więcej punktów otrzymuje kierowca, który zwolnił na ograniczeniu do 40 km/h przed szkołą, a mniej kierowca, który zwolnił na drodze krajowej z 90 do wymaganych znakiem 70 km/h?

Tak, liczba przyznanych punktów jest uzależniona od kontekstu i otoczenia, w jakim dany kierowca się znajduje/podróżuje. Zapewne mniej niebezpieczne będzie przekroczenie prędkości o 20 km/h na autostradzie aniżeli przy wspomnianej szkole - dobrze wiemy, że 10 km mniej ratuje życie!

Czy kierowca otrzymuje dodatkowe punkty za dynamiczne ruszenie na światłach, poprawiające przepustowość ruchu na skrzyżowaniach miast?

Technika ruszania autem także ma istotny wpływ na końcowy sukces. Kierowca, który płynnie i dynamicznie rusza otrzymuje specjalną odznakę.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Koniec bezkarności rowerzystów i użytkowników hulajnóg! Czas na tablice rejestracyjne i wyższe mandaty

Ze statystyk policyjnych wynika, że rowerzyści są drugą, po kierowcach, grupą sprawców wypadków drogowych. Tymczasem, aby poruszać się po drodze rowerem nie trzeba mieć żadnych uprawnień (po osiągnięciu pełnoletności). Jak można poprawić bezpieczeństwo na drogach?

KGP: 109 332 interwencji, 291 wypadków drogowych, 12 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Oto najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend opublikowane przez Komendę Główną Policji. Policjanci podsumowali także zdarzenia z minionego tygodnia.

19-letni motocyklista bez uprawnień potrącił policjanta i zbiegł

19-nastolatek z Międzyrzecza (Lubuskie) stanie przed sądem za zarzut spowodowania wypadku, niezatrzymanie się do kontroli i ucieczkę z miejsca wypadku.

Nowe przepisy fotoradarowe: Właściciel pojazdu jako kozioł ofiarny?

Ustawodawca szykuje kolejną rewolucję w przepisach drogowych. Tym razem uderzy ona nie tylko w kierowców łamiących przepisy, ale także w właścicieli pojazdów, którzy nie wskażą osoby prowadzącej pojazd w chwili popełnienia wykroczenia. Jeśli fotoradar uchwyci pojazd przekraczający prędkość, a właściciel odmówi podania danych kierowcy, nie tylko zapłaci karę, ale również straci dowód rejestracyjny swojego samochodu.

REKLAMA

Pijany senior uciekał przed policją po polach uprawnych. Auto dachowało

72-latek jechał bez zapiętych pasów, więc policja chciała zatrzymać go do kontroli. Rzucił się w pościg, który zakończył się dachowaniem. Okazało się, że jest pijany.

Otrzymałeś wiadomość ws. zaległych płatności w e-TOLL? KAS ostrzega przed oszustami

Krajowa Administracja Skarbowa w przesłanym we wtorek, 25 marca 2025 r. komunikacie prasowym ostrzega przed oszustami wysyłającymi fałszywe wiadomości w sprawie zaległych płatności w e-TOLL. Publikujemy przykładową fałszywą wiadomość.

Już nie tylko diesel czy benzyna. I nawet nie zawsze samochód. Jak Polacy wybierają środek transportu?

W dzisiejszych czasach wybór środka transportu to nie tylko decyzja między samochodem z silnikiem benzynowym a dieslem. Możliwości jest więcej, a kierowcy mają różne oczekiwania. Jak Polacy wybierają codzienny środek lokomocji?

KGP: 93 352 interwencji, 312 wypadków drogowych, 17 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 93 352 interwencji. Byli wzywani do 312 wypadków drogowych.

REKLAMA

Mandat za przeładowaną ciężarówkę, a zaniżona waga w CMR. Kto za to ponosi odpowiedzialność?

Przeładowanie pojazdu w transporcie drogowym to częsty problem, który może prowadzić do poważnych konsekwencji prawnych i finansowych, w tym mandatów nałożonych na przewoźnika. W sytuacjach, gdy błędne dane o wadze towaru zostały przekazane przez spedytora lub nadawcę towaru, pojawia się pytanie o podział odpowiedzialności między przewoźnika a spedytora czy nadawcę. Najczęściej problem dotyczy mandatów zagranicznych, dlatego kluczowe znaczenie w tej kwestii mają przepisy Konwencji o umowie międzynarodowego przewozu drogowego towarów (CMR).

Przestraszył się policjantów, więc uciekał samochodem, łamiąc przepisy

Nocy pościg ulicami Białegostoku zakończył się zatrzymaniem 32-letniego kierowcy. Mężczyzna najpierw przekroczył prędkość, a potem - zamiast zatrzymać się do kontroli - zaczął uciekać.

REKLAMA