REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Jak przewozić długi ładunek?

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Tomasz Korniluk
Przewożony ładunek nie może mieć masy większej, niż dopuszcza maksymalna ładowność pojazdu. fot. Newspress
Przewożony ładunek nie może mieć masy większej, niż dopuszcza maksymalna ładowność pojazdu. fot. Newspress

REKLAMA

REKLAMA

Wielu kierowcom zdarzają się sytuacje, gdy muszą przewieźć coś, co nie mieści się wewnątrz ich pojazdu. Przewożąc długi ładunek musimy pamiętać, by zadbać o bezpieczeństwo swoje i innych uczestników ruchu.

Przede wszystkim, przewożony ładunek nie może mieć masy większej, niż dopuszcza maksymalna ładowność pojazdu. Należy też pamiętać, że jeśli ładunek umieszczony jest z tyłu pojazdu, nie można przekroczyć dopuszczalnego nacisku danej osi pojazdu na drogę. Ładunek musi być umieszczony tak, by nie wpływał na stabilność pojazdu oraz kierowanie nim. Bagaż nie może też ograniczać widoczności oraz zasłaniać świateł, urządzeń sygnalizacyjnych i tablic rejestracyjnych. Ładunek musi być solidnie zamocowany, by nie zmieniał swojego położenia w czasie gwałtownych manewrów.

REKLAMA

Zobacz również: Jak pokonywać kałuże?

REKLAMA

Przewożony przez nasz towar nie może wystawać z tyłu na więcej, niż 2 metry poza obrys samochodu. Jeśli bagaż wystaje na więcej niż 0,5 metra, musimy na jego końcu zaczepić minimum po dwa paski koloru białego i czerwonego lub czerwoną chorągiewkę o wymiarach 50x50 cm. W przypadku ograniczonej widoczności na końcu ładunku należy umieścić czerwone światło (np. takie jak w rowerach) oraz czerwone światło odblaskowe.

Jeżeli przewożony przez nas towar wystaje z przodu pojazdu, musimy pamiętać, że nie może on sięgać dalej, niż 0,5 metra poza obrys pojazdu lub 1,5 metra od siedzenia kierującego pojazdem. Na krańcu ładunku należy powiesić chorągiewkę barwy pomarańczowej lub minimum po dwa białe i czerwone paski. Jeśli poruszamy się w warunkach o obniżonej widoczności, na krańcu ładunku montujemy światło białe. W przypadku przewożenia szerokiego ładunku, całkowita szerokość pojazdu nie może przekroczyć 2,55 metra, a w przypadku pojazdu o szerokości 2,55 metra, całkowita szerokość pojazdu musi być mniejsza, niż 3 metry. W obu przypadkach należy pamiętać, że towar po jednej stronie nie może wystawać poza boczny obrys pojazdu więcej, niż 23 centymetry.

Zobacz również: Jak jeździć po nierównościach?

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Jeśli do przewozu długiego drewna używa się specjalnej przyczepy kłonicowej, drewno może wystawać 5 metrów poza oś przyczepy. Koniec drewna musi być oznakowany tak, jak zwykły towar wystający z tyłu pojazdu. Do przewożenia towarów o gabarytach większych niż dopuszczalne, potrzebne jest specjalne zezwolenie. Aby je uzyskać należy udać się do zarządcy dróg, po których towar będzie przewożony, np. do starosty powiatu.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Branża motoryzacyjna w kryzysie, coraz więcej restrukturyzacji

Branża motoryzacyjna w Polsce i Europie przeżywa poważny kryzys – w 2024 roku zlikwidowano 54 tys. miejsc pracy, najwięcej od czasu pandemii. Według raportu MGBI wzrosła też liczba postępowań restrukturyzacyjnych do 141, co pokazuje, że firmy coraz częściej szukają ratunku poza upadłością.

CANARD uruchomiło dwa nowe fotoradary [mapa fotoradarów, taryfikator mandatów, punkty karne]

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym uruchomiło w zeszłym tygodniu dwa nowe fotoradary. Gdzie znajdują się nowo uruchomione fotoradary? Jakie są ograniczenia na drogach? Z jakimi konsekwencjami powinni liczyć się kierowcy za przekroczenie prędkości?

Bezpłatna komunikacja zamiast biletów i rowerów miejskich? Czas na odważne decyzje w polskich miastach

Czy naprawdę warto utrzymywać system biletowy, skoro i tak w ponad 68% ( 2025 roku może to być jeszcze więcej) pokrywamy koszty transportu publicznego z budżetów miast? A może pora na poważną debatę o całkowicie bezpłatnej komunikacji miejskiej w Polsce?

KGP: 106 002 interwencji, 389 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 002 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

REKLAMA

Ekologiczny samochód może być droższy od normalnego, uważają teraz polscy posiadacze aut. O ile więcej za niego są skłonni zapłacić

Podejście Polaków do tego, czy ich nowe auto będzie miało rozwiązania ekologiczne czy też nie, widoczne jest w gotowości do poniesienia wyższych kosztów w imię bardziej przyjaznych środowisku technologii. Już co trzeci uważa, że samochód ekologiczny może być droższy niż standardowy.

Ekologiczne auto? Ponad połowa Polaków nie dopłaciłaby do niego

Czy ekologiczność samochodu to dla Polaków ważny czynnik i element decyzyjny przy zakupie? Ponad jedna trzecia ankietowanych w badaniu przeprowadzonym przez Santander Consumer Multirent byłaby w stanie dopłacić do takiego pojazdu.

Bezpieczeństwo na opak – dlaczego polskie drogi z pierwszeństwem są sztucznie spowalniane?

Na polskich drogach coraz częściej mamy do czynienia z sytuacją, w której bezpieczeństwo planowane jest wbrew logice inżynierii ruchu drogowego. Droga z pierwszeństwem powinna gwarantować płynność. Czas na rewizję praktyk inżynierii drogowej.

System e-TOLL - co zrobić w przypadku nieuzasadnionego mandatu?

Cyfryzacja w działalności transportowej to duże ułatwienie. Wciąż jednak zdarzają się pomyłki. Zdarzyło Ci się dostać mandat, pomimo uiszczonej opłaty za przejazd autostradą? Sprawdź, co należy zrobić w przypadku niesłusznego mandatu.

REKLAMA

KGP: 110 588 interwencji, 460 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 588 interwencji. Byli wzywani do 460 wypadków drogowych.

Transport ostatniego etapu – czy elektryczne pojazdy to klucz do efektywności?

Choć to tylko końcowy odcinek drogi, „ostatnia mila” bywa najdroższym elementem całego łańcucha dostaw – potrafi pochłonąć od 40[1] do nawet 53[2] procent jego kosztów. W erze błyskawicznego e-commerce i rosnących oczekiwań klientów dotyczących tempa oraz elastyczności dostaw, wyzwania logistyczne mnożą się. Dodatkowo nowe przepisy o Strefach Czystego Transportu ograniczają możliwość korzystania z pojazdów spalinowych, zmuszając firmy do modernizacji flot i inwestowania w nisko- lub zeroemisyjne rozwiązania. Wszystko to sprawia, że skuteczne zarządzanie dostawami na ostatnim etapie wymaga dziś nie tylko sprawności operacyjnej, ale także innowacyjnego podejścia i zrównoważonych technologii.

REKLAMA