REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Parkowanie samochodu na zamkniętych osiedlach

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Tomasz Korniejew
Parkowanie samochodu na zamkniętych osiedlach.
Parkowanie samochodu na zamkniętych osiedlach.
Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Zarządcy terenów na osiedlach zamkniętych mają prawo do ustanawiania wszelkich zasad parkowania pojazdów. W określonych przypadkach mają też prawo odholować pojazd, gdy nie jest zaparkowany w konkretnym miejscu, a wcale nie utrudnia ruchu!

Temat parkowania na terenie zamkniętych osiedli podnosi ciśnienie coraz większej grupie Polaków. Począwszy od mieszkańców zamkniętych osiedli poprzez ich najbliższych po dalszych znajomych.
Parkowanie w zamkniętych strefach jest źródłem kłopotu, bo zarządcy terenów często ustalają własne zasady, które zamiast podnosić komfort życia mieszkańców, zwyczajnie im życie utrudniają.

REKLAMA

Zobacz też: Kiedy straż miejska może odholować auto?

Kiedy z zamkniętego osiedla może zostać odholowany pojazd?

REKLAMA

Brzmi to absurdalnie, ale zgodnie z obowiązującymi przepisami, zarządca może poprosić straż miejską lub policję o odholowanie pojazdu, kiedy będzie miał na to ochotę o ile pojazd będzie zaparkowany poza wyznaczonym miejscem, a teren będzie strefą zamieszkania.

W myśl obowiązujących przepisów na każdym terenie, przed wjazdem do którego stoi znak informujący, że jest to strefa zamieszkania dozwolone jest parkowanie pojazdów tylko w wyznaczonych do tego miejscach.
W przypadku, gdy ktoś zaparkuje samochód zgodnie z ogólnie obowiązującymi przepisami, czyli poza obszarem zakazu zatrzymywania, zachowując odpowiednią odległość od skrzyżowania, nie utrudniając ruchu, etc. ale postawi auto poza wyznaczonym miejscem parkingowym naraża się nie tylko na mandat (100 zł i 1 punkt karny) lecz również na możliwość odholowania pojazdu na wniosek zarządcy terenu.

Zobacz też: Parkowanie na chodniku - wyłącznie przodem!

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Parking dla gości, czy dla mieszkańców

Strzeżone, zamknięte osiedla to także ostoja wszelkiego rodzaju regulaminów. Mieszkańcy często muszą znakować swoje pojazdy stosownymi plakietkami lub identyfikatorami umieszczanymi za szybą, żeby potwierdzić upoważnienie do zaparkowania samochodu na miejscu którego często są właścicielami lub miejscu przeznaczonym do parkowania aut przez ogół mieszkańców. Jest to zazwyczaj ponowne potwierdzenie prawa do parkowania, bo przecież pierwszym jest posiadanie pilota, którym wcześniej otworzyli sobie szlaban.
Nic to. Najważniejszy na terenach wielu osiedli jest regulamin stworzony przez spółdzielnię lub wspólnotę, który często utrudnia życie mieszkańcom. I zabrania parkowania gościom lub dopuszcza je tylko na okres kilkunastu minut.
Niestety, trudno z regulaminem wygrać. Jedyną możliwością jest udowodnienie przed sądem, że któryś z zapisów regulaminu działa na szkodę mieszkańców lub jest niezgodny z prawem.
A gościom i tak mogą odholować auto spod naszych okien. I to legalnie.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Wakacje 2025. Czerwiec i sierpień to najtragiczniejsze miesiące na drogach – sprawdź dlaczego

Latem rośnie liczba wypadków drogowych. Jazda na zderzaku, zajeżdżanie drogi i pośpiech to wciąż najczęstsze błędy kierowców. Kampania społeczna "Nie zderzakuj. Posłuchaj. Jedź bezpiecznie" przypomina, jak ich unikać i dlaczego warto jeździć z głową.

KGP: 121 594 interwencji, 527 wypadków drogowych, 28 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 121 594 interwencji. Byli wzywani do 527 wypadków drogowych.

Badanie techniczne pojazdu w 2025 roku – nowe kary, podwyżki i zmiany. Sprawdź, co się zmieni

Rząd szykuje rewolucję w badaniach technicznych pojazdów. Choć ceny formalnie się nie zmieniły, kierowcy muszą liczyć się z dodatkowymi kosztami: za spóźnienie zapłacisz nawet trzykrotność standardowej stawki, a diagnosta może elektronicznie zatrzymać Ci dowód rejestracyjny. Na horyzoncie natomiast pojawiają się wysokie podwyżki cen badań technicznych. Sprawdzamy, ile kosztuje przegląd techniczny w 2025 roku i jakie zmiany są planowane.

Auto dla seniora: hybryda czy benzyna? Sprawdź, jak zaoszczędzić nawet 35 tys. zł

Samochody hybrydowe reklamowane są jako oszczędne, ciche i przyjazne środowisku. Wydają się idealne dla kierowców 50+, którzy szukają wygodnego i ekonomicznego auta na co dzień. Ale uwaga: mimo niższej akcyzy i korzyści dla producentów, to klient – często senior – musi dopłacić nawet 10 tysięcy złotych. Sprawdzamy, na co zwrócić uwagę przed zakupem.

REKLAMA

Uwaga! Zaoszczędź nawet 1000 zł na paliwie rocznie – wystarczy 1 klik w Google Maps

Czy wiesz, że możesz oszczędzać paliwo bez zmiany stylu jazdy, samochodu ani stacji benzynowej? Wystarczy jedno kliknięcie w aplikacji Google Maps. Tryb oszczędzania paliwa, czyli tzw. eco routing, to niedoceniana funkcja, która w Polsce działa już od dłuższego czasu. Dzięki niej możesz zmniejszyć zużycie paliwa nawet o 7%, co w praktyce oznacza nawet 1000 zł rocznie mniej za tankowanie.

Gigantyczne kary dla firm przewozowych podczas kontroli granicznych. Jak ich uniknąć

Kontrole na granicach mają Niemcy, Włochy, Austria, Holandia czy Szwecja. Państwa te przywróciły je głównie z obawy przed nielegalną imigracją. Co sprawdza się na granicach? Co trzeba wiedzieć, aby nie narazić się na gigantyczne kary? Najbardziej zagrożeni są przewoźnicy.

Drogie OC? Będzie jeszcze drożej. Nawet 1000 zł za polisę

Składki OC w 2025 roku nadal rosną, a to dopiero początek. Wzrost kosztów napraw, inflacja oraz większa liczba szkód sprawiają, że kierowcy muszą liczyć się z kolejnymi podwyżkami. Sprawdź, kto zapłaci najwięcej i jak ograniczyć koszt obowiązkowego ubezpieczenia.

Bat na pijanych kierowców! 2500 zł mandatu i przepadek auta za jazdę po alkoholu

Chociaż nowe przepisy działają od marca 2024 roku, nadal wielu kierowców ryzykuje jazdę pod wpływem alkoholu. To poważny błąd – w 2025 roku sądy nie mają litości. Wystarczy 1,5 promila, by stracić samochód albo zapłacić jego równowartość. Dowiedz się, co grozi za jazdę po alkoholu w 2025 roku, w tym mandat w wysokości co najmniej 2500 zł i wieloletni zakaz prowadzenia pojazdów. Sprawdź, jak nowe przepisy uderzają w nietrzeźwych kierowców.

REKLAMA

Samochód elektryczny: czy jest sposób na wydłużenie żywotności baterii takiego auta

Sceptycy elektromobilności często wskazują na ograniczony zasięg aut elektrycznych oraz obawy dotyczące trwałości ich akumulatorów. Kluczową rolę w dobrym funkcjonowaniu baterii odgrywa sposób, w jaki kierowcy użytkują swoje pojazdy.

Zielony Ład w transporcie drogowym. Komisja Europejska podtrzymuje nierealne warunki. Biopaliwa nie są "zielone"? Clean Industrial Deal czy Green Industrial Fail?

Transformacja komercyjnego transportu drogowego stała się jednym z najważniejszych wyzwań Europejskiego Zielonego Ładu. Choć elektromobilność pozostaje jednym z filarów unijnej strategii klimatycznej w ramach pakietu Clean Industrial Deal, w kontekście transportu ciężkiego skala wyzwań jest ogromna. Barierą są nie tylko koszty pojazdów i brak megawatowej infrastruktury do ładowania, ale także kwestia dostępności energii odnawialnej. Dlatego też podczas międzynarodowego Kongresu Paliwowego 2025, zorganizowanego przez POPHiN pod koniec marca w Warszawie, przedstawiciele branży, w tym Grupa Eurowag, apelowali o większy pragmatyzm i elastyczność opartą na zasadzie neutralności technologicznej.

REKLAMA