REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Odcinkowy pomiar prędkości. Czym jest?
Odcinkowy pomiar prędkości. Czym jest?
Łukasz Kuźmiuk

REKLAMA

REKLAMA

Odcinkowy pomiar prędkości to metoda na spowolnienie ruchu w więcej niż jednym punkcie. Na czym konkretnie polega ta metoda policji?

Odcinkowy pomiar prędkości - różnice między fotoradarem

Fotoradary czy radiowozy z radarem ustawionym na drodze z pewnością sprawiają, że kierowcy zwalniają i dostosowują prędkość pojazdu do ograniczenia prędkości. Efekt jest jednak osiągany punktowo. Oznacza to mniej więcej tyle, że redukcja szybkości jest chwilowa. Po minięciu patrolu lub masztu prowadzący ponownie przyspieszają. I tu zaczyna się przewaga, którą nad tradycyjnymi metodami ma odcinkowy pomiar prędkości.

REKLAMA

Czym jest odcinkowy pomiar prędkości?

Na czym polega odcinkowy pomiar prędkości? Drogowcy wybierają fragment drogi, która posiada minimalną ilość zjazdów i stałe ograniczenie prędkości. Następnie na początku i końcu odcinka testowego montowana jest kamera. Pierwsza rejestruje zdjęcie pojazd podczas wjazdu do strefy, a kolejna w czasie wyjazdu. Fotografie trafiają do systemu, który na podstawie godziny zarejestrowania wjazdu i wyjazdy wylicza średnią prędkość i porównuje ją z wyznaczonym na danym odcinku ograniczeniem.

Mandat za odcinkowy pomiar prędkości

Mandat za odcinkowy pomiar prędkości przypomina mandat z fotoradaru. Odczyt staje się podstawą do wskazania wysokości kary - i kierowca jest o niej informowany listownie. Ale zanim to nastąpi, właściciel pojazdu musi wskazać sprawcę - czyli osobę, która w danym czasie dysponowała autem. Czas na wystawienie mandatu to 180 dni od momentu popełnienia wykroczenia. Ile wynosi mandat za odcinkowy pomiar prędkości?

  • przekroczenie prędkości do 10 km/h - mandat 50 zł,
  • przekroczenie prędkości od 11 do 20 km/h - mandat od 50 do 100 zł i 2 pkt karne,
  • przekroczenie prędkości od 21 do 30 km/h - mandat od 100 do 200 zł i 4 pkt karne,
  • przekroczenie prędkości od 31 do 40 km/h - mandat od 200 do 300 zł i 6 pkt karnych,
  • przekroczenie prędkości od 41 do 50 km/h - mandat od 300 do 400 zł i 8 pkt karnych,
  • przekroczenie prędkości od 51 km/h - mandat od 400 do 500 zł i 10 pkt karnych.

Warto pamiętać o tym, że jeżeli kierowca przekroczy dozwoloną prędkość o minimum 51 km/h w terenie zabudowanym, straci również prawo jazdy na 3 miesiące.

Gdzie jest odcinkowy pomiar prędkości w Polsce?

Przykładów odcinkowych pomiarów prędkości w Polsce jest co najmniej kilka. Urządzenia są zamontowane na odcinku:

Dalszy ciąg materiału pod wideo
  • 41 km i 16 km przy A1,
  • 5 km przy drodze krajowej 3,
  • blisko 4 km przy drodze krajowej 19,
  • blisko 3 km przy drodze 82,
  • ponad 2 km przy drodze krajowej 94.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Zagraniczny kierowca taxi w Polsce. Wiecie, że ponad połowa posiada wyższe wykształcenie?

    Zagraniczni kierowcy taxi w Polsce stali się standardem. Za kierownicami zasiadają głównie Ukraińcy, Białorusini i Gruzini. Aby ich poznać, FreeNow przeprowadziło badanie ankietowe wśród 1500. z nich.

    Ile zarabiają kierowcy zawodowi w Polsce?

    Dziś porozmawiamy o kierowcy samochodu ciężarowego lub autobusu w Polsce. Ile zarabiają? Oraz jak ich zarobki rosły na przestrzeni ostatnich lat?

    AFIR już obowiązuje. I stanowi potężne wyzwanie. Całe szczęście nie dla kierowców

    AFIR brzmi groźnie. Czy jednak kierowcy w Polsce mają się czego bać? Oni tak właściwie nie. Nowe rozporządzenie stanowi wyzwanie, ale dla operatorów pracujących na rynku elektromobilności. Stawia ambitne cele.

    Dziś wielka akcja policji "Pomiar prędkości". Na drogi ruszy cały sprzęt pomiarowy. Noga z gazu!

    Policja będzie dziś prowadzić wielką akcję "Pomiar prędkości". Na drogach pojawi się praktycznie cały dostępny sprzęt. Widać będzie mierniki stacjonarne, nieoznakowane i oznakowane radiowozy, a do tego będą prowadzone kaskadowe pomiary prędkości.

    REKLAMA

    Im więcej samochodów elektrycznych w Polsce, tym więcej musi być stacji ładowania – nowe prawo już działa

    Unia Europejska już dawno uznała, że główną barierą pożądanego tempa przyrostu samochodów elektrycznych jest gęstość stacji ładowania. W przeciwieństwie do konwencjonalnych pojazdów, dla których stacje paliw budowane są już od ponad stulecia, stacje obsługi dla elektryków trzeba zbudować błyskawicznie.

    Stacje ładowania elektryków (min. 400 kW) co 60 km do 2025 roku. Przepisy AFIR już weszły w życie - czy dadzą spodziewane efekty?

    W sobotę 13 kwietnia 2024 r. weszło w życie unijne rozporządzenie ws. rozwoju infrastruktury paliw alternatywnych (AFIR), które nakłada na państwa członkowskie obowiązek rozbudowy sieci ładowania pojazdów elektrycznych. Nowe regulacje stawiają ambitne cele przed Polską i pozostałymi krajami UE oraz stanowią istotny krok w rozwoju zeroemisyjnego transportu. Aby dostosować się do nowych przepisów, działania Polski powinny być skoncentrowane na współpracy interesariuszy w taki sposób, aby zwiększać liczbę stacji ładowania o odpowiedniej mocy i zapewniać im szybkie przyłącze do sieci. 

    Ile kosztuje hybrydowa Dacia Jogger? Rumuńska nowość w polskich salonach

    Rumuńska marka stawia na technologię. To widać nie tylko po nowym Dusterze, ale i starszych modelach. Przykład? W Polsce debiutuje właśnie Dacia Jogger Hybrid 140. Ile kosztuje ta mocno rodzinna hybryda?

    Ten samochód jest wart 6,3 mln, ale... sztuk! On też był jednym z pionierów rynku SUV-ów

    Poprzednika zaprojektował sam Giorgetto Giugiaro. Twórcy Golfa II nie mieli zatem łatwego zadania. Historia pokazuje jednak, że wywiązali się z niego w stu procentach. Bo drugi etap ewolucji był ważnym elementem legendy kompaktowego Volkswagena.

    REKLAMA

    Nowe paliwo pojawi się w Polsce. Wielka zmiana na stacjach benzynowych od 1 maja

    Już 1 maja na polskich stacjach paliw pojawi się kolejna rewolucja. Z dystrybutorów zacznie płynąć nowe paliwo. Nowe, czyli tak właściwie to jakie? I czy ma to coś wspólnego np. z wycofywaniem się z E10? Sprawdźmy.

    Test: Nissan X-Trail 1.5 VC-T MHEV. To niby tylko zwykły, benzynowy X-Trail. Jednak zwykły nie jest

    To miał być zwykły X-Trail, ale mimo wszystko taki zwykły nie jest. Bo standardowy benzyniak moim zdaniem stanowi soczewkę. Soczewkę, która uwydatnia tylko zalety tego SUV-a. Przy tym teście warto jednak zadać pewne pytanie. Czy rodzinny Nissan nie jest trochę zbyt drogi?

    REKLAMA