REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Na jakich światłach jeździmy na egzaminie?

Na jakich światłach jeździmy na egzaminie?
Na jakich światłach jeździmy na egzaminie?
DGP

REKLAMA

REKLAMA

Na jakich światłach jeździmy na egzaminie? To pytanie, które mogą zadawać kandydaci na kierowców. I odpowiedź na nie jest taka oczywista.

Brak świateł na egzaminie to wynik negatywny!

Na jakich światłach jeździmy na egzaminie? I tak naprawdę od początku musimy rozczarować kandydatów na kierowców. Bo ciężko jednoznacznie odpowiedzieć na tak zadane pytanie. Rodzaj używanego oświetlenia zależy bowiem od warunków jazdy oraz wyposażenia pojazdu. To na tej podstawie egzaminowany musi zadecydować o koniecznym oświetleniu.

REKLAMA

Na jakich światłach jeździmy na egzaminie?

  • światła do jazdy dziennej – uruchamiają się automatycznie w nowocześniejszych autach egzaminacyjnych. Są wystarczające w normalnych warunkach przejrzystości powietrza od świtu do zmierzchu.
  • światła mijania – gdy auto egzaminacyjne jest wyposażone w światła do jazdy dziennej, należy je zmienić na mijania albo od razu po rozruchu, albo w sytuacji, w której przejrzystość powietrza spadnie z uwagi na deszcz, mżawkę lub mgłę.
  • światła drogowe – na egzaminie raczej się ich nie używa, bo nawet jeżeli egzamin odbywa się po zmroku (np. zimą, gdy wcześniej robi się ciemno), samochód egzaminacyjny raczej i tak nie trafia poza oświetlone drogi.
  • światło przeciwmgielne tylne – jest bardzo intensywne, zatem należy je uruchomić tylko w warunkach mocno zmniejszonej przejrzystości powietrza, gdy widoczność jest mniejsza niż na 50 metrów. Gdy warunki się poprawią, należy je wyłączyć. Kryterium 50 metrów sprawia, że kandydat na kierowcę może nie umieć właściwie ocenić warunków drogowych.

Światła włącz jeszcze przed łukiem i górką!

Włączenie koniecznych świateł to tak naprawdę jeden z pierwszych elementów egzaminu na prawo jazdy. Kandydat na kierowcę najpierw musi sprawdzić poziom płynów eksploatacyjnych, a później uruchamia światła i sprawdza ich stan. Kolejnym krokiem jest przygotowanie pojazdu do jazdy – ustawienie fotela, lusterek i właśnie włączenie świateł. Dopiero w tym momencie kandydat na kierowcę zacznie wykonywać zadania egzaminacyjne na placyku.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Parkując uszkodziła 10 samochodów

Pech, nieostrożność, a może nietrzeźwość? 41-letnia mieszkanka Olsztyna, usiłując zaparkować samochód na osiedlowej uliczce uszkodziła… 10 samochodów. Kobieta nie chciała przebadać się alkomatem.

Czy w aucie trzeba mieć przy sobie dowód rejestracyjny?

Zostałeś zatrzymany do kontroli? Sprawdź, jakie dokumenty musisz przy sobie posiadać. Dowód rejestracyjny, prawo jazdy i aktualne ubezpieczenie OC są jednymi z najważniejszych dokumentów każdego kierowcy.

Badanie: 72 proc. przy zakupie używanego samochodu kieruje się jego ceną

Przy wyborze używanego auta, każdy kupujący bierze pod uwagę inne czynniki. Niezależnie od tego jaki model jest w centrum zainteresowania kupującego, i tak najczęściej branym czynnikiem przy wyborze auta jest jego cena. Model i marka samochodu schodzą na dalszy plan.

Dobra passa motoryzacji dobiega końca

Chociaż produkcja sprzedana pojazdów w I kwartale br. przekroczyła 60 mld zł, ogólne wyniki branży wskazują, że dobra passa przemysłu motoryzacyjnego w Polsce dobiega końca. Tak wynika z informacji firmy AutomotiveSuppliers.pl.

REKLAMA

Po polskich drogach jeżdżą coraz starsze samochody, najbardziej leciwe są Volkswageny, a auta jakich marek mają najmniej lat

14,7 lat – tyle wynosi obecnie średni wiek samochodu zgłaszanego do ubezpieczenia. Jest to o 12 miesięcy więcej niż cztery lata wcześniej. Jednak w przypadku najczęściej spotykanych w Polsce modeli samochodów, średnia jest jeszcze wyższa i sięga prawie 18 lat.

Konfiskata auta nietrzeźwym kierowcom. Będą zmiany przepisów, ale czy na pewno łagodniejsze dla kierujących pojazdami

Kolejna zmiana przepisów dotyczących przepadku pojazdów jako kary dla nietrzeźwych kierowców. . Do Sejmu trafił projekt zmiany ustawy, w ramach którego to nie policja, ale sąd będzie dokonywał konfiskaty, ale jednocześnie zaostrzone zostaną przepisy dotyczące przepadku pojazdu.

Pijany kierowca staranował ogrodzenie. Stracił prawo jazdy w siedmiu kategoriach

35-letni pijany kierowca ciężarowej scanii staranował ogrodzenie prywatnej posesji w Szydłówku koło Mławy. Kary nie będą niskie. 

Polacy jeżdżą starymi autami. Czy można je ubezpieczyć?

Średnia wieku samochodu w Polsce wynosi 15,9 lat. Na takie samochody trudno wykupić polisę Auto Casco. Na szczęście niektóre towarzystwa ubezpieczają nawet 20-letnie pojazdy.

REKLAMA

Tylko 0,5 promila wystarczy, żeby stracić samochód. Zmienią się przepisy dotyczące pijanych kierowców

Do Sejmu trafi projekt nowelizacji Kodeksu karnego oraz niektórych innych ustaw. Projekt zakłada zmianę przepisów dotyczących konfiskaty pojazdów pijanym kierowcom. Czy to w końcu pomoże zatrzymać falę nieodpowiedzialnych kierowców na polskich drogach?

Od 1 lipca 2024 r. zmiany w opłatach drogowych! Polacy także to odczują, mimo że wzrost cen dotyczy naszych sąsiadów

Od 1 lipca 2024 r. zmieniły się opłaty drogowe w Niemczech. Opłaty dotyczą głównie branży transportu drogowego, czyli kierowców ciężarowych. Nowe stawki opłat najbardziej odczują przewoźnicy z Polski i Litwy.

REKLAMA