REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Daewoo Lanos: wymiana tylnego amortyzatora i sprężyny

Robert Kuśpiel
Daewoo Lanos wymiana tylnego amortyzatora i sprężyny
Daewoo Lanos wymiana tylnego amortyzatora i sprężyny

REKLAMA

REKLAMA

Demontaż tylnych amortyzatorów i sprężyn w Daewoo Lanos jest bardzo łatwy. Jest tu znacznie mniej pracy niż w przypadku zawieszenia przedniego.

Jeżeli amortyzator i sprężyna są niezależne, znacznie skraca się czas wymiany. Podobnie jak w przypadku zawieszenia przedniego zalecamy wymianę elementów parami. Jak wiadomo nowa sprężyna czy amortyzator różnią się zdecydowanie od wyeksploatowanych podzespołów.

REKLAMA

Zobacz też: Daewoo Lanos: kontrola układu kierowniczego i zawieszenia przedniego

REKLAMA

Zaczniemy od wymiany tylnego amortyzatora. Nie jest to skomplikowane zadanie. Do przeprowadzenia całej operacji będzie nam potrzebny tradycyjny lewarek i dwie podstawki Otwieramy tylną klapę bagażnika i demontujemy górną pokrywę od amortyzatora. Zanim przystąpimy do demontażu amortyzatora zalecamy podłożyć odpowiednią podstawkę pod tylną oś. Ta uwaga tyczy się osób, które wykonują pracę z pozycji podnośnika warsztatowego. Teraz odkręcamy górne mocowanie amortyzatora a następnie dolne.

Jeżeli pominęlibyśmy podłożenie podstawki to w tym momencie moglibyśmy się narazić na niekontrolowany wystrzał sprężyny zawieszenia. Wyjmujemy amortyzator i sprawdzamy dokładnie stan elementów jego mocowania. Jeżeli są uszkodzone to wymieniamy na nowe. Montaż amortyzatora przeprowadzamy w odwrotnej kolejności. Nie dokręcamy zbyt mocno dolnej śruby i opuszczamy samochód. Poruszamy nim kilka i dociągamy niedokręcone mocowanie.

Przechodzimy do wymiany tylnych sprężyn. Jak już było wspomniane wymianę przeprowadzamy po obu stronach. Ważne, żeby stosować sprężyny z tego samego źródła. Każda sprężyna ma określoną charakterystykę. Wymieniając jedną i do tego nie na taką samą jak była to narażamy się na nieprzewidziane efekty podczas jazdy. Na początku odkręcamy dolne mocowania amortyzatora.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Podkładamy podnośnik pod tył nadwozia i zaczynamy powoli unosić do góry. Po chwili zobaczymy jak stare sprężyny się rozprężają i wypadają ze swoich gniazd. Jeżeli będzie możliwe wyjęcie nie musimy dalej unosić auta. Podczas wymiany zalecamy użycie nowych pierścieni na górny i dolny odcinek sprężyny. Następnie osadzamy ją na swoje miejsce i powoli opuszczamy auto.

Zobacz też: Daewoo Lanos: kontrola skrzyni biegów

Na bieżąco kontrolujemy czy są na właściwych miejscach. Jeśli nie mamy żadnych zastrzeżeń to przykręcamy dolne mocowania amortyzatorów i opuszczamy auto. Podczas pierwszej jazdy powinniśmy odczuć wyraźną różnicę w prowadzeniu auta. Polecamy zakup części tylko i wyłącznie sprawdzonych producentów.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Test: Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM. To hot-SUV o napędzie elektrycznym

Elektryczny SUV nie kojarzy się z emocjami? Pomyślicie tak tylko dlatego, że jeszcze nigdy nie jeździliście prawie 400-konną Ariyą. Z tym autem niewiele modeli sportowych ma szansę podczas startu spod świateł. A to nie koniec jej zalet.

Wielki potencjał zielonej logistyki, na który długo jeszcze poczekamy [ESG w logistyce 2024-2030]
Będą nowe stawki za badania psychologiczne kierowców

Ministerstwo Zdrowia chce podnieść stawkę za badania psychologiczne kierowców. Aktualna stawka obowiązuje już dekadę. Ile ma wynosić nowa?  

Polski rynek ze wzrostami sprzedaży w 2024 r. Auta osobowe drożeją, a dostawcze... tanieją

Blisko 50 tys. fabrycznie nowych aut osobowych. Na tyle został wyceniony rynek w Polsce w marcu. Lider? Ten jest tylko jeden. Pozycję zachowuje Toyota.

REKLAMA

Polskie Porsche 911. Na świecie jest tylko jeden egzemplarz

Wiedzieliście o tym, że Polacy tworzą unikalne Porsche 911? Zajmuje się tym firma Indecent. Jej nowe auto o oznaczeniu 005 powstało na bazie generacji 991. To jedyny taki egzemplarz na świecie.

Przegląd roweru na wiosnę. Co trzeba sprawdzić i jak przygotować rower do sezonu?

Wiosna to czas, w którym z garaży i piwnic kierowcy wyprowadzają rowery. Przed rozpoczęciem eksploatacji jednośladu warto jednak upewnić się, że jest on gotowy na sezon. Co trzeba sprawdzić w rowerze na wiosnę? Oto opis przeglądu krok po kroku.

Nowa Dacia Spring to elektryk i jedno z najtańszych aut na rynku w Polsce!

Marka zaprezentowała cennik nowej Dacii Spring. Ten startuje od 76 900 zł. Przy tej cenie Spring jest nie tylko najtańszym elektrykiem w Polsce. To także jeden z najtańszych fabrycznie nowych samochodów w kraju.

Nawet 100 tys. zł za każdego pasażera na gapę. Tyle kosztuje przewóz nielegalnych imigrantów do Wielkiej Brytanii

Nawet 50 tys. zł za każdego nielegalnego imigranta. Tyle zapłaci zarówno kierowca, jak i jego pracodawca. Co gorsze, drakońską karę może zapłacić także ten przewoźnik, który przewiezie "pasażera" nieświadomie. Choć jest sposób na zmniejszenie kary.

REKLAMA

Umowa leasingu tylko na piśmie? To już przeszłość. No może prawie... Czy zmieni się też kwestia wykupu auta?

Umowę leasingu musi być spisana na piśmie. Pod rygorem nieważności. Takie przepisy obowiązują od 24 lat. I teraz mogą się zmienić. Pojawił się projekt ustawy, który zezwoli na elektroniczne zawieranie takich umów. To oznacza sporo większą wygodę transakcji.

Komu, komu... Ostatnie egzemplarze GR Yaris do wzięcia w Polsce. Pula powoli się kończy

Nowa Toyota GR Yaris tania nie jest. Kosztuje co najmniej 214 900 zł. Powstaje jednak w limitowanej serii, a do tego oferuje 280-konny silnik. To prawdziwy sportowiec! Zakup tego auta może zatem stanowić gratkę. A jest ku temu jeszcze okazja. Być może ostatnia.

REKLAMA