REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Daewoo Lanos: wymiana tylnego amortyzatora i sprężyny

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Robert Kuśpiel
Daewoo Lanos wymiana tylnego amortyzatora i sprężyny
Daewoo Lanos wymiana tylnego amortyzatora i sprężyny

REKLAMA

REKLAMA

Demontaż tylnych amortyzatorów i sprężyn w Daewoo Lanos jest bardzo łatwy. Jest tu znacznie mniej pracy niż w przypadku zawieszenia przedniego.

Jeżeli amortyzator i sprężyna są niezależne, znacznie skraca się czas wymiany. Podobnie jak w przypadku zawieszenia przedniego zalecamy wymianę elementów parami. Jak wiadomo nowa sprężyna czy amortyzator różnią się zdecydowanie od wyeksploatowanych podzespołów.

REKLAMA

Zobacz też: Daewoo Lanos: kontrola układu kierowniczego i zawieszenia przedniego

REKLAMA

Zaczniemy od wymiany tylnego amortyzatora. Nie jest to skomplikowane zadanie. Do przeprowadzenia całej operacji będzie nam potrzebny tradycyjny lewarek i dwie podstawki Otwieramy tylną klapę bagażnika i demontujemy górną pokrywę od amortyzatora. Zanim przystąpimy do demontażu amortyzatora zalecamy podłożyć odpowiednią podstawkę pod tylną oś. Ta uwaga tyczy się osób, które wykonują pracę z pozycji podnośnika warsztatowego. Teraz odkręcamy górne mocowanie amortyzatora a następnie dolne.

Jeżeli pominęlibyśmy podłożenie podstawki to w tym momencie moglibyśmy się narazić na niekontrolowany wystrzał sprężyny zawieszenia. Wyjmujemy amortyzator i sprawdzamy dokładnie stan elementów jego mocowania. Jeżeli są uszkodzone to wymieniamy na nowe. Montaż amortyzatora przeprowadzamy w odwrotnej kolejności. Nie dokręcamy zbyt mocno dolnej śruby i opuszczamy samochód. Poruszamy nim kilka i dociągamy niedokręcone mocowanie.

Przechodzimy do wymiany tylnych sprężyn. Jak już było wspomniane wymianę przeprowadzamy po obu stronach. Ważne, żeby stosować sprężyny z tego samego źródła. Każda sprężyna ma określoną charakterystykę. Wymieniając jedną i do tego nie na taką samą jak była to narażamy się na nieprzewidziane efekty podczas jazdy. Na początku odkręcamy dolne mocowania amortyzatora.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Podkładamy podnośnik pod tył nadwozia i zaczynamy powoli unosić do góry. Po chwili zobaczymy jak stare sprężyny się rozprężają i wypadają ze swoich gniazd. Jeżeli będzie możliwe wyjęcie nie musimy dalej unosić auta. Podczas wymiany zalecamy użycie nowych pierścieni na górny i dolny odcinek sprężyny. Następnie osadzamy ją na swoje miejsce i powoli opuszczamy auto.

Zobacz też: Daewoo Lanos: kontrola skrzyni biegów

Na bieżąco kontrolujemy czy są na właściwych miejscach. Jeśli nie mamy żadnych zastrzeżeń to przykręcamy dolne mocowania amortyzatorów i opuszczamy auto. Podczas pierwszej jazdy powinniśmy odczuć wyraźną różnicę w prowadzeniu auta. Polecamy zakup części tylko i wyłącznie sprawdzonych producentów.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Branża motoryzacyjna w kryzysie, coraz więcej restrukturyzacji

Branża motoryzacyjna w Polsce i Europie przeżywa poważny kryzys – w 2024 roku zlikwidowano 54 tys. miejsc pracy, najwięcej od czasu pandemii. Według raportu MGBI wzrosła też liczba postępowań restrukturyzacyjnych do 141, co pokazuje, że firmy coraz częściej szukają ratunku poza upadłością.

CANARD uruchomiło dwa nowe fotoradary [mapa fotoradarów, taryfikator mandatów, punkty karne]

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym uruchomiło w zeszłym tygodniu dwa nowe fotoradary. Gdzie znajdują się nowo uruchomione fotoradary? Jakie są ograniczenia na drogach? Z jakimi konsekwencjami powinni liczyć się kierowcy za przekroczenie prędkości?

Bezpłatna komunikacja zamiast biletów i rowerów miejskich? Czas na odważne decyzje w polskich miastach

Czy naprawdę warto utrzymywać system biletowy, skoro i tak w ponad 68% ( 2025 roku może to być jeszcze więcej) pokrywamy koszty transportu publicznego z budżetów miast? A może pora na poważną debatę o całkowicie bezpłatnej komunikacji miejskiej w Polsce?

KGP: 106 002 interwencji, 389 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 002 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

REKLAMA

Ekologiczny samochód może być droższy od normalnego, uważają teraz polscy posiadacze aut. O ile więcej za niego są skłonni zapłacić

Podejście Polaków do tego, czy ich nowe auto będzie miało rozwiązania ekologiczne czy też nie, widoczne jest w gotowości do poniesienia wyższych kosztów w imię bardziej przyjaznych środowisku technologii. Już co trzeci uważa, że samochód ekologiczny może być droższy niż standardowy.

Ekologiczne auto? Ponad połowa Polaków nie dopłaciłaby do niego

Czy ekologiczność samochodu to dla Polaków ważny czynnik i element decyzyjny przy zakupie? Ponad jedna trzecia ankietowanych w badaniu przeprowadzonym przez Santander Consumer Multirent byłaby w stanie dopłacić do takiego pojazdu.

Bezpieczeństwo na opak – dlaczego polskie drogi z pierwszeństwem są sztucznie spowalniane?

Na polskich drogach coraz częściej mamy do czynienia z sytuacją, w której bezpieczeństwo planowane jest wbrew logice inżynierii ruchu drogowego. Droga z pierwszeństwem powinna gwarantować płynność. Czas na rewizję praktyk inżynierii drogowej.

System e-TOLL - co zrobić w przypadku nieuzasadnionego mandatu?

Cyfryzacja w działalności transportowej to duże ułatwienie. Wciąż jednak zdarzają się pomyłki. Zdarzyło Ci się dostać mandat, pomimo uiszczonej opłaty za przejazd autostradą? Sprawdź, co należy zrobić w przypadku niesłusznego mandatu.

REKLAMA

KGP: 110 588 interwencji, 460 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 588 interwencji. Byli wzywani do 460 wypadków drogowych.

Transport ostatniego etapu – czy elektryczne pojazdy to klucz do efektywności?

Choć to tylko końcowy odcinek drogi, „ostatnia mila” bywa najdroższym elementem całego łańcucha dostaw – potrafi pochłonąć od 40[1] do nawet 53[2] procent jego kosztów. W erze błyskawicznego e-commerce i rosnących oczekiwań klientów dotyczących tempa oraz elastyczności dostaw, wyzwania logistyczne mnożą się. Dodatkowo nowe przepisy o Strefach Czystego Transportu ograniczają możliwość korzystania z pojazdów spalinowych, zmuszając firmy do modernizacji flot i inwestowania w nisko- lub zeroemisyjne rozwiązania. Wszystko to sprawia, że skuteczne zarządzanie dostawami na ostatnim etapie wymaga dziś nie tylko sprawności operacyjnej, ale także innowacyjnego podejścia i zrównoważonych technologii.

REKLAMA