REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Daewoo Lanos: wymontowanie kolumny przedniego zawieszenia

Robert Kuśpiel
Daewoo Lanos wymontowanie kolumny przedniego zawieszenia
Daewoo Lanos wymontowanie kolumny przedniego zawieszenia

REKLAMA

REKLAMA

Wymiana przedniego amortyzatora lub sprężyny w Lanosie wymaga demontażu kolumny przedniego zawieszenia.

Polecamy wykonać taką pracę we własnym zakresie. Koszt wymiany amortyzatora w Lanosie, w warsztacie może osiągać poziom nawet 150 zł (od jednej strony). Przy odrobinie chęci i zapasie czasu możemy na spokojnie wykonać taką wymianę sami. Pamiętajmy, że decydując się na wymianę amortyzatora lub sprężyny robimy to parami. Nie zaleca się wymiany tylko po jednej stronie. Właściwości jezdne naszego auta ulegną znacznemu pogorszeniu.

REKLAMA

Zobacz też: Daewoo Lanos: kontrola układu hamulcowego

REKLAMA

Przechodzimy do wymontowania kolumny. Zaczynamy od wybranej przez nas strony. Całą operację będziemy wykonywać z pozycji tradycyjnego podnośnika z podstawkami. Zalecamy zachować szczególną ostrożność. Na początku zaciągamy hamulec ręczny i dodatkowo podkładamy kliny pod tylne koła. Dodatkowo można pozostawić auto a biegu. Każde dodatkowe zabezpieczenie jest wskazane.

Teraz luzujemy nakrętkę zabezpieczającą półosi i luzujemy śruby koła. Podnosimy samochód i zdejmujemy koło. Kolejnym krokiem jest odkręcenie mocowań zacisku hamulcowego od zwrotnicy. Musimy go podwiesić do nadwozia gdyż jego swobodne zwisanie na przewodzie hamulcowym jest absolutnie zabronione. Jeżeli nasz Lanos jest wyposażony w system ABS to należy odpiąć wtyczkę od czujnika prędkości koła.

Następnie zdejmujemy zawleczkę i odkręcamy nakrętkę mocującą przegub wahacza do zwrotnicy. Do jego kompletnego wyjęcia możemy posłużyć się młotkiem. Uderzamy delikatnie, żeby nie uszkodzić przegubu. Jeżeli mamy dostęp do ściągacza to demontaż będzie znacznie łatwiejszy. W identyczny sposób postępujemy z końcówką drążka kierowniczego, ją również należy odłączyć od kolumny zawieszenia.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Teraz odsuwamy zwrotnicę i wyjmujemy półoś. Podobnie jak w przypadku zacisku hamulcowego niedozwolone jest swobodne zwisanie. Zalecamy podłożyć jakiś przedmiot lub podwiązać ją do nadwozia. Pozostaje nam odkręcenie górnego mocowania. Możemy poprosić o pomoc drugą osobę, która przytrzyma nam kolumnę od dołu a my odkręcimy górne nakrętki. Po wyjęciu z auta możemy przystąpić do wymiany amortyzatora lub sprężyny.

Zobacz też: Daewoo Lanos: wymiana filtra paliwa i powietrza

Będzie nam potrzebny ściągacz do sprężyn. Dostępny za około 30 złotych. Montujemy w nim całą kolumnę i ściskamy. Następnie odkręcamy górne mocowanie amortyzatora i wyjmujemy wszystkie elementy. Jeżeli wymieniamy samą sprężynę to musimy poluzować ściągacz i zamocować w nim nową. W przypadku samego amortyzatora wyjmujemy stary, wkładamy nowy razem z elementami montażowymi i skręcamy go. Pozostaje nam odkręcenie blokady ściągacza w celu uwolnienia sprężyny.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Szykują się przeceny na stacjach paliw. Ile zapłacimy za paliwo?

Analitycy z e-petrol.pl przewidują, że przeceny na stacjach paliw w Polsce przyśpieszą w najbliższych dniach. W nadchodzącym tygodniu kierowcy mogą spodziewać się niższych cen zarówno dla benzyny 95, jak i oleju napędowego.

Kiedy można, a kiedy nie można holować auta? I jak zrobić to w zgodzie z przepisami?

Przepisy regulują praktycznie każdy aspekt życia kierowcy. W tym także holowanie. Opisują jak oznaczyć pojazd holowany i holujący oraz do jakich zasad stosować się w czasie jazdy. Wszystkie zebraliśmy w tym materiale.

Zatrzymał się na chwilę i ruszył. On ma pierwszeństwo na drodze czy ty?

Kierowca zatrzymał się, żeby wysadzić pierwszego. Chciał ponownie ruszyć z miejsca, ale inny pojazd zaczął go omijać. Kto tu ma pierwszeństwo w takiej sytuacji? Przepisy pozwalają na jasną interpretację w tym przypadku.

Lewy pas to pas do jazdy szybkiej? Nie, ale i tak nie możesz z niego korzystać

Przepisy są jasne. Królowie lewego pasa popełniają wykroczenie. Ma on bowiem przypisaną konkretną rolę. Warto o tym pamiętać, bo jazda lewym pasem może się okazać drogą przyjemnością drogową.

REKLAMA

Policjant pokazuje jedno, ty robisz drugie. Mandat do 5000 zł i 15 punktów karnych

Kierowca ma obowiązek stosowania się do poleceń wydawanych przez policjanta. I warto o tym pamiętać. Ignorowanie komend może się bowiem skończyć naprawdę surowym mandatem.

Pieszy ma pierwszeństwo na pasach. To pierwszeństwo nie jest jednak bezgraniczne

Nietrudno odnieść wrażenie, że piesi uważają się w Polsce za święte krowy. To jednak poważny błąd myślenia. Bo jest pewien przypadek, w którym pierwszeństwa na pasach nie mają. Warto o nim pamiętać.

Czy na zakazie wyprzedzania można wyprzedzić rowerzystę?

Przy drodze ustawiony jest znak B-25 "zakaz wyprzedzania". Przed pojazdem jedzie jednak rowerzysta. Czy za tą tablicą można wyprzedzić cyklistę? Czy kierujący powinien poczekać do miejsca, w którym zakaz przestaje obowiązywać?

Kierowcy zawodowi. Transportują, ale też napędzają polską gospodarkę

W Europie jest ich kilka milionów. Na co dzień wykonywana przez nich praca bywa niezauważana. To jednak poważny błąd. Bo przemierzają nawet kilkaset tysięcy km rocznie i przewożą nawet 14 mld ton towarów.

REKLAMA

Elektryk w garażu podziemnym? Oto nowe wytyczne ppoż dla takich obiektów

Pożary samochodów elektrycznych są długie. I niestety może do nich dojść także w garażach podziemnych. Co wtedy? Pojawiły się właśnie nowe wytyczne ppoż. Kluczowe jest to, że nowe rekomendacje zostały przygotowane przez naukowców we współpracy ze Strażą Pożarną.

Jeśli przejdziemy na samochody elektryczne, będziemy musieli zwiększyć zatrudnienie w straży pożarnej – straż trzeba wezwać do każdej kolizji

Tak jest przynajmniej teraz, przy obecnej technologii stosowanej w bateriach elektrycznych zasilających napęd. Żaden kierowca ani obecnie nawet serwis techniczny nie oceni właściwie zagrożenia pożaru lub innych niepożądanych skutków nawet drobnej kolizji.

REKLAMA