REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Volkswagen Golf IV/Bora: wymiana przegubów drążków kierowniczych

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Robert Kuśpiel
Wymiana przegubów drążków kierowniczych w Volkswagenie Golf IV/Bora
Wymiana przegubów drążków kierowniczych w Volkswagenie Golf IV/Bora

REKLAMA

REKLAMA

Jak samemu dokonać wymiany przegubów drążków kierowniczych w Volkswagenie Golf IV i Bora? Oto poradnik i opis krok po kroku.

Jak sama nazwa wskazuje przeguby drążków mocowane są do samych drążków kierowniczych. Taka konstrukcja pozwala na wymianę samego przegubu, a nie całych drążków. Dla przykładu - luz na drążkach kierowniczych jest zazwyczaj spowodowany uszkodzeniem przegubu. Drążek kierowniczy to element trwały i ma dłuższą żywotność niż sam przegub. Po dokonaniu takiej wymiany trzeba koniecznie udać się na regulację zbieżności zawieszenia.

REKLAMA

REKLAMA

Zobacz też: Volkswagen Golf IV/Bora: pomiar ciśnienia sprężania

Volkswagen wprowadził różne rodzaje końcówek oraz drążków kierowniczych podczas produkcji Golfa IV i Bory. Pamiętajmy, żeby nie stosować zamiennie końcówek i drążków nowej i starej generacji. Bardzo łatwo je rozpoznać. Nowe przeguby mają inne oznaczenia – A i B. Natomiast stare R i L. Przechodzimy do wymiany końcówki drążka.

Zobacz też: Volkswagen Golf IV/Bora: kontrola i wymiana paska wieloklinowego

REKLAMA

Wymianę przegubów drążków kierowniczych powinniśmy rozpocząć od uniesienia samochodu. Tutaj mamy do wyboru kilka wariantów. Możemy skorzystać z podnośnika warsztatowego, kanału lub zwyczajnego lewarka z podstawkami. Ten ostatni wariant jest najbardziej popularny wśród kierowców, jak wiadomo nie każdy ma dostęp do kanału lub platformy warsztatowej. Kolejny krok to poluzowanie nakrętki mocującej przegub drążka kierowniczego

Dalszy ciąg materiału pod wideo

W tym celu przytrzymujemy przegub drążka kierowniczego za pomocą klucza płaskiego i odkręcamy nakrętkę mocującą aż do końca gwintu. W ten sposób stanie się bardzo dobrym oparciem dla ściągacza. Teraz za jego pomocą wyciskamy czop przegubu ze zwrotnicy. Następnie odkręcamy nakrętkę zaciskową przegubu drążka kierowniczego. W tym momencie możemy wykręcić przegub z drążka. Warto zanotować sobie liczbę obrotów jaką wykonamy podczas odkręcania.

Przechodzimy do montaży. Montując przegub należy nakręcić go na drążek licząc dokładnie wszystkie wykonane obroty. Ich liczba musi się pokrywać z tą, która została wcześniej zanotowana. Teraz wkładamy sworzeń przegubu w ramię zwrotnicy i przykręcamy go. Do tego posłuży nam nakrętka, która sama się zabezpiecza. Jeśli dysponujemy kluczem dynamometrycznym musimy użyć momentu 45Nm.

Zobacz też: Volkswagen Golf IV/Bora: przegląd układu wtryskowego benzyny

Pozostaje nam dokręcić nakrętkę zaciskową na przegubie. Robimy to z odpowiednią siłą lub używamy klucza dynamometrycznego. Moment dokręcania to 50 Nm. Na końcu pozostaje nam przykręcić koło. Po wykonaniu takiej naprawy pamiętajmy o udaniu się na sprawdzenie geometrii. Mimo, że wkręcimy o taką samą liczbę obrotów może okazać się to mało precyzyjne.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
To oni są najniebezpieczniejsi na drogach. Polacy nie mają wątpliwości

Młodzi kierowcy, rowerzyści, a może właściciele konkretnych marek aut? Najnowsze badanie pokazuje, kogo Polacy wskazują jako największe zagrożenie na drogach. Wyniki nie pozostawiają złudzeń i mogą być zaskoczeniem dla wielu uczestników ruchu. Na cenzurowanym znaleźli się nie tylko ci, którzy dopiero zaczynają swoją przygodę za kółkiem. Zaskakuje też miejsce jednej z najpopularniejszych marek samochodów w Polsce.

Akcja "Trzeźwy Poranek". Stołeczni policjanci zatrzymali ponad 40 nietrzeźwych kierowców

Policjanci z garnizonu stołecznego przeprowadzili dziś akcję "Trzeźwy Poranek". Do godziny 10:00 skontrolowali blisko 18 tysięcy kierowców. Wyniki są alarmujące – 41 osób prowadziło pojazd po alkoholu, w tym zawodowi kierowcy oraz recydywista z dożywotnim zakazem prowadzenia.

Jakie samochody wybierają przedsiębiorcy?

Jakie auta najczęściej wybierają polscy przedsiębiorcy? Według raportu EFL to biznesmeni napędzają polską motoryzację, wymieniając flotę co kilka lat. Najczęściej korzystają z leasingu.

Kiedy seniorzy stracą prawo jazdy? Aktualne zasady na październik 2025 – sprawdź, czy dotyczy to Ciebie

Czy seniorzy tracą prawo jazdy z powodu wieku? A może wystarczy choroba? A co z punktami karnymi? W praktycznym poradniku wyjaśniamy, co naprawdę decyduje o utracie uprawnień i jakie przepisy obowiązują kierowców w starszym wieku. Sprawdzamy też, kiedy decyzję podejmuje lekarz, a kiedy starosta lub sąd. Dzięki temu dowiesz się, jak uniknąć problemów i zachować prawo jazdy na dłużej.

REKLAMA

Zakup używanego auta – 5 zasad, które uchronią Cię przed stratą pieniędzy

Zakup samochodu używanego to dla wielu kierowców najprostszy sposób na własne auto, tańszy i szybszy niż czekanie na nowy model z salonu. Jednocześnie to rynek pełen pułapek: cofnięte liczniki, auta powypadkowe czy ukryte długi sprzedającego mogą zamienić marzenie w kosztowny koszmar. Jak nie wpaść w tę pułapkę? Oto pięć sprawdzonych zasad, które pomogą odróżnić okazję od ryzykownego zakupu.

Jak przygotować samochód na jesień i zimę? 4 proste kroki

Jesień i zima to trudny czas dla samochodu – wilgoć, błoto i sól drogowa przyspieszają jego niszczenie. Brak przygotowania może skutkować kosztownymi naprawami. Warto więc zadbać o wygląd i sprawność auta. Oto 4 proste kroki, które pomogą je zabezpieczyć.

Jak technologia zmienia relację kierowcy z samochodem?

Z badania zrealizowanego na zlecenie Grupy Cichy-Zasada wynika, że już co 4. ankietowany wskazuje nowoczesne technologie jako kluczowy element wyposażenia samochodu. Motoryzacja na dobre wchodzi w erę software-defined vehicles (SDV), czyli pojazdów definiowanych przez oprogramowanie. To właśnie ono staje się kluczowym elementem doświadczenia kierowcy – od możliwości personalizacji ustawień, przez aktualizacje „over the air”, aż po subskrybowane pakiety funkcji. Co jeszcze kryje się pod tą nazwą?

Dziennikarz Roku eMobility Media Awards: Tomasz Sewastianowicz z Dziennik.pl

Z przyjemnością informujemy, że nasz redakcyjny kolega z Dziennik.pl, Tomasz Sewastianowicz, został uhonorowany prestiżową nagrodą eMobility Media Awards – jednym z najważniejszych wyróżnień w dziedzinie dziennikarstwa i komunikacji związanej z elektromobilnością w Polsce.

REKLAMA

Naprawa pojazdu bez znaczenia dla wysokości odszkodowania - ważny wyrok SN

Poszkodowanym będzie łatwiej uzyskać pełne odszkodowanie z OC komunikacyjnego. W uchwale Sąd potwierdził, że szkoda w pojeździe rozliczana z OC komunikacyjnego ma charakter statyczny, to oznacza, że ubezpieczyciel powinien wyceniać szkodę na dzień zdarzenia.

Jak rozpoznać bezpieczną taksówkę? Nowa inicjatywa „Zweryfikowana taksówka” PZPA w 2025 roku

Bezpieczeństwo w taksówkach staje się priorytetem. Polski Związek Partnerów Aplikacyjnych uruchomił projekt „Zweryfikowana taksówka”, nowe oznaczenie, które ma ułatwić pasażerom wybór sprawdzonego przewoźnika. Każdy oznaczony pojazd i jego kierowca przechodzą wieloetapową weryfikację, od badań lekarskich i szkoleń, po kontrolę techniczną i monitoring GPS.

REKLAMA