REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Volkswagen Golf IV/Bora: wymiana przegubów drążków kierowniczych

Robert Kuśpiel
Wymiana przegubów drążków kierowniczych w Volkswagenie Golf IV/Bora
Wymiana przegubów drążków kierowniczych w Volkswagenie Golf IV/Bora

REKLAMA

REKLAMA

Jak samemu dokonać wymiany przegubów drążków kierowniczych w Volkswagenie Golf IV i Bora? Oto poradnik i opis krok po kroku.

Jak sama nazwa wskazuje przeguby drążków mocowane są do samych drążków kierowniczych. Taka konstrukcja pozwala na wymianę samego przegubu, a nie całych drążków. Dla przykładu - luz na drążkach kierowniczych jest zazwyczaj spowodowany uszkodzeniem przegubu. Drążek kierowniczy to element trwały i ma dłuższą żywotność niż sam przegub. Po dokonaniu takiej wymiany trzeba koniecznie udać się na regulację zbieżności zawieszenia.

REKLAMA

Zobacz też: Volkswagen Golf IV/Bora: pomiar ciśnienia sprężania

Volkswagen wprowadził różne rodzaje końcówek oraz drążków kierowniczych podczas produkcji Golfa IV i Bory. Pamiętajmy, żeby nie stosować zamiennie końcówek i drążków nowej i starej generacji. Bardzo łatwo je rozpoznać. Nowe przeguby mają inne oznaczenia – A i B. Natomiast stare R i L. Przechodzimy do wymiany końcówki drążka.

Zobacz też: Volkswagen Golf IV/Bora: kontrola i wymiana paska wieloklinowego

REKLAMA

Wymianę przegubów drążków kierowniczych powinniśmy rozpocząć od uniesienia samochodu. Tutaj mamy do wyboru kilka wariantów. Możemy skorzystać z podnośnika warsztatowego, kanału lub zwyczajnego lewarka z podstawkami. Ten ostatni wariant jest najbardziej popularny wśród kierowców, jak wiadomo nie każdy ma dostęp do kanału lub platformy warsztatowej. Kolejny krok to poluzowanie nakrętki mocującej przegub drążka kierowniczego

Dalszy ciąg materiału pod wideo

W tym celu przytrzymujemy przegub drążka kierowniczego za pomocą klucza płaskiego i odkręcamy nakrętkę mocującą aż do końca gwintu. W ten sposób stanie się bardzo dobrym oparciem dla ściągacza. Teraz za jego pomocą wyciskamy czop przegubu ze zwrotnicy. Następnie odkręcamy nakrętkę zaciskową przegubu drążka kierowniczego. W tym momencie możemy wykręcić przegub z drążka. Warto zanotować sobie liczbę obrotów jaką wykonamy podczas odkręcania.

Przechodzimy do montaży. Montując przegub należy nakręcić go na drążek licząc dokładnie wszystkie wykonane obroty. Ich liczba musi się pokrywać z tą, która została wcześniej zanotowana. Teraz wkładamy sworzeń przegubu w ramię zwrotnicy i przykręcamy go. Do tego posłuży nam nakrętka, która sama się zabezpiecza. Jeśli dysponujemy kluczem dynamometrycznym musimy użyć momentu 45Nm.

Zobacz też: Volkswagen Golf IV/Bora: przegląd układu wtryskowego benzyny

Pozostaje nam dokręcić nakrętkę zaciskową na przegubie. Robimy to z odpowiednią siłą lub używamy klucza dynamometrycznego. Moment dokręcania to 50 Nm. Na końcu pozostaje nam przykręcić koło. Po wykonaniu takiej naprawy pamiętajmy o udaniu się na sprawdzenie geometrii. Mimo, że wkręcimy o taką samą liczbę obrotów może okazać się to mało precyzyjne.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code
    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Komu, komu... Ostatnie egzemplarze GR Yaris do wzięcia w Polsce. Pula powoli się kończy

    Nowa Toyota GR Yaris tania nie jest. Kosztuje co najmniej 214 900 zł. Powstaje jednak w limitowanej serii, a do tego oferuje 280-konny silnik. To prawdziwy sportowiec! Zakup tego auta może zatem stanowić gratkę. A jest ku temu jeszcze okazja. Być może ostatnia.

    Kiedy pieszy nie ma pierwszeństwa na pasach?

    Polskie przepisy przewidują przypadki, w których pieszy wcale nie ma pierwszeństwa na przejściu dla pieszych. Dziś je zatem omówimy. Wskażemy także, jaki pieszy może dostać mandat za wymuszenie pierwszeństwa na pasach.

    Nissan Qashqai 2024. Lifting japońskiego hitu sprzedaży stawia na nowości technologiczne

    Trzecia generacja Nissana Qashqaia po 3 latach obecności rynkowej otrzymuje delikatny lifting. Zmiany stylistyczne? To początek. Bo tu ważniejsza jest technologia. Auto dostanie m.in. nową kamerę 360 stopni 3D, asystenta głosowego Google czy możliwość zdalnych płatności Google Pay.

    Zagraniczny kierowca taxi w Polsce. Wiecie, że ponad połowa posiada wyższe wykształcenie?

    Zagraniczni kierowcy taxi w Polsce stali się standardem. Za kierownicami zasiadają głównie Ukraińcy, Białorusini i Gruzini. Aby ich poznać, FreeNow przeprowadziło badanie ankietowe wśród 1500. z nich.

    REKLAMA

    Ile zarabiają kierowcy zawodowi w Polsce?

    Dziś porozmawiamy o kierowcy samochodu ciężarowego lub autobusu w Polsce. Ile zarabiają? Oraz jak ich zarobki rosły na przestrzeni ostatnich lat?

    AFIR już obowiązuje. I stanowi potężne wyzwanie. Całe szczęście nie dla kierowców

    AFIR brzmi groźnie. Czy jednak kierowcy w Polsce mają się czego bać? Oni tak właściwie nie. Nowe rozporządzenie stanowi wyzwanie, ale dla operatorów pracujących na rynku elektromobilności. Stawia ambitne cele.

    Dziś wielka akcja policji "Pomiar prędkości". Na drogi ruszy cały sprzęt pomiarowy. Noga z gazu!

    Policja będzie dziś prowadzić wielką akcję "Pomiar prędkości". Na drogach pojawi się praktycznie cały dostępny sprzęt. Widać będzie mierniki stacjonarne, nieoznakowane i oznakowane radiowozy, a do tego będą prowadzone kaskadowe pomiary prędkości.

    Im więcej samochodów elektrycznych w Polsce, tym więcej musi być stacji ładowania – nowe prawo już działa

    Unia Europejska już dawno uznała, że główną barierą pożądanego tempa przyrostu samochodów elektrycznych jest gęstość stacji ładowania. W przeciwieństwie do konwencjonalnych pojazdów, dla których stacje paliw budowane są już od ponad stulecia, stacje obsługi dla elektryków trzeba zbudować błyskawicznie.

    REKLAMA

    Stacje ładowania elektryków (min. 400 kW) co 60 km do 2025 roku. Przepisy AFIR już weszły w życie - czy dadzą spodziewane efekty?

    W sobotę 13 kwietnia 2024 r. weszło w życie unijne rozporządzenie ws. rozwoju infrastruktury paliw alternatywnych (AFIR), które nakłada na państwa członkowskie obowiązek rozbudowy sieci ładowania pojazdów elektrycznych. Nowe regulacje stawiają ambitne cele przed Polską i pozostałymi krajami UE oraz stanowią istotny krok w rozwoju zeroemisyjnego transportu. Aby dostosować się do nowych przepisów, działania Polski powinny być skoncentrowane na współpracy interesariuszy w taki sposób, aby zwiększać liczbę stacji ładowania o odpowiedniej mocy i zapewniać im szybkie przyłącze do sieci. 

    Ile kosztuje hybrydowa Dacia Jogger? Rumuńska nowość w polskich salonach

    Rumuńska marka stawia na technologię. To widać nie tylko po nowym Dusterze, ale i starszych modelach. Przykład? W Polsce debiutuje właśnie Dacia Jogger Hybrid 140. Ile kosztuje ta mocno rodzinna hybryda?

    REKLAMA