REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Volkswagen Golf IV/Bora: wymiana przegubów drążków kierowniczych

Robert Kuśpiel
Wymiana przegubów drążków kierowniczych w Volkswagenie Golf IV/Bora
Wymiana przegubów drążków kierowniczych w Volkswagenie Golf IV/Bora

REKLAMA

REKLAMA

Jak samemu dokonać wymiany przegubów drążków kierowniczych w Volkswagenie Golf IV i Bora? Oto poradnik i opis krok po kroku.

Jak sama nazwa wskazuje przeguby drążków mocowane są do samych drążków kierowniczych. Taka konstrukcja pozwala na wymianę samego przegubu, a nie całych drążków. Dla przykładu - luz na drążkach kierowniczych jest zazwyczaj spowodowany uszkodzeniem przegubu. Drążek kierowniczy to element trwały i ma dłuższą żywotność niż sam przegub. Po dokonaniu takiej wymiany trzeba koniecznie udać się na regulację zbieżności zawieszenia.

REKLAMA

Zobacz też: Volkswagen Golf IV/Bora: pomiar ciśnienia sprężania

Volkswagen wprowadził różne rodzaje końcówek oraz drążków kierowniczych podczas produkcji Golfa IV i Bory. Pamiętajmy, żeby nie stosować zamiennie końcówek i drążków nowej i starej generacji. Bardzo łatwo je rozpoznać. Nowe przeguby mają inne oznaczenia – A i B. Natomiast stare R i L. Przechodzimy do wymiany końcówki drążka.

Zobacz też: Volkswagen Golf IV/Bora: kontrola i wymiana paska wieloklinowego

REKLAMA

Wymianę przegubów drążków kierowniczych powinniśmy rozpocząć od uniesienia samochodu. Tutaj mamy do wyboru kilka wariantów. Możemy skorzystać z podnośnika warsztatowego, kanału lub zwyczajnego lewarka z podstawkami. Ten ostatni wariant jest najbardziej popularny wśród kierowców, jak wiadomo nie każdy ma dostęp do kanału lub platformy warsztatowej. Kolejny krok to poluzowanie nakrętki mocującej przegub drążka kierowniczego

Dalszy ciąg materiału pod wideo

W tym celu przytrzymujemy przegub drążka kierowniczego za pomocą klucza płaskiego i odkręcamy nakrętkę mocującą aż do końca gwintu. W ten sposób stanie się bardzo dobrym oparciem dla ściągacza. Teraz za jego pomocą wyciskamy czop przegubu ze zwrotnicy. Następnie odkręcamy nakrętkę zaciskową przegubu drążka kierowniczego. W tym momencie możemy wykręcić przegub z drążka. Warto zanotować sobie liczbę obrotów jaką wykonamy podczas odkręcania.

Przechodzimy do montaży. Montując przegub należy nakręcić go na drążek licząc dokładnie wszystkie wykonane obroty. Ich liczba musi się pokrywać z tą, która została wcześniej zanotowana. Teraz wkładamy sworzeń przegubu w ramię zwrotnicy i przykręcamy go. Do tego posłuży nam nakrętka, która sama się zabezpiecza. Jeśli dysponujemy kluczem dynamometrycznym musimy użyć momentu 45Nm.

Zobacz też: Volkswagen Golf IV/Bora: przegląd układu wtryskowego benzyny

Pozostaje nam dokręcić nakrętkę zaciskową na przegubie. Robimy to z odpowiednią siłą lub używamy klucza dynamometrycznego. Moment dokręcania to 50 Nm. Na końcu pozostaje nam przykręcić koło. Po wykonaniu takiej naprawy pamiętajmy o udaniu się na sprawdzenie geometrii. Mimo, że wkręcimy o taką samą liczbę obrotów może okazać się to mało precyzyjne.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
CANARD: Uruchomiono dwa nowe odcinkowe pomiary prędkości

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym (CANARD) poinformowało o uruchomieniu dwóch kolejnych odcinkowych pomiarów prędkości. Jeden z nich został uruchomiony na trasie A1, a drugi na DW935. 

KGP: 100 285 interwencji, 385 wypadków drogowych, 23 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 100 285 interwencji. Byli wzywani do 385 wypadków drogowych.

Zmienią się zasady nakładania opłat drogowych: opłata infrastrukturalna, opłata nakładana ze względu na emisję CO2, opłata nakładana ze względu na zanieczyszczenie powietrza [Projekt ustawy]

Zmienią się zasady nakładania opłat drogowych: opłata infrastrukturalna, opłata nakładana ze względu na emisję CO2, opłata nakładana ze względu na zanieczyszczenie powietrza. Projekt ustawy trafił do uzgodnień i konsultacji.

Jak zarządzać flotą pojazdów elektrycznych

Badania rynkowe pokazują, że główne obawy, potrzeby i oczekiwania użytkowników elektromobilności, zarówno w firmach, jak i wśród indywidualnych konsumentów, dotyczą infrastruktury ładowania, zasięgu pojazdów elektrycznych oraz kosztów ich eksploatacji. To właśnie te kwestie stanowią obecnie największe wyzwania techniczne w procesie elektryfikacji flot. Dodatkowym wyzwaniem jest przekonanie pracowników do adaptacji nowych technologii.

REKLAMA

Dlaczego bieżnik w oponach na tej samej osi musi być taki sam?

Dobre opony to podstawa bezpiecznej jazdy. Warto wiedzieć, że bieżnik w oponach na tej samej osi musi być taki sam. To ważne, zwałszcza w przypadku decyzji o wypłacie ubezpieczenia. Ostatnio Rzecznik Finansowy wydał interpretację dla wszystkich ubezpieczycieli odnośnie do wysokości bieżnika na tej samej osi pojazd. Jak to jest więc z tymi bieżnikami?

KGP: 82 680 interwencji, 327 wypadków drogowych, 23 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 82 680 interwencji. Byli wzywani do 327 wypadków drogowych.

Śródmiejska strefa płatnego parkowania nie tylko w dużych miastach! Posłowie mają plan. [Projekt ustawy]

Śródmiejska strefa płatnego parkowania nie tylko w dużych miastach! Posłowie mają plan. Projekt nowelizacji ustawy o drogach publicznych zakłada, że nie tylko miasta powyżej 100 tys. mieszkańców będą mogły ustanawiać śródmiejskie strefy parkowania.

Badania techniczne pojazdów: opłaty za badanie techniczne, waloryzacja wysokości opłaty. Szykują się zmiany

Badania techniczne pojazdów: mechanizm ustalania wysokości opłaty za badanie, waloryzacja. W resorcie infrastruktury trwają prace nad przygotowaniem projektu ustawy. W projekcie znajdzie się m.in. mechanizm ustalania wysokości opłaty za badanie techniczne pojazdu.

REKLAMA

Ważne! Rząd szykuje kolejne zmiany w prawie drogowym: surowe kary za brawurową jazdę, konfiskata za powadzenie bez prawa jazdy

W odpowiedzi na alarmujące statystyki dotyczące wypadków drogowych Rząd ogłosił szereg zmian w prawie, w odpowiedzi na alarmujące statystyki dotyczące wypadków drogowych. Mają one na celu poprawę bezpieczeństwa na polskich drogach. Jakie zmiany rząd planuje w 2025 roku.

Czy można mieszać różne rodzaje płynów chłodniczych? O tym powinien wiedzieć każdy kierowca!

Każdy kierowca wie, że płyn do chłodnic to jeden z najważniejszych płynów eksploatacyjnych w samochodzie. Odpowiada on za prawidłową pracę układu chłodzenia, chroniąc silnik przed przegrzewaniem się i korozją. Na co należy zwrócić uwagę, wybierając płyn chłodniczy do samochodu?

REKLAMA