REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Ford Focus MK1: wymiana wahacza i kolumny McPhersona

Robert Kuśpiel
Ford Focus MK1 wymiana wahacza i kolumny McPhersona
Ford Focus MK1 wymiana wahacza i kolumny McPhersona

REKLAMA

REKLAMA

Uszkodzony wahacz w Fordzie Focus Mk1 powoduje zazwyczaj ściąganie auta i niekontrolowane ruchy kierownicą. Podobne objawy towarzyszą usterkom kolumny McPhersona.

Zaczniemy od wymiany wahacza. Unikajmy tanich zamienników. Zazwyczaj są one o połowę tańsze jednak jakość ich może pozostawiać wiele do życzenia. Tańsze zamienniki mogą zepsuć się już nawet po pierwszym roku. Zakup droższego lub oryginalnego wahacza będzie bardziej opłacalny.

REKLAMA

W przypadku uszkodzenia tulei można je wymienić pozostawiając stary wahacz. Skrzywionego wahacza nie można prostować. Przystępujemy do wymiany. Na początku zaciągamy hamulec ręczny i wykręcamy śruby koła.

Zobacz też: Ford Focus: wymiana przegubu wewnętrznego

REKLAMA

Unosimy samochód i podkładamy kliny zabezpieczające pod tylne koła. Zdejmujemy koło oraz wykręcamy śruby od osłony miski olejowej i nadkola. Po zdemontowaniu osłon wykręcamy śrubę zabezpieczającą sworzeń mocujący i wypinamy go ze zwrotnicy. Są do tego specjalne ściągacze, często jednak wystarczy zwykły młotek. Pozostaje nam wykręcić pozostałe dwie śruby mocujące wahacz i wyjąć go z samochodu.

Do montażu nowego wahacza używamy tylko i wyłącznie nowych śrub. Jeżeli nie zostały dostarczone wraz z wahaczem należy dokupić je w autoryzowanym serwisie lub w sklepie z częściami. Montaż przeprowadzamy w odwrotnej kolejności. Pamiętajmy, żeby dokręcić mocno wszystkie śruby. Niedopuszczalny jest jakikolwiek luz.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Wymiana kolumny McPhersona

Przechodzimy do wymontowania kolumny McPhersona. Pierwszy krok to uniesienie przodu samochodu i podłożenie podstawek. Zdejmujemy koło i przechodzimy do demontaży całej kolumny. Na początku musimy odpiąć z amortyzatora uchwyt przewodu hamulcowego. Następnie wyjmujemy zaślepki i wykręcamy znajdujące się pod nimi śruby mocujące zacisk. Podwieszamy go za pomocą drutu, tak żeby nie wisiał na przewodach hamulcowych.

Zobacz też: Jak wyczyścić silnik krokowy w Fordzie Focus 1.6?

Odkręcamy nakrętkę drążka kierowniczego i wybijamy delikatnie jego przegub lub używamy do tego ściągacza. Następnie wykręcamy śrubę mocującą zwrotnicy i demontujemy ją z auta. Przesuwamy delikatnie półoś i podpieramy ją. Teraz zabezpieczamy od dołu amortyzator i odkręcamy od góry nakrętki mocujące. Kolumna wychodzi od dołu poprzez wnękę koła. Montaż przeprowadzamy w odwrotnej kolejności.

Po wykonaniu takiej naprawy pamiętajmy o udaniu się do stacji kontroli na sprawdzenie i ewentualne ustawienie geometrii.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Test: Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM. To hot-SUV o napędzie elektrycznym

Elektryczny SUV nie kojarzy się z emocjami? Pomyślicie tak tylko dlatego, że jeszcze nigdy nie jeździliście prawie 400-konną Ariyą. Z tym autem niewiele modeli sportowych ma szansę podczas startu spod świateł. A to nie koniec jej zalet.

Wielki potencjał zielonej logistyki, na który długo jeszcze poczekamy [ESG w logistyce 2024-2030]
Będą nowe stawki za badania psychologiczne kierowców

Ministerstwo Zdrowia chce podnieść stawkę za badania psychologiczne kierowców. Aktualna stawka obowiązuje już dekadę. Ile ma wynosić nowa?  

Polski rynek ze wzrostami sprzedaży w 2024 r. Auta osobowe drożeją, a dostawcze... tanieją

Blisko 50 tys. fabrycznie nowych aut osobowych. Na tyle został wyceniony rynek w Polsce w marcu. Lider? Ten jest tylko jeden. Pozycję zachowuje Toyota.

REKLAMA

Polskie Porsche 911. Na świecie jest tylko jeden egzemplarz

Wiedzieliście o tym, że Polacy tworzą unikalne Porsche 911? Zajmuje się tym firma Indecent. Jej nowe auto o oznaczeniu 005 powstało na bazie generacji 991. To jedyny taki egzemplarz na świecie.

Przegląd roweru na wiosnę. Co trzeba sprawdzić i jak przygotować rower do sezonu?

Wiosna to czas, w którym z garaży i piwnic kierowcy wyprowadzają rowery. Przed rozpoczęciem eksploatacji jednośladu warto jednak upewnić się, że jest on gotowy na sezon. Co trzeba sprawdzić w rowerze na wiosnę? Oto opis przeglądu krok po kroku.

Nowa Dacia Spring to elektryk i jedno z najtańszych aut na rynku w Polsce!

Marka zaprezentowała cennik nowej Dacii Spring. Ten startuje od 76 900 zł. Przy tej cenie Spring jest nie tylko najtańszym elektrykiem w Polsce. To także jeden z najtańszych fabrycznie nowych samochodów w kraju.

Nawet 100 tys. zł za każdego pasażera na gapę. Tyle kosztuje przewóz nielegalnych imigrantów do Wielkiej Brytanii

Nawet 50 tys. zł za każdego nielegalnego imigranta. Tyle zapłaci zarówno kierowca, jak i jego pracodawca. Co gorsze, drakońską karę może zapłacić także ten przewoźnik, który przewiezie "pasażera" nieświadomie. Choć jest sposób na zmniejszenie kary.

REKLAMA

Umowa leasingu tylko na piśmie? To już przeszłość. No może prawie... Czy zmieni się też kwestia wykupu auta?

Umowę leasingu musi być spisana na piśmie. Pod rygorem nieważności. Takie przepisy obowiązują od 24 lat. I teraz mogą się zmienić. Pojawił się projekt ustawy, który zezwoli na elektroniczne zawieranie takich umów. To oznacza sporo większą wygodę transakcji.

Komu, komu... Ostatnie egzemplarze GR Yaris do wzięcia w Polsce. Pula powoli się kończy

Nowa Toyota GR Yaris tania nie jest. Kosztuje co najmniej 214 900 zł. Powstaje jednak w limitowanej serii, a do tego oferuje 280-konny silnik. To prawdziwy sportowiec! Zakup tego auta może zatem stanowić gratkę. A jest ku temu jeszcze okazja. Być może ostatnia.

REKLAMA